کسب درآمد آنلاین با 11 راه پولساز بدون سرمایه

کسب درآمد از اینستاگرام
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی نزد ایرانیان است. هم کاربران زیادی در این شبکه عضو شده‌اند و هم اینکه افراد، زمان زیادی را هر روز در آن سپری می‌کنند و پیج‌های مختلف از روانشناسی و انگیزشی و سرگرمی گرفته تا فروشگاهی و اختصاصی را دنبال می‌کنند. به نوعی اینستاگرام تبدیل به یک ویترین بزرگ آنلاین شده است تا افراد خدمات و محصولات خود را در آن به اشتراک گذاشته و بفروشند. اگر تولیدکننده محصول خاصی هستید، اگر فروشنده هستید، اگر نیاز به تعامل و ارتباط مستقیم با مشتری و کاربران خود دارید حتما از فرصتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار داده استفاده کنید.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

1. راه‌اندازی پیج عمومی

اگر هیچ ایده و تخصصی برای ارائه ندارید، راه‌اندازی و مدیریت پیج عمومی اینستاگرام بهترین پیشنهاد است. یکی از روش‌های رایج کسب درآمد از اینستاگرم داشتن پیج عمومی است. پیج عمومی صفحه‌ای است که مخاطب آن عموم مردم هستند و موضوعیت صفحه درباره مسائل روز، کلیپ‌های طنز، آموزشی، سرگرمی، دلنوشته، متن انگیزشی، سخنان بزرگان و این قبیل موارد است. با داشتن چنین پیجی و به کاربردن تکنیک‌های افزایش فالور و بازدید، خیلی سریع به پیج پربازدید خواهید رسید. روش‌های درآمد از اینستاگرام در این مدل پیج‌ها تبلیغات است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

پیشنهاد می‌کنیم در این روش تمرکز خود را روی احساسات و عواطف کاربران معطوف کنید. مخاطب شما یا دوست دارد خیلی بخندد و یا اینکه غمگین است و به دنبال محتوای غمگین است. تولید محتوایی که با رعایت این اصل پیش برود، بدون شک رشد صعودی خواهد داشت.

2. مدیریت پیج اینستاگرام

امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد، مدیریت شبکه های اجتماعی است. کسب‌وکارهای زیادی وجود دارد که پیج اینستاگرام دارند ولی زمانی برای مدیریت آن ندارند. اکثر این افراد مدیریت پیج خود را برون‌سپاری می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و مدیریت پیج آن‌ها را برعهده بگیرید. اما قبل از آن باید تخصص و مهارت لازم برای مدیریت اینستاگرام و تکنیک‌های اینستاگرام را داشته باشید.

3. ارائه تخصص خود

اگر در یک حوزه کاری و یا هر هنری، دستی در کار دارید و مهارت لازم برای ارائه صفر و تا صد آن را دارید، پیج تخصصی خود را راه‌اندازی کنید. مثلا اگر زبان انگلیسی شما خیلی خوب است و به آموزش آن علاقه دارید، شروع به برگزاری دوره‌های آنلاین کنید. بخشی از دوره‌های خود را به صورت رایگان در پیج منتشر کنید تا اعتماد مخاطب خود را جلب کنید و او را با نحوه کار خود آشنا کنید. بعد از اینکه اعتمادسازی انجام شد و البته دوره‌های باکیفیتی تدوین کردید، جذب مشتری کار آسانی خواهد بود.

این یک مثال کوچک بود. در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، تعمیرات موبایل، خیاطی، کیک‌پزی و ... امکان فعالیت و کسب درآمد از اینستاگرام را خواهید داشت.

4. عکاسی

پایه و اساس اینستاگرام برمبنای تولید محتوای تصویری شکل گرفته است و هر چه این تصاویر باکیفیت و جذاب‌تر باشد، کاربران بیشتری جذب می‌شود. افراد برای انتشار تصاویر زیبا در اینستاگرام حاضر به پرداخت هزینه هستند. اگر عکاس حرفه‌ای هستید، پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده و نمونه‌کار عکاسی خود را با افراد به اشتراک بگذارید. برای مناسبت‌های مختلف از جمله شب یلدا، تولد، عید نوروز مشتریان زیادی جذب خواهید کرد و درآمدزایی خواهید داشت. علاوه بر عکاسی از افراد، عکاسی صنعتی و عکاسی از محصولات کسب‌وکارهای مختلف هم روش خوبی برای کسب‌ درآمد از اینستاگرام است. در کنار این کار می‌توانید دوره‌های آموزش عکاسی هم برگزار کنید.

