بهترین شرکت طراحی سایت ایران

بهترین شرکت طراحی سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بهترین شرکت طراحی سایت عنوانی است که خیلی از افراد در اینترنت جستجو می‌کنند. مسلما هدف از این سرچ یافتن شرکت مناسب برای طراحی سایت است. شما قصد فعالیت در اینترنت یا طراحی مجدد سایت قدیمی خود را دارید و به دنبال یک شرکت به‌اصطلاح کاربلد می‌گردید. اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، جستجو در اینترنت است. با صرف حدود 1 الی 2 ساعت در اینترنت، شرکت‌های زیادی را خواهید یافت که ادعای ارائه خدمات حرفه‌ای دارند. از دستاوردها و رضایت مشتریان خود گفته‌اند. از اینکه طراحی سایت اختصاصی انجام می‌دهند.  و حتما تعدادی از نمونه کارهای خود را برای مشاهده قرار داده‌اند.

اما چه چیزی در پشت صحنه اتفاق می‌افتد؟ با چه ضمانتی می‌توان وارد عقد قرارداد با شرکت طراحی سایت تهران شد و پایه و اساس سایت را به شرکت سپرد؟

در این مقاله ودیانا قصد داریم نکاتی را به شما بگوئیم که قبل از انتخاب شرکت و نشستن پای عقد قرارداد، بهتر است آن‌ها را بررسی کنید. با ما همراه باشید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

نکات مهم برای یافتن بهترین شرکت طراحی سایت

تمام بخش‌های سایت شرکت مدنظر را بررسی کنید

سایتی که شرکت برای خودش طراحی کرده است به خوبی بیانگر میزان توانایی‌ها، تخصص و خلاقیت آن است. بعد از اینکه سایت را کامل مشاهده کردید به این سوالات پاسخ دهید.

  • آیا طراحی را دوست دارید؟
  • آیا سایت ریسپانسیو است و در نسخه‌های مختلف مرورگر و دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت به‌درستی نمایش داده می‌شود؟
  • آیا استفاده از سایت و رسیدن به یک صفحه مثلا تماس با ما یا مقاله خاص راحت است؟
  • آیا استفاده از المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها به‌درستی استفاده شده؟
  • فونت و رنگ سایت استاندارد است و چشم شما را اذیت نمی‌کند؟

اگر طراحی دقیقا با سبک و سلیقه شخصی شما مطابقت نداشته باشد، مشکلی نیست. چون هر برند و کسب‌وکاری استانداردهای خودش را دارد و باتوجه به یک‌سری المان‌های خاصی باید طراحی شود. ولی باقی موارد را بادقت بررسی کنید.

نکته دیگر به‌روز بودن سایت است. با نگاهی به بخش وبلاگ سایت متوجه به‌روز بودن وب‌سایت خواهید شد. علاوه محتوای تازه، میزان حرفه‌ای بودن سطح مقالات را هم بررسی کنید.

سایت‌های نمونه‌کار شرکت را بررسی کنید

همانطور که بالاتر اشاره کردیم اکثر شرکت‌ها بخشی را به نمونه‌کارهای خود اختصاص داده‌اند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید چند نمونه‌کار را مشاهده کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا وب‌سایت‌هایی که طراحی کرده‌اند ظاهر حرفه‌ای دارند و استفاده از آن‌ها آسان است؟
  • آیا سطح مشتریان آن‌ها با سطح کاری و تجارت شما نزدیک و قابل قیاس است؟
  • آیا دامنه ها از نظر سایت مشابه هستند؟
  • آیا سایت‌ها از نظر عملکرد، به‌ ذهنیت شما از فیچرهای مورد نیاز برای سایت نزدیک هستند؟

سعی کنید حتما از نمونه‌کارهای متنوع از جمله طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت آگهی بازدید کنید تا دید بهتری از میزان تخصص شرکت داشته باشید.

با بخش فروش تماس بگیرید تا جلسه ای را برای مشاوره تنظیم کنند

ماموریت شما در پیداکردن بهترین شرکت طراحی سایت از همان ابتدای کار شروع می‌شود. یعنی از اولین تماس با شرکت.

  • آیا دردسترس هستند و به‌راحتی توانستید با بخش فروش و مشاور فروش ارتباط بگیرید؟
  • آیا کارشناس مربوطه راجع به جزئیات پروژه از شما سوالی پرسید یا مستقیما به‌سمت عقد قرارداد و واریز وجه هدایت شدید؟

توجه داشته باشید با این شرکت ماه‌ها یا شاید هم سال‌ها باید در ارتباط باشید. ممکن است باشخصی که صحبت کرده‌اید دیگر ارتباطی نداشته باشید ولی فراموش نکنید که این شخص یک دید کلی از شرکت و فرهنگ سازمانی و نحوه ارتباط با مشتری آن شرکت به شما می‌دهد.

