چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟

چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 11 دقیقه

به جرات می‌توان گفت تمامی مشاغل به سایت نیاز دارند. با تغییر و تحولی که در اینترنت و فضای مجازی اتفاق افتاده است، عدم حضور در این فضا به معنای مرگ تدریجی کسب‌وکار شما است. برای داشتن سایت، نیازی به تخصص و تبحر نیست. شما می‌توانید با کمک شرکت طراحی سایت تهران، یک سایت با تمام امکانات مورد نیاز داشته باشید. شاید بیزنسی داشته باشید که در حال حاضر به مشتریان زیادی خدمات ارائه می‌دهید و وقتی برای مدیریت یک وب‌سایت ندارید. اما باید بدانید که با داشتن سایت بخش اعظمی از کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و بخشی از وقت شما خالی می‌شود.
برای مثال فرض کنیم فعالیت شما در زمینه فروش کیف و کفش است. فروشگاه فیزیکی دارید که مشتری به فروشگاه شما مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات مختلف و سوال پرسیدن راجع قیمت و کیفیت و رنگ‌بندی و سایر خصوصیات محصول یا اقدام به خرید می‌کند و یا اینکه فروشگاه را ترک می‌کند. شما و یا فروشنده شما زمانی را برای مشاوره دادن به مشتری صرف کرده است و در نهایت مشتری خریدی نکرده است.
حال این موضوع را با طراحی سایت فروشگاهی بررسی می‌کنیم. کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند، تمام محصولات را به همراه جزئیات اعم از قیمت، رنگ‌بندی، کیفیت و جنس و ... مشاهده می‌کند و در نهایت اقدام به خرید و یا ترک سایت می‌کند. در صورتی که خرید کرد، شما هیچ دخالتی در فرایند خرید مانند کارت کشیدن نخواهید داشت. فقط باید محصول مورد نظر مشتری را به آدرس او ارسال کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری زمان روی بخش‌های دیگر بیزنس مانند شبکه‌های اجتماعی برای شما فراهم خواهد شد. در ادامه این مقاله دلایل نیاز کسب‌وکارها به وب‌سایت را با هم بررسی می‌کنیم.

چرا همه مشاغل به طراحی سایت نیاز دارند؟

سایت در واقع یک شعبه دیگر از کسب‌وکار شما است که به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کند. یک شرکت در حوزه معدن و حفاری هستید؟ با طراحی سایت شرکتی، پروژه‌های خود را به صورت آنلاین در دسترس مشتری و کارفرما قرار دهید. یک شرکت بزرگ هستید که با تعداد بالایی کارمند و مشتری مشغول به کار هستید و باید به طور مرتب با مشتری و کارفرما در ارتباط باشید؟ پس با طراحی پورتال علاوه بر بهبود ارتباط با مشتری، در وقت خود، مشتریان و کارمندان هم صرفه‌جویی کنید. با داشتن پورتال فرایند پیگیری و پاسخگویی به مشتری نیز افزایش خواهد یافت و مدیریت فعالیت‌های افراد نیز شفاف و واضح است.

افراد برای قدم نهادن به عرصه دیجیتال و فروش اینترنتی نگرانی‌ها و بهانه‌های متفاوتی دارند. به یکی از این موارد یعنی کمبود وقت اشاره کردیم. دلایل دیگری مانند اینکه به اندازه کافی درآمد دارم و نیازی به داشتن سایت ندارم، من با تکنولوژی رابطه خوبی ندارم، هزینه‌های طراحی سایت خیلی زیاد است، کار و فعالیت در سایت و مدیریت سایت کار من نیست، اگر هزینه کردم و با شکست مواجه شدم چی؟ هم دغدغه‌هایی است که ذهن افراد را درگیر خود می‌کند.

داشتن این دغدغه و نگرانی‌ها طبیعی است ولی بعد از دانستن نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما به حداقل خواهد رسید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

طراحی سایت به‌وسیله شرکت‌های مختلف با قیمت‌های مختلف انجام می‌شود. قیمت‌ها باتوجه به فاکتورهای مختلفی از جمله فیچرهای مورد نظر شما و پلتفرم مدنظر برآورد می‌شوند. از طرفی اکثر شرکت‌های طراحی سایت، بخشی را برای آموزش کار با سایت به کارفرما اختصاص می‌دهند. طبق این آموزش‌ها نحوه کار با سایت، نحوه صحیح ورود اطلاعات، ویرایش و حذف اطلاعات به شما آموزش داده می‌شود. وقتی بیزنس خود را به سمت آنلاین شدن پیش ببرید و طبق استانداردها و اصول پیش بروید، بیزنس و درآمد شما افزایش خوبی خواهد داشت.
و اما در رابطه با نگرانی شکست خوردن، حضور مستمر و مشاوره گرفتن از یک متخصص سئو یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفقیت شما را قطعی خواهد کرد.

