طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 20 دقیقه

طراحی سایت با وردپرس مزایای بی‌شماری برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی دارد که می‌توان به سرعت بالا در اجرا، هزینه کمتر و امنیت اشاره کرد. قیمت طراحی سایت وردپرس نسبت به سایت‌هایی که به طور اختصاصی نوشته می‌شوند مناسب‌تر است. زیرا وردپرس به عنوان یک مجموعه آماده از کدهای PHP است که می‌توان آن را با چند کلیک ساده راه اندازی کرد. وردپرس جزو قدرتمندترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان شناخته شده که طبق آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰۰ میلیون وب سایت در جهان توسط آن راه اندازی و مدیریت می‌شوند. از آنجایی که برخی از افراد نگران امنیت سایت‌های وردپرسی هستند باید بگوییم که وب سایت‌های بزرگ نظیر نیویورک تایمز، وبلاگ ناسا، دیجی کالا و… همگی بر بستر وردپرس هستند. طراحی سایت با وردپرس کار دشواری نیست فقط نیاز به داشتن اطلاعات اولیه است.

اگر سوالاتی درباره وردپرس ذهن شما را مشغول کرده‌است و به دنبال جواب هستید، در جای درستی قرار گرفته‌اید. در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات شما درباره وردپرس و به طور کلی ساخت سایت وردپرس پاسخ دهیم.

چرا طراحی ‌سایت وردپرس برای بیزنس شما خوب است؟

ابتدای کار بد نیست کمی در مورد کمان پولادی قرون وسطایی بدانیم، اینکه چگونه توسط پاپ غیرقانونی اعلام شد و این موضوع چه ربطی به انتخاب وردپرس برای پروژه طراحی وب‌سایت شما دارد. در سال 1139 پاپ اینوکنتیوس دوم استفاده از کمان پولادی را ممنوع کرد. تا آن زمان ارتش‌ها به کمانداران ماهر، که محدود و گران بودند، نیاز داشتند. با ظهور کمان پولادی، یک کشاورز ارزان‌قیمت و غیرماهر اکنون به اندازه یک مرد ماهر دقیق، کشنده و البته گران بود. از نظر پاپ این یک مزیت ناعادلانه بود. به همین دلیل کمان پولادی را ممنوع کرد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

وردپرس دقیقا مثل همین کمان است. در گذشته (10 سال پیش)، برای راه اندازی و بروزرسانی یک وب‌سایت، به چندین سیستم‌عامل و ابزار مختلف نیاز داشتیم. این کار باید توسط تکنسین‌های ماهر و گران‌قیمت قابل انجام می‌شد. اما امروز می‌توانید یک وب‌سایت جدید وردپرس را با فشار یک دکمه و بدون نیاز به مهارت فنی راه‌اندازی کنید.

طراحی سایت وردپرس فقط به این موضوع ختم نمی‌شود. بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای سئو سایت، توسعه طراحی، سفارشی سازی بک‌اند و فرانت‌اند و .... در وردپرس تعبیه شده‌است.

البته که هنوز بیشتر مزایای وردپرس برای مردم روشن نشده‌است. در این مقاله سعی شده‌است تا در مورد مزایا و محدودیت‌های استفاده از وردپرس بحث شود.

 

وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

معرفی - آیا وردپرس نرم‌افزار طراحی‌ وب است؟

وردپرس یک CMS منبع باز یا Open Source است که به شما امکان می‌دهد به راحتی وب‌سایت خود را بروزرسانی و ویرایش کنید. زمانی‌که وب سایت‌ها برای اولین بار اختراع شدند، هر صفحه به عنوان یک صفحه HTML جداگانه در یک فولدر وجود داشت. به عنوان مثال، اگر می‌خواستید یک لینک یا عنوان را در منوی سایت ویرایش کنید، به معنای واقعی کلمه باید به تک تک صفحه‌های سایت می‌‌رفتید و عنوان را به صورت دستی ویرایش می‌کردید. موضوع زمانی اسفناک می‌شد که شما وب‌سایتی با 1000 صفحه داشتید. فرض کنید عنوان "پروژه‌های ما" در منو باید به "پروژه‌های در حال انجام" تغییر داده‌شوند. 1000 صفحه وب باید باز و ویرایش می‌شدند.

