10 نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی تان

نکاتی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه سایت‌های فروشگاهی زیادی وجود دارند اما تمامی آن‌ها موفق به جذب مشتری و افزایش فروش خود نشده‌اند. روزانه کاربران زیادی وارد این سایت‌ها می‌شوند اما از میان این تعداد، درصد کمی از آن‌ها خرید خود را تکمیل می‌کنند. دلیل اصلی عدم موفقیت برخی فروشگاه‌های اینترنتی رعایت نکردن تعدادی از فاکتورها است که در ادامه آن‌ها را برای شما نام خواهیم برد و توضیحاتی را درمورد آن‌ها ارائه خواهیم داد.

راه حل‌هایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

در ادامه مواردی را نام خواهیم برد که در صورت رعایت کردن آن‌ها، پتانسیل سایت فروشگاهی شما برای افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار افزایش پیدا خواهد کرد.

راه حل هایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

1.اعتماد کاربر را به خود جلب کنید:

یکی از نکات بسیار مهم، تلاش برای جلب اعتماد کاربران است. در ابتدا شما می‌بایست تولید محتوا مناسب و سئو شده‌ای را انجام دهید تا با کسب جایگاه مناسب، مشتریان زیادی را وارد وب سایت خود کنید، بدین ترتیب کاربر می‌تواند جزئیات کاملی را از خدمات و یا محصول مد نظر خود به دست آورد.

گاها پیش می‌آید که تنها توضیحات صفحه محصول، به اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نکند که شما می‌توانید برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اتفاقی، ویدئوی آموزشی و یا کاتالوگی را به صورت رایگان در اختیار قرار دهید تا اعتماد و توجه او را به سمت خود جلب کنید.

نمایش هزینه‌های اضافی به غیر از هزینه محصول، مانند مالیات، ارزش افزوده، پیک و مانند اینها از همان ابتدا نیز سبب جلب اعتماد مشتری می‌شود. بنابراین از همان ابتدا کاربر را مطلع کنید تا شاهد نارضایتی و از دست دادن مشتریان خود نباشید.

درمورد امن بودن روش‌های پرداختی سایت، اطمینان خاطر به کاربر بدهید و لوگو درگاه پرداخت‌های معتبر مانند اینماد را در سایت خود قرار دهید. حال نوبت به آن می‌رسد که با یک پیشنهاد هوشمندانه، کاربر را ترغیب به خرید امن در وب سایت خود کنید.

2.فرایند خرید را آسان در نظر بگیرید:

طبق آمارهای به دست آمده تعداد زیادی از مشتریان هستند که مراحل خرید خود را در نیمه راه رها می‌کنند و از انجام فرایند خرید خود پیشمان می‌شوند؛ یکی از دلایلی که باعث آن می‌شود، عدم بهینه بودن مراحل پرداخت است.

شما می‌بایست مراحل خرید را تا حد امکان کوتاه کنید و فیلدهای فرم پرداخت را محدود به اطلاعات لازم مانند نام، شماره و آدرس نمایید تا مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن فیلدهای درخواستی را تکمیل نماید و با سرعت و بدون هیچ تاخیری وارد صفحه پرداخت شود و فرایند خرید خود را تکمیل نماید؛ بدین ترتیب می‌توانید شاهد افزایش فروش سایت فروشگاهی خود باشید.

3.فرایند خرید را در موبایل بررسی کنید:

در حال حاضر تعداد کاربران موبایلی به 40 درصد و حتی تا 80 درصد می‌رسد. گوگل نیز الگوریتمی دارد به نام mobile first index که اساس کار آن به این صورت است که در ابتدا نسخه موبایل سایت‌ها را بررسی می‌کند؛ بنابراین برای داشتن مشتریان بیشتر، سعی در ریسپانسیو کردن سایت خود داشته باشید و به خصوص فرایند فروش و صفحات پرداخت را در موبایل مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا که این کار از جمله مهمترین اقدامات به حساب می‌آید.

4. برای افزایش فروش سایت فروشگاهی، از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید:

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار فعالیت در فضای سایت، بدون شک نتیجه‌ای بسیار ارزشمند را برای شما به ارمغان خواهد آورد. محصولات و خدمات خود را در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار به نمایش بگذارید تا مخاطبان بیشتری را به سمت خرید از سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.