5. رستوران‌ و کافه‌گردی

این ایده در اینستاگرام خیلی رواج پیدا کرده است. افرادی که با گشت‌وگذار در کافه و رستوران‌ها منوهای آن‌ها را بررسی کرده و پست‌هایی در این زمینه منتشر می‌کنند. برای شروع کار باید رستوران و کافه‌ها را به صورت رایگان تبلیغ کنید ولی بعد از مدتی که فالور شما افزایش پیدا کرد، پیشنهاد تبلیغ از سمت رستوران‌ها دریافت خواهید کرد. وقتی مخاطب شما افزایش پیدا کند و کاربران به شما اعتماد کنند، از هر رستورانی که معرفی کنید استقبال خواهند کرد. چرا که آن‌ها به شما اعتماد کرده‌اند و این اعتماد به این منزله است که معرفی شما همراه با تحقیق و تایید شما است. پس نیازی نیست که آن‌ها مجددا درباره رستوران و کافه تحقیق و بررسی کنند.

6. همکاری در فروش

اگر خودتان محصول و خدماتی برای ارائه ندارید، به سراغ همکاری در فروش بروید و محصولات دیگران را بفروشید. این کار حاشیه سود خوبی برای شما خواهد داشت، به شرطی سراغ تامین‌کننده اصلی بروید و تا حد ممکن از همکاری با واسطه‌ها بپرهیزید تا سود شما کم نشود. تخصصی که در این مدل کسب درآمد از اینستاگرام لازم دارید، بازاریابی در اینستاگرام است.

7. پیج موزیک

از جمله ایده های کسب درآمد از اینستاگرام که طرفداران زیادی دارد، پیج موزیک است. موسیقی هنری است که بسیاری از ما در طول روز از آن لذت می‌بریم و آهنگ‌های مختلفی گوش می‌دهیم. با داشتن پیج موزیک هم می‌توانید نظر مخاطبان خود را جلب کنید و هم اینکه در ازای معرفی خوانندگان جدید و یا موزیک‌های جدید خوانندگان، کسب درآمد کنید. سعی کنید محتوای متنوعی در زمینه موزیک از جمله اخبار خوانندگان، کلیپ‌های پشت صحنه، ویدئو کلیپ هز موزیک و ... را منتشر کنید.

8. هتل‌گردی

این ایده که در ایران زیاد روی آن مانور داده نشده است، روش خوبی برای افراد علاقه‌مند به گردش و سفر است. اگر اهل سفر هستید و با هتل‌ها و خدمات آن‌ها آشنایی دارید، شروع به نقد و بررسی آن‌ها کنید. از بخش‌های مختلف هتل فیلم تهیه کنید و آپشن‌های هر هتل را معرفی کنید. البته قبل از اقدام نیاز به روابط عمومی خوب دارید و برای انتشار فیلم‌ها حتما از صاحبان هتل‌ها اجازه بگیرید.
قطعا هیچ‌کس با تبلیغات و معرفی رایگان مخالف نیست و برای شروع کار باید به صورت رایگان عمل کنید. نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه کنید، عدم بزرگ‌نمایی است. همه چیز را همانطور که هست نشان دهید و از اغراق بپرهیزید. اولویت شما مخاطب و پاسخ به نیاز او باشد. شما به عنوان مسافر یک هتل و اقامتگاه چه فاکتورهایی برایتان مهم است؟ در تهیه فیلم‌ها هم همین فاکتورها را در نظر بگیرید و آن‌ها را معرفی کنید.
با فعالیت مستمر و قوی در این حوزه، بعد از مدتی اقامتگاه‌ها و مراکز بومگردی به سراغ شما می‌آیند و درخواست تبلیغ خواهند داد. با روش‌هایی مانند طراحی سایت گردشگری و یا راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند تلگرام و یا کانال یوتیوب هم می‌توانید بیزنس خود را گسترش بدهید. البته توجه داشته باشید هر کدام از این بسترها باید تولید محتوای متناسب با خودش را داشته باشد.

9. آموزش

آموزش حوزه پرطرفداری است. در هر علم و تخصصی که مهارت دارید، شروع به آموزش کنید. بعضی از آموزش‌های شما باید رایگان باشد تا تخصص خودتان را به کاربر اثبات کنید. با این کار مخاطب جذب خواهید کرد و در گام دوم یعنی فروش دوره‌های آموزشی خود فیدبک خوبی خواهید گرفت. برای کسب درآمد از اینستاگرام از طریق آموزش، چند روش پیش روی شما است.

