نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

طراحی سایت فروشگاه آنلاین لباس
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

داشتن سایت امروزه یک امر حیاتی بری صاحبان کسب‌وکارها شده است. حضور پررنگ مردم در فضای مجازی و اینترنت و سایت و شبکه‌های اجتماعی، فروش افرادی که بیزنسی برای ارائه محصول مانند فروشگاه لباس دارند را خیلی تحت تاثیر گذاشته است. شاید شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی لباس باشید و قصد طراحی سایت لباس داشته باشید. اما داشتن سایت برای شما چه مزایایی به همراه خواهد داشت.
اگر در کنار فروشگاه فیزیکی خود، سایت هم داشته باشید، مشتری شما در هر ساعت از شبانه‌روز و هر مکانی به فروشگاه شما دسترسی خواهد داشت. پس نتیجه می‌گیریم که فضای فروش بیزنس شما بسیار زیاد می‌شود و به جای منطقه‌ و محله و شهری که در آن مشغول به فعالیت هستید، کل کشور مخاطب شما خواهد بود. این مورد تنها یکی از مزایای طراحی سایت فروشگاهی است. هدف ما در این مقاله شمردن مزایای فروشگاه اینترنتی نیست بلکه قصد داریم نحوه راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاه آنلاین لباس را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید و چنانچه نیاز به مشاوره در این زمینه داشتید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره لازم به شما داده شود.

مرحله اول: تعیین بازار خاص فروشگاه

تعیین بازار خاص برای شروع کار خیلی مهم است. شما باید بدانید روی چه بازاری از لباس تمرکز خواهید داشت و چه کالایی را می‌فروشید. با این کار پرسونای خود را بهتر می‌شناسید و فرآیند بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی شما موثرتر خواهد بود. به عنوان مدیر فروشگاه این کار را خودتان انجام دهید تا مشتریان هدف خود را بشناسید و محصولات مرتبط با مخاطبتان را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بازار خود را درست انتخاب کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • تا حد امکان متمایز بودن را هدف اصلی خود قرار دهید. منحصر به‌فرد بودن به معنای جذب مشتری وفادار است.
  • بازاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. اشتیاق و جذابیت بازار، باعث می‌شود که همیشه انرژی داشته باشید و حتی با حجم کاری بالا، دیرتر خسته شوید.
  • مطئمن شوید که بازار انتخابی شما مشتری و درآمد دارد
  • آیا ارزشی به بازار می‌افزایید و می‌توانید خودتان را به عنوان عنصر مهمی معرفی کنید؟

مرحله دوم: انتخاب و تامین محصولات

با توجه به نوع محصولی که انتخاب کرده‌اید، به سراغ عمده‌فروش مناسب رفته و اقدام به تهیه کالا کنید. شاید فکر فروختن همه چیز در ذهن شما بیاید ولی فراموش نکنید که سنگ بزرگ علامت نزدن است. برای شروع کار از بلند پروازی‌های محکوم به شکست بپرهیزید. وقتی که طراحی سایت لباس می‌کنید، بهتر است با اقلام کم و آهسته شروع کنید و در ادامه با رشد بیزنس و جاافتادن برندتان، شروع به اضافه کردن محصول به سایت کنید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

در این مرحله از طراحی سایت فروشگاه لباس مرحله به این سه نکته توجه داشته باشید:

  • از تعداد محصولات نسبتا کم شروع کنید. اضافه کردن محصولات زیاد هم برای شما به عنوان به عنوان مدیر سایت که قرار است برای هر محصول تولید محتوا کنید و تصاویر باکیفیتی تهیه کنید هزینه‌بر است و هم ممکن است در مرحله رونمایی سایت به علت فراوانی و پیچیدگی‌های مسیر محصولات، سایت شما را دچار مشکل کند و باعث سردرگمی کاربر و تجربه کاربری بد شود.
  • قبل از هر اقدامی خوب تحقیق و فکر کنید. صنعت مد و فشن همیشه در حال تغییر است. پس حواستان باشد محصولی انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد و محصول در انبار نماند. استفاده از روش دراپ‌شیپینگ برای این منظور انتخاب خوبی است. این روش را در بخش انتخاب مدل فروشگاه لباس توضیح خواهیم داد.
  • تمرکز خود را روی هدف مشخصی معطوف کنید. برای شروع کار چارچوب مشخص و محدودی را در نظر داشته باشید ولی اهداف بلندمدت را هرگز فراموش نکنید. آینده بیزنس و برند تجاری خود را پیش‌بینی کنید، حتما مدیریت شبکه های اجتماعی را در برنامه خود بگنجانید و برنامه‌ای برای سئو فروشگاه اینترنتی در پلن‌های خود داشته باشید و مطمئن شوید که در راستای هدف نهایی خود پیش می‌روید. با این کار خیالتان راحت است که اگر در آینده محصولات جدید به فروشگاه لباس خود اضافه کنید، به راحتی محصول را خواهید فروخت.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین لباس

مرحله سوم: انتخاب مدل فروشگاه لباس

مدل فروشگاه لباس به 4 دسته تقسیم می‌شود. در ادامه این 4 دسته را توضیح داده‌ایم.

مدل لباس چاپی: این مدل برای کسانی مناسب است که قصد طراحی سایت فروشگاه لباس با کمترین هزینه را دارند. در این مدل شما طرح و لوگوی مورد نظرتان را روی لباس چاپ می‌کنید و تمام کار خودکار است. تنوع رنگ و طرح یک آپشن خوب در این مدل است و برای سفارش‌های کوچک به‌صرفه است. اصلی‌‌ترین مشکل در این مدل سود کم است اما مزیت آن این است که هر طرحی که مدنظرتان باشد یا مشتریان شما سفارش بدهند را پیاده‌سازی می‌کنید. 

