طراحی سایت مشابه دیجی کالا

طراحی سایت مشابه دیجی کالا
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 9 دقیقه

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از نمونه‌های خوب و موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ و فروش آنلاین است که از محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی برخوردار است. ویژگی‌هایی مانند امکانات فوق‌العاده و ظاهر گرافیکی جذاب و رابط کابری خوب و ... به این محبوبیت افزوده است. دور از ذهن نیست که موفقیت و عملکرد خوب این کمپانی باعث افزایش تقاضا برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا در بین شرکت‌های طراحی سایت در تهران شده باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل راجع به این فروشگاه اینترنتی و ویژگی‌ها و نکاتی که در طراحی در نظر گرفته است صحبت کنیم.

دلیل نیاز هر کسب‌وکار سنتی به طراحی فروشگاهی اینترنتی حرفه‌ای

امروز بیشتر افراد به اینترنت دسترسی دارند و در زمان کوتاهی حجم بالایی از اطلاعات بین افراد مختلف در سراسر کشور یا دنیا منتشر و به اشتراک گذاشته می‌شود. از طرفی کاربران اینترنتی هر روز در حال افزایش هستند و نتیجه این رشد، گستردگی بازار آنلاین شده است. طوری که چشم‌پوشی از آن به منزله چشم‌پوشی از حجم فروش بالایی است.

در عصر دیجیتال فعلی یکی از راه‌های‌ خوب برای رونق بیزنس، فعالیت در فضای مجازی و طراحی سایت است. اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید با طراحی سایت فروشگاه لباس استارت فروش آنلاین را بزنید و با کمک تولید محتوا و روش‌های بهینه سازی سایت، فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

لزوم طراحی سایت مشابه دیجی کالا

حتما برای شما هم پیش آمده است که در روش خرید سنتی تجربه ناخوشایندی داشته باشید. زمانی را برای رفتن به خرید اختصاص داده‌اید و بعد از تحمل ترافیک و شلوغی شهر و گشتن در بین فروشگاه‌ها، کالای مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید، اما برخورد فروشنده مناسب نبوده است و یا اینکه اطلاعات و توضیحات خوبی در اختیار شما قرار نداده است. یا مثلا کالای برقی خریده‌اید که گارانتی اصل نداشته است و بعد از اینکه درخواست اعلام مرجوعی کرده‌اید، فروشگاه مسئولیتی قبول نکرده است. نتیجه این می‌شود که زمان و پول خود را صرف کالایی کرده‌ایم که علنا هیچ کاربردی برای ما ندارد و فقط باعث اتلاف وقت و سرمایه خود شده‌ایم و مجددا باید این پروسه را برای خرید کالای مورد نظرمان طی کنیم.

این موارد خرید کالای سنتی از منظر خریدار بود. برای فروشنده هم مشکلاتی از این قبیل وجود دارد. در طول روز ممکن است چندین خریدار وارد فروشگاه شوند و بعد از پرسیدن سوالات زیاد و دیدن اجناس مختلف و تلف کردن وقت فروشنده، کالایی را خرید نکنند. در این بین هستند افراد سودجویی که از شلوغی فروشگاه سواستفاده کرده و اقدام به سرقت کالا می‌کنند.

با بررسی چنین مواردی کاملا واضح است که داشتن سایت و استفاده از مزایای تجارت الکترونیک و فروش آنلاین، چقدر باعث صرفه‌جویی در وقت خریدار و فروشنده خواهد شد.

طراحی سایت دیجی کالا مناسب چه کسانی است؟

دیجی کالا شهرت بسیاری کسب کرده است و تمام فوت‌و‌فن مربوط به تجربه کاربری خوب و رابط کاربری عالی را به کار برده است و کاربر هنگام کار کردن با آن حس خوبی دارد و ارتباط برقرار کردن با آن به راحتی امکان‌پذیر است. در حالت کلی تعامل کاربران در این سایت بالا است.

وقتی مشتری وارد سایت می‌شود خیلی راحت به محصول مورد نظرش می‌رسد و قیمت‌ و ویژگی‌های مختلف محصول را بررسی می‌کند و در نهایت با خواندن نظرات کاربران با خیال راحت محصول مورد نظرش را می‌خرد.

از طرفی تولیدکننده‌ها نیز می‌توانند مستقیما و بدون واسطه محصول خود را به فروش برسانند. در طراحی سایت مشابه دیجی کالا مارکت پلیس هم قابل پیاده‌سازی است. فقط یک بار اطلاعات هویتی خود را به عنوان فروشنده در سایت وارد می‌کنید و بعد از احراز هویت، اقدام به فروش محصولات خود خواهید کرد.

