ساخت سایت

ساخت سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 11 دقیقه

مزایایی که ساخت سایت در اختیار صاحبین کسب و کار‌های آنلاین قرار می‌دهد فراتر از تصور شماست. امروزه کمتر کسی وجود دارد که برای رفع نیاز‌های خود سری به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نزد. اگر شما صاحب کسب و کار، شرکت، فروشگاه و... هستید می‌توانید بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به کمک ساخت سایت وارد فضای دیجیتال کنید. قطعاً با انجام این کار افرادی بیشتری با خدمات و محصولات شما آشنا می‌شوند که مهم‌ترین حاصل آن، رونق و درآمد بالاتر برای شما خواهد بود.

سفارش ساخت سایت در دنیای دیجیتال امروز کمک بزرگی به رونق کسب‌وکار افراد می‌کند. مزایای زیادی را می‌توان برای داشتن سایت و فعالیت در فضای مجازی شمرد. اما قبل از بررسی مزایا بهتر است بدانیم که برای طراحی سایت باید چه کاری انجام دهیم و از کجا شروع کنیم. 

مراحل ساخت سایت

مراحل ساخت سایت

انتخاب و ثبت دامنه

قبل از هر چیزی برای سایت خود باید نام مناسبی انتخاب کنید. این نام اولین المانی است که بیزنس و نوع کسب‌وکار شما را به کاربر معرفی می‌کند. از جمله خصوصیاتی که می‌توان برای انتخاب نام دامنه در نظر گرفت، کوتاه بودن، مرتبط بودن، عدم استفاده از نام‌های سخت و ماندگاری در ذهن مخاطب، عدم وجود ابهام در نگارش و تلفظ راحت است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

بعد از اینکه دامنه خود را انتخاب کردید باید در سایت ایرنیک ثبت‌نام کنید و دامنه ir. مورد نظر خود را ثبت کنید. دامنه‌ها هم به صورت یک‌ساله و هم پنج‌ساله قابل ثبت هستند، اگر قصد دارید به‌صورت بلندمدت روی سایت خود کار و سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است که از دامنه 5 ساله خریداری نمائید.

تهیه هاست

هاست فضایی است که تمام اطلاعات سایت شما از جمله کدنویسی‌ها، دیتابیس، ایمیل، تصاویر، ویدئوها همه و همه در آن قرار می‌گیرند. با توجه به حوزه کاری و سطح و میزان کلاس کاری خود باید هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و یا سرور تهیه کنید. اگر دانش کافی راجع به این موضوع ندارید بهتر است از چند متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید تا با خیال راحت اقدام به تهیه هاست نمائید. سایت‌های زیادی در حوزه هاستینگ خدمات ارائه می‌دهند که می‌توانید با کارشناسان آن‌ها تماس گرفته و یا تیکت ارسال کنید و درخواست مشاوره کنید. البته کارشناسان هاستینگ ودیانا هم گزینه مناسبی برای مشاوره هستند. شما می‌توانید با بخش فروش تماس گرفته و بعد از توضیح مختصری درباره بیزنس خود، بهترین گزینه برای میزبانی سایت خود را انتخاب کنید.

تدوین بوم کسب‌وکار

در این مرحله باید تمام جزئیات سایت خود را مشخص کنید.

  • هدف شما از ساخت سایت چیست؟
  • چه المان‌ها و بخش‌هایی باید برای سایت در نظر گرفته شود؟
  • سایت برای معرفی شما است یا قصد فروش خدمات و محصولات خود را دارید؟
  • گروه مخاطبان شما چه افرادی هستند؟
  • برای تم سایت باید از چه ترکیب رنگ‌هایی استفاده شود؟
  • آیا قرار است در سایت چند ادمین داشته باشید و نیاز به تعریف دسترسی‌های مختلف برای هر ادمین وجود دارد؟
  • آیا روی بخش وبلاگ سایت هم باید تمرکز کنید و نیاز به تولید محتوا دارید؟
  • تبلیغات و بازاریابی سایت به چه صورت است؟
  • قرار بر درج تبلیغ وب‌سایت‌های دیگر روی سایت هم دارید؟ محلی برای درج بنرهای تبلیغاتی روی سایت باید در نظر گرفته شود؟

این‌ سوالات تنها بخشی از مواردی است که باید راجع به آن‌ها فکر کنید و پاسخ مناسبی برای آن‌ها داشته باشید. تدوین بوم کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا خیلی منظم و طبق برنامه پیش بروید و به هدف خود از ساخت سایت برسید.