CMS برای شما این امکان را فراهم کرده‌است که فقط یک بار یکی از عناوین منو را ادیت می‌کنید و در تمامی صفحات وب‌سایت، تغییر مورد نظر اعمال می‌شود.

CMS چیست؟

CMS به معنای سیستم مدیریت محتوا است. همانطور که از نام آن پیداست، سیستمی برای مدیریت محتوای شماست. اصولاً CMS یک نرم‌افزار است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را بدون نیاز به دانستن کد بروز و ویرایش کنید.

 Open Source به چه معناست؟

کلا نرم‌افزارها به دو صورت به مشتری ارائه می‌شود.

  • کد بسته
  • کدباز

اپن سورس، کدباز یا منبع‌باز به این معناست با ساخت سایت با وردپرس، امکان دسترسی به کدهای برنامه برای هر نوع ویرایش و شخصی‌سازی و اضافه‌کردن کدهای دلخواه برای شما فراهم شده‌است. البته این ارتقا نیاز به دانش فنی برنامه‌نویسی دارد. مثال بارز برای اپن سورس بودن، نرم‌‌افزار شبکه اجتماعی تلگرام است. تا به امروز نسخه‌های زیادی با نام‌‌های متفاوت از تلگرام، منتشر شده‌اند که هر کدام به نوعی سفارشی سازی شده‌اند.

بیش از 10هزار دولوپر در سراسر دنیا برای بهتر شدن وردپرس در تلاش هستند. به این معنا که مالکیت و استفاده از وردپرس به دلخواه شما رایگان است.

آیا می توانم روی دامنه خودم از وردپرس استفاده کنم؟

بله! می‌توانید دامنه‌ای برای خود ثبت کنید و CMS وردپرس را روی آن نصب و به طراحی سایت وردپرس بپردازید.

آمار وردپرس

  • 34٪  از وب‌سایت‌ها در سال 2019 با وردپرس طراحی شده‌اند.
  • در حال حاضر 44،622 پلاگین برای وردپرس نوشته‌شده‌است.
  • بیش از 30٪ از 1000 وب سایت برتر دنیا با وردپرس طراحی شده‌اند.

آیا طراحی وب سایت با وردپرس رایگان است؟

بله. همانطور که در بالاتر گفته شد، وردپرس اپن‌سورس است، به این معنی که استفاده از آن رایگان است. البته در نظر داشته‌باشید همه وب‌سایت‎‌ها برای قابل مشاهده‌بودن توسط دیگران، به هاست نیاز دارند. در وب‌سایت wordpress.org نسخه رایگان وردپرس وجود دارد. شما وردپرس را دانلود می‌کنید و درهاست خود آپلود می‌کنید.

زبان برنامه نویسی طراحی سایت وردپرس چیست؟

وردپرس دارای یک تنظیمات L.A.M.P است که مخفف Linux، Apache، MySQL و PhP است. این همان ترکیبی است که در بسیاری از وب سایت‌های برتر جهان از جمله فیس بوک استفاده شده‌است.

زبان طراحی سایت وردپرس

خدمات طراحی وب وردپرس چه چیزهایی هستد؟

وقتی قصد استخدام طراح ‌سایت وردپرس دارید، فاکتورهای مختلفی برای استخدام نیرو وجود دارد. مثلا قصد دارید یک قالب آماده را خریداری کنید و طراح آن را نصب کند و رنگ‌های قالب را با توجه به رنگ لوگو و در واقع رنگ سازمانی شما هماهنگ کند. یا نه نیاز به طراحی دارید که یک قالب کاملا حرفه‌ای و سفارشی و اختصاصی برای شما طراحی کند. این عوامل در استخدام طراح‌‌ سایت وردپرسی تاثیرگذار هستند. چند آیتم وجود دارد که از نظر قیمت گذاری، زمان‌بندی، کیفیت و غیره بر دامنه پروژه شما تأثیر زیادی می گذارد .
نکته اصلی برای درک، تفاوت بین وب‌سایت با قالب سفارشی وردپرس و استفاده از یک قالب آماده است.

