طراحی سایت بدون کدنویسی، چطور بدون برنامه نویسی سایت داشته باشیم؟

طراحی سایت بدون کدنویسی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی سایت بدون کدنویسی عنوانی است که این روزها زیاد به گوش ما می‌رسد. اما سوال اینجاست که آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ بیزنس‌های آنلاین به سمتی رفته‌اند که هر کسی که مشغول به فعالیت در هر حوزه‌ای  هست تمایل به راه‌اندازی سایت و ورود به عرصه بازار آنلاین دارد.
همه ما می‌دانیم بازار فروش آنلاین این روزها انقدر گسترش پیدا کرده است که چشم‌پوشی از آن به ضرر خودمان است. به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال راه‌اندازی سایت خود بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و حتی یک خط کدنویسی هستند. در این بین هستند افرادی که به دلیل نداشتن دانش و تخصص کافی در زمینه طراحی و مدیریت سایت به خودشان جرات ورود به حوزه آنلاین را نمی‌دهد. اما در این مقاله روشی را معرفی می‌کنیم تا بااستفاده از آن سایت خود را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی طراحی و راه‌اندازی کنید. با ما همراه باشید.

اولین گام برای طراحی سایت بدون کدنویسی

اولین گام انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا است. اما قبل از هر چیزی باید با سیستم‌های مدیریت محتوا آشنا شوید و هر سیستمی که با آن راحت‌تر هستید و کار کردن با آن برای شما مشکل نیست را انتخاب کنید. محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در حال حاضر وردپرس است. اما هستند کسانی که با سیستم مدیریت محتوای جوملا ارتباط برقرار کرده و با آن راحت‌تر هستند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و اپن‌سورس است که امروزه طرفداران زیادی دارد و دامنه‌های زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. شروع کار وردپرس به‌عنوان ابزاری برای وبلاگ‌نویسی بود اما امروزه شاهد آن هستیم که از این CMS انقدر پیشرفت کرده است و با افزونه‌ها و ابزارک‌های حرفه‌ای غنی شده است که برای انواع سایت‌ها اعم از فروشگاهی، شرکتی، شخصی و ... استفاده می‌شود. برای وردپرس از زبان برنامه‌نویسی php استفاده شده است اما همانطور که اشاره کردیم شما برای استفاده از وردپرس نیازی به دانش برنامه‌نویسی نخواهید داشت و بدون حتی یک خط نوشتن کد، طراحی سایت انجام خواهید داد.

 وردپرس قالب‌های رایگان متعددی دارد که باتوجه به نوع فیلد کاری خود می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این قالب‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید وب‌سایت ریسپانسیو را با تمام نیازهای اولیه از جمله صفحه تماس با ما، درباره ما، صفحه اصلی و ... را طراحی کنید. برای شروع می‌توانید چندین قالب را نصب کنید و هر کدام که به سلیقه شما نزدیک‌تر است و نیازهای مورد نظر شما را برطرف می‌کند را انتخاب کنید.

در کنار قالب‌های رایگان، قالب‌های پولی هم هستند که مزایایی همچون پشتیبانی، نصب رایگان، آموزش نصب، دموهای مختلف و ... را دارند. توجه داشته باشید این مزایا باتوجه به هر شرکت متفاوت است و همه شرکت‌های ارائه‌دهنده قالب‌های پولی وردپرس خدمات مشترکی به مشتریان خود ارائه نمی‌کنند.

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی

استفاده راحت

استفاده از وردپرس خیلی راحت است. شاید برای شروع کار کمی اصطلاحات و عناوین برای شما گیج‌کنده باشد اما فراموش نکنید لازمه پیشرفت و ترقی در هرکاری تمرین و تلاش و پشتکار است و خوشبختانه در وردپرس نیازی به تلاش زیاد نیست. تنها با صرف چند ساعت زمان با آیتم‌های مختلف مانند پست‌ها، برگه‌ها، منوها و .... آشنا خواهید شد.

منابع آموزشی زیاد

همانطور که گفتیم وردپرس جزو محبوب‌ترین‌ها است و این محبوبیت باعث شده تا افراد زیادی از آن استفاده کنند. از طرفی اساتید و کارشناسان زیادی هم دانش و تخصص خود را برای آموزش وردپرس به اشتراک گذاشته‌اند و با کمی سرچ و جستجو در اینترنت به منابع آموزشی خوبی دست خواهید یافت.
پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر آموزشی، ابتدا بخش‌های مختلف پنل مدیریت وردپرس را بررسی کنید و کمی با آن‌ها کار کنید و مراحل ایجاد پست و یا برگه را تست و آزمون و خطا کنید. اگر در نهایت همچنان نیاز به آموزش داشتید، از دوره‌های آموزشی معتبر استفاده کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت، امروز بر کسی پوشیده نیست. هر روز بر تعداد کاربران تلفن همراه اضافه می‌شود و اگر سایت شما این آپشن را نداشته باشد، درصد بالایی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. خبر خوب اینکه با طراحی سایت وردپرس، سایت شما ریسپانسیو خواهد بود و نیازی به کدنویسی مجزا برای نسخه موبایل نخواهید داشت.