ساخت سایت

و اما مهم‌ترین مرحله پباده‌سازی سایت است. در این مرحله شما دو انتخاب پیش رو خواهید داشت. استفاده از سایت ساز رایگان، کمک گرفتن از یک شرکت طراحی سایت.

طبق تجربه‌ای که در طراحی سایت فروشگاهی داریم، همیشه و همیشه و همیشه استفاده از قالب‌های آماده رایگان را نفی کرده‌ایم. اما به چه دلیل؟ به این دلیل که این قالب‌ها اکثرا دارای باگ و یا حفره امنیتی هستند. اکثر افزونه‌هایی که در این قالب‌ها استفاده می‌شوند نسخه رایگان و بدون لاینسس بوده و به راحتی مورد هجوم هکرها قرار می‌گیرد. هک‌شدن سایت شما به معنای به‌هدر رفتن بخش اعظمی از زحمات شما است. علاوه بر این زمان زیادی از شما خواهد گرفت تا متوجه شوید که مشکل از کدام افزونه و یا کدام بخش است.

و انتخاب دوم که عقد قرارداد با شرکت طراحی سایت است. قرارداد بستن با شرکتی که در این حوزه تجربه کافی را دارد شما را چند قدم جلو می‌اندازد. شما اولین بارتان است که قصد طراحی سایت و ورود به حوزه کسب‌وکار اینترنتی هستید ولی شرکت تجربه زیادی در زمینه راه‌اندازی بیزنس‌های اینترنتی دارد. ترکیب تجربه و دانش در یک شرکت طراحی سایت خوب، به شما کمک می‌کند تا دامنه مناسب، هاست مناسب و تدوین بوم کسب‌وکار مناسبی را در بیزنس خود داشته باشید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که شرکت مناسب برای راه‌اندازی سایت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، پس ادامه مقاله را دنبال کنید.

ویژگی‌های شرکت مناسب برای ساخت سایت

شرکت ساخت سایت

پشتیبانی 

اولین چیزی که خیلی مهم است نحوه پشتیبانی شرکت است. باید ببینید سرعت پاسخگویی به مشکل شما چقدر است؟ در روزهای تعطیل و خارج از ساعت کاری و برای موارد ضروری چطور به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. به‌طور کلی استراتژی پاسخگویی به مشتری به چه صورت است. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که برای یک مناسبت خاصی جشنواره گذاشته‌اید. سایت به هر دلیلی دچار مشکل می‌شود و کاربران شما امکان خرید ندارند، مورد فورسی است که باید در اولین فرصت حل شود. چنین مواردی در پشتیبانی حرفه‌ای قابل پیگیری هست.

نمونه‌کار قوی

نمونه‌کارهای شرکت را بررسی کرده و مواردی که نزدیک به مدل کسب‌وکار شما هستند را آنالیز کنند. با صاحبان آن سایت‌ها تماس گرفته و از میزان رضایت آن‌ها نسبت به سایت و عملکرد شرکت و تعهدات انجام شده در قرارداد اطمینان حاصل کنید.

تیم فنی قوی

مهم نیست که شرکت ساخت سایت چند سال تجربه داشته باشد، بیشتر تجربه تیم فنی مهم است. شاید شرکتی 10 سال سابقه فعالیت داشته باشد ولی تعدیل نیرو کرده و برنامه‌نویس تازه‌کاری که تازه وارد حوزه برنامه‌نویسی شده باشد را استخدام کند. اگر این برنامه‌نویس مسئول پروژه شما شود مطمئنا زمان انجام پروژه طولانی خواهد شد. برای اینکه تخصص تیم فنی شرکت را بسنجید، بهترین راه همان آنالیز نمونه کارها است. ببینید در نمونه کارها، ظاهر سایت، عملکرد سایت، نسخه موبایل و تبلت همگی به درستی کار می‌کنند. آیا سایت در تمام مرورگرهای استاندارد مثل کروم و فایرفاکس درست نمایش داده می‌شود. ترکیب رنگ‌ها و گرافیک سایت چشم‌نواز است؟

تعهدات در ارتقا سایت

مطمئنا چند سال بعد از طراحی اولیه سایت، نیاز به اعمال تغییراتی در سایت خواهید داشت. تعهدات شرکت در زمینه پیاده‌سازی این تغییرات را جویا شوید. شرکت خوب شرکتی است که پشتیبانی ارتقا سایت را هم تضمین کند. البته اگر تغییرات مورد نظر شما شامل فیچرهای خاصی باشد که نیاز به برنامه‌نویسی دارد، شرکت موظف است برآورد هزینه کرده و آن‌ها را انجام دهد.