بعد از اینکه زمان مشخصی برای جلسه مقرر گردید، این 7 سوال را در جلسه بپرسید.

آیا سایتی شبیه به پروژه مدنظر من طراحی کرده‌اید؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: همکاری با یک شرکتی که در زمینه‌کاری شما تجربه دارد یک مزیت است. دیدن سایت‌های مشابه کسب‌وکار شما می‌تواند ایده‌های خوبی را به شما و شرکت بدهد. اما این موضوع نباید باعث شود که شرکت، دقیقا سایتی شبیه به سایت رقیب به شما تحویل بدهد. حواستان باشد که تحقیقات لازم انجام شود و شرکت تحت تاثیر پروژه‌های قبلی قرار نگیرد. شما شرکتی را نمی‌خواهید که در یک حوزه محدود فعالیت کند و از عنصر مهم طراحی یعنی خلاقیت، استفاده نکند.

طراحی تجربه کاربری برای شما چقدر اهمیت دارد؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: بهترین شرکت طراحی سایت می‌داند که تجربه کاربری در قلب هر وب‌سایت موفقی وجود دارد و به شما اطمینان می‌دهد که طراحی کاربر محور یکی از اصول اولیه و مهم برای آن‌ها است.
درباره روش آن‌ها سوال کنید. از جمله اینکه از چه روش‌ها یا تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که تجربه کاربری را در هسته طراحی خود قرار داده‌اند.

از چه سیستم مدیریت محتوایی (CMS) استفاده می‌کنید؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: بیشتر شرکت‌ها در یک یا دو پلتفرم CMS تخصص دارند. اکثر وب‌سایت‌ها در پلت‌فرم اپن‌سورس مثل وردپرس طراحی شده‌اند، اما هستند شرکت‌هایی مثل ودیانا که CMS اختصاصی مربوط به خودشان را دارند که توسط برنامه‌نویس‌های خودشان طراحی شده است.
هر سیستم مدیریت محتوا نقاط قوت و ضعف خود را دارد و یک شرکت طراحی سایت خوب قادر است در مورد جوانب مثبت و منفی هر یک، به شما مشاوره بدهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای تجارت خود بگیرید.

آیا امکان ملاقات با تیم شما را دارم؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: بعضی از شرکت‌ها را می‌توان به‌عنوان دلال نام‌گذاری کرد. آن‌ها واسطه‌ای هستند که شما را به عنوان مشتری به فریلسنر معرفی می‌کنند و در واقع پروژه شما را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهند. در چنین مواردی درخواست برای ملاقات با تیم ممکن است عکس‌العملی مانند من‌من کردن یا تعلل در مورد دسترسی به اعضای تیم و مسیر دور به‌همراه داشته باشد.
برای داشتن بهترین ارتباط و تداوم، یک تیم در دسترس، با متخصصانی انتخاب کنید که به کار مشترک و گروهی عادت داشته باشند و در طول انجام پروژه در دسترس باشند.

مراحل انجام پروژه به چه صورت است؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: بهترین شرکت طراحی سایت قادر است به‌سرعت و به‌طور جامع، تمامی مراحل و روند انجام پروژه را به همراه زمان تحویل و مبلغ آن به شما بگوید. مگر اینکه پروژه شما خیلی خاص باشد و به نوعی برای شرکت چالش جدید محسوب شود. در این‌صورت شرکت نمی‌تواند به شما زمان یا هزینه دقیق اعلام کند ولی می‌تواند تخمین حدودی بزند.

اگر بعد از اتمام پروژه، قصد تغییر یا به‌روزرسانی در سایت داشته‌باشم، به چه صورت است؟

پاسخ آن‌ها چه فیدبکی به شما خواهد داد: یک شرکت طراحی وب خوب باید یک جلسه آموزش برای تیم شما در نظر بگیرد تا نحوه کار را توضیح دهد و نحوه اعمال تغییرات و به‌روزرسانی‌ها را نشان دهد.
لیستی از مواردی را که فکر می‌کنید باید مرتباً به‌روز کنید (اخبار و مقالات، فرم‌ها، محتوای صفحه و غیره) داشته باشید و در جلسه از مسئول آموزش نحوه ویرایش آن‌ها بپرسید.
شرکت موظف است برای تغییراتی که مستلزم برنامه‌نویسی یا طراحی نیاز هستند، برآورد زمان و هزینه کند.

آیا خدمات دیجیتال مارکتینگ هم انجام می‌دهید؟

وقت و هزنیه زیادی را برای طراحی انجام می‌دهید. اما همانقدر، شاید هم بیشتر باید برای دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و بهینه سازی انجام بدهید. اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، نیاز به یک تیم دیجیتال مارکتینگ دارید. تمام انرژی و روندی که برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت انجام دادید را باید برای پیداکردن شرکت ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ هم صرف کنید. پس بهتر است که همان ابتدای کار، شرکتی را انتخاب کنید که در زمینه دیجیتال مارکیتنگ هم تخصص دارد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.