چطور فروشگاه آنلاین فروش کالای دست دوم راه انداری کنیم؟

فروشگاه آنلاین فروش کالای دست دوم
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در برخی شرایط ممکن است افرادی وجود داشته باشند که نیاز به کالایی خاص دارند اما پول لازم برای تهیه آن را ندارند و یا بنا به دلایلی نمی‌خواهند هزینه زیادی را بابت تهیه آن بپردازند؛ در چنین مواقع خریداری از فروشگاهی که کالای دست دوم دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد. در این مقاله از ودیانا قصد داریم طریقه راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی آنلاین فروش کالای دست دوم و لوازم کارکرده را برای شما بیان کنیم.

مزیت طراحی سایت سمساری چیست؟

در زمان‌های گذشته برای تهیه وسایل دست دوم می‌بایست به سمساری‌ها و مغازه‌هایی که فروش کالای دست دوم را انجام می‌دادند، مراجعه می‌کردیم. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رونق فضای اینترنت می‌توان به راحتی از سایت‌هایی که سرویس‌های آنلاین برای فروش کالای دست دوم دارند، خرید خود را انجام دهیم.

مزیت طراحی سایت سمساری این است که می‌توانید به سادگی اجناس و وسایل دست دوم و لوازم کارکرده خود و دیگران را به کسانی که تمایل به تهیه وسایل کارکرده دارند، از طریق اینترنت و در فضای مجازی به فروش برسانید. فرصت را از دست ندهید و طراحی سایت کالای دست دوم را انجام دهید و سود خوبی را از فروش محصولات دست دوم در فضای مجازی به دست آورید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

چگونه محصولات دست دوم را به فروش برسانیم؟

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن سرویس‌های مختلف اینترنتی، امکان راه اندازی کسب و کارهای آنلاین بسیار راحت شده است. برای آن که محصولات دست دوم خود را به فروش برسانید، چندین روش پیش روی شما است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

1.طراحی سایت محصولات دست دوم:

طراحی سایت کالای دست دوم از جمله بهترین و رایج‌ترین روش‌ها برای فروش اینترنتی لوازم کارکرده است. بر خلاف تصور عموم مردم راه اندازی سایت فروشگاهی کار پیچیده‌ای نیست و راه‌های مختلفی برای ایجاد و ساخت آن وجود دارد که از جمله روش‌های آن‌ها کدنویسی توسط برنامه نویس و ایجاد ویژگی‌های خاص در سایت است و روش دیگر استفاده از وردپرس و یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا است که به سادگی می‌توان توسط آن‌ها فروشگاه اینترنتی داشت. شما طبق نیاز و امکاناتی که برای سایت خود در نظر دارید، می‌توانید از هر یک از روش‌ها استفاده کنید.

2.فروش لوازم کارکرده در اینستاگرام:

کاربران زیادی از اینستاگرام استفاده می‌کنند که به همین دلیل اینستاگرام می‌تواند بهترین فضا برای فعالیت و فروش اجناس کارکرده باشد تا بتوانید درآمدی قابل توجه برای خود داشته باشید. برای فعالیت در چنین فضایی تنها کافی است که گوشی هوشمند داشته باشید، اپلیکیشن را نصب کنید و فعالیت خود را آغاز نمایید. برای دیده شدن در اینستا می‌بایست فعال باشید و افرادی زیادی را با حوزه فعالیت خود آشنا کنید و همچنین می‌توانید برای معرفی خود به دیگران نیز از روش‌های مختلف تبلیغات استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

با طراحی سایت کالای دست دوم، محصولات آن را از چه طریقی تامین کنیم؟

بعد از طراحی سایت لوازم کارکرده، نوبت به تأمین محصولات برای ارائه به کاربران می‌رسد. در ادامه روش‌هایی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانید به سادگی کالای دست دوم فروشگاه اینترنتی خود را تأمین کنید.

1.محصولات دست دوم خود و اطرافیانتان را به فروش برسانید:

در خانه خود و اطرافیان خود به طور حتم وسایلی وجود دارند که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها ندارید اما این وسایل می‌تواند مورد نیاز سایر افراد باشد. همین لوازم را جمع آوری کنید و آن‌ها را در فروشگاه اینترنتی کالای دست دوم خود به فروش برسانید.

2. کالاهای معیوب را تعمیر کرده و به فروش برسانید:

در صورتی که در تعمیر وسایل مهارت دارید، می‌توانید اجناس خراب را تهیه کنید و با تعمیر آن‌ها به عنوان لوازم کارکرده در فروشگاه خود قرار دهید. این لوازم معیوب را به راحتی و با هزینه‌ای بسیار مناسب می‌توانید تهیه کنید و با صرف هزینه‌ای اندک و معقول برای تعمیر آن‌ها، به عنوان کالای دست دوم و سالم به فروش برسانید.