دسترسی آسان

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که آن را از سایت مرجع دانلود کرده و روی هاست خود بارگذاری می‎‌کنید. از طرفی باتوجه به اینکه این ابزار مبتنی برمرورگر است امکان مدیریت آن از هر دستگاهی برای شما وجود دارد. بعد از ساخت سایت، فقط نیاز به یک کامپیوتر و اینترنت دارید تا در هر جایی محل کار، خانه، تاکسی و ... سایت خود را مدیریت کنید.

جامعه توسعه‌دهنده بزرگ

اپن‌سورس بودن و البته فراگیر بودن این سیستم مدیریت محتوا باعث شده است که توسعه‌دهندگان زیادی در راستای ارتقا و توسعه وردپرس تلاش کنند. به این معنا که وردپرس هر روز بهتر از روز قبل شده و باگ‌های آن به حداقل رسیده است.

اولین گام برای طراحی سایت بدون کدنویسی

سئو در طراحی سایت بدون کدنویسی

یک اشتباهی که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند این است که گمان می‌کنند با طراحی سایت کار آن‌ها تمام شده و فروش محصول و خدماتشان دوچندان خواهد شد. اما همانطور که گفتیم این دیدگاه غلط است. فرض کنید شما یک بوتیک لباس مجلسی زنانه در یک پاساژ بزرگ که کار اکثر آن‌ها هم فروش لباس زنانه را راه‌اندازی کرده‌اید. چه مدت طول می‌کشد تا بوتیک شما رونق بگیرد و مشتری جذب کنید؟ چه مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندگان و بوتیک‌ها برای مشتریانتان در نظر گرفته‌اید؟ طبیعتا در طول مدت زمانی که در پاساژ مشغول به کار هستید باید ویترین زیبایی برای جلب نظر مشتری داشته باشید که همیشه هم تمیز باشد.

سایت نیز به همین شکل است شما باید یک سری اقدامات را انجام بدهید تا بین رقبای خود، نظر مشتری را جلب کنید. ویترین فروشگاه شما صفحه اول سایت است. تمیز بودن در اینجا به معنای آپدیت منظم سایت با محتوای خوب و البته غیر کپی است. در کل باید مجموعه اقداماتی را روی سایت خود انجام بدهید که در یک کلمه یعنی سئو خلاصه می‌شود. سایت شما باید برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بهینه شود.

وقتی سایتی بهینه شود به این معنا است که نزد موتورهای جستجو اعتبار و ارزش دریافت می‌کند و در نتایج سرچ نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر طراحی سایت شرکتی انجام داده‌اید و شرکت شما در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند، با سئو سایت گردشگری سایت با سرچ کلماتی مانند تور کیش، تور مشهد و ... برای کاربر نمایش داده می‌شود و ترافیک طبیعی به سمت سایت شما هدایت می‌شود. یا توجه به اینکه افراد قبل از اقدام به هرکاری ابتدا در گوگل سرچ می‌کنند، حضور شما درنتایج گوگل باعث شناخته شدن بیزنس شما خواهد شد. از همین رو بهتر است برای نتیجه گرفتن در کنار طراحی سایت، بهینه سازی سایت را نیز در برنامه خود داشته باشید.

سخن آخر

با اینترنتی شدن کسب‌وکارها، افراد زیادی تمایل به اینترنتی کردن بیزنس خود دارند اما باتوجه به تخصصی که طراحی سایت نیاز دارد، از انجام این کار دلسرد می‌شوند. باتوجه به پیشرفتی که فضای مجازی و اینترنت کرده است، دانش طراحی سایت هم دستخوش تغییرات شگفت‌انگیزی شده است طوری که امروز شاهد آن هستیم که می‌توان طراحی سایت بدون کدنویسی انجام داد.
ما در این مقاله برای انجام این کار طراحی سایت با وردپرس را معرفی کردیم و مزایای آن را شمردیم. مانند هر تخصص دیگری استفاده از این ابزار نیاز به آموزش دارد و باید زمانی را صرف تحقیق و آموزش این ابزار کنید. بعد از اینکه وردپرس را یاد گرفتید قادر به طراحی انواع سایت از جمله طراحی سایت پزشکی، گردشگری و ... خواهید بود.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.