بازار کار طراحی سایت

بازار کار طراحی سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شغل طراحی سایت از جمله مشاغلی است که طی چند سال گذشته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از دلایلی که منجر به این توجه شده است، رونق کسب‌وکارهای اینترنتی است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که برای خرید مایحتاج خود از خرید اینترنتی استفاده نکند. با خرید آنلاین، مشتری خیلی راحت و سریع محصول مورد نظر را دریافت می‌کند و دیگر نیازی به صرف وقت برای رفتن به فروشگاه و اعصاب‌خوردی ماندن در ترافیک و یا بسته بودن فروشگاه مورد نظر و .... نخواهد داشت. موارد این چنینی باعث شده است تا صاحبان کسب‌وکارها بخشی از تمرکز خود را روی سایت و فروشگاه اینترنتی معطوف کنند. اما در حالت کلی موضوع بحث ما در این مقاله از ودیانا بازار کار طراحی سایت است. چه مهارت‌هایی را برای این حرفه نیاز دارید و میزان درآمد شما چقدر خواهد بود. با ما همراه باشید.

بازار کار طراحی  وب‌سایت

خرید اینترنتی و دریافت خدمات از طریق وب‌سایت‌ها بیش از پیش رونق یافته است. شاید تا یک دهه گذشته مردم به این صورت به خرید اینترنتی اعتماد نداشتند ولی در حال حاضر همه روزه حجم وسیعی از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام می‌شود. 

از طرفی خیلی از افراد با صرف هزینه نسبتا کم کسب‌وکار خود را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده و اقدام به کسب درآمد می‌کنند. بدون اینکه درگیر هزینه‌های گزاف اجاره‌بها و هزینه‌های جاری دفتر از جمله قبض آب و برق و گاز شوند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها هستند. با توجه به اینکه مخاطبان اینترنتی زیاد شده‌اند و کاربران زیادی همه روزه مشغول گشت‌وگذار در اینترنت هستند، داشتن سایت یکی از ملزومات صاحبان شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها شده است.

با توجه به این 3 نکته که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی همه روزه در حال افزایش است از این رو بازار کار این حرفه هر روز در حال افزایش است. 

میزان درآمد طراح سایت

کسب درامد از این حرفه کاملا به شما و توانایی‌های شما بستگی دارد. درآمد یک طراح و برنامه‌نویس حرفه‌ای ممکن است به ماهی چند ده میلیون برسد در حالیکه دستمزد طراح دیگری به اندازه وزارت کار هم نباشد. ولی اگر به عنوان یک تازه کار در حوزه طراحی با چند نمونه کار استخدام شوید، حقوق میانگین شما در حد وزارت کار خواهد بود.

خبر خوب اینکه با طراحی سایت حرفه‌ای شما می‌توانید بدون استخدام شدن در یک شرکت، کسب درآمد کنید. هر چه تخصص شما بیشتر باشد افراد بیشتری تمایل به همکاری با شما خواهند داشت. اگر در این حوزه به تخصص لازم و دانش کافی مسلط شوید، می‌توانید به صورت فریلنسری پروژه گرفته و شما تعیین‌کننده حقوق باشید. مسلما هر چه پروژه‌های بیشتری بگیرید و با کیفیت خوبی تحویل دهید، میزان دریافتی شما بیشتر خواهد شد. 

مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار طراحی سایت

بیشتر افرادی که در این حوزه کار می‌کنند تحصیلات دانشگاهی مهندسی فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر و یا نرم‌افزار دارند. اما این به این معنی نیست که شما برای ورود به این حرفه حتما باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط داشته باشید. چیزی که برای طراحی مهم است تخصص و دانش است که این تخصص و دانش را با شرکت کردن در دوره‌های آموزشی مرتبط و تمرین و تست یاد می‌گیرید. در حالت کلی مهارت‌هایی که یک طراح سایت باید داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • تسلط بر مفاهیم پایه HTML و CSS
  • تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مثل PHP
  • مهارت کافی برای کارکردن با برنامه‌های گرافیکی مثل فتوشاپ
  • تسلط کامل بر فضای اینترنت و اصطلاحات و مفاهیم آن
  •  داشتن صبر و حوصله و خلاقیت 
  • داشتن مهارت حل مساله و باگ‌گیری
  • به‌روز نگه‌داشتن دانش و اطلاعات در زمینه طراحی و مفاهیم جدید

