طراحی سایت شرکتی با وردپرس

طراحی سایت شرکتی با وردپرس
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است که نسبت به رقیبان خود سایت‌های بیشتری را از آن خود کرده است. سایت‌های وردپرس همواره رو به رشد هستند و افراد و شرکت‌های زیادی از این سیستم مدیریت محتوا برای سایت خود استفاده می‌کنند. ابتدای کار از وردپرس بیشتر برای وبلاگ‌نویسی استفاده می‌کردند اما بعد از مدتی با پیشرفت و توسعه آن کسب‌وکارهای زیادی به‌سراغ این پلتفرم رفتند و از آن برای پیاده‌سازی انواع سایت و حتی طراحی پورتال استفاده کردند.

وردپرس یک گزینه خوب برای طراحی انواع سایت‌ها اعم از شرکتی، شخصی، فروشگاهی و ... است اما در این مقاله روی یک مورد یعنی طراحی سایت شرکتی با وردپرس تمرکز داریم و قصد داریم وردپرس را از منظر سایت شرکتی بررسی کنیم.

امکانات طراحی سایت شرکتی با وردپرس

ساختار نامحدود: شما با استفاده از وردپرس می‌توانید هر ساختاری را برای سایت خود پیاده‌سازی کنید. صفحات مختلفی اعم از درباره ما، تماس با ما، خدمات، گالری، نمونه‌کارها و ... را در سایت خود ایجاد و حذف و اضافه کنید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

انواع محتوا: محتوای مختلفی اعم تصویر، محتوا، ویدئو، مقاله متنی و ... را در سایت خود درج کنید و محدودیتی از این بابت نخواهید داشت. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که محتوای خود را بهینه کنید مثلا تصاویری که در سایت درج می‌کنید، سایز و حجم مناسبی داشته باشند. اگر حجم تصاویر بالا بود می‌توانید با استفاده از برنامه فتوشاپ یا وب‌سایت‌های کاهش حجم مانند imagecompressor.com این کار را انجام دهید.
استفاده از این سایت راحت است. وارد وب‌سایت شده و روی upload files کلیک کنید و تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا سایت پردازش کاهش حجم را انجام دهد و در نهایت فایل بهینه شده را دانلود کنید. این وب‌سایت هیچ تغییری در کیفیت تصاویر ایجاد نمی‌کند اما بعد از اینکه فایل را دانلود کردید در انتهای نام آن پسوند min-را اضافه می‌کند که با ویرایش نام می‌توانید اسم عکس را تغییر دهید.

کاهش حجم تصاویر در سایت imagecompressor

انواع اسلایدر: افزونه‌های قدرتمندی برای اسلایدر وردپرس منتشر شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع اسلایدر با انیمیشن‌های منحصربه‌فرد و دکمه‌های حرفه‌ای طراحی کنید و اسلایدر جذابی داشته باشید. اسلایدرهایی مانند اسمارت اسلایدر و روولوشن اسلایدر به شما کمک می‌کنند تا اسلایدری با گرافیک جذاب برای سایت خود داشته باشید.

منوهای حرفه‌ای: طراحی سایت شرکتی با وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا انواع منوهای آبشاری را برای خدمات خود بسازید و به‌راحتی آن را ویرایش کنید. کاربری منوهای وردپرس خیلی راحت بوده و با قابلیت کشیدن و رها کردن مواردی مانند نمونه‌کارها، صفحات، دسته‌بندی‌ها و حتی لینک‌های مورد نظرتان را می‌توانید در منو فراخوانی کنید.

فرم‌ساز: مانند اسلایدر، وردپرس پلاگین‌های حرفه‌ای برای طراحی فرم دارد و هر نوع فرمی که نیاز داشته باشید اعم از فرم استخدام، فرم‌های شرطی، فرم‌های اخذ نمایندگی و ... را پیاده‌سازی خواهید کرد. چنانچه کاربری این فرم را پر کند، بسته به انتخاب شما، اطلاعات فرم در پنل مدیریت و یا از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. نکته جالب توجه این است که امکان خروجی گرفتن از این اطلاعات برای شما وجود دارد.

گالری و نمونه‌کار: با استفاده از وردپرس می‌توانید یک گالری حرفه‌ای از نمونه‌کارها و پروژه‌های شرکت خود درج کنید و تخصص و تبحر خودتان را به مخاطبتان نشان بدهید. مشتری با آنالیز نمونه‌کارهای شما راحت‌تر می‌تواند اعتماد کرده و پروژه خودش را به شما بسپارد.

پرداخت آنلاین: اگر محصول و خدماتی را در شرکت خود به فروش می‌رسانید که تمایل دارید از طریق سایت هم این فروش اتفاق بیافتد، محدودیتی نخواهید داشت. چرا که سایت وردپرسی به‌راحتی به درگاه اینترنتی متصل می‌شود و امکان پرداخت آنلاین برای شما فراهم می‌شود.