تفاوت بین قالب آماده وردپرس و قالب اختصاصی وردپرس چیست؟

قبل از هرچیز باید بدانید که تمامی وب‌سایت‌ها از یک قالب منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. حتی سایت‌های وردپرسی اختصاصی. هر قالب یک سری دستورالعمل‌های خاص برای ایجاد یک وب‌سایت خاص است. بنابراین موضوع اصلی اینجا کلمه "آماده" است. قالب‌های آماده 

به مثال زیر توجه کنید.

شما یک پیراهن نیاز دارید. کاری که انجام می‌دهید: خرید اینترنتی یا خرید حضوری از فروشگاه‌هایی که پیراهن‌های آماده دارند.

شما یک پیراهن خاص با پارچه و طرح خاص می‌خواهید. کاری که انجام می‌دهید: پیدا کردن یک خیاط خوب، توضیح طرح مورد نظرتان به خیاط، مشاوره برای خرید پارچه مرغوب و..... ممکن است در مراحل اولیه الگوبرداری و دوخت چندین مرتبه به خیاط جهت پرو مراجعه کنید. در نهایت پیراهن خاص خودتان را تهیه کرده‌اید.

مطمئنا این دو روش از نظر زمان تحویل و هزینه کاملا با هم متفاوت خواهند بود.

قالب آماده و قالب اختصاصی وردپرس هم همین است. شما همان اول کار باید از شرکت طراحی سایت وردپرس خود بپرسید که از قالب آماده وردپرس استفاده می‌کنند یا قالب اختصاصی 

محدودیت های ساخت سایت با وردپرس چه چیزهایی است؟ 

آیا ساخت سایت با وردپرس محدودیت‌ دارد؟ صددرصد! در ادامه مزایا و معایب زیادی را بیان کرده‌ایم. نکته‌ای که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که بیشتر محدودیت‌های وردپرس متعلق به وردپرس نیستند، آن‌ها متعلق به دولوپری است که شما با آن کار می‌کنید. در پایان روز، یک وب‌سایت یک وب‌سایت است. همه آن‌ها از همان کدهای اصلی CSS، HTML، Javascript و php استفاده می‌کنند. وردپرس هم فرق ندارد. وردپرس از یک سری کد درست مانند فیسبوک و برخی از دیگر وب‌سایت‌های برتر در وب استفاده می‌کند. اگر طراح سایت وردپرس خوبی داشته باشید، اکثر قابلیت‌های مدنظرتان قابل اجرا هستند. 

وب‌سایت‌های وردپرس ریسپانسیو هستند؟

این موضوع به قالبی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. تمامی قالب‌های آماده ریسپانسیو هستند. ولی قالب‌های سفارشی هم باید ریسپانسیو باشند. چرا که بیشتر مخاطبان شما با تلفن همراه و تبلت در سطح اینترنت به دنبال رفع نیاز خود هستند. پس هنگام تحویل پروژه از طراح حتما ریسپانسیو بودن را بررسی کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

همانطور که کمی بالاتر گفتیم، بیشتر محدودیت‌های وردپرس مربوط به طراح سایت وردپرسی است که شما استخدام می‌کنید. وقتی اکثر مردم از محدودیت‌های وردپرس صحبت می‌کنند، بیشتر منظورشان قالب‌های آماده وردپرس است. طبیعتا توسعه و ارتقای برخی از این قالب‌ها سخت و نشدنی است.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

استفاده آسان

کارکردن با وردپرس انقدر راحت و ساده است که شما بدون داشتن دانش فنی و کدنویسی می‌توانید وب‌سایت خود را بروزرسانی کنید. حتی اگر در بحث مدیریت وب‌سایت صفر هم باشید با آموزش‌های اولیه که در سطح اینترنت است، یک ادمین خبره می‌شوید.

اپن سورس

وقتی سایت وردپرسی دارید، نیازی به پرداخت هزینه برای هسته وردپرس ندارید.