کار فروشنده نیز راحت است چرا که تمام اطلاعات کالا را یکبار در سایت درج می‌کنند و دیگر نیازی نیست هر دفعه و برای هر مشتری توضیحات خود را تکرار کند. 

سایتی که گرافیک ظاهری جذابی داشته باشد، اصول و استاندارهای طراحی سایت به خوبی در آن پیاده‌سازی شده باشد، بازدیدکننده‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. تمام این موارد در دیجی کالا رعایت شده است پس می‌توان گفت که طراحی سایت مشابه دیجی کالا الگوی خوبی برای سایت‌های فروشگاهی است.

مزایای طراحی سایت مشابه دیجی کالا

مزایای بی‌شماری را می‌توان برای آن شمرد. وقتی شما فروشگاه آنلاین دارید در وهله اول در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود چرا که تمام پروسه جذب مشتری، معرفی محصول به مشتری، خرید و دریافت مبلغ به صورت اینترنتی انجام می‌شود. در ادامه چند مورد را با هم بررسی می‌کنیم.

دسترسی 24 ساعته مشتری به فروشگاه شما: مشتری در هر جایی که باشد از ایستگاه مترو گرفته تا آشپزخانه منزلش با داشتن اینترنت و یک دستگاه تلفن همراه یا لپ‌تاپ و تبلت، امکان مشاهده محصول و خرید آن را دارد. حال آنکه در روش سنتی خرید و فروش شما محدود به زمان و مکان است. طی ساعت خاصی در طول روز امکان باز بودن فروشگاه شما وجود دارد و از طرفی در همه ایام فروشگاه شما باز نخواهد بود. مثلا در روزهای تعطیل و یا روزهایی که به هر دلیلی مانند کسالت و کار اداری یا مسافرت در فروشگاه حضور ندارید و ناچار به بستن آن هستید. اما با داشتن وب‌سایت این مشکلات را نخواهید داشت و همیشه در دسترسی کاربر هستید.

افزایش فروش: وقتی فروشگاه آنلاینی داشته باشید، کاربران شما متشکل از افراد در کل کشور خواهد بود که حال بسته به گستردگی بیزنس خود امکان فراتر رفتن و ورود به عرصه بین‌المللی هم وجود دارد. اما فروشگاه فیزیکی فروش شما را به محله و منطقه و نهایتا شهر محدود می‌کند. به کاربردن روش‌های نوین دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سایت به شما کمک می‌کند تا مخاطبان زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و فروش و سود خود را چندین برابر کنید.

ابزارهای تبلیغاتی پربازده و مقرون‌به‌صرفه: در فضای مجازی روش‌های متنوعی برای تبلیغات وجود دارد. مثلا برخی افراد اقدام به طراحی سایت مشابه دیوار می‌کنند و تبدیل به یک بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف مثل خرید و فروش کالا، اجاره و ... می‌شوند. می‌توانید با درج آگهی در این وب‌سایت‌ها، بیزنس خود را به افراد معرفی کنید. یا حتی در کنار سایت از سوشال مدیا کمک گرفته و کالا و خدمات خود را بیشتر معرفی کنید.
اما در مقابل در روش سنتی تبلیغات کارهایی مانند چاپ و پخش تراکت و درج بنر و .... انجام می‌شود. یکی از ایرادهایی که می‌توان به این روش وارد کرد این است که تبلیغات شما به بازار هدف شما نمایش داده نمی‌شود و برای همه افراد نشان داده می‌شود. حال اینکه در روش‌های نوین و آنلاین تبلیغات فقط به بازار هدف و پرسونای بیزنس شما نمایش داده می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد سایت دیجی کالا

اینماد: برای اینکه مشتری به سایت شما اعتماد کند و اقدام به خرید محصول کند، باید به شما اعتماد کند. یکی از فاکتورهای اعتمادسازی در فروشگاه آنلاین، داشتن اینماد است. وقتی کاربر اینماد را در سایت شما مشاهده کند، به شما اعتماد کرده و باخیال راحت از شما خرید می‌کند.

سرعت سایت: کاربران علاقه‌ای به استفاده از سایت کند ندارند. سرعت سایت انقدر مهم است که تبدیل به یکی از شاخص‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت در نتایج شده است. وقتی صحبت از سرعت سایت می‌شود، بحث بر سر ثانیه‌ها است. سرعت لود صفحات دیجی کالا یکی از ویژگی‌های خوبی این سایت است و کاربر بدون اتلاف وقت به بخش و محصول مورد نظرش می‌رسد که باعث تجربه خوبی خوب هم می‌شود.
از طرفی سرعت بهینه ماندگاری کاربر در سایت را هم افزایش می‌دهد که المان خوبی در بحث سئو و بهینه سازی سایت است.