پروفایل کاربری: وردپرس پروفایل کاربری حرفه‌ای و نسبتا کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی شما به عنوان مدیر سایت در پنل مدیریت این دسترسی را دارید که کاربرهای مختلفی از مدیر سایت گرفته تا نویسنده و مدیر فروشگاه تعریف کرده و دسترسی‌های خاصی را به هر کدام از این نقش‌ها اختصاص بدهید.
حتی می‌توانید سئو سایت خود را برون‌سپاری کرده و نقشی تحت عنوان مدیر سئو به سئوکار خود اختصاص بدهید. 

نکاتی که در طراحی سایت شرکتی با وردپرس باید به آن توجه کرد

نکاتی که در طراحی سایت شرکتی با وردپرس باید به آن توجه کرد

وقتی که شما به عنوان یک شرکت فعال در حوزه خاصی تصمیم به طراحی سایت وردپرس می‌کنید، نیازها و فیچرهایی در ذهن شما شکل می‌گیرد که شرکت طراحی سایت موظف به پیاده‌سازی آن است. سایت شرکتی زمانی به رونق بیزنس شما کمک می‌کند که اصولی و حرفه‌ای طراحی شده باشد و فاکتورهای اساسی و استاندارد برای طراحی سایت حرفه‌ای را داشته باشد. یکی از این معیارهای اصلی، ریسپانسیو بودن سایت است.
همانطور که می‌دانید درصد بالایی از کاربران اینترنتی امروزه با استفاده از تلفن همراه وب‌سایت‌ها را بررسی و آنالیز می‌کنند پس شاخصه اصلی یک سایت خوب نمایش صحیح آن در دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن همراه است. حتما بعد از تحویل سایت این نکته را بررسی کنید که تمام بخش‌های سایت خصوصا نمونه‌کارها و پروژه‌ها در صفحه نمایش‌های مختلف به درستی نمایش داده شوند.

مورد بعدی که مهم است مربوط به آینده سایت و شرکت شما است. سایت باید قابلیت ارتقا داشته باشد که اگر در آینده نیاز به اضافه کردن قابلیت جدیدی بود، امکان‌پذیر باشد. برای مثال ممکن است در آینده شرکت خود را ارتقا بدهید و اقدام به جذب مشتریانی خارج از کشور داشته باشید، بنابراین نیاز به طراحی سایت دو زبانه خواهید داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد سرعت سایت است. سرعت سایت از دو جهت برای شرکت شما مهم است. اول اینکه کاربران تمایلی ندارند که از سایتی با سرعت بارگذاری پایین استفاده کنند و خیلی زود سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت رقیب شما خواهند رفت.
از طرفی کاربر برای گوگل خیلی مهم است و اگر سایت شما سرعت استانداردی نداشته باشد، رتبه و اعتبار شما در موتور جستجوی گوگل کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است از نتایج گوگل در نسخه موبایل حذف شوید. 

و اما امنیت سایت آخرین موردی که به آن می‌پردازیم. توجه ویژه‌ای به امنیت سایت وردپرسی خود داشته باشید. از طراح سایت خود بخواهید که از افزونه‌های معتبر برای سایت استفاده کند و تا حد امکان خودتان اقدام به نصب هیچ افزونه‌ای بدون مشورت با طراح سایت نکنید. توجه داشته باشید اگر سایت شما هک شود دیگر جلب اعتماد مشتری کار سختی می‌شود. خصوصا اگر سایت شما بخش فروشگاه هم داشته باشد که نیاز به اطلاعات شخصی کاربران مانند نام و شماره و تماس و ... باشد، اهمیت امنیت سایت دوچندان می‌شود. هک شدن سایت شما به معنای عملکرد ضعیف برای مخاطب تلقی می‌شود.
هک شدن همیشه به معنای نمایش پیغام نامرتبط روی صفحه اول سایت و عدم امکان دسترسی به پنل مدیریت نیست. گاهی ممکن است هکر از منابع سایت شما برای ارسال ایمیل یا آپلود فایل‌های خودش استفاده کند. پس از امنیت سایت خود مطمئن شوید و از طراح بخواهید تا پلاگین‌های مربوط به امنیت سایت را در پنل مدیریت نصب کند. 

مزایای طراحی سایت شرکتی با وردپرس

وقتی برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت می‌کنید مزایای خوبی برای کسب‌وکار شما به‌وجود خواهد آمد. برای مثال وقتی راجع به جزئیات محصولات و خدماتتان توضیح می‌دهید، مشتری انتخاب راحت‌تری خواهد داشت و با اعتمادی که در او ایجاد کرده‌اید احتمال جذب مشتری بالا خواهد رفت و نرخ فروش فروش شرکت شما بالا خواهد رفت. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره کرده و آن‌ها بررسی می‌کنیم.