گسترش جهانی 

بیش از 33٪ وب‌سایت‌های موجود در وب با وردپرس کار می‌کنند. به این معنا که توسط میلیون‌ها کاربر به خوبی بررسی شده‌است. از طرفی به دلیل حجم بالای کاربرانی که از وردپرس استفاده می‌کنند، باگ‌گیری وردپرس هم خیلی راحت‌تر شده‌است. شما در ایران مشکل و یا نیازی دارید، یک نفر دیگر در انگلیس به این موضوع برخورده و راه‌حل را در قالب یک پست به اشتراک گذاشته‌است. دیگر نیازی نیست راه را دوباره بروید و با آزمون و خطا به جواب برسید. یک نفر قبل از شما به این مشکل برخورده و آن را حل کرده است.

عالی برای سئو

وردپرس به راحتی سئو می‌شود. تمامی قوانین سئو در پنل وردپرس قابل پیاده‌سازی است. چند پلاگین فوق‌العاده حرفه‌ای برای سئو وردپرس طراحی شده‌است که همچنان در حال ارتقا هستند. با نصب و استفاده درست و اصولی از این پلاگین‌ها، وب‌سایت وردپرسی شما زودتر سئو می‌شود و در جستجوی گوگل در نتایج اول خواهید‌بود.

تعداد بسیار بالای پلاگین

دولوپرهای زیادی روی وردپرس و پلاگین‌های وردپرس کار می‌کنند. هر روز بر این پلاگین‌‌ها افزوده می‌شود تا نیاز کاربران برای مدیریت بهتر سایتشان برطرف شود.

قرار است 40 پروژه در سایت تعریف کنید که شکل و قالب همه پروژه‌ها یکی است و فقط محتوا باید ویرایش شود؟ پلاگین کپی کردن وجود دارد.

قرار است فرم با فیچرهای خاص در سایت ایجاد کنید؟ چند پلاگین حرفه‌ای فرم برای وردپرس وجود دارد.

قرار است چند ادمین با دسترسی‌های خاص مدنظر خودتان تعریف کنید؟ پلاگین دسترسی ادمین وجود دارد.

اسلایدر حرفه‌ای با انیمیشن و افکت‌های حرفه‌ای می‌خواهید؟ 

امنیت وب‌سایت وردپرسی برای شما مهم است؟

برای تمامی این موارد پلاگین نوشته‌شده است.

بک‌اند انعطاف‌پذیر

منظور از انعطاف‌پذیری بک‌‌اند وردپرس این است که به راحتی با درگ‌اند‌دراپ کردن باکس‌ها می‌توان بخش‌های مختلف را طبق سلیقه شخصی سفارشی‌سازی کرد.

معایب ساخت سایت با وردپرس

سرعت پایین

سیستم مدیریت محتوای وردپرس کند است. ولی این بدان معنا نیست برای این مشکل راه‌حلی وجود ندارد. پلاگین‌های کش مثل راکت به منظور افزایش سرعت وردپرس استفاده می‌شوند. البته قبل از رسیدن به مرحله نصب پلاگین باید اطمینان حاصل کنید که هاست شما از نظر سرعت خوب است.

آسیب‌پذیر در برابر هک شدن

هر وب‌سایتی با هر CMS در معرض هک شدن قرار دارد. ولی وردپرس خصوصا از مسیر ورود به پنل ادمین یعنی yourdomain.com/wp-admin بیشتر هک می‌شود. برای رفع این مشکل هم راهکار وجود دارد.

  1. تعریف پسورد پیچیده برای پنل ادمین
  2. تغییر مسیر ورود به پنل ادمین (مثلا login/)
  3. نصب پلاگین‌های امنیتی
  4. عدم نصب پلاگین‌هایی که منبع مطمئنی ندارند
  5. تهیه کردن هاست مطمئن با امنیت بالا

از هک‌شدن وب‌سایت نترسید. در بدترین حالت بک‌آپ برگردانده می‌شود و مشکل برطرف می‌شود.

بهترین شرکت طراحی‌ سایت وردپرس

تا اینجای کار با وردپرس و مزایا و معایب آن شدیم. حالا قصد داریم وارد عقد قرارداد طراحی ‌سایت با وردپرس با یک  شرکت شویم. اولین قدم سرچ گوگل است. کلمه "طراحی سایت وردپرس" یا "استخدام طراح‌سایت وردپرس" را تایپ کرده و نمونه‌کارهای چند سایت اول را بررسی می‌کنید. اما کدام شرکت را انتخاب کنیم؟ انتخاب درست کدام است؟

آنچه شما باید ابتدای کار انجام‌دهید این است که در مورد وب‌سایت موردنظر خود کاملاً شفاف باشید. جزئیات پروژه را بدانید. بودجه‌، نیازهای شما، جدول زمانی برای تحویل پروژه باید لیست شوند.

