آموزش ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ

آموزش ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ثبت لوکیشن بیزنس خود در گوگل‌ مپ، به شما این امکان را می‌دهد که حتی بدون داشتن سایت هم در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید. این کار هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و فقط باید یک سری مراحل را پشت سرهم انجام داده و منتظر تایید لوکیشن خود توسط تیم پشتیبانی گوگل شوید.

شرکت گوگل، ابزارها و امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربران و البته مدیران کسب‌وکارها قرار داده است که با کمک آن کسب‌وکار خود را رونق بدهند. مدیران کسب‌وکارها از این امکانات در راستای رشد بیزنس خود به‌خوبی استفاده کرده‌اند. یکی از ابزارهای خوبی که گوگل برای کاربران در نظر گرفته، امکان ثبت لوکیشن در گوگل مپ است که بسیاری از ما به عنوان کاربر از این قابلیت برای پیدا کردن آدرس، استفاده کرده‌ایم.

روش استاندارد و اصولی برای استفاده از این امتیاز، سرویس کسب‌وکار من گوگل یا Google My Business است. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های تجاری که برای ایران اعمال شده است، امکان استفاده از این سرویس را نداریم. حتی اگر آی‌پی سیستم خود را هم عوض کنید بی‌فایده است چون گزینه‌ای تحت عنوان ایران در لیست کشورها مشاهده نمی‌شود. پس بهتر است از گزینه جایگزین یعنی گوگل مپ استفاده کنیم.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

حتما برای شما هم پیش آمده است که به شهری یا جایی بروید و قصد رفتن به رستوران و کافی‌شاپ داشته باشید اما جایی را نشناسید. در چنین مواقعی اکثر ما از گوگل مپ استفاده می‌کنیم و با روشن کردن لوکیشن خود، نزدیک‌ترین کافه و رستوران را به همراه جزئیاتی مانند شماره تماس، مسیر، تصاویر، نظرات دیگران و ... را می‌بینیم. این مزیت از منظر یک کاربر بود که نیاز به یک جای مشخصی دارد. اما ثبت لوکیشن در گوگل مپ چه مزیتی برای صاحبان کسب‌وکارها دارد؟ وقتی مکان بیزنس خود را در گوگل ثبت می‌کنید، اگر نام شرکت، فروشگاه و بیزنس شما در گوگل سرچ شود، در نتایج جستجو، نقشه گوگل و اطلاعات بیزنس شما هم برای کاربران نمایش داده می‌شود. همچنین آدرس شما در اپ و سایت گوگل مپ هم نشان داده می‌شود و کاربر با استفاده از آن می‌تواند خیلی راحت شما را پیدا کند.

در ادامه اطلاعات قابل نمایش برای کاربر در گوگل مپ را مشاهده می‌کنید

  • نام محل یا بیزنس شما
  • نمایش لوکیشن روی نقشه
  • مسیریابی و راه‌های دسترسی
  • نظرات مردم که در رابطه با بیزنس و خدمات شما منتشر کرده‌اند
  • تصاویری که از محل کسب‌وکار خود آپلود می‌کنید
  • آدرس سایت و شماره تماس
  • تصاویر 360 درجه گوگل
  • ساعات و ایام کاری

طبق آخرین تغییراتی که روی الگوریتم کبوتر گوگل اعمال شده است، هنگام نمایش نتایج سرچ یک کلمه کلیدی یکسان در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف، هدف نمایش نزدیک‌ترین کسب‌وکار به کاربر است. مثلا وقتی دو کاربر در شیراز و کرج کلمه طراحی سایت تهران را در گوگل سرچ کنید، نتایج نمایش داده شده برای آن‌ها با توجه به موقعیت فیزیکی‌ هر یک متفاوت خواهد بود.

در یک نتیجه‌گیری کلی باید گفت اضافه کردن مکان در گوگل مپ، اعتبار بیزنس افراد در اینترنت را افزایش می‌دهد و اگر سایت هم داشته باشید، روی سئو سایت شما به خصوص سئو محلی، تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

آموزش ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ

تمامی مراحل ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نداریم. ثبت با استفاده از دسکتاپ و یا موبایل یکسان است و با هر دو امکان‌پذیر است. ما در این بخش آموزش ثبت لوکیشن با دسکتاپ را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از هر چیزی باید یک اکانت جیمیل داشته باشید و وارد آن شوید.

وارد اکانت جیمیل خود شده و در ادامه وارد سایت گوگل مپ به آدرس https://www.google.com/maps شوید. اگر کار کردن با زبان انگلیسی برای شما دشوار است روی منوی سمت چپ کلیک کرده و از قسمت تنظیمات language، زبان را فارسی کنید.

فارسی کردن زبان گوگل مپ

حال در باکس سرچ بالا نام محل مورد نظرتان را وارد کنید و محل دقیق بیزنس خود را در نقشه پیدا کنید. بعد از این کار روی نقشه کلیک کنید و روی منوی سمت راستی کلیک کنید تا باز شود و بعد روی گزینه افزودن یک مکان جا افتاده کلیک کنید.

افزودن مکان جاافتاده در گوگل مپ

با فرم زیر مواجه می‌شوید که باید تمام فیلدها را پر کنید.

افزودن اطلاعات در فرم ثبت لوکیشن در گوگل مپ

اطلاعاتی که باید در این بخش پر کنید شامل موارد زیر هستند

  • نام: نام بیزنس خود در این بخش وارد کنید.
  • دسته‌بندی کسب‌وکار: کسب‌وکار شما در چه گروهی قرار می‌گیرد؟ در این بخش مشخص کنید. مثلا رستوران، سینما، فروشگاه اینترنتی. فراموش نکنید که فقط یک گروه را می‌توانید انتخاب کنید.
  • شماره تماس: در این بخش شماره تماس خود را کامل وارد کنید. اگر شماره ثابت وارد می‌کنید، کد شهر و کشور خود را وارد کنید و سعی کنید شماره تماسی که همیشه در دسترس است را در این بخش قرار دهید.
  • آدرس وب‌سایت: اگر بیزنس شما سایت دارد، در این بخش وارد کنید.
  • ساعت کاری: ساعت کاری که به مشتری خدمات می‌دهید را در این بخش وارد کنید.

و در نهایت روی دکمه ثبت، کلیک کنید تا اطلاعات وارد شده ثبت ‌شوند. تایید این اطلاعات معمولا بین ده دقیقه تا 24 ساعت طول می‌کشد و از طریق ایمیل در جریان پروسه کار قرار خواهید گرفت.

بررسی وضعیت تایید ثبت مکان در نقشه گوگل

بعد از اینکه مکان کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کردید، وارد سایت گوگل مپ شده و روی منوی کناری سایت کلیک کنید. بخشی تحت عنوان مشارکت‌های شما در این منو است که با کلیک روی آن جزئیات اقدامات شما از جمله ثبت لوکیشن، ویرایش لوکیشن، درج کامنت و ... قابل مشاهده است.

بخش مشارکت‌های شما در گوگل مپ

بعد از اینکه روی مشارکت‌های شما کلیک کنید، تب‌های زیر را مشاهده می‌کنید. با کلیک کردن روی تب ویرایش‌ها، اقداماتی که در رابطه با درج و ویرایش مکان انجام داده‌اید و نتایج آن را خواهید دید. گوگل مپ در این وضعیت سه وضعیت در حال انتظار، تایید شده و اعمال نشده دارد.


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.