تبلیغات مقرون‌به‌صرفه

در روش‌های سنتی تبلیغات از ابزارهایی مانند چاپ کاتالوگ و بروشور و پخش تراکت و یا تبلیغات میدانی در سطح شهر برای معرفی بیزنس به افراد استفاده میشد. در روش‌هایی مانند چاپ تراکت هزینه‌هایی از جمله هزینه کاغذ، طراحی گرافیکی، حقوق پخش‌کننده تراکت و ... را باید پرداخت کرد. از طرفی برای پخش این تراکت‌ها تفکیکی انجام نمی‌شود و تراکت‌ها منحصرا به دست بازار هدف شما نمی‌رسد. این موضوع باعث می‌شود بخشی از هزینه تبلیغاتی شما بدون جذب مشتری سوخت شود. مابقی روش‌های تبلیغات سنتی هم به همین صورت هستند. انجام تبلیغات هدفمند در روش‌های سنتی کمی دشوار است.
حال آنکه با داشتن سایت و استفاده از روش‌های نوین تبلیغات، تبلیغ شما فقط به کاربر هدف نمایش داده می‌شود. یکی از این روش‌ها سئو و بهینه سازی سایت است. خدمات شرکت شما در هر زمینه‌ای است با بهینه سازی آن مخاطب هدف خود را جذب خواهید کرد. برای مثال طراحی سایت پزشکی انجام داده‌اید بافرض اینکه در زمینه زیبایی فعالیت می‌کنید، با بهینه کردن سایت خود برای کلماتی مانند "جراحی زیبایی" مخاطبانی که به‌دنبال این خدمات هستند با سرچ کلمات کلیدی شما در گوگل، به سایت شما هدایت شده و درصورتی که کیفیت خدمات و محصولات شما مناسب باشد، تبدیل به مشتری خواهند شد.

برندسازی

فعالت در فضای مجازی و اینترنت به معنای حضور در بازاری به بزرگی کل کشور است. دیگر به شهر و محله و استان محدود نخواهید بود و بیزنس و شرکت شما در کل کشور به مخاطبان معرفی خواهد شد و کاربرانی از سراسر کشور با کسب‌وکار شما آشنا خواهند شد. از این رو فرایند برندسازی شما خیلی راحت‌تر انجام خواهد شد. زندگی دیجیتالی امروز باعث شده است تا افراد برای انجام هر کاری ابتدا به اینترنت مراجعه کنند. پس هر چه در سایت خود عملکرد بهتری داشته باشید، افراد بیشتری با بیزنس شما آشنا خواهند شد. تنها کافی ست از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. وقتی شخصی راجع به بیزنس شما سرچ کند و سایت شما در نتایج اول گوگل باشد، باعث می‌شود نام و برند تجاری شما در ذهن مخاطب بماند. طبیعتا این ماندگاری در ذهن باعث برندسازی شرکت شما هم خواهد شد.

ارائه خدمات 24 ساعته

فعالیت شرکت شما محدود به ساعت کاری مشخصی است و بعد از ساعت کاری پاسخگویی به تماس نخواهید داشت. اما با طراحی سایت شرکتی با وردپرس 24 ساعته و در هر مکانی در دسترس کاربران هستید و او می‌تواند خدمات و محصولات شما را بررسی کنند. شما می‌توانید بااستفاده از قابلیت‌هایی مثلا ساخت فرم، امکان ثبت سفارش یا ثبت اطلاعات را برای کاربران خود فراهم کنید تا در اولین فرصت با مشتری خود تماس گرفته و خدمات مورد نیازشان را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

افزایش درآمد

همانطور که بالاتر اشاره کردیم با داشتن سایت، بیزنس و شرکت شما به افراد زیادی نمایش داده می‌شود. طبیعتا هر چه افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا شوند، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

سخن آخر

شرکت‌ها برای افزایش فروش و درآمد خوب نیاز به دیده شدن دارند و طراحی سایت شرکتی با وردپرس ایده خوبی برای دیده شدن در بازاری به بزرگی کل کشور است. با این کار مزایایی از جمله افزایش فروش، برندسازی، دسترسی 24 ساعته برای شرکت‌ها رقم خواهد خورد و باتوجه به اینکه وردپرس انعطاف‌پذیری بالایی دارد، ایده‌های مختلفی را می‌توان برای طراحی بخش‌های مختلف سایت از جمله صفحه پروژه‌ها، نمونه‌کارها و تماس با ما و .... پیاده‌سازی کرد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.