بعد از اینکه تمامی این موارد را دقیق روی کاغذ آوردید، می‌توانید دنبال شرکت مناسب بگردید. چون تنها در این صورت است که می‌فهمید چه شرکت یا شخصی مناسب پروژه‌ی شماست.

قالب طراحی سایت وردپرس

سوالات متداول در طراحی‌سایت وردپرس

چرا قیمت طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با طراحی سایت لاراول پایین‌تر است؟

طراحی سایت با وردپرس نسبت به طراحی سایت با زبان‌های اختصاصی همچون لاراول پایین‌تر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که چرا با وجود مزایایی که برای وردپرس مطرح می‌شود هزینه راه اندازی سایت با آن کمتر خواهد بود؟ در پاسخ باید بگوییم که طراحی سایت با وردپرس نیاز به داشتن برنامه‌نویسی ندارد. پس از حیطه کارهای تخصصی خارج می‌شود. همین موضوع به عنوان مهم‌ترین عامل در کاهش قیمت آن محسوب می‌شود. برخی از افراد یک تصور اشتباه دارند و آن هم این است که به دلیل متن باز بودن وردپرس، امنیت آن کم است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

برای امنیت وردپرس تهمیداتی اندیشیده شده که از نفوذ هکرها و حملات DDOS به آن جلوگیری می‌شود. قطعا اگر امنیت سایت وردپرسی پایین بود بسیاری از وب سایت‌های جهان بر بستر آن راه اندازی نمی‌شدند. وب سایت‌های بزرگ ایرانی و خارجی مانند دیجی کالا، وبلاگ ناسا، وبلاگ شرکت موزیلا و… توسط وردپرس طراحی و راه اندازی شده اند. این سیستم مدیریت محتوا متن باز است. به این معنی که توسعه دهندگان به کدهای آن دسترسی دارند و می‌توانند با اضافه کردن کدهای مختلف اقدام به توسعه آن کنند.

تعرفه طراحی سایت وردپرس قالب آماده با طراحی قالب اختصاصی متفاوت است؟

در پاسخ باید بگوییم بله. تعرفه‌ای که برای طراحی سایت وردپرس با قالب آماده وجود دارد نسبت به طراحی سایت با قالب‌های اختصاصی کمتر است. زیرا برای طراحی قالب‌های اختصاصی نیاز به دانش برنامه‌نویسی وجود دارد. صرف زمان و انرژی زیاد برای قالب‌های اختصاصی یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت آن‌ها به شمار می‌رود. در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس در سراسر جهان با طراحی و ارائه قالب‌های آماده تلاش می‌کنند تا سرعت راه اندازی وب سایت شما را کاهش دهند.

یکی دیگر از پرسش‌هایی که کاربران می‌پرسند این است که آیا امکان تغییر در قالب‌های آماده وجود دارد؟ بله. اگر شما دانش برنامه‌نویسی داشته باشید می‌توانید با ایجاد تغییرات دلخواه در کدهای قالب مانند رنگ، فونت، ستون‌ها و… اقدام به شخصی‌سازی آن کنید. البته وردپرس نیز امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید برخی از آپشن‌های قالب آماده را بدون کدنویسی تغییر دهید.

موضوعی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که قالب‌های آماده به صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار دارند. بهتر است از قالب‌های پولی استفاده کنید. زیرا معتبرتر هستند و می‌توانند امنیت بیشتری برای سایت شما همراه آورند. طراحی سایت با وردپرس علی رغم سادگی، نیازمند دانستن نکاتی است که به شما کمک می‌کند کار خود را حرفه‌ای‌تر انجام دهید.