قیمت ساخت سایت

قیمت ساخت سایت

هنگامی که صحبت از ساخت سایت می‌شود افراد تصور می‌کنند که باید هزینه‌ای بسیار هنگفت و گزاف برای آن پرداخت کنند و در نهایت نیز ممکن است دچار شکست شوند و نتوانند مشتریان زیادی را از این طریق جذب کنند. به همین دلیل برابر این موضوع مقاومت می‌کنند. در صورتی که همین باور غلط سبب می‌شود که جلوی پیشرفت آن‌ها در این عرصه گرفته شود. واقعیت این است که مشاغل مختلف نه تنها در کشور ایران، بلکه در تمام جهان در حال اینترنتی شدن هستند. به جرات می‌توان گفت که تمام کسب و کار‌های بزرگ و پر رونق، اقدام به ساخت سایت کرده‌اند که خدمات و محصولات خود را علاوه بر ارائه حضوری، به طور اینترنتی نیز عرضه می‌کنند.

راه‌اندازی یک سایت اینترنتی مزایایی فراتر از تصور شما دارد که می‌توان به برند‌سازی، آشنایی بیشتر مشتریان با شما و سابقه کاری‌تان، افزایش تعداد مشتریان، جدا شدن از محدودیت‌های زمانی و مکانی، تعامل بیشتر با مشتری و... اشاره کرد. بخش عمده‌ای از مشتریان قبل از اینکه به صورت حضوری به شما مراجعه کنند در فضای اینترنت به دنبال شما می‌گردند. واقعیت تلخ این است که اگر شما در این فضا حضور نداشته باشید قطعاً مشتریان رقبای شما را پیدا خواهند کرد. قیمتی که برای راه‌اندازی و ساخت وب سایت در نظر گرفته می‌شود بر اساس عوامل مختلف مانند امکانات، قابلیت‌ها، سئو بیس بودن و... تعیین می‌شود که در ادامه مطلب بیشتر به این موارد اشاره می‌کنیم.

سفارش ساخت سایت

سفارش ساخت سایت

برای سفارش ساخت سایت می‌توانید به شرکت‌های مختلفی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. شرکت " ودیانا " یکی از ده‌ها و شاید صد‌ها شرکتی است که در زمینه طراحی سایت، سئو و... فعالیت می‌کند اما این مجموعه با سایر رقبای خود یک تفاوت عمده دارد و آن هم در نظر گرفتن " کیفیت " به عنوان مهم‌ترین اصل است. مجموعه ودیانا اعتقاد راسخ بر این موضوع دارد که کیفیت به عنوان مهم‌ترین فاکتور در موفقیت کسب و کار‌های آنلاین محسوب می‌شود. کیفیت در طراحی سایت، تولید محتوا، فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که در مدت زمانی کوتاه تبدیل به یک برند شوید و بتوانید کسب و کار خود را توسعه ببخشید.

سفارش ساخت وب سایت به مجموعه ودیانا مزایای زیادی برای شما دارد که می‌توان به استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در حوزه سئوی سایت، طراحی مارکت پلیس، طراحی انواع اپلیکیشن موبایل، طراحی CRM و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

سفارش ساخت سایت فروشگاهی

سفارش ساخت سایت فروشگاهی

آیا می‌دانید که مهم‌ترین دلیل نیمه کاره ر‌ها کردن خرید‌های اینترنتی، دشوار بودن مراحل انتخاب کالا، پرداخت مبلغ و نهایی کردن سفارش است؟ این موضوع سبب می‌شود که مشتریان نتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند و آن را نیمه کاره ر‌ها می‌کنند. یکی از تهمیداتی که مجموعه ودیانا برای رفع این مشکل در نظر گرفته است ایجاد محیطی ساده و کاربردی است. در سفارش ساخت سایت فروشگاهی باید تمام اجزای سایت به نحوی پیاده‌سازی و اجرا شود که کم سوادترین کاربر هم بتواند با آن ارتباط برقرار کند. سفارش ساخت سایت فروشگاهی نه تنها برای فروش محصولات فیزیکی بلکه برای فروش محصولات مجازی و دانلودی نیز امکان‌پذیر است. به طور مثال شما می‌توانید کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و... را برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهید.

