طراحی سایت بازی و تفریحی

طراحی سایت بازی و تفریحی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

طراحی سایت بازی و تفریحی از جمله مواردی هستند که امروزه وجود آن‌ها بسیار لازم است زیرا در عصر حاضر بسیاری از سرگرمی‌ها به صورت آنلاین و در فضای اینترنت انجام می‌شود. در طراحی وب سایت تفریحی و بازی می‌توانید مواردی مانند پازل، جدول، اخبار جذاب، داستان کوتاه، بازی‌های مختلف و مواردی از این قبیل را قرار دهید تا سایتی متناسب با سلایق مختلف داشته باشید.

در سایت‌های بازی آنلاین و تفریحی مخاطبان زیادی از کودکان تا بزرگسالان وارد سایت شما خواهند شد؛ بنابراین به تنوع بازی‌ها و موضوعات تفریحی و سرگرمی توجه زیادی داشته باشید تا کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید و خدمات سایت را به صورت رایگان و پولی در اختیار آن‌ها قرار دهید.

برای راه اندازی چنین وب سایت‌هایی می‌بایست به طراحی گرافیکی، مناسب بودن محتوا، امنیت بالای سایت، پشتیبانی قوی و مواردی مشابه اهمیت زیادی بدهید تا میزان بازدید از سایت افزایش پیدا کند. طراحی سایت لاراول برای سایت‌های تفریحی و بازی و یا استفاده از سایت سازهای رایج از جمله روش‌هایی هستند که می‌تواند در راه اندازی وب سایت‌هایی با موضوع تفریح و بازی و سرگرمی به شما کمک کنند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

ویژگی و امکانات طراحی سایت بازی و تفریحی

دسته بندی مطالب سایت:

در چنین وب سایت‌هایی که مخاطبان از رده سنی‌های گوناگون هستند، بهترین کار این است که سایت را بر اساس موضوع، سن، جنسیت، پرطرافدارترین، جدیدترین، رایگان، پولی و ... دسته بندی کنید.

وجود پروفایل کاربری:

برای راحتی کاربران خود، برای آن‌ها پروفایل کاربری در نظر بگیرید تا امکان استفاده از امکانات سایت برای آن‌ها راحت‌تر شود و خود شما هم بتوانید مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کنید و ارتباط خود را با آن‌ها تقویت کنید.

وجود امکانات پولی:

در سایت بازی و تفریحی می‌توانید بازی‌هایی غیر رایگان را برای فروش قرار دهید یا مطالبی ارزشمند را به صورت پولی برای دانلود قرار دهید که برای این منظور نیاز به فروشگاه جهت فروش آنلاین و درگاه پرداخت دارید و پس از موفقیت آمیز بودن پرداخت می‌توانید فاکتور خرید را در پروفایل کاربری قرار دهید و همچنین از طریق پیامک و ایمیل، اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهید.

امکان خواندن مطالب مناسب:

به هنگام طراحی وب سایت بازی و تفریحی می‌توانید صفحاتی با عناوینی مانند مطالب آموزشی در زمینه‌های شعر، تست هوش، مهارت‌های زندگی و ... را قرار دهید تا تعداد زیادی از مخاطبان با سلایق مختلف را به سمت سایت جذب کنید.

امکان چت آنلاین:

قرار دادن چت آنلاین در چنین وب سایت‌هایی نیز برای گفتگوی اعضای سایت، صحبت کردن گیمرها به هنگام بازی، تبادل اطلاعات کاربران و ... از جمله امکانات مهم و ضروری است.

وجود بخش‌های مختلف جهت قرار دادن مطالب و تبلیغات:

وجود بخش‌های مختلف در نقاط مختلف هر صفحه از سایت که امکان درج متن، لینک، عکس، ویدئو و بنرهای تبلیغاتی داشته باشد، بسیار لازم و ضروری است.