دلیل اهمیت طراحی سایت برای صاحبان کسب‌وکارها چیست؟

بدون شک افراد زیادی قبل از اینکه اقدام به خرید محصول و یا سفارش کاری به یک شرکت یا شخص بدهند، به سراغ اینترنت رفته و تحقیق و بررسی می‌کنند. طبق آمارهای منتشر شده حدود 81 درصد افراد قبل از تصمیم‌گیری، به سراغ اینترنت و گوگل می‌روند. اگر شما سایت باکیفیت با محتوای خوب داشته باشید، این وب‌سایت شما است که در نتایج گوگل برای کاربر نمایش داده می‌شود. در مقابل نداشتن وب‌سایت در دنیای دیجیتال امروز که نیاز به اینترنت بخشی از نیازهای زندگی روزمره افراد شده است، راکد شدن بیزنس و درآمد شما را به همراه خواهد داشت.

دلیل اهمیت طراحی سایت برای صاحبان کسب‌وکارها چیست؟

افزایش درآمد

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب‌سایت، دسترسی است. با داشتن سایت دیگر محدود به موقعیت فیزیکی فروشگاه و شهر و استان نخواهید بود و محصولات شما برای همه افراد در سراسر کشور و یا خارج از کشور در دسترس افراد خواهد بود. به این ترتیب اگر به هر علتی به فروشگاه خود دسترسی نداشتید، وب‌سایت 24 ساعته و در تمام ایام هفته در دسترس مشتری است و هر وقت که خواست اقدام به ثبت سفارش می‌کند. فقط کافی ست به اینترنت و موبایل یا لپ‌تاپ یا تبلت دسترسی داشته باشد. پس با توجه به آپشن‌هایی که در ادامه لیست شده‌اند با داشتن سایت، افزایش درآمد شما محقق خواهد شد.

  • گسترش بازار هدف از سطح محله و شهر به کل کشور
  • فعالیت مستمر و 24 ساعته در تمام ایام هفته
  • عدم محدودیت باز و بسته بودن فروشگاه حتی در ایام تعطیل
  • شعبه آنلاین بیزنس شما به همراه کاهش هزینه‌هایی از جمله اجاره‌بها و قبض آب و برق و ... و افزایش درآمد از طریق جذب مشتریان بیشتر
  • پیشرفت سایت و تبدیل شدن به عنوان بیزنس اصلی که شما از خرید و یا اجاره فروشگاه فیزیکی بی‌نیاز خواهد کرد

بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه

همه ما با روش‌های سنتی تبلیغات آشنایی داریم. تبلیغاتی مانند پخش تراکت و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، درج آگهی تبلیغاتی در روزنامه و مجلات و تبلیغات در تلویزیون تعدادی از تبلیغات سنتی هستند. در روش سنتی، تبلیغ شما برای همه افراد جامعه نمایش داده می‌شود. مسملا اگر در زمینه صرافی مشغول به کار هستید، تبلیغ برای یک نوجوان که مشغول مشاهده سریال است، مناسب نیست. البته اگر تبلیغ را مشاهده کند، چرا که اکثر افراد هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی شبکه را عوض می‌کنند و یا اینکه صدای آن را قطع می‌کنند. تراکت‌ها و روش‌های دیگر هم به همین صورت هستند، تا کنون چقدر به تراکت‌هایی که به دست شما رسیده یا بنرهای سطح شهر واکنش نشان داده‌اید و با آن‌ها تماس گرفته و یا اقدام به خرید خدمات و محصولات آن‌ها کرده‌اید؟ آیا تبلیغاتی که به هر نحوی به دست شما رسیده است، متناسب با نیاز و فیلد کاری شما بوده است؟
از طرفی تبلیغات سنتی باید به طور مرتب و دوره‌ای تکرار شوند و به محض این تمام شوند، برندسازی و معرفی و جذب مشتری جدید نیز متوقف می‌شود.
پس برای معرفی بیزنس صرافی خود، بهتر است طراحی سایت صرافی انجام دهید.