موقعیت‌های شغلی طراحی سایت

اگر شما تخصص‌های لازم یک برنامه نویس و یا طراح سایت را داشته باشید امکان فعالیت در شرکت‌های خصوصی طراحی سایت و یا شرکت‌هایی که سایت دارند و به دنبال شخصی برای ارتقا و مدیریت سایت هستند، یا به صورت فریلنسر را خواهید داشت. 

به طور کلی فیلدهای کاری یک طراح سایت را می‌توان پشتیبانی وب‌سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا و مدیریت سایت شمرد. موقعیت‌های شغلی طراحی وب‌سایت متنوع است و با توجه به حوزه‌ای که بیشتر به آن علاقه دارید، می‌توانید به صورت تخصصی و حرفه‌ای در یک حوزه فعالیت کنید.

مهارت‌های فردی یک طراح سایت خوب

بازار کار طراحی سایت هم مانند هر حوزه و حرفه دیگری، مهارت‌های خاص خود را لازم دارد که در ادامه چند مورد از این مهارت‌ها را توضیح داده‌ایم.

توانایی کار طولانی مدت با کامپیوتر: از آن‌جایی که طراح وب‌سایت ساعات زیادی را پشت سیستم می‌گذارند شما باید توانایی کارکردن طولانی مدت با کامپیوتر را داشته باشید. شاید لازم باشد روزهایی را حتی 10 ساعت مشغول کار با کامپیوتر شوید.

به‌روز بودن: به جرات می‌توان گفت که علم و دانش مربوط به این حوزه هر روز در حال بروزرسانی است. همه روزه شاهد پیدایش فناوری‌های جدیدی هستیم که با کمک آن‌ها می‌توان طراحی را جذاب و زیبا و حرفه‌ای‌تر کرد. پس شما باید مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنید تا از قابلیت‌های جدید عقب نمانید.

قابلیت حل مساله: مسملا هنگام طراحی به چالش‌های متعددی برخواهید خورد. برخی از این چالش‌ها باگ هستند که باید تسلط کافی روی باگ‌گیری داشته باشید. اما برخی چالش‌ها نیاز به تحقیق و پژوهش دارند. شما باید درک درستی از مساله پیدا کنید و با صبر و حوصله اقدام به حل آن کنید. در مسیر حل چالش‌ها ممکن است به بن‌بست بخورید و یا ناامید شوید ولی به یاد داشته باشید که تسلیم ناامیدی شدن، کار حرفه‌ای‌ها نیست و باید روحیه شکست‌ناپذیری را در خود تقویت کنید.

درک پروژه: شما به عنوان طراح پروژه در اولین گام باید درک درستی از پروژه و نیاز مشتری پیدا کنید. اینکه دقیقا قرار است چه چیزی را طراحی کنید و هر بخش و دکمه و منو چه وظیفه‌ای دارد. نیازهای اولیه پروژه را درک کرده و با به‌کارگیری خلاقیت و تکنیک‌های جدید، یک طرح کلی برای خود ترسیم کنید و بعد از طراحی گرافیکی اولیه، پروژه را تمام و کمال با رعایت اصول و استاندارهای UI/UX و ریسپانسیو به کارفرما تحویل دهید.

کلام آخر 

طراحی سایت یکی از حرفه‌هایی است که بدون داشتن تحصیلات مرتبط دانشگاهی می‌توانید وارد آن شوید. فقط باید به مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای این حوزه تسلط پیدا کنید. 
بازار کار طراحی سایت نیز با توجه به سوق یافتن کسب‌وکارها به سمت داشتن سایت، شرایط خوب و مطلوبی دارد. شما هم می‌توانید به عنوان کارمند یک شرکت طراحی سایت، کارمند شرکت خصوصی به‌عنوان ادمین و پشتیبان و یا به‌صورت فریلنسری در این حوزه مشغول به فعالیت شوید و کسب درآمد کنید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.