طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 13 دقیقه

اکنون هر کسی قصد سفر و مسافرت را داشته باشد ابتدا با استفاده از موتورهای جستجوگر از وضعیت آب‌وهوایی و امکان دیدنی و تفریحی مکان مورد نظر خود آگاهی‌های اولیه را کسب می‌کند، بعد به‌دنبال پیدا کردن تور گردشگری و تهیه بلیط و رزو هتل و محل اقامت خود می‌کند، در این شرایط لزوم داشتن یک وب‌سایت گردشگری و طراحی سایت گردشگری برای بیزنس‌هایی مانند آژانس گردشگری احساس می‌شود.

اهمیت طراحی سایت گردشگری

اهمیت طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت آژانس مسافرتی از اهمیت بالایی برخوردار است:

در یک سایت خوب تمامی کاربران داخلی و یا خارجی که از اینترنت استفاده می‌کنند به‌راحتی با یک کلیک ساده به تمام امکانات وب‌سایت، ازقبیل تهیه بلیط، یا رزو هتل یا تورهای گردشگری ارزان دسترسی داشته باشند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

همچنین می‌توانند از موقعیت گردشگری و جغرافیایی محل و وضعیت آب‌وهوایی آن‌جا آگاهی لازم را کسب نماید.

که این کار باعث سرعت‌دهی در انتخاب کاربر فراهم نمایند.

بیشترین مشتریان سایت گردشگری چه کسانی هستند؟

اصلی‌ترین مشتریان سایت گردشگری، برگزار کنندگان تورها، آفرودها، هتل داران، آژانس‌های مسافرتی یا زیارتی و تفریحی و یا دفاتر فروش بلیط‌های قطار و هواپیما حتی اتوبوس‌ها هستند که احتیاج به معرفی تمامی خدمات خود در یک مکان امن و گسترده با کمترین هزینه و انرژی دارند. که این گونه با داشتن وب‌سایت مخصوص خود به تمامی خواسته‌های خود می‌رسند.

مزایای طراحی سایت گردشگری

مزایای طراحی سایت گردشگری

معرفی کامل محل برگزاری تور

برگزارکنندگان تورها می‌توانند در سایت خود توضیحات کامل و جامعی از محل و امکاناتی که قرار است تور برگزار شود، همراه با عکس‌های زیبا و جذاب و همه‌پسند که هرکس را با هر سلیقه و نظری، با دیدن این عکس‌ها ترغیب به دیدار از آن مکان شود و خواهان شرکت در تور شود، را قرار می‌دهند.

افزایش مشتری و درآمدزایی

در صورت تشویق به شرکت در تورها و کسب رضایت کاربران، به صورت اتوماتیک‌وار به افزایش مشتری خواهد انجامید و اینگونه به کسب و کار رونق داده و افزایش درآمد را به همراه دارد.

چگونه این امکان به وجود می‌آید؟

امروزه تمام کاربران اینترنت به‌دنبال راحتی و آسایش در همه زمینه‌ها هستند، که یکی از این موارد گردشگری و سفر است.

آن‌ها با جستجو و سرچ در اینترنت می‌توانند به‌آسودگی به مطالعه بپردازند و با کمترین هزینه و زمان، به بهترین و به‌صرفه‌ترین و ارزانترین تورها دسترسی پیدا کنند و از امکانات فوق‌العاده آن بهره مند شوند. به شرطی که در جستجوی گوگل برای خود سهمی ایجاد کنیم.

بدون داشتن سایت نمی توان در جستجوی گوگل سهمی داشت؛ برای همین است که نیازمند طراحی یک سایت پیشرفته و به‌روز در زمینه گردشگری هستیم، که به ما کمک کند تا در موتورهای جستجوگر مانند گوگل از رتبه بالایی برخوردار باشیم.

با طراحی سایت آژانس مسافرتی، وب‌سایتی که با قوانین سئو همخوانی و مطابقت داشته باشد، که به کاربران کمک کند در جستجوی عبارت مورد نظرخود در گوگل رتبه بالاتری برخوردار باشد.

با سپردن طراحی وب‌سایت خود به افراد کاربلد و خبره به علم سئو می‌توانند با‌‌حوصله و صرف زمان و کار مداوم بدون هیچ مشکل و هزینه اضافی شما را در جستجوی گوگل به بهترین رتبه در بین رقبای خود و دیگر سایت‌های گردشگری برساند.