3.کالای دست دوم را از سمساری ها تهیه کنید:

برای طراحی سایت سمساری و تأمین محصولات آن به سراغ سمساری‌هایی بروید که مکان فیزیکی دارند و لوازم کارکرده و دست دوم را به فروش می‌رسانند. در این سمساری‌ها به دنبال اجناس با کیفیت با قیمت مناسب برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود باشید.

4.ابزار کارکرده را از دیوار و و شیپور خریداری کنید:

در سایت‌های اینترنتی و همچنین در شیپور و دیوار محصولات کارکرده و دست دوم زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید و آن‌ها را در سایت سمساری خود به فروش برسانید. تنوع محصولات دست دوم در اینترنت زیاد است، آن‌ها را با قیمت مناسب از صاحبان آن‌ها خریداری کنید و در فروشگاه خود قرار دهید.

5.لوازم کارکرده دیگران را در فروشگاه قرار دهید و کارمزد دریافت کنید:

از جمله روش دیگری که می‌توانید کالاهای دست دوم را در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید، این است که امکانی را فراهم کنید که سایر افراد بتوانند کالاهای دست دوم خود را برای فروش در سایت شما قرار دهند. با این کار دیگر نیازی به تهیه محصول برای سایت خود ندارید و به راحتی می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید و مبلغی را از فروشنده به عنوان کارمزد دریافت کنید.

سایت سمساری و لوازم کارکرده

نکات لازم برای راه اندازی سایت محصولات دست دوم

برای آن که بتوانید با رقبای خود در این حوزه رقابت کنید، می‌بایست بعد از طراحی سایت لوازم کارکرده، نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

در یک حوزه خاص فعالیت کنید:

هر کالای دست دومی را در سایت خود به فروش نرسانید و دسته‌ای از محصولات را انتخاب کنید که امکان تأمین آن‌ها بیشتر است و افراد بیشتری به آن نیاز دارند.

عکس های مناسبی برای کالا در زوایای مختلف قرار دهید:

برای اجناس داخل سایت محصولات کارکرده، عکس‌های مناسبی در زاویه‌های مختلف قرار دهید و حتی در صورتی که کالا دارای زدگی یا خط و خش است نیز از آن قسمت عکس تهیه کنید تا وضعیت کالا به وضوح برای خریدار مشخص باشد.

قیمت گذاری های مناسب و منطقی داشته باشید:

به طور معمول و به صورت حدودی، کالای کارکرده و دست و دوم، حداقل 30 درصد ارزان‌تر از کالاهای نو است. برای قیمت گذاری اجناس به خوبی تحقیق کنید و طبق ارزش آن قیمتی مناسبی را در نظر بگیرید. سعی کنید قیمت‌های خود را با سود کم و قیمت پایین قرار دهید تا فروش شما افزایش پیدا کند و مشتریان زیادی به سمت شما جذب شوند.

کالاهای دست دوم سالم قرار دهید:

پیش از آن که محصول کارکرده‌ای را به فروش برسانید، آن را تست کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرمایید تا اعتماد دیگران را به خود جلب کنید تا فروش شما افزایش پیدا کند.

امکان تست کالا را برای مشتریان فراهم کنید:

مهم‌ترین نکته در سایت‌های فروش لوازم کارکرده این است که امکان تست آن را به مشتری بدهید تا از کیفیت و سلامت اطمینان حاصل کند و با خیالی آسوده خرید خود را از شما انجام بدهد.

کالاهای نو را در کنار لوازم کارکرده به فروش برسانید:

در صورت امکان کالاهای نو را نیز برای فروش در سایت خود قرار دهید تا افرادی که تمایل به خرید اجناس نو دارند و افرادی که نیاز به محصولات دست دوم دارند، تمامی آن‌ها بتوانند انتخاب خود را از وب سایت شما انجام دهند.

سخن پایانی:

طراحی سایت سمساری برای فروش محصولات دست دوم و لوازم کارکرده بسیار آسان است، تنها کافیست امکانات و ویژگی‌های مد نظر خود را مشخص کنید و به یکی از دو روش کدنویسی و یا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، سایت خود را راه اندازی کنید بعد از طراحی سایت کالای دست دوم، برای تأمین کالاهای کارکرده سایت خود نیز می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید و در کنار آن نیز اجناس نو را به فروش برسانید و درآمد قابل توجهی از فعالیت خود در فضای اینترنت کسب کنید.

امروزه سبک زندگی مردم بسیار تغییر کرده است، با این تغییرات هماهنگ شوید و برای کسب درآمد در اینترنت اقدامات لازم را انجام دهید. فروش لوازم کارکرده به صورت آنلاین می‌تواند ایده بسیار خوبی برای درآمدزایی باشد.

بعد از آن که طراحی سایت محصولات دست دوم و تأمین کالا را انجام دادید، نوبت به کار کردن روی سئو و بهینه سازی وب سایت می‌رسد تا در معرض دید اکثریت مخاطبان خود قرار بگیرید. برای طراحی و بهبود وضعیت سئو سایت لوازم کارکرده و دست دوم خود می‌توانید با کارشناسان ودیانا در ارتباط باشید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.