ویژگی، مزایا، امکانات و اصول طراحی سایت بازی و تفریحی

نکات مهم و اصول طراحی سایت تفریح و بازی

طراحی مناسب سایت:

اولین و مهم‌ترین نکته توجه به طراحی گرافیکی حرفه‌ای سایت متناسب با هدف کسب و کار شما است که باید به مواردی مانند کاربری آسان جهت دسترسی سریع کاربران به اهداف خود، توجه شود؛ همچنین طراحی ریسپانسیو سایت بازی و تفریحی جهت نمایش صحیح در دستگاه‌های مختلف، از جمله نکات دیگریست که بسیار حائز اهمیت است.

توجه به سرعت وب سایت:

سرعت در سایت‌های بازی و تفریحی حائز اهمیت است، سعی در انتخاب هاستی مناسب داشته باشید که جوابگوی تمامی کاربران شما باشد و بتواند به هنگام حضور افراد مختلف در یک زمان و در مدت زمان طولانی، تجربه دانلود سریع و لود سریع صفحات را برای مخاطبان داشته باشد.

انتخاب پسوند مناسب:

برخی پسوندها هستند که متداول‌تر بوده و می‌توانند برای چنین وب سایت‌هایی مناسب‌تر باشند تا ترافیک سایت را افزایش دهند، مانند: .net، .org، .info، .biz، .ir و .com

مزیت طراحی وب سایت بازی و تفریحی

در صورتی که سایت تفریحی و بازی خوبی را طراحی کنید که تمامی ویژگی‌ها و امکانات را داشته باشد و از سرعت بسیار بالایی برخوردار باشد، بدون شک مخاطبان زیادی خواهید داشت که حتی ممکن است ساعت‌ها در سایت شما بمانند و همین موضوع به افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید کمک زیادی می‌کند و در آینده مزایای بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت تا بتوانید سودآوری بیشتری از آن داشته باشید.

چنین وب سایت‌هایی منبع خوبی برای قرار دادن تبلیغات و درآمدزایی هستند که بسیاری از فعالان بازار آنلاین و غیرآنلاین علاقه مند به قرار دادن تبلیغات خود در سایت‌های تفریحی و بازی هستند. دلیل اصلی تمایل کسب و کارهای مختلف به قرار دادن تبلیغات در این سایت‌ها، میزان بازدید روزانه بالای آن‌هاست زیرا طیف وسیعی از مخاطبان هستند که روزانه وارد این سایت‌ها می‌شوند و امکان دیده شدن تبلیغات بسیار زیاد است.

عوامل مهم در جذب کاربر بعد از طراحی سایت تفریحی و بازی

برای جذب مخاطبان به سایت خود می‌بایست اقدام به تولید محتوای جذاب کنید؛ همچنین می‌توانید از بازاریابی دیجیتال جهت معرفی خدمات خود به دیگران استفاده کنید. انجام سئو و بهینه سازی سایت نیز از جمله اقداماتی است که شما را در نتایج برتر گوگل قرار می‌دهد که از این طریق نیز می‌توانید مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

از جمله روش‌های دیگری که سبب افزایش کاربران سایت شما می‌شود، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. طبق تحقیقات صورت گرفته فعالیت سایت‌هایی با موضوع‌های تفریحی سرگرمی در فضای شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

سخن پایانی:

طراحی سایت تفریحی و سرگرمی آنلاین به دلیل داشتن طرفداران زیاد، می‌بایست به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود. توجه به محتوا در این وب سایت‌ها به دلیل بازدیدکنندگان زیاد از رده‌های سنی مختلف، بسیار حائز اهمیت است، همچنین سرعت لود سایت تفریحی و بازی توسط یک سرور قدرتمند، بهبود پیدا می‌کند؛ بنابراین سعی در انتخاب بهترین آن داشته باشید تا مخاطبان خود را راضی نگه دارید.

به صورت کلی به امکانات و ویژگی‌های زیادی به هنگام طراحی آن باید توجه شود که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. برای انجام طراحی سایت اختصاصی بازی و تفریحی با کارشناسان ودیانا در ارتباط باشید تا راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.