مدل دوخت و برش سفارشی: افرادی که قصد دارند خط تولید لباس و برند خودشان را داشته باشند، یعنی از مرحله طراحی تا تولید را خودشان مدیریت کنند، از این مدل استقبال می‌کنند. اما یادتان باشد بیزنس‌های سفارشی، مسئولیت‌های زیادی از هماهنگی بین تولیدکننده و الگوزن‌ها و تامین پارچه برعهده شما است. از طرفی برای شروع به سرمایه و زمان زیادی نیاز دارید ولی مزیت بزرگ آن فروش کالای منحصربه‌فرد است.

مدل برند خصوصی: این مدل هم مانند دو مدل بالا است. با این تفاوت که سفارشی‌سازی بیشتری نسبت به آن دارند و هزینه کمتری برای شروع آن لازم دارید. در این مدل لباس خام و ساده را تهیه کرده و مارک و برند و طرح خودتان را روی آن می‌زنید. در این مدل با عمده‌فروش‌ها در ارتباط بوده و برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید مذاکره کنید.

مدل دراپ‌شیپینگ: در روش دراپ‌شیپینگ چیزی تحت عنوان انبارکردن محصول وجود ندارد. شما واسطه‌ای بین خریدار و ‌فروشنده هستید و شیوه کار به این صورت است که مشتری در سایت ثبت سفارش می‌کند و شما سفارش را برای فروشنده ارسال می‌کنید. این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است. چون مواردی از جمله انبار کردن محصول، هزینه انبار، هزینه ارسال و بسته‌بندی برعهده شما نخواهد بود.

مرحله چهارم: طرح کسب‌وکار

حال نوبت به برنامه‌ریزی و تدوین بوم کسب‌وکار است. اگر اطلاعاتی راجع به این مقوله ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. در ادامه به شما آنچه که نیاز دارید را خواهیم گفت. طرح کسب‌وکار با اهداف مختلفی مشخص می‌شود. مثلا اینکه که عملکرد خود را بسنجید و مطمئن شوید که در مسیر مشخصی پیش می‌روید و یا به عنوان وسیله‌ای برای جذب سرمایه و وام از آن استفاده خواهید کرد.


اگر سرمایه اولیه دارید و نیازی به سرمایه‌گذار ندارید طرح مختصری خواهید داشت تا پروسه برنامه‌ریزی را یکپارچه کنید. اگر نیاز به سرمایه اولیه و دریافت وام دارید طرح کسب‌وکار مفصلی را باید تدوین کنید.
موارد زیر را باید برای طرح کسب‌وکار خود مشخص کنید:

  • ارزش‌گذاری محصولات و برند شما به چه صورت است؟
  • مدل کسب‌وکار و پلن ثبت سفارش و ارسال محصول را مشخص کنید.
  • بازار هدف شما چه افرادی هستند؟
  • شعار تبلیغاتی و شرح برند خود را مشخص کنید. قرار است مشتریان با چه تصویر و ذهنیتی برند شما را به خاطر بیاورند؟
  • رقبای خود را پیدا کنید و لیستی از آن‌ها تهیه کنید.
  • گستره بیزنس شما چقدر است و برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین لباس کدام گزینه مناسب شما است؟ طراحی سایت لاراول یا طراحی سایت وردپرس. اگر بیزنس شما نوپا است و از صفر شروع می‌کنید وردپرس مناسب است ولی اگر بیزنس شما خیلی گسترده است بهتر است با لاراول فروشگاه خود را پیاده‌سازی کنید.

مرحله پنجم: طراحی سایت فروشگاه لباس

حال نوبت به طراحی سایت است. قبل از هر اقدامی نام مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید. نام سایت که همان نام دامنه است باید کوتاه، مرتبط با بیزنس شما و البته ساده باشد تا در ذهن مخاطب بماند. ادامه کار ورود به دنیای اینترنت و سایت است.

انتخاب پلتفرم مناسب، نیازسنجی اولیه، روش‌های ارسال کالا، ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین لباس، ریسپانسیو بودن سایت در تمامی دستگاه‌ها و مرورگرها، امنیت سایت، استراتژی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ در حوزه سوشیال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوایی و .... از جمله مواردی هستند که در این مرحله باید روی آن‌ها متمرکز شوید.

با این اوصاف به احتمال زیاد در این مرحله نیاز به مشاوره خواهید داشت، پس پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش ودیانا که به عنوان شرکت طراحی سایت تهران مشغول به فعالیت است ارتباط برقرار کنید تا مشاوره مناسبی باتوجه به نوع بیزنس و میزان بزرگی آن دریافت کنید.

سخن آخر

تجارت آنلاین پوشاک یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازارها در حوزه تجارت الکترونیک است. طراحی سایت فروشگاه لباس به شما کمک می‌کند تا حضور گسترده‌ و پررنگی در حوزه لباس داشته باشید و با به‌کار بردن اصول مدیریت و بهینه سازی وب‌سایت فروش و سودی خوبی خواهید داشت. قبل از شروع به کار تمامی جوانب بیزنس خود را بسنجید و نیازسنجی اولیه از تهیه مواد اولیه برای تولید پوشاک یا توافق با عمده‌فروش درباره قیمت‌ها تا نوع پلتفرم سایت را در نظر بگیرید و برای بیزنس خود هدف مشخصی را تعیین کنید و طبق هدف و طرح کسب‌وکار مشخص شده پیش بروید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.