طراحی سایت فروشگاه لوازم آرایش-راهنمای صفر تا صد تاسیس فروشگاه

طراحی سایت فروشگاه لوازم آرایش
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 12 دقیقه

اینترنت و فضای مجازی بستر خوبی را برای راه‌اندازی بیزنس‌های آنلاین ایجاد کرده‌اند. با صرف زمان و تلاش و پشتکار، رسیدن به درآمد از این فضا حتمی است. یکی از این بیزنس‌های آنلاین لوازم آرایش است. این حوزه کاری همیشه درخواست خرید و فروش و مشتری دارد. طراحی سایت لوازم آرایشی یک پیشنهاد خوب برای افزایش درآمد و یا شروع یک بیزنس از صفر است. با داشتن سایت و معرفی برند خود به مخاطب هدف، باعث افزایش مشتری و بالطبع بالا رفتن سطح درآمد خود خواهید شد. برای افزایش مشتری راه‌های متفاوت و البته زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، بازدیدکننده سایت را به مشتری ثابت خود تبدیل خواهید کرد.

مزایای طراحی سایت لوازم آرایش

امکان تعریف کد تخفیف: روش‌های زیادی را می‌توان برای جذب مخاطب با تعریف کد تخفیف پیاده‌سازی کرد. مثلا تعریف کد تخفیف در اولین خرید هر مشتری و یا اختصاص کد تخفیف برای هر مخاطب با معرفی فروشگاه به افراد دیگر و یا تخفیف‌های دوره‌ای که برای یک محصول و یا گروهی از محصولات خاص خود خواهید گذاشت.

حذف واسطه‌ها: شما می‌توانید به طور مستقیم با عرضه‌کنندگان لوازم آرایشی در ارتباط باشید و اقدام به فروش لوازم آرایشی کنید. با حذف واسطه‌ها، قیمت نهایی برای کاربر نیز کم می‌شود و این موضوع باعث ترغیب مشتری به خرید و افزایش فروش شما خواهد شد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

امکان تعریف بخش مقایسه محصول: با درج بخش مقایسه محصول، مشتری به راحتی محصولات را با هم مقایسه خواهد کرد و مقایسه و خرید آنلاین برای او آسان‌تر می‌شود. با توجه به اینکه جزئیات محصول در فروشگاه درج می‌شوند، مشتری تمام جزئیات را خوانده و با استفاده از مقایسه محصولات از نظر برند و قیمت و ویژگی‌های هر محصول، بهترین انتخاب را انجام خواهد داد. این موضوع هم برای مشتری خوشایند است و هم از شما و یا فروشندگان شما برای توضیح ویژگی‌های هر محصول به مشتری، زمان و انرژی گرفته نمی‌شود.

امکان درج لیست قیمت‌ها و خرید آنلاین: در طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی لیست قیمت‌ها برای مشتری نمایش داده می‌شود. مشتری با توجه به بودجه خود، قیمت‌های برندهای مختلف را مشاهده کرده و اقدام به خرید می‌کند. پرداخت از طریق درگاه آنلاین کار مشتری را خیلی راحت می‌کند و محصول را درب منزل یا آدرس مورد نظرش دریافت می‌کند. با این کار دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری در فروشگاه فیزیکی حضور داشته و مبلغ محصول را پرداخت کنند.

افزایش درآمد: در فروشگاه آنلاین، بازار هدف شما تمام مردم کشور هستند و دیگر به محدود به شهر و محله و منطقه نخواهید بود. با معرفی سایت خود به کاربران و استفاده از تکنولوژی‌های مکملی همچون طراحی اپلیکیشن و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از  افراد زیادی از سراسر کشور از سایت شما خرید خواهند کرد و نتیجه این عمل افزایش فروش شما خواهد بود. 

امکان معرفی جزئیات محصول: هرچه کاربر اطلاعات دقیق‌تری از محصول داشته باشد، تصمیم به خرید او راحت‌تر خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی شما این امکان را دارید که تمام جزئیات محصول خود را درج کنید و ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر محصول را توضیح دهید. حتی می‌توانید فیلم‌هایی را برای نحوه استفاده هر محصول در سایت درج کنید. این کار تعامل کاربر با سایت را نیز افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید هرچه تعامل کاربر با سایت شما بیشتر شود، امکان دیده‌شدن محصولات شما نیز افزایش می‌یابد و تاثیر خوبی روی فروش شما خواهد داشت.