ساخت سایت با وردپرس

ساخت سایت با وردپرس

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و... مطالعه کرده باشید به خوبی می‌دانید که ساخت انواع سایت به دو روش امکان‌پذیر است که می‌توان به راه‌اندازی سایت با وردپرس و کد‌نویسی اختصاصی اشاره کرد. شاید تصور کنید که ایجاد سایت با وردپرس محدودیت‌های زیادی دارد و شما نمی‌توانید آن را گسترش دهید. زیرا وردپرس مجموعه‌ای از کد‌های آماده و از قبل نوشته شده می‌باشد. اما روش‌های زیادی برای توسعه سایت‌های وردپرسی وجود دارد که می‌توان به افزونه‌ها اشاره کرد. برنامه‌نویسان مختلفی در سراسر دنیا به منظور بهبود و گسترش وردپرس، افزونه‌های گوناگونی را طراحی و عرضه کرده‌اند که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را نصب کنید و یک قابلیت جدید به سایت خود اضافه کنید.

هزینه ساخت سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ساخت سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین فاکتور در تعیین هزینه راه اندازی سایت استفاده از CMS است. CMS همان سیستم مدیریت محتواست که می‌تواند در بستر وردپرس یا کدنویسی اختصاصی باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر وردپرس، سیستم عامل‌های دیگری نظیر جوملا نیز وجود دارند که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و می‌توان به وسیله آن‌ها یک سایت کامل با تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها طراحی کرد.

پس از سفارش ساخت سایت مواردی از جمله عناصر گرافیکی، تک زبانه یا دو زبانه بودن سایت، قالب سایت، سئو کردن و... تأثیر زیادی در تعیین قیمت طراحی سایت دارد. اگر امکان ارسال یا صادر کردن محصولات خود به خارج از کشور را دارید می‌توانید سایت خود را به صورت دو زبانه یا چند زبانه سفارش دهید تا مشتریان خارج از کشور نیز بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. تمام این موارد باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. بروز هر گونه خطا می‌تواند اعتبار شرکت و همچنین کیفیت سایت را با اختلال مواجه کند.

آیا ساخت سایت وردپرسی نیاز به برنامه‌نویسی دارد؟

آیا ساخت سایت وردپرسی نیاز به برنامه‌نویسی دارد؟

برای پیاده‌سازی و اجرای سایت‌های مختلف از جمله سایت فروشگاهی توسط وردپرس نیاز به برنامه‌نویسی وجود ندارد. زیرا به منظور توسعه آن می‌توانید از پلاگین‌های متنوع، قالب‌های آماده و... استفاده کنید. اما اگر دارای دانش برنامه‌نویسی هستید و قابلیت اجرای زبان‌های گوناگون برنامه‌نویسی را دارید می‌توانید با استفاده از این قابلیت، سایت خود را توسعه دهید.

پس از ساخت سایت باید هاست تهیه کنیم؟

پس از ساخت سایت باید هاست تهیه کنیم؟

خرید هاست باید قبل از ایجاد و راه اندازی سایت انجام شود. هاست دارای فضا‌های مختلف است که مانند هارد عمل می‌کند. تمام اطلاعات سایت شما در هاست ذخیره می‌شود. تهیه هاست از شرکت‌ها و سرور‌های مختلفی امکان‌پذیر است که توصیه می‌کنیم آن را به شرکت طراحی سایت بسپارید. مجموعه ودیانا با شناخت کامل در این حوزه می‌تواند بهترین هاست را با ویژگی‌های عالی برای سایت شما تهیه کند.

مزایای ساخت سایت

مزایای ساخت سایت

گسترش فضای کسب‌وکار: دیگر محدود به یک شهر، استان و منطقه نخواهید بود. فضای کسب‌وکار شما کل کشور پوشش خواهد داد.

افزایش فروش و سودآوری: با گسترش فضای کسب‌وکار، تعداد کاربران و مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد که تاثیر مستقیم روی فروش شما خواهد داشت.

تنوع روش‌های بازاریابی دیجتیال: روش‌هایی مانند سوشیال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و .. شما را برای رسیدن به فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

در دسترس بودن 24 ساعته برای کاربر: کاربر از هر شهر و بخشی که باشد، در هر ساعتی از شبانه‌روز به وب سایت شما دسترسی داشته و می‌تواند خدمات و محصولات مورد نظرش را تهیه کند.

افزایش تعامل با کاربر: روش‌های نوینی در دیجیتال مارکتینگ ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید با مخاطب تعامل داشته و او را تبدیل به مشتری دائمی خود کنید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.