آیا طراحی سایت گردشگری فقط مخصوص شرکت‌های بزرگ است؟

خیر اگر شما شرکتی تازه تاسیس و نوپا در صنعت گردشگری باشید ودیانا به شما پیشنهاد می‌کند که با داشتن سایت تخصصی و مخصوص به خود به معرفی شرکت و کسب‌و‌کار خود اقدام فرمایید و اگر که شرکت بزرگ و دارای مشتریان زیادی هستید می‌توانید با داشتن وب‌سایت خود به شرکت و کار خود اعتبار بیشتری ببخشید.

چه نکاتی را باید در طراحی سایت گردشگری درنظر داشت؟

1- داشتن ظاهر زیبا و همه پسند

با این کار تمام کاربران با هر سلیقه و هر ایده‌ای را جذب می‌کند.

2-دسترسی کامل به اطلاعات

هر کاربر به راحتی می‌تواند به تمامی اطلاعات و امکانات درج شده در سایت دسترسی داشته باشد.

3-رزو آنلاین

کاربران می‌توانند به راحتی تورهای سفری، هتل، محل اقامت، بلیط هواپیما یا قطار و....را با داشتن درگاه بانکی به صورت آنلاین رزو نمایند و احتیاجی به حضور آن‌ها دراین دفاتر نیست.

4-راحتی در پاسخگویی به تمام سوالات

در بخش پاسخگویی به سوالات، شما می‌توانید به‌راحتی به تمام سوالات متداول کاربران با سرعت جواب دهید و آن‌ها را کاملا درست راهنمایی کنید.

5-بازاریابی قوی

شما 24 ساعته می‌توانید در موتورهای جستجو بدون هیچ هزینه‌ای تبلیغات و بازاریابی کنید.

6-کاهش هزینه تبلیغات

دیگر مانند گذشته احتیاج به تبلیغات پرهزینه مانند چاپ آگهی یا بروشور و دیگر روش‌های متداول نیستید.

7-داشتن اپیکیشن‌های مخصوص

با داشتن یک سایت موفق شما می‌توانید اپیکیشن مخصوص به خود را داشته باشید که تمامی کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند به آسانی از آن بهره مند شوند.

بخش‌های مختلف طراحی سایت آژانس مسافرتی

طراحی سایت آژانس مسافرتی

اینکه چه بخش‌های در سایت طراحی شود، به شما و مدل کسب‌وکار شما بستگی دارد. به همین دلیل ما در این قسمت، چند مورد را توضیح داده‌ایم. این موارد در اکثر سایت‌های گردشگری با پنل پایه یعنی سایت گردشگری با هدف خرید و فروش تور و رزرو هتل انجام می‌شود.

1. معرفی جاذبه‌های گردشگری

با معرفی جاذبه‌های گردشگری جاهای مختلف می‌توانید کاربران را مجذوب سایت گردشگری کرده و چه‌بسا بازدیدکننده‌های سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. بهتر بخشی از سایت را به جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان اختصاص دهید. این کار علاوه بر جذب کاربر، به رتبه‌بندی و سئو سایت شما نیز کمک می‌کند و تاثیر مثبتی روی آن خواهد داشت. ولی فراموش نکنید ما به هیچ وجه به دنبال مطالب کپی شده از سایت‌های دیگر نیستیم. حتما از تصاویر جذاب و باکیفیت استفاده کنید و مطالب ارزنده‌ای را راجع به مراکز گردشگری تهیه کنید.

2. معرفی تورهای داخلی و خارجی به همراه جزئیات

شما به عنوان مدیر آژانس گردشگری، در وب‌سایت خود بخشی را با عنوان تورهای داخلی و بخشی را با عنوان تورهای خارجی تعبیه می‌کنید. در این بخش‌ها تورهای خود را به همراه تمام جزئیات اعم از مدارک مورد نیاز، تاریخ رفت و برگشت، مراکز بازدید و ... را درج می‌کنید.

3. خرید آنلاین بلیط

از جمله بخش‌های مهم که در سایت گردشگری، امکان خرید آنلاین بلیط است. این آپشن به جذب مشتری و بالا بردن ترافیک سایت هم کمک می‌کند. توجه داشته باشید با پیاده‌سازی خرید آنلاین بلیط در سایت، به درگاه بانکی هم نیاز دارید و سایت شما تقریبا فروشگاهی می‌شود و ترکیبی از سایت گردشگری و طراحی سایت فروشگاهی را با هم دارید.

4. معرفی و دسته‌بندی هتل‌ها

بخشی را با هدف معرفی هتل‌ها در سایت در نظر بگیرید. مسلما رزرو هر هتل، قیمت متفاوتی دارد. مشتری باید علت این تفاوت قیمت را بداند. در این بخش باید ویژگی‌ها و خدمات و تعداد ستاره‌های هر هتل را توضیح دهید. اگر کمی هوشمندانه عمل کنید، اطلاعات این بخش کمک زیادی به افزایش بازدید و رتبه‌بندی و جذب مخاطب شما خواهد داشت. اصلی‌ترین چیزی که نیاز دارید، کیفیت و صداقت در تولید محتوا است.