طراحی سایت با وردپرس برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

واقعیت این است که راه اندازی وب سایت برای هیچ کدام از مشاغل و کسب و کارها محدودیتی ندارد. افرادی که دارای مشاغل خدماتی، بازرگانی، فروش و… هستند می‌توانند از وردپرس به عنوان بهترین ابزار برای راه اندازی وب سایت خود اقدام کنند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی نیز بر بستر وردپرس هستند که می‌توان به بزرگ‌ترین آن‌ها در ایران یعنی دیجی کالا اشاره کرد. وردپرس دارای افزونه‌های بسیار زیادی است که به وسیله آن‌ها می‌توانید امکانات مختلفی را به سایت اضافه کنید. این قابلیت برای فروشگاه‌های اینترنتی نیز وجود دارد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر روی وردپرس نیاز به افزونه woocommerce دارید تا بتوانید محصولات و خدمات مختلف خود را برای فروش در اختیار کاربران قرار دهید. اگر سری به فروشگاه دیجی کالا زده باشید به خوبی امکاناتی نظیر تعیین محدوده قیمتی، مقایسه کالاها، ثبت نظرات و… را دیده اید. هر کدام از این امکانات به وسیله یک افزونه خاص به سایت اضافه شده است.

اگر در حوزه وکالت، پزشکی، کشاورزی و… فعالیت دارید یا اگر قصد دارید یک وبلاگ شخصی راه اندازی کنید و تجربیات روزمره خود را در اختیار دوستان و سایر کاربران قرار دهید نیز وردپرس گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. طراحی سایت با وردپرس نیاز به اطلاعات تخصصی ندارد. فقط کافی است مراحل نصب و کار با محیط آن را بیاموزید. آموزش‌های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه به این دانش برسید.

آیا بدون دانش می‌توان سایت‌های طراحی شده با وردپرس را مدیریت کرد؟

اگر شما فاقد اطلاعات و دانش کدنویسی باشید بله می‌توانید وب سایت را بدون هیچ گونه اطلاعات تخصصی راه اندازی و مدیریت کنید. اما بعد از طراحی سایت با وردپرس نیاز به مدیریت مطالب، بارگذاری تصاویر، فیلم ها، ویرایش و… دارید. پس دانشی که به آن نیاز دارید در حوزه کار کردن با وردپرس است. محیط کاربری وردپرس بسیار آسان است و هیچ گونه دشواری در کار کردن با بخش‌های مختلف آن وجود ندارد. وردپرس به زبان فارسی نیز ارائه شده است.

آیا ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس امکان‌پذیر است؟

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم امکان ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس وجود دارد. شما باید ابتدا وردپرس را راه اندازی کنید و سپس اقدام به نصب افزونه فروشگاهی کنید. بعد از نصب افزونه woocommere مشاهده خواهید کرد که وب سایت شما تبدیل به یک فروشگاه شده است.

در فروشگاه شما می‌توان علاوه بر فروش محصولات فیزیکی، اقدام به فروش خدمات، فایل‌های مجازی و دانلودی نیز کرد. حتما تا به حال برای دانلود فیلم سینمایی به سایت‌های مختلفی سر زده‌اید و برخی از آن‌ها فیلم را در ازای دریافت پول در اختیار شما قرار می‌دهند. این فروشگاه‌ها مشغول به فروش فایل‌های دانلودی هستند و هیچ گونه محصول فیزیکی در آن‌ها به فروش نمی‌رسد. شما هیچ محدودیتی در ارائه خدمات و محصولات خود در فروشگاه‌های woocommerce ندارید.

سفارش سایت وردپرس چگونه است؟

در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید طراحی سایت با وردپرس را به آن‌ها سفارش دهید. هر کدام از این شرکت‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی در کار خود هستند. اما مجموعه «ودیانا» یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌ها در این حوزه شناخته شده است.

پس از سفارش سایت وردپرس، پشتیبانی این شرکت حتی بعد از تحویل سایت به شما قطع نخواهد شد. وب سایت‌هایی که توسط مجموعه حرفه‌ای «ودیانا» راه اندازی می‌شود دارای پنل اختصاصی، پشتیبانی همه روزه، رعایت استانداردهای سئو، امنیت و سرعت بالاست. قطعا با اهمیت هر کدام از این موارد آشنایی دارید.

