ای نماد چیست؟ نحوه دریافت اینماد

اینماد چیست؟
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند همواره درگیر این موضوع هستند که چگونه به سایت ها اطمینان کنیم؟ و یا اینکه چه تضمینی برای این فروشگاه اینترنتی است که محصولی که ارائه می دهد کیفیت لازم را دارد؟ این مبلغی که می پردازیم حتما کالایی برای آن وجود دارد؟ و کالای مد نظر ما را با همان کیفیت ارائه میدهند و کلاهی سرشان نخواهد رفت؟
در پاسخ به پرسشهای کاربران و ایجاد اعتماد در آنها فروشندگان اینترنتی باید ای نماد یا نماد الکترونیکی را دریافت کنند.

 ای نماد چیست؟

اینماد e-namad یک لوگوی نمادی است که برای تایید صلاحیت و هویت یک فروشگاه اینترنتی ارائه میشود.
با داشتن آن خریداران سایت به وسیله نماد الکترونیکی میتوانند به سایت اعتماد کنند.
این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وب سایت هایی اعطا می شود و دارای ضوابط مشخص و از پیش تعیین شده ای باشند.
این نماد فقط به فروشگاهها داده میشود و به وب سایتی که خبری، وبلاگی یا غیره باشند تعلق نمیگیرد.
اگر فروشگاهی فروش اینترنتی داشته باشد و در وب سایت خود دارای درگاه پرداخت نیز باشد و هم اینکه سیستم تحویل در محل نیز داشته باشد، این نماد برای آنها مفید فایده خواهد بود.
مهمترین عواملی که با داشتن نماد تجارت الکترونیک باعث مراجعه و اطمینان خریداران به کسب و کارهای اینترنتی میشود به شرح ذیل میباشد:

  • شناسایی مالک کسب‌وکار و امکان مراجعه درصورتی‌که اشکال وجود داشته باشد.
  • اطلاعات کامل و صحیح در مورد کالا و خدمات ارائه‌شده
  • ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات
  • امکان باز پس فرستادن محصول و پس دادن وجه دریافتی
  • اطلاعات شخصی و مالی خریدار محفوظ می‌ماند
  • یک موسسه و مرکز ملی اعتماد امنیت سایت را تأیید کرده است

اعتبار سایت چگونه نشان داده می‌شود؟

با ستاره‌ها کیفیت و اعتبار سایت‌ها نشان داده می‌شود، یعنی اینکه هرچه ستاره‌ها بیشتر باشد نشان دهنده‌ی سطح بالاتر اعتماد و کیفیت عملکرد وب‌سایت است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

انواع نماد الکترونیکی

نماد موقت: این نماد به‌صورت موقت برای سایت‌های فروشگاهی که با حداقل معیارها می‌باشند داده می‌شوند تا فرایند اخذ این نماد سرعت پیدا کند.

نماد دائم یک ستاره: بعدازاینکه فروشگاه نماد موقت را دریافت کرد، جهت دریافت نماد دائم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آنها باید برای دریافت این نماد مجموعه‌ای از معیارها را داشته باشند

نماد دائم دو ستاره: زمانی که نماد دائم یک ستاره برای فروشگاهی صادر شد می‌توانند با راه‌اندازی ssl نماد سایتتان را به دو ستاره ارتقا بدهید.

گرفتن اینماد چقدر زمان می‌برد؟

به‌جز مدت‌زمانی که برای تائید آدرس و شماره تلفن محل فعالیت و کسب‌وکار اینترنتی و استعلام صلاحیت فردی صرف می‌شود و بعدازآن باید در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص احتمالی از سوی کارشناسان اقدام کنید در مدت زمان هفت تا ده روز می‌توانید نشان اعتماد الکترونیکی را دریافت کنید.

چگونه می‌توانیم ای نماد (نماد اعتماد الکترونیک) را دریافت کنیم:

برای دریافت نماد باید تنها در سایت رسمی enama.ir ثبت نام کرد. تمامی مراحل به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نمی‌باشد. در صورت نیاز می‌توانید با شماره‌هایی که در اختیار کاربران قرارگرفته تماس گرفته و سؤالات خود را بپرسند.
در ابتدا باید روی گزینهٔ درخواست ای نماد کلیک کنید و وارد سایت شوید و ثبت نام کنید. باید از نام و ایمیل فروشگاه خود برای ثبت نام استفاده کنید، چون شما قرار است برای فروشگاه یا شرکت خود جواز بگیرید. شما باید تمامی اطلاعات و مدارک لازم را که در سایت درخواست شده را ارسال کنید. مدارک شما موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید یا رد شدن به وسیلهٔ پیامک به شما اعلام خواهد شد. جواز به فروشگاه‌هایی که خدمات و محصولات خود را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، داده می‌شود که لازمهٔ گرفتن آن داشتن جواز فروشگاه یا ثبت شرکت است که نشان می‌دهند که شما یک مکان حقیقی را برای فعالیت خوددارید.


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.