برندسازی: در کنار طراحی سایت لوازم ارایشی می‌توانید از سوشیال میدیا استفاده کنید و برند خود را به افراد معرفی کنید. روش‌های زیادی در بحث دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که بااستفاده از آن‌ها، برندسازی موفقی خواهید داشت. یکی از این روش‌ها سئو و بهینه سازی وب‌سایت برای موتور جستجوی گوگل است. با این کار وقتی کاربر کلمات کلیدی سایت شما را سرچ می‌کند، سایت شما در نتایج مشاهده می‌شود. طبق آمار، کاربران نتایج صفحه اول گوگل بالاخص لینک اول تا پنجم را بررسی و اقدام به خرید می‌کنند.

در دسترس بودن: با طراحی سایت لوازم ارایشی دیگر شما محدود به زمان و مکان نخواهید بود و مشتری شما در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، امکان خرید از سایت را خواهد داشت. با این مزیت دیگر در روزهایی که فروشگاه فیزیکی شما بسته است، فروش شما متوقف نخواهد شد.

کاهش هزینه‌ها: با داشتن سایت، نیازی به فروشگاه فیزیکی برای محصولات و انبار برای نگهداری محصولات نخواهید داشت. بدون پرداخت هزینه برای مواردی مانند قبض آب و برق و تلفن و اجاره، حقوق فروشنده و ... می‌توانید محصولات خود را بفروشید. با داشتن کامپیوتر و اینترنت حتی از منزل خود نیز می‌توانید کارهای فروش لوازم آرایشی را مدیریت کنید.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

ویژگی‌های طراحی سایت لوازم ارایشی

مانند هر فروشگاه دیگری، فروشگاه لوازم آرایشی هم باید ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را داشته باشد. اگر قبلا در حوزه فروش لوزام آرایش تجربه داشته باشید، چیدن و آنالیز این امکانات برای شما راحت‌تر خواهد بود. چون به نیاز کاربر و مشتری خود واقف هستید و ساختار نسبتا درستی در ذهن شما شکل گرفته است. برای مثال می‌دانید که کدام دسته از محصولات فروش بیشتری دارند و باید بیشتر در دیدرس کاربر قرار بگیرد. اگر تازه وارد این صنف شده‌اید و تجربه کافی ندارید، جای نگرانی نیست. با آنالیز وب‌سایت رقبا و مشاوره از شرکت طراحی سایت اختصاصی خود، به دستاورد خوبی خواهید رسید. در ادامه تعدادی از امکانات اصلی و مهم که باید در طراحی سایت پیاده‌سازی شود را لیست شده‌اند.