  • تدوین دوره‌های آموزشی در قالب فیلم دانلودی و یا سی‌دی که برای کاربرانتان پست کنید و یا لینک دانلود را برای آن‌ها منتشر کنید.
  • برگزاری دوره‌های حضوری برای ارائه تخصص و دانش خود
  • برگزاری دوره‌های آنلاین و آموزش مجازی

10. بلاگری

بلاگری روش مرسومی است که در اینستاگرام رواج پیدا کرده است. بلاگرها علاوه بر اینکه شهرت و محبوبیت خوبی بین مخاطبان پیدا کرده‌اند، می‌توانند با تبلیغات درآمد خوبی داشته باشند. بلاگری هم فوت‌وفن خاص خودش را دارد که باید یاد بگیرید. یک بلاگر عموما روابط عمومی خوبی دارد و بر تولید محتوای جذاب و مورد نیاز کاربر و اصطلاحا وایرال، آشنایی خوبی دارد. بلاگر به واسطه اعتماد و محبوبیتی که جذب کرده است، به راحتی می‌تواند روی مخاطب خود تاثیر بگذارد.
نکته جالبی که در بلاگری وجود دارد این است، هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع ندارید. در حال حاضر بلاگرهای مشهور و موفقی در زمینه‌های مختلف آموزشی مانند آموزش آرایش کردن، آموزش زبان و دکوراسیون، ترفندهای خانه‌داری  و .... داریم. حتی بعد از مدتی می‌توانید فروشگاه آنلاینی مثلا طراحی سایت آرایشی انجام بدهید و لوازم آرایشی را هر کالای مرتبط با پیج خودتان را به فروش برسانید.

بلاگری در اینستاگرام

11. جعبه‌باز

یکی دیگر از ایده های کسب درآمد از اینستاگرام جعبه‌باز یا Open Box یا onboxing است. یکی از ایده‌های جالب که این روزها بین اینستاگرامرها و کاربران یوتیوب رواج پیدا کرده است. روش کار به این صورت که محصولات مختلفی را جعبه‌گشایی می‌کنید و راجع به ویژگی‌های هر محصول، برای مخاطب خود صحبت می‌کنید. هدف ارائه اطلاعات کامل و معرفی محصول به مشتری است. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مورد توجه نمایندگی‌های شرکت‌های بزرگ، تولیدکننده‌ها و برندهای مختلف قرار می‌گیرند. شاید ابتدای کار مجبور باشید رایگان آن‌باکس انجام دهید ولی مسملا بعد از فعالیت خوب و مستمر در اینستاگرام و افزایش فالور، بعد از مدتی در ازای دریافت مبلغ این کار را انجام خواهید داد.

نکاتی که برای کسب درآمد از اینستاگرام باید به آن توجه کنیم

  • تعیین هدف و موضوع مورد نظر خود به صورت کاملا دقیق
  • حول محور موضوع انتخابی خود فعالیت کنید و در صورت امکان تولید محتوایی متناسب با مباحث روز و در راستای فعالیت پیج خود تولید کنید
  • با برگزاری کارهایی مانند چالش مخاطب خود را دعوت به تعامل کنید
  • همواره به فکر رضایت کاربر باشید و خیلی در پیج خود تبلیغ منتشر نکنید تا کاربر خسته و دلزده نشود
  • برای انتخاب نام پیج زمان بگذارید و اسم مناسبی برای آن انتخاب کنید
  • در تولید محتوا خلاقیت داشته باشید و خودتان را محدود به انجام کارهای دیگران نکنید
  • اصول هشتگ‌گذاری را یاد بگیرید و زیر هر پست هشتگ مناسبی درج کنید
  • با کانال‌های مرتبط با پیج خود، تبادل انجام دهید
  • از تمام امکانات اینستاگرام از جمله استوری و لایو استفاده کنید

سخن آخر

 ایده های کسب درآمد از اینستاگرام  بسیار متنوع هستند و در این مقاله به چند مورد آن اشاره کردیم. اینکه کدام روش درآمد بیشتری دارد و یا زودتر به درآمد می‌رسد، جواب قطعی ندارد. ولی عموما پیج‌های فروش محصول و خدمات نسبت به پیج‌های سرگرمی و بلاگری زودتر به درآمد می‌رسند و آن هم به واسطه نوع فعالیت است. در پیج فروش محصول با 1000 نفر می‌توان محصول فروخت ولی پیجی با 1000 فالوور برای دریافت تبلیغ، کارایی و فیدبک خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل باید زمان و انرژی بیشتری برای افزایش فالوور صرف کنید.

نکته مهمی در بحث فعالیت در اینستاگرام وجود دارد، تداوم و فعالیت مستمر است. شاید ماه‌های اول هیچ درآمدی نداشته باشید، اما بعد از مدتی فعالیت حرفه‌ای مسملا به درامد خوبی خواهید رسید.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ کسب و کار آنلاین

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.