در مقابل تبلیغات در سطح اینترنت را بررسی می‌کنیم. روش‌های زیادی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. اما نکته مهم اینجاست که تبلیغ شما برای مخاطب هدف شما نمایش داده می‌شود و درصد جذب مشتری افزایش می‌یابد. فرض کنیم کسب‌وکار شما در زمینه بیمه است. طراحی سایت بیمه انجام داده‌اید و الان در فاز  تبلیغات و معرفی برند خود به مخاطب هستید. مخاطبان شما تمام افراد با هدف خرید بیمه هستند و یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی سئو و بهینه سازی سایت است. با این کار وقتی کاربر کلمه "خرید بیمه‌نامه" را در گوگل سرچ می‌کند، وب‌سایت شما در نتایج اول گوگل نمایش داده می‌شود. در ادامه ارائه محتوا و معرفی خوب است که کاربر را جذب کرده و تبدیل به مشتری می‌کند.

یکی از روش‌های دیگر، درج آگهی در سایت‌های نیازمندی است. افراد با طراحی سایت آگهی دو استراتژی را دنبال می‌کنند. یکی اینکه مانند سایت‌های دیوار و شپیور، آگهی در تمام فیلدها را پوشش می‌دهند و یا اینکه فقط در یک حوزه خاص مانند شرکت‌های بیمه، فروش خودرو و ... فعالیت می‌کنند. شما با درج آگهی رایگان و یا پولی در این وب‌سایت‌ها می‌توانید برند و بیزنس خود را به مخاطب هدف خود معرفی کنید.
در حالت کلی از مزایای اصلی تبلیغات اینترنتی می‌توان به هزینه‌های کمتر، نمایش تبلیغ به مخاطب هدف اشاره کرد. این دو فاکتور در کنار هم نرخ بازگشت سرمایه به صاحب بیزنس را افزایش می‌دهد.

صرفه‌جویی در زمان

شاید برای پاسخ‌دهی به مشتری خود از تلفن، ایمیل یا ارسال پیام استفاده می‌کنید، فرقی نمی‌کند از چه روشی استفاده می‌کنید، ذخیره شماره تماس مشتری برای ارسال پیام، دریافت ایمیل و ارسال ایمیل، تماس با مشتری نیاز به صرف زمان دارد.پرسش‌وپاسخ بین کارفرما و مشتری در هر نوع کسب‌وکاری وجود دارد. فرقی نمی‌کند فروشنده یک فروشگاه چرم و یا اینکه کارگزار بیمه باشید. بخشی از زمان شما صرف پاسخ‌دهی به سوالات تکراری مشتری می‌شود. با داشتن سایت قسمتی تحت عنوان سوالات متداول در سایت طراحی می‌شود که به این سوالات تکراری پاسخ داده می‌شود. این یک مثال بود، با استفاده از سایت امکان پیاده‌سازی فیچرهای مختلفی برای صرفه‌جویی در زمان وجود دارد.

برندسازی

برندسازی با طراحی سایت

وب‌سایت یک آیتم خوب برای معرفی برند تجاری شما در فضای مجازی است. سایت بستری را برای شما فراهم می‌کند که جایگاه خود را بازار مشخص کرده و مشتری هدف بیزنس خود را پیدا کنید. با یک مثال بحث برندسازی را کمی شفاف‌تر کنیم. یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیریم که 50 نفر یک محصول خاص مثلا کوله پشتی مدل x را خریده‌اند. بخشی با عنوان "نظرات" در سایت طراحی شده و مشتری‌ها نظرات خود را در سایت درج کرده‌اند.
تحقیقات نشان داده است که اکثر کاربران یعنی چیزی حدود 70 درصد، به این نظرات مثبت و منفی اعتماد می‌کنند. از طرفی نقاط قوت و ضعف محصول شما در این بخش مشخص می‌شود و بازدیدکننده باتوجه به آن اقدام به خرید محصول می‌کند. نکته مهم در بخش نظرات این است که هم از نظرات مثبت و هم از نظرات منفی استقبال کنید و در صورت امکان پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهید.

افزایش اعتبار کسب‌وکار

سایت اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. اعتبار کسب‌وکار است که به مشتری کمک می‌کند تا خرید تضمین شده‌ای داشته باشد. با سایت تخصص و موقعیت تجاری خود را به روش ملموسی برای مخاطب شرح خواهید داد. داشتن وب‌سایتی که مجوزهای شما در آن آپلود شده است و یا اقدام به دریافت ای‌نماد و سایر مجوزهای فعالیت در حوزه آنلاین کرده‌اید، باعث افزایش اعتبار و ارزش شما نزد کاربر می‌شود.