طراحی گرافیکی جذاب

اولین چیزی که کاربر در وب‌سایت شما مشاهده می‌کند، صفحه اول سایت است. هر چه گرافیک سایت شما جذاب‌تر باشد، برای کاربر خوشایندتر خواهد شد. طراحی جذاب او را ترغیب می‌کند تا به بخش‌های مختلف سایت سر بزند و با این کار تعامل کاربر با سایت افزایش می‌یابد. افزایش تعامل و ماندگاری کاربر در سایت تاثیر مثبتی روی عملکرد شما در سایت خواهد داشت و احتمال تبدیل بازدیدکننده به خریدار را نیز افزایش می‌دهد.
در طراحی ظاهر سایت باید استاندارهای طراحی را حتما در نظر بگیرید. توجه داشته باشید شما سایت را برای مخاطب طراحی کرده‌اید نه برای خودتان. پس به طراح سایت اعتماد کرده و تا حد امکان سلیقه شخصی خود را وارد طراحی نکنید. فونت و رنگ و کیفیت تصاویر در بحث طراحی گرافیک خیلی مهم هستند. در طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی حتما از فونت‌های خوانا و روتین فارسی استفاده کنید تا چشم کاربر اذیت نشود و به‌راحتی مطالب را مطالعه کند. استفاده از فونت‌های فانتزی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. در بخش‌هایی مانند سرتیتر مقالات و عنوان محصولات، از فونت با سایز بزرگ‌تر و یا بولد استفاده کنید تا هم متمایز شوند و هم اینکه کاربر از یکنواختی مطالب خسته نشود.
در رابطه با رنگ هم تا حد امکان از رنگ‌هایی که چشم را اذیت می‌کنند مثل رنگ زرد برای متن استفاده نکنید. برای مثال استفاده از رنگ زرد یا قرمز برای بک‌گراند عنوان، فقط باعث ایجاد حس تجربه کاربری بد می‌شود. سایت‌های زیادی در سطح اینترنت هستند که ترکیب رنگ‌ها با هارمونی نزدیک به هم را به همراه کد رنگ در اختیار شما قرار می‌دهند. استفاده از این سایت‌ها رایگان و راحت است. می‌توانید انتخاب رنگ را خودتان انجام دهید و یا اینکه این وظیفه را به یک گرافیست محول کنید.
در رابطه با تصاویر هم سعی کنید تا حد امکان تصاویری با کیفیت عالی برای تمام بخش‌های سایت، صفحه اول، صفحه محصولات، صفحه دسته‌بندی‌ها و ... انتخاب کنید.

بخش مشخصات کامل محصول

فراموش نکنید، هرچه اطلاعات دقیق‌تری به مخاطب خود بدهید، شانس فروش کالای خود را بالاتر خواهید برد. در طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بخشی تحت عنوان مشخصات محصول طراحی می‌شود که می‌توانید تمام جزئیات محصول خود را وارد کنید. هر محصولی که در سایت درج می‌کنید را تا حد امکان دقیق و کامل معرفی کنید. حتما چند عکس در گالری تصاویر خود آپلود کنید و از رنگ‌بندی‌ها و بخش‌های مختلف محصول عکس تهیه کنید. اگر لوازم آرایشی برقی هم در سایت به‌فروش می‌رسانید، درباره گارانتی محصول، قدرت محصول، تولیدکننده و ... حتما اطلاعاتی وارد کنید.
گارانتی در لوازم برقی برای مشتری خیلی مهم است. لوازم آرایشی طیف وسیعی دارد و این موضوع در تولید محتوا به شما کمک می‌کند. سعی کنید برای محصولاتی مانند اتو موی حرفه‌ای که استفاده از آن‌ها کمی پیچیدگی دارد، فیلم تهیه کرده و نحوه کار با آن را برای بازدیدکننده خود توضیح دهید. کاربران با فیلم خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند.

وقتی بازدیدکننده به قصد خرید لوازم آرایش وارد سایت شما می‌شود، توقع مشاهده جزئیات محصول شامل موارد زیر را دارد.

  • نام محصول
  • قیمت محصول
  • برند محصول
  • کشور سازنده
  • مشخصات و ویژگی‌های کلی محصول شامل رنگ‌بندی، اینکه برای چه پوستی مناسب است، حجم و وزن محصول، شماره مجوز، راهنمای استفاده و تست‌های حساسیت و ...
  • بخش پرسش و پاسخ که افرادی که قبلا محصولی را خریده‌اند، نظر و تجربیات خود را نسبت به آن درج کنند. این بخش برای جلب اعتماد کاربر خیلی گزینه خوبی است. تمامی کامنت‌ها را بخوانید و در صورت نیاز برای آن‌ها پاسخ مناسبی درج کنید.