5. ارائه خدمات مخصوص به مسافران

این بخش برای کاربران خیلی مهم است و زیاد آن را بررسی و با وب‌سایت‌های دیگر مقایسه می‌کنند. پکیج‌هایی برای ارائه خدمات به مسافران خود طراحی کنید تا کاربر باتوجه به بودجه خود اقدام به خرید پکیج مورد نظر کند. پکیج‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها را طوری طراحی کنید که کابر به راحتی آن را انتخاب و خرید کند. این بخش می‌تواند نقش خوبی در افزایش درآمد شما داشته باشد. برای مثال می‌توانید پکیج  2 روز و 3 شب مالی و یا پکیج 4 روز و 5 شب مالی را به همراه خدمات مجزایی همچون گشت درون شهری و ... تهیه کنید.

6. بخش اخبار و مقالات

در این بخش اخبار مربوط به گردشگری و آژانس مسافرتی خود را درج می‌کنید. این بخش هم مانند معرفی هتل‌ها و مراکز گردشگری بخشی از پروسه تولید محتوای شما است که به سئو سایت شما کمک خواهد کرد.

مراحل طراحی سایت گردشگری

مراحل طراحی سایت گردشگری

مرحله اول: نیازسنجی

در این مرحله نیازسنجی اولیه شما به عنوان کارفرما انجام می‌شود. شما باید هدف خود را از داشتن سایت گردشگری به شرکت طراحی سایت تهران توضیح دهید. پیاده‌سازی سایتی که فقط قصد نمایش پکیج‌ها و تورهای گردشگری خودش را دارد با پیاده‌سازی سایتی که مرجعی برای تورهای آژانس‌های مسافرتی در سطح کشور است، کاملا متفاوت است. هم هزینه و زمان و هم آپشن‌های هر کدام از این دو مورد متفاوت است. این فقط دو مدل از انواع مدل‌های سایت‌های گردشگری بود. پلن‌های مختلفی برا حوزه گردشگری می‌توان طرح کرد که نیاز به مشاوره دارد. پس در این بخش همه جزئیات را تمام و کمال بررسی کرده و بعد از به نتیجه‌ رسیدن به سراغ ادامه کار بروید.

مرحله دوم: طراحی گرافیکی

سایت گردشگری از جمله سایت‌هایی که طراحی گرافیکی جذاب در آن خیلی مهم است. هرچه ظاهر سایت شما جذاب‌تر باشد، برای جذب کاربر راحت‌تر خواهید بود. طراح گرافیکی که در حوزه گرافیک سایت مشغول به کار است، به شما در طراحی گرافیکی جذاب برای طراحی سایت گردشگری کمک خواهد کرد. سعی کنید در طراحی سلیقه گرافیکی، شخصی خود را در کنار استفاده استاندارد از رنگ‌ها و رعایت هارمونی آن‌ها، المان‌های گرافیکی جذاب و کاربرپسند و ... داشته باشید.

مرحله سوم: طراحی سایت

بعد از نیازسنجی و طراحی گرافیکی، نوبت به طراحی سایت است. طبق طرح گرافیکی، تمامی آیتم‌ها پیاده‌سازی می‌شوند. اکثر شرکت‌ها طراحی را روی دامنه تستی و نسخه دمو انجام می‌دهند و شما می‌توانید مرحله‌به‌مرحله طراحی را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید. در مقابل بعضی از شرکت‌ها به‌صورت لوکال طراحی سایت انجام می‌دهند و بعد از اتمام کار آن را به عنوان نسخه دمو روی هاست آپلود می‌کنند.

مرحله چهارم: تحویل گرفتن سایت

بعد از اتمام طراحی و تایید شما، سایت روی دامنه اصلی آپلود می‌شود و بهتر است مواردی مانند سرعت سایت، ریسپانسیو بودن و ... را بررسی کنید. با طراح سایت خود در ارتباط باشید و هر بخشی که نیاز به اصلاح و یا بهبود داشت را باتوجه به سیاست کاری شرکت، برای طراح ایمیل و یا تیکت کنید.