نکاتی برای شروع

حالا که اهمیت داشتن وب‌سایت مشخص شد، به پاسخ یک سوال اساسی بپردازیم. برای شروع باید چه کاری انجام بدهیم؟ قبل از هر چیزی باید یک سرویس هاست مناسب انتخاب کنید. شرکت‌های زیادی وجود دارند که هم خدمات هاستینگ و هم خدمات دامنه ارائه می‌کنند.

نام دامنه را انتخاب کنید

قبل از هر چیزی که دامنه‌ای که به نام شرکت است را ثبت کنید. اگر به آن دستری نداشتید، دامنه‌ای که نشان‌دهنده خط مشی و هدف بیزنس شما است را انتخاب و ثبت کنید. نام دامنه باید جذاب و متمایز باشد. به خاطر داشته باشید که نام دامنه یک ابزار قدرتمند بازاریابی است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید پس در انتخاب آن باید وسواس به خرج دهید.

خدمات هاستینگ

از هاستینگی استفاده کنید که اعتبار و تخصص بالایی دارد. سرویسی برای بیزنس شما مناسب است که در بتواند تغییرات را با سرعت اعمال کند و امنیت بالایی داشته باشد. در مواقعی که کسب‌وکار شما گسترش پیدا کرده و یه تبلیغات سنگینی برای سایت سفارش داده‌اید و یا اینکه ماژول‌های سایت خود را آپدیت کرده‌اید، هاست نقش مهمی در عملکرد درست سایت دارد. اگر طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت، محول می‌کنید، از مشاوره‌های آن‌ها برای خرید سرویس مناسب استفاده کنید. این شرکت‌ها باتوجه به تجربه و تخصص خود در رابطه با سایت، بهترین سرویس و البته بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ را پیشنهاد می‌کنند. البته بعضی از شرکت‌های بزرگ طراحی سایت، خدمات هاستینگ هم ارائه می‌کنند که کار شما راحت‌تر می‌شود.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب‌سایت باید محصولی از چندین جلسه طوفان فکری باشد چون ساخت آن به همان سادگی که فکر می‌کنید نیست. همه نیازهای اولیه وب‌سایت را مشخص کنید و روی مزیت رقابتی خود نسبت به سایر رقبا تمرکز ویژه‌ای داشته باشید. وب‌سایت شما چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد که مشتری بین رقبا، شما را انتخاب کند؟ برای پلن‌های تبلیغاتی و آفرهای خود چه برنامه‌ای دارید. کاربر شما چگونه با شما و سایت شما تعامل برقرار خواهد کرد؟

سایت شما باید استاندارهای مهم طراحی را داشته باشد. بعد از اینکه طراحی سایت شما تمام شد، نکات زیر را در سایت حتما بررسی کنید.

  • ریسپانسیو بودن سایت در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف بررسی کنید
  • از تنظیم بودن ایمیل و ارسال فرم‌ها به ایمیل مورد نظر اطمینان حاصل کنید
  • ایندکس شدن سایت توسط موتور جستجوی گوگل را بررسی کنید
  • امکان ثبت سایت در گوگل وب‌مستر و گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید
  • فعال بودن سایت مپ
  • درست کار کردن لینک‌ها و منوی سایت
  • درست کار کردن سرچ و نمایش مناسب نتایج در صفحه سرچ
  • امکان آپلود فایل‌های مختلف از جمله عکس، ویدئو، پی‌دی‌اف
  • امکان لینک شبکه‌های اجتماعی به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی 
  • عملکرد صحیح بخش وبلاگ و امکان درج مطالب، آپلود تصاویر و ویرایش مقالات

سخن آخر

فعالیت در حوزه آنلاین یک فرصت خوب برای معرفی بیزنس خود به مشتری و افزایش فروش است. تمام کسب‌وکارها می‌توانند با داشتن سایت و استفاده از راهکارهای دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در سایت‌های دیگر، استفاده از بستر فوق‌العاده قدرتمند سوشیال میدیا و .... کسب‌وکار خود را متحول کنند.
قیمت عقب ماندن بسیار بیشتر از داشتن وب‌سایت است. داشتن سایتی با طراحی حرفه‌ای و تمایز تجاری، افزایش فروش و رشد تجارت شما را به همراه خواهد داشت. سایت به شما فرصتی می‌دهد تا با داستان برند خود در مقابل مخاطبان هدف مناسب قرار بگیرید. علاوه بر این داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای هزینه دارد ولی در بلندمدت بازدهی هنگفتی را به همراه داشته باشد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.