جستجوی پیشرفته

اکثر کاربران شما به دنبال خرید کالایی به سراغ سایت شما آمده‌اند. حال ممکن است از طریق سرچ گوگل به سایت شما رسیده باشند و مثلا با سرچ کلمه کلیدی خرید رژ لب، دقیقا به صفحه دسته‌بندی محصولات رژلب هدایت شده باشد که در این صورت مشکلی جهت پیدا کردن کالای خود نخواهد داشت. اما وقتی که قصد خرید یک برند خاص از یک کالایی مثلا کرم پودر دارد، استفاده از منوها و زیرمنوها و دسته‌بندی‌ها برای پیدا کردن محصول، سخت و گمراه‌کننده خواهد بود، خصوصا اگر کابر شما زیاد با خرید آنلاین و بررسی سایت آشنایی نداشته باشد. جستجوی حرفه‌ای اینجا به کار شما می‌آید. اگر بخش سرچ شما به‌صورت حرفه‌ای نوشته شده باشد، فقط کافی ست کاربر عنوان برند و یا عنوان کرم پودر موردنظرش را وارد کند، با این کار تمام محصولاتی که شامل کلمه واردشده توسط کاربر است، در نتایج نمایش داده می‌شود و کاربر به راحتی به محصول مورد نظرش خواهد رسید. پس حتما در طراحی سایت لوازم ارایشی، جستجوی پیشرفته را لحاظ کنید.

بخش وبلاگ

وبلاگ یکی از بخش‌های مهم برای تولید محتوا است. برای رتبه‌بندی و رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل، باید سایت خود را سئو کنید که بخش وبلاگ خیلی به شما کمک می‌کند. در بخش وبلاگ می‌توانید انواع تولید محتوا در زمینه محصولات آرایشی با فرمت‌های مختلف متنی و ویدئویی داشته باشید.

سرعت سایت

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، برای حضور در نتایج گوگل باید سایت خود را بهینه کنید. موتور جستجوی گوگل، فاکتورهای زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت، در نظر گرفته است. یکی از این فاکتورهای مهم در سئو سایت فروشگاهی، سرعت سایت است. سایت شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی چیزی حدود 3 ثانیه، به طور کامل بارگذاری شود.
در سرعت سایت چند عامل تاثیرگذار هستند. یکی از این عامل‌ها هاست یا سرور شما است. از کیفیت هاست خود اطمینان حاصل کنید. اگر طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی شما برعهده یک شرکت معتبر است، از مشاوره‌های آن‌ها برای تهیه هاست استفاده کنید.
مورد بعدی که در سرعت سایت تاثیرگذار است، قالب و کدهای سایت شما است. اکثر کسانی که از قالب‌های آماده استفاده می‌کنند، با مشکل سرعت سایت روبرو می‌شوند. برای طراحی سایت وردپرس، استفاده از پلاگین راکت به منظور افزایش سرعت سایت به شما کمک می‌کند. اما اگر سایت شما اختصاصی طراحی شده است، برنامه‌نویس با استفاده از الگوریتم‌های کش سرعت سایت را افزایش می‌دهد.
یک عامل دیگر هم در سرعت سایت تاثیرگذار است که کاملا به شما و نحوه ورود اطلاعات شما خصوصا تصاویر آپلودی بستگی دارد. کیفیت تصاویر خیلی مهم است ولی تا حد امکان تصاویر خود را بهینه کنید، بعد اقدام به آپلود در سایت کنید. تصاویری که سایزی در حدود 4000*3000 هستند، برای سایت مناسب نیستند. ابتدا سایز تصاویر را کوچکتر کرده، سپس در فتوشاپ به صورت save for web ذخیر کنید و یا اینکه از سایت‌های کاهش حجم مانند optimizilla.com استفاده کنید. عکس مورد نظرتان را در سایت آپلود می‌کنید و بعد از پردازش، نسخه بهینه شده قابل دانلود است.

ریسپانسیو بودن

شاید با شنیدن کلمه ریسپانسیو ذهن شما به سمت نمایش صحیح در نسخه موبایل برود، اما منظور از ریسپانسیو بودن، نمایش صحیح در تمام دستگاه‌ها اعم از موبایل و تبلت و لپتاپ و کامپیوتر با صفحه نمایش‌های مختلف است. البته با توجه به اینکه کاربران موبایل زیاد هستند، اهمیت این نکته در موبایل بیشتر به چشم می‌آید. باتوجه به اینکه افراد زیادی از تلفن همراه برای بیشتر کارهای خود از جمله خرید آنلاین استفاده می‌کنند، نمایش صحیح سایت در موبایل را حتما بررسی کنید. علاوه بر نمایش صحیح از عملکرد درست تمامی دکمه‌ها، منوها، بخش ثبت‌نام و خرید آنلاین هم مطمئن شوید. علاوه بر دستگاه‌های مختلف، سایت را در مرورگرهای مختلف فایرفاکس، کروم، سافاری هم بررسی کنید. چشم‌پوشی از هر مورد، باعث از دست دادن بخشی از کاربران وب‌سایت شما خوهد شد.