سئو کردن وب سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جهت کسب رتبه در گوگل انجام داد. تمام کسب و کارهای بزرگ، موفقیت خود را مدیون سئو و کسب رتبه عالی در موتور جستجوگر گوگل هستند. در مطالب گذشته راجع به سئو و مزایای آن صحبت کردیم. برای سفارش طراحی سایت وردپرسی می‌توانید با پشتیبانی سایت «ودیانا» در ارتباط باشید.

 آیا وردپرس ایمن است؟

بیش از 33% وب‌سایت‌‌ها با وردپرس طراحی شده‌اند. از طرفی ساختار فایل‌های وردپرس ثابت است. این دو دلیل وردپرس را تبدیل به طعمه‌ی خوبی بر هکرها کرده ‌است. اما این به معنی ضعف امنیت وردپرس نیست. وردپرس قربانی محبوبیت خود شده‌است. نکته حائز اهمیت برای امنیت وردپرس، هاست شما است. هاست خوب 99% از مشکلات امنیتی وردپرس شما را حل می‌کند.

آیا وردپرس برای سئو خوب است؟

ساختار لینک‌ها و صفحات و تگ‌های وردپرس کاملا سئوبیس طراحی شده‌است. جدای از این پلاگین‌های سئو هم برای وردپرس وجود دارد. یکی از این پلاگین‌ها Yoast است که لازمه هر وب‌سایت وردپرسی هست. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود. نسخه رایگان هم تا حدی نیاز سایت برای سئو شدن را برطرف می‌کند.

علاوه بر این، افزونه‌هایی وجود دارد که به سرعت سایت شما کمک می‌کند، بهینه‌سازی تلفن همراه را بهبود می‌بخشد، ساختار لینک‌ها را بررسی می‌کند، لینک‌های 404 را برای شما لیست می‌کند و ...

بهینه‌سازی سرعت وردپرس چگونه انجام میشود؟

وردپرس برای شما این قابلیت را فراهم می‌کند که هر صفحه را بسته به نیاز خود سفارشی‌سازی کنید. این یکی از دلایلی است که باعث پایین آمدن سرعت وب‌سایت وردپرسی می‌شود. در این بخش قصد نداریم دلیل فنی این موضوع را شرح دهیم، پس فقط به رفع مشکل بسنده می‌‌کنیم. مشکل سرعت وردپرس با پلاگین‌های کش برطرف می‌شود. پلاگین W3 Total Cache و wp rocket گزینه‌های خوبی هستند. البته که مانند بحث امنیت سایت، قبل از نصب این پلاگین‌ها باید از هاستینگ خود مطمئن باشید.

قیمت‌گذاری طراحی وب سایت وردپرس چگونه انجام میشود؟

هزینه طراحی سایت وردپرس ممکن است از 0 تومان (قالب آماده) تا 10 میلیون متفاوت باشد. کاملا به شما و فیچرهایی که برای سایت می‌خواهید بستگی دارد. ممکن است با توجه به بودجه بخواهید سایت ارزان با قالب آماده یا نیمه آماده سفارش دهید. یا نه یک سایت حرفه‌ای که از 0-100 با وردپرس طراحی شده‌است را بخواهید. این موارد در هزینه طراحی‌سایت وردپرس تاثیر گذارند. فقط نکته‌ای که اینجا باید به آن توجه کنید، زمان است. ممکن است سایت ارزان (قالب آماده) سفارش دهید و در ادامه مدام نیاز به ارتقا داشته‌باشید. این ارتقا نیاز به اعمال تغییرات از سمت طراح داشته‌باشد و با توجه به اینکه قالب آماده است زمان زیادی از طراح خواهد گرفت. مسلما این صرف زمان روی کسب‌وکار شما هم تاثیر خواهد گذاشت.

طراحی وب‌سایت وردپرس چقدر طول می‌کشد؟

اگر بخواهید، می‌توانید امروز یک وب‌سایت جدید وردپرس داشته‌باشید. البته که یک وب‌سایت عالی نمی‌شود چون هیچ محتوایی ندارد، اما اگر از یک قالب آماده استفاده می‌کنید نصب وردپرس و قالب فقط چند دقیقه طول می کشد.
در مورد زمان بندی برای یک پروژه وردپرس، دو موضوع اصلی وجود دارد، محتوا و توسعه قالب.