قیمت مناسب: از جمله مواردی که در فروشگاه اینترنتی مهم است، قیمت محصول است. مشتری انتظار قیمت معقول و استاندارد و تا حد امکان پایین را دارد. دیجی کالا در بحث قیمت‌گذاری به خوبی عمل کرده است.

تولید محتوای باکیفیت: محتوا یکی از ارکان جدایی‌ناپذیر در موفقیت بیزنس شما است. وقتی پروژه بزرگی در حد طراحی سایت دیجی کالا انجام می‌دهید، باید تولید محتوای خیلی خوب و باکیفتی هم انجام دهید.
همانطور که می‌دانید یکی از بخش‌های پربازدید سایت دیجی کالا بخش نظرات کاربران است که هر کاربر تجربه و نقد و نظر خود را از محصولی که خریده در بخش نظرات درج می‌کند. استراتژی و خدمات‌دهی سایت شما هم باید به همین سمت‌وسو پیش برود تا هم خودتان به‌عنوان مدیر فروشگاه و هم کاربرانتان محتوای باکیفتی در راستای پاسخگویی به نیاز کاربر، تولید کنید.

پشتیبانی و پیگیری سفارش: بعد از اینکه مشتری سفارش خود را ثبت کرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محصول به درستی و سالم باید به او تحویل داده شود. در واقع فروشگاه‌های اینترنتی که پشتیبانی خوبی دارند برای مشتری تجربه خرید خوبی را رقم می‌زنند و احتمال خرید مجدد و وفاداری مشتری را بیشتر می‌کنند. برای اینکه در کاربر خود اعتمادسازی کنید، علاوه بر اینماد، پشتیبانی خوبی هم برای فروشگاه خود در نظر بگیرید. راه‌های ارتباطی را بسته به استراتژی وب‌سایت خود مانند چت آنلاین، سیستم تیکت، ایمیل و شماره تماس پشتیبانی را حتما در سایت و پنل کاربری مشتری قید کنید.

امکانات طراحی سایت دیجی کالا

در ادامه تعدادی از امکانات یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم. استفاده از کلمه حرفه‌ای به این معناست که نیازی نیست تمام وب‌سایت‌های فروشگاهی این امکانات را داشته باشند. اگر فروشگاه شما چیزی به بزرگی سایت دیجی کالا است، بهتر است این امکانات را در طراحی سایت خود در نظر گرفته و از مجری طرح خود بخواهید که آن‌ها برای سایت شما پیاده‌سازی کنند.

امکان مقایسه محصول: در این فروشگاه اینترنتی موفق، سیستم مقایسه محصول طراحی شده است تا کاربر امکان مقایسه چند محصول با یکدیگر را داشته باشد. با این کار مشتری شاخصه‌های مورد نظرش مانند قیمت را با هم مقایسه می‌کند و بهترین انتخاب را انجام می‌دهد.

دسته‌بندی و جستجوی پیشرفته محصولات: برای اینکه کاربر تجربه خوبی از کار کردن با سایت فروشگاهی داشته باشد، باید خیلی راحت به محصول مورد نظرش برسد. در سایت دیجی کالا جستجوی پیشرفته‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده است که این نیاز کاربر را برطرف می‌کند. علاوه بر این ساختار دسته‌بندی سایت نیز خیلی منظم و به همراه جزئیات درج شده است. کاربر در یک نگاه و با چند کلیک می‌تواند به دسته‌بندی و محصول مورد نظرش دست پیدا کند.

امکان نظردهی: شاید با خودتان بگوئید این امکان جزو اولین امکانات هر فروشگاه اینترنتی است. حق با شماست ولی در سایت دیجی کالا این قابلیت کمی حرفه‌ای‌تر طراحی شده است. طوری که کاربران امکان لایک کردن و رای دادن به نظرات یکدیگر را هم دارند. این کار باعث بالارفتن تعامل کاربران نیز می‌شود.

سخن آخر

وقتی صبحت از طراحی سایت فروشگاهی می‌شود، وب‌سایت دیجی کالا به ذهن ما خطور می‌کند. این وب‌سایت هم در زمینه به کاربردن استاندارهای طراحی سایت اعم از طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری خوب عمل کرده است و هم در زمینه مدیریت سایت از جمله تولید محتوا، ارتباط با کاربر، پشتیبانی مشتریان و ... نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است. با استناد به این علمکرد خوب می‌توان گفت که طراحی سایت دیجی کالا الگوی مناسبی برای پیاده‌سازی سایت فروشگاهی است.

برای دریافت مشاوره طراحی سایت و طراحی پورتال می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.