امنیت سایت

امنیت سایت در تمامی سایت‌ها مهم است ولی در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت به‌سزایی دارد. در این مدل سایت‌ها اطلاعات شخصی کاربران مانند شماره تماس و آدرس و ... دریافت می‌شود و از طرفی اطلاعات پرداخت و واریزی‌ها و محصولات خریداری شده و موجودی‌ کالاها در پنل مدیریت وجود دارد. بانفوذ هکر به سایت، بیزنس شما کاملا به خطر می‌افتد. فراموش نکنید، هک کردن همیشه به معنای به سرقت بردن اطلاعات شما و کاربران و نمایش یک پیام نامربوط در سایت نیست. گاهی اوقات هکر به سایت شما نفوذ می‌کند تا از منابع وب‌سایت و سرور شما استفاده کند. برای تامین امنیت سایت باید از سرور قدرتمندی استفاده کنید و طراحی سایت شما حرفه‌ای انجام شود. ما در ودیانا برای حفظ امنیت از الگوریتم‌های امنیتی استفاده می‌کنیم و باتوجه به اینکه طراحی سایت به صورت اختصاصی انجام می‌شود، احتمال یافتن خطا و نفوذ هکر به سایت به حداقل می‌رسد.

ویژگی‌های طراحی سایت لوازم ارایشی

امکانات طراحی سایت لوازم ارایشی

ویژگی‌ها و آپشن‌هایی وجود دارد که بااستفاده از آن‌ها در طراحی امکان جذب کاربر افزایش می‌یابد. هر چه کاربر هنگام استفاده از سایت راحت‌تر باشد و بخش‌های مهم در دسترس او باشد، تجربه کاربری راحت و خوبی خواهد داشت در نتیجه پروسه اعتمادسازی و خرید او نیز راحت‌تر خواهد بود. در ادامه چند ویژگی مهم طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی را مشاهده می‌کنید.

  • دسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی به تفکیک جنسیت و زیر دسته، مثلا ادکلن مردانه، ادکلن زنانه و یا کرم مرطوب‌کننده و کرم پودر که زیردسته انواع کرم هستند.
  • امکان مقایسه محصولات با یکدیگر
  • امکان تعریف کد تخفیف حرفه‌ای، مثلا تعریف کد تخفیف برای یک دسته‌بندی خاص، برای کابر خاص، برای محصول خاص و ....
  • امکان تعریف صفحه‌ای خاص برای تعریف محصولات ویژه (این آپشن خصوصا در جشنواره‌ها بسیار کارآمد است)
  • امکان چت آنلاین و پاسخگویی سریع به سوالات کاربران و پشتیبانی
  • امکان عضویت سریع و آسان در سایت با استفاده از شماره تماس و یا ایمیل
  • امکان تعریف نمایندگی
  • امکان تعریف مدیر برای بخش‌های مختلف سایت، مثلا مدیر محتوا، مدیر امور مالی و ...
  • امکان اشتراک‌گذاری محصولات و مطالب در شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش تعامل و انتشار مطالب
  • امکان تعریف فرم برای بخش‌هایی مانند تماس با ما، فرم استخدام، فرم درخواست نمایندگی و ...
  • امکان درج شبکه‌های اجتماعی
  • امکان درج لوکیشن گوگل مپ
  • بخش فیلتر و دسترسی سریع کاربر به محصول مورد نظر 
  • امکان تعریف تنوع محصول
  • امکان درج محصولات مرتبط برای هر محصول به صورت اتوماتیک و یا دستی
  • امکان تعریف روش‌های ارسال کالا
  • امکان اتصال به درگاه و خرید آنلاین
  • امکان لایک محصولات توسط مشتری
  • ارسال پیام و ایمیل برای کاربر بعد از ثبت سفارش و خرید محصول

موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.