طراحی قالب سایت وردپرسی

اگر از قالب آماده استفاده می‌کنید، سفارشی‌کردن در حد آپلود لوگو و تصاویر مربوط به کسب‌وکارتان، در حد 1-3 روز از شما زمان می‌گیرد. اما اگر قالب اختصاصی بخواهید، یک سایت 10-15 صفحه‌ای حدود 5-6 هفته زمان می‌برد. پس در این مورد سرعت قالب آماده بالا است. اما به این نکته هم توجه کنید که هدف شما قالب آماده است. اما کدام قالب از نظر سرعت، سئو، کاربری و ... خوب است؟ گاها ممکن است بررسی همین قالب‌های آماده از شما بیشتر از 1 ماه زمان بگیرد و در آخر نتیجه مطلوب هم نگیرید.

وارد کردن محتوای وب سایت

اگر قرار بر این است که شرکت طراحی ‌سایت، ورود اطلاعات شما را انجام دهد، آماده بودن محتوا مهم است. تمامی مطالب و تصاویری که قرار است در سایت درج شود را قبل از تمام شدن طراحی‌ وب‌سایت تحویل شرکت طراحی‌سایت دهید. این کار با کاهش دوباره‌کاری‌های طراحی، باعث افزایش سرعت تحویل پروژه می‌شود.

در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت طراحی سایت وردپرس از 3 روز تا 2 ماه ممکن است زمان ببرد. این به شما و به پلن شما بستگی دارد.

 بهترین افزونه ها برای وردپرس کدامند؟

حدود 50،000 افزونه وردپرس در حال ارتقا، منتشر شده‌است. در ادامه یک لیست کوتاه از افزونه‌هایی است که نیاز هر سایت وردپرسی هستند را لیست کرده‌ایم.

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO تقریباً بهترین ابزار سئو موجود در وب است. خبر خوب اینکه این پلاگین رایگان است. نسخه پولی هم ارائه شده‌است، اما صادقانه بگوییم نسخه رایگان آنقدر قدرتمند است که تقریباً تمام آنچه برای کمک به رتبه‌بندی خود نیاز دارید، وجود دارد. این پلاگین دارای یک سری نقاط است که براساس سبز، زرد یا قرمز شدن آن‌ها، سئوی محتوای شما آنالیز می‌شود. حتی به شما توصیه‌هایی می‌کند که می‌توانید برای بهبود همه مطالب خود انجام دهید.

Quform

مطمئنا در سایت خود حداقل به یک فرم مثل فرم تماس با ما نیاز دارید. کاربری و تنظیمات این پلاگین بسیار راحت است. با درگ و دراپ می‌توانید فیلدهای مورد نظرتان را در فرم درج کنید. شرطی کردن فرم، ارسال فرم به چند ایمیل از جمله ویژگی‌های این فرم است.

Wordfence Security

برای امنیت وردپرس، Wordfence Security یک گزینه خیلی‌خوب است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از دلایل آسیب‌پذیری وردپرس در برابر حمله، ساختار فایل و نامگذاری آن است. Wordfence Security به شما امکان می‌دهد ساختار پرونده و نامگذاری را تغییر دهید تا آلوده‌شدن سایت به Malware دشوارتر شود. این به همراه بسیاری از ویژگی های دیگر Wordfence Security را به یک پلاگین عالی برای امنیت تبدیل کرده است.

W3 Total Cache

از آنجا که سایت‌های وردپرس با PHP کار می‌کنند، کمی کند عمل می‌کنند. بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از یک ابزار کش مانند W3 Total Cache است. کاری که caching انجام می‌دهد این است که در اصل از هر صفحه در سایت خود عکس فوری گرفته و آن را به صورت HTML ذخیره می‌کند تا در هر بار فراخوانی سایت نیازی به فراخوانی اطلاعات از سرور نباشد. W3 Total Cache یکی از آن افزونه‌هایی است که وقتی توسط شخصی که واقعاً می‌داند چه کاری انجام می‌دهد پیکربندی شود، بسیار قدرتمندتر است. این افزونه رایگان است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.