امکانات طراحی سایت آژانس مسافرتی

امکانات طراحی سایت آژانس مسافرتی

  • نمایش مجزای تورهای چندروزه و یک‌روزه
  • طراحی بخشی برای معرفی هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامت‌های بومگردی
  • طراحی بخشی برای تعریف دسته‌بندی باهدف نمایش تورها
  • امکان تعریف و تفکیک تورهای داخلی و خارجی
  • امکان نمایش تغییرات آب‌وهوایی و وضعیت آب‌وهوا
  • طراحی بخشی برای درج اطلاعات خدمات گردشگری
  • امکان معرفی مراکز گردشگری و توریستی هر شهر و کشور
  • امکان پرداخت آنلاین برای رزرو هتل، پکیج و تور
  • طراحی بخشی برای کاربران با عنوان خاطرات سفر که خاطرات و تصاویر خود را در سایت درج کنند
  • امکان معرفی شرکت‌های خدمات مسافری

در نظر داشته باشید که این موارد تنها بخشی از امکانات سایت گردشگری هستند و امکان سفارشی‌سازی آن‌ه وجود دارد و باتوجه به نیازسنجی اولیه تمام آپشن‌های موردنیاز برای سایت شما طراحی و پیاده‌سازی خواهد شد.

طراحی اپلیکیشن گردشگری

طراحی اپلیکیشن گردشگری

شاید تا یک دهه گذشته فقط برای تماس و ارسال پیام از تلفن همراه استفاده می‌شد ولی امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی در زندگی روزمره مردم و بالطبع استفاده از تلفن همراه وجود دارد. طوری که افراد بیشتر کارهای خود را از طریق تلفن همراه و اتصال به اینترنت انجام می‌دهند. این موضوع به کسب‌وکارهای جدید فرصت خوبی برای رشد و افزایش درآمد داد تا با طراحی اپلیکیشن بیشتر دردسترس کاربران خود باشند. 
استفاده از این فرصت برای آژانس‌های مسافرتی هم پیشنهاد می‌شود. چرا که رزرو و ثبت تور در هر مکانی قابل انجام است. مشتری شما می‌تواند در طول مسیر، داخل مترو و بعد از کار و هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، اپلیکیشن گردشگری را بررسی کرده و اقدام به خرید تور و پکیج مورد نظرش کند.

طراحی سایت مشابه همگردی

طراحی سایت مشابه همگردی

سایت گردشگری همگردی از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است و با هدف ایجاد سایت جامعی در حوزه گردشگری و جمع‌آوری اطلاعات سفر و گردشگری، فرصتی فراهم کرد تا کاربران مکان‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند. کاربران امکان فعالیت در این سایت را دارند و اطلاعات و تصاویری از مراکز گردشگری شهر و روستای خود و یا مکان‌هایی که به آن‌ها سفر کرده‌اند، را در سایت منتشر می‌کنند. در واقع این سایت به کاربران در برنامه‌ریزی یک سفر برون شهری و یا درون شهری کمک می‌کند. امکاناتی که در طراحی سایت همگردی پیاده‌سازی شده است به شرح زیر است:

  • دسته‌بندی مراکز گردشگری ایران و جهان
  • دسته‌بندی راهنمای مورد نیاز برای اخذ ویزا
  • تب شهرها، استان‌ها و جزایر برای دسترسی راحت و سریع کاربر
  • دسته‌بندی‌های تورهای مسافرتی شامل تور سافاری، تور یک‌روزه، تور کوهنوردی و ....
  • دسته‌بندی رزرو هتل
  • رستوران‌گردی
  • مجله گردشگری
  • و ...

طراحی سایت مشابه علی بابا

طراحی سایت مشابه علی بابا

یکی از سایت‌های پرطرفدار در حوزه گردشگری سایت علی بابا است. این سایت در سال 93 با هدف فروش بلیط پرواز داخلی شروع به کار کرد و در ادامه به مرور زمان خدمات و محصولات بیشتری در حوزه گردشگری ارائه کرد. خدمات و بلیط‌ها خیلی راحت در دسترس کاربر هستند. برای مثال خرید بلیط هواپیما را در علی بابا بررسی کنیم، کاربر مبدا و مقصد و تاریخ پرواز خود را در سایت انتخاب کرده و بعد از کلیک روی دکمه جستجو، نتایج را مشاهده می‌کند و هر گزینه‌ای را که مناسب بود برای خود انتخاب می‌کند. حتی فیلترهایی برای رسیدن به گزینه مناسب‌تر نیز طراحی شده است. امکاناتی که در طراحی سایت علی بابا پیاده‌سازی شده است به شرح زیر است:

  • امکان سرچ براساس تاریخ رفت و برگشت از سفر و مبدا و مقصد
  • امکان خرید انواع بلیط قطار، هواپیما برای سفرهای داخی و خارجی
  • بخشی برای فراخوانی اطلاعات فرودگاهی
  • پرفروش‌ترین‌ خدمات
  • بخش سوالات متداول برای پاسخگویی به سوالات متداول کاربران و مسافران
  • سوشیال مدیا
  • باشگاه مشتریان برای مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه خدمات بهتر
  • مجله علی بابا به منظور معرفی مناطق گردشگری ایران و جهان، دانستنی‌های سفر و ....
  • امکان همکاری با آژانس‌های مسافرتی مختلف و فرصت‌های شغلی متنوع در حوزه گردشگری
  • بخش رزرو هتل‌های خارجی و داخلی

انواع طراحی سایت گردشگری

اطلاع‌رسانی تورهای داخلی و خارجی به همراه پکیج‌ها: این مدل وب‌سایت‌ها که بیشتر مناسب آژانس‌های مسافرتی است. آژانس مسافرتی اقدام به طراحی سایت می‌کند تا تورهای گردشگری خود را در سایت درج کند و به کاربر معرفی کند. اطلاعات جامعی از تور خود شامل مدارک مورد نظر، بیمه، تاریخ و ساعت شروع حرکت، مراکزی که از آن‌ها بازدید خواهند کرد، وعده‌های غذایی، لیدر سفر و محل اقامت و ... در پکیج‌ها درج می‌شود. خرید آنلاینی انجام نمی‌شود و مشتری بعد از مطالعه پکیج از طریق تماس با آژانس اقدام به رزرو تور می‌کند. البته درصورت تمایل آژانس، امکان رزرو آنلاین هم قابل پیاده‌سازی است که در این صورت مراحل دریافت اینماد و درگاه بانکی را هم نیز باید طی کرد.

اطلاع‌رسانی مراکز گردشگری: هدف این مدل وب‌سایت‌ها تولید محتوا در حوزه گردشگری و جهانگردی است. به این ترتیب مقالاتی را درمورد جاهای دیدنی، آداب و رسوم، غذاهای سنتی، دانستنی‌های سفر و ... تولید می‌کند. روش درآمدی این مدل وب‌سایت‌ها تبلیغات است. با بازایابی محتوا و افزایش بازدید، از آژانس‌های مسافرتی تبلیغاتی به‌صورت بنر و رپورتاژ گرفته و به ازای درج تبلیغ در سایت، مبلغی را دریافت می‌کنند. این وب‌سایت‌های محتوا محور، نگارش و تصاویر و جذابیت سایت نقش مهمی دارند. بهتر است همراه با تولید محتوای متنی، محتوای ویدئویی نیز در سایت درج شود تا ماندگاری کاربر در سایت بیشتر شود و بر جذابیت مطالب اضافه شود.

بانک اطلاعاتی فروش تور: در این مدل صاحب سایت، تورها و پکیج‌های آژانس‌های مسافرتی را به فروش می‌ساند. مانند طراحی سایت آگهی، کاربران(آژانس‌های مسافرتی) در سایت ثبت‌نام می‌کنند و پکیج‌ها و تورهای خود را در سایت درج می‌کنند. به ازای اکانتی که در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد، مبلغی تحت عنوان حق عضویت دریافت می‌شود. کاربران وارد این وب‌سایت‌ها شده و بااستفاده از فیلترهایی که در سایت طراحی شده، مقصد و مبدا و زمان سفر خود را انتخاب می‌کنند و لیست تورها به همراه نام آژانس برگزارکننده برای آن‌ها نمایش داده می‌شود.‌ روی هر گزینه‌ای که کلیک کند اطلاعات کامل تور برای او نمایش داده می‌شود و می‌تواند به سایت آژانس مجری مراجعه کند.

سخن آخر

نقش اینترنت در زندگی امروز مردم خیلی پررنگ شده است و بیشتر کارها با استفاده از اینترنت و شرکت‌های اینترنتی انجام می‌شود. به همین دلیل طراحی سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. توریسم و گردشگری، یکی از حوزه‌هایی است که صاحبان آن‌ها عملکرد خوبی در زمینه ارائه خدمات به صورت اینترنتی داشته‌اند. طراحی سایت گردشگری و یا طراحی سایت آژانس مسافرتی به بیزنس‌های مرتبط با گردشگری مانند رزرو هتل، آژانس‌های گردشگری تورهای داخلی و خارجی و ...کمک می‌کند تا خدمات خو را به کاربر معرفی کرده و با به‌کاربردن ترفندهای بازاریابی در اینترنت، موجب افزایش درآمد خود خواهند شد.
 طراحی اپلیکیشن در کنار طراحی باعث می‌شود عملکرد خوبی در افزایش رضایت مشتری و درآمد داشته باشید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.