5.تجربه خرید را برای مشتریان خود، شخصی سازی کنید:

سایت فروشگاهی که در ایمیل‌های ارسالی، نام خریدار را مورد خطاب می‌دهد، تخفیف روی محصولات دلخواه او را نمایش می‌دهد، از آخرین خریدهای او خبر دارد، با وارد شدن کاربر به سایت محصولات مشابه و مورد علاقه او را به نمایش می‌گذارد و دیگر اقداماتی از این قبیل سبب ایجاد حس بهتری در مخاطب می‌شود. بنابراین سعی در شخصی سازی ارتباط خود با کاربرانتان داشته باشید تا نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید و کمپین‌های فروش موفقی داشته باشید.

6. کوپن و تخفیف‌های خوب ارائه دهید:

ارائه کوپن و تخفیف همیشه از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی بوده است. هنگام مناسب‌های مختلف و یا به هر بهانه‌ای کدهای تخفیف به کاربرانتان ارائه دهید. با این کار مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد و بدون شک شاهد افزایش فروش سایت فروشگاهی خود خواهید بود.

کوپن و تخفیف های خوب در فروشگاه اینترنتی ارائه دهید

7.فروش متقابل و بیش فروش داشته باشید:

فروش متقابل cross sell بدین معناست که برای مثال هنگامی که شخصی از شما گوشی موبایلی را خریداری کرده است، پیشنهاد خرید محافظ صفحه نمایش و یا قاب گوشی را نیز به او بدهید. از روش‌های هوشمندانه به افزایش فروش محصولات و خدمات سایت فروشگاهی خود کمک کنید.

بیش فروشی up sell نیز بدین معناست که به کاربر خود پیشنهاد خرید بهتر و گران‌تری را بدهید و کالاهای برتر را به او نشان دهید. این روش نسبت به روش قبلی می‌تواند موثرتر باشد زیرا که احتمال خرید آن کالای برتر با صرف هزینه‌ای بیشتر، به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. برای انجام این کار توجه داشته باشید که محصول پیشنهادی شما مطابق با نیاز اصلی مشتری باشد و مزیت‌ها و برتری آن را به صورتی دقیق توضیح دهید.

8.پرفروش‌ترین محصولات را نمایش دهید:

پرفروش‌ترین محصولات را در هر دسته بندی به نمایش بگذارید زیرا که انجام این کار بسیاری از افراد را از سردرگمی برای انتخاب نجات می‌دهد و می‌تواند راهی مؤثر در افزایش فروش سایت فروشگاهی شما باشد.

9.چت آنلاین در سایت فروشگاهی اینترنتی خود قرار دهید:

قرار دادن چت آنلاین در سایت فروشگاهی سبب می‌شود که کاربران در صورتی که سؤال و یا مشکلی داشته باشند، به راحتی آن را مطرح نمایند. این تعامل کاربران با شما و رفع مشکلات آن‌ها در زمانی کوتاه، منجر به جلب اعتماد و افزایش فروش شما خواهد شد. ابزارهای مختلفی برای انجام این کار و ارائه پشتیبانی آنلاین وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر یک را انتخاب و استفاده کنید.

10.نقد و بررسی، نظرات، امتیاز و ... را در سایت قرار دهید:

وجود بخشی برای ارائه نقد و بررسی، بیان نظرات و امکان امتیاز دادن به محصولات و خدمات سایت، علاوه بر آن که اعتماد دیگران را جلب می‌کند، می‌تواند سبب افزایش فروش نیز بشود زیرا خریداران زیادی هستند که با توجه به این موارد، تصمیم نهایی خود را برای خرید یا عدم خرید محصول مورد نظر خود می‌گیرند؛ بنابراین وجود این بخش بسیار لازم و ضروری است.

سخن پایانی:

پیش از آن که تصمیم به راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی خود بگیرید، در ابتدا به چگونگی تأمین محصولات فروشگاه اینترنتی خود فکر کنید و پس از آن درمورد راه‌هایی که منجر به افزایش فروش سایت فروشگاهی شما می‌شود نیز به خوبی تحقیق کنید.

بعد از بررسی تمامی جوانب، طراحی سایت فروشگاهی خود را به دست متخصصی خبره در این زمینه بسپارید تا سایتی داشته باشید که تمامی اصول و قوانین در آن رعایت شده باشد و به راحتی کاربرانتان برای خرید کمک کند و همچنین فروش شما را دوچندان کند.

 


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.