چگونه یک فروشگاه اینترنتی ابزار آلات داشته باشیم؟

طراحی سایت فروشگاه ابزار آلات
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 15 دقیقه

طراحی سایت فروشگاه ابزارآلات یک بستر مناسب برای ارائه مشاوره به کاربر و خرید اینترنتی ابزار آلات است. در وب‌سایت همه محصولات یک‌جا قابل مشاهده هستند و به‌راحتی می‌توان برندهای مختلف را با هم مقایسه کرد. در این مقاله هر آنچه که برای یک فروشگاه ابزارآلات نیاز دارید، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مزایای طراحی سایت فروشگاه ابزار آلات

1. دسترسی راحت

 انتخاب ابزار مناسب برای کار، کمی دشوار و پیچیده است. ابزارآالات مختلف از برندهای مختلف وجود دارد که انتخاب را سخت می‌کنند. اگر یک تازه‌کار قصد خرید ابزاری داشته باشد، بین برندها و مدل‌های مختلف مردد خواهد شد و نیاز به مشاوره فروشنده خواهد داشت. ولی در سایت تمام ابزارها به همراه خصوصیات و جزئیات شرح داده شده‌اند. حتی امکان مقایسه محصولات هم وجود دارد که کاربر با صرف کمی وقت، انتخاب مناسبی انجام خواهد داد. از طرفی اگر با مقایسه و بررسی محصولات هم نتوانست به محصول درست برسد، از طریق راه‌های ارتباطی مانند چت آنلاین از مشاوره خرید راهنمایی می‌گیرد.

2. صرفه‌جویی در وقت

-دیگر نیازی نیست که افراد برای خرید ابزارآلات به صورت حضوری به فروشگاه بروند و ترافیک و شلوغی شهر را تحمل کنند و زمانی برای رفت‌وآمد هدر بدهند. کاربر در هر کجا که باشد به سایت شما دسترسی داشته و محصول مورد نظرش را می‌خرد. از طرفی اگر سری به بازارهای سنتی ابزارآلات بزنید، خواهید دید که  فروشنده گروه محدودی از دسته‌بندی و یا برندهای محصولات را عرضه می‌کنند. مسلما سر زدن به تمام فروشگاه‌ها برای خرید بهترین محصول و با بهترین کیفیت، خیلی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل شما با طراحی وبسایت ابزارآلات میتوانید از مشتریان زیادی بدست بیاورید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

3. افزایش فروش

 وقتی بیزنس خود را به سمت فضای مجازی سوق می‌دهید، در واقع بازار خود را از محدوده محله و شهر و استان به کشور تغییر می‌دهید. تمام افرادی که در کل کشور هستند و به ابزار نیاز دارند، بازار هدف شما خواهند شد و هر شخصی از هر جایی که خواست، از سایت شما خرید می‌کند. مسلما نتیجه این گسترش بازار، افزایش فروش و سودآوری خواهد شد.

4. عدم محدودیت به زمان و مکان

 وقتی شما یک فروشگاه فیزیکی دارید، ساعت کاری مشخصی دارید و محدوده خاصی را برای فروش محصول ساپورت می‌کنید. فرض کنیم ساعت کاری شما تا ساعت 8 شب باشد و مشتری به هر دلیلی ساعت 9 به فروشگاه شما مراجعه کند و یا حتی تحت عواملی مانند تعطیلات رسمی و یا بیماری کرونا، مجبور به بستن فروشگاه خود شوید. در این صورت فروش شما متوقف خواهد شد. اتفاقی که برای هر کسب‌وکاری آزاردهنده است. اما وقتی طراحی سایت فروش ابزارآلات انجام داده باشید، در هر کجا و هر زمان در دسترس مشتری خواهید بود و ثبت سفارش و فروش انجام خواهد شد.

5. مقرون‌به‌صرفه

در فروشگاه فیزیکی هزینه‌های جانبی از جمله اجاره، قبض آب و برق، حقوق فروشنده و ..... را خواهید داشت که هزینه‌های بدون بازگشت محسوب می‌شوند. اما در بحث سایت چنین هزینه‌های مستمری را ندارید. برای مواردی مانند سئو سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن به منظور ارتقا بیزنس خود، هزینه پرداخت خواهید کرد که نتیجه آن افزایش درآمد و بازگشت سرمایه خواهد شد. مثلا اگر با سئو کلمه‌ای با عنوان "خرید دریل" در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید، کاربران زیادی از سایت شما بازدید خواهند کرد که در ادامه افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. چه بسا اگر تکنیک‌های استاندارد طراحی در سایت شما پیاده‌سازی شده باشد، کاربرها از محصولات دیگر شما هم بازدید کرده و اقدام به خرید کنند. همچنین با استفاده از علم تجارت الکترونیک می‌توانید مشتریان وفاداری برای سایت خود داشته باشید که به طور مرتب از سایت شما خرید کنند.

6. بازاریابی آسان و پربازده

تبلیغات در فضای مجازی نسبت به تبلیغات به روش سنتی، بازده بیشتری دارد. به یکی از انواع بازاریابی در فضای مجازی یعنی سئو اشاره کردیم. اما بازار تبلیغات اینترنتی، گسترده‌تر است. دیجتیال مارکتینگ روش‌های مختلفی از جمله ایمیل مارکتینگ، سوشیال مارکتینگ دارد که با استفاده اصولی از آن‌ها فروش خوبی را برای خود رقم خواهید زد.
برای مثال ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی کنیم. می‌توانید هنگام ثبت‌نام فیلدی تحت عنوان ایمیل در طراحی سایت فروشگاهی خود در نظر بگیرید. یا اینکه بخش خبرنامه وب‌سایت خود را فعال کنید و به این دو روش ایمیل کاربران خود را جمع‌آوری کنید. زمانی که محصول جدیدی به فروشگاه خود اضافه کرده‌اید یا جشنواره و تخفیفی برای محصولات در نظر گرفته‌اید، به تمامی کاربران ایمیلی ارسال می‌کنید و آن‌ها را از تخفیف و محصول جدید آگاه می‌کنید.
شاید با خودتان بگوئید که کمتر کسی از این مدل ایمیل‌ها استقبال می‌کند و این مدل ایمیل مارکتینگ بیهوده است. در پاسخ باید گفت که این وظیفه شما و تیم تبلیغاتی و یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ شماست که در پروسه برندسازی با کاربر تعامل برقرار کرده و اعتماد او را جلب کند و این تعامل را حفظ کند. با این کار هر وقت کاربر ایمیلی از سمت شما دریافت کند، حتما آن را باز می‌کند.

علاوه بر این افراد زیادی هستند که با طراحی سایت آگهی، تبدیل به یک بانک اطلاعاتی خوب در زمینه‌های مختلف شده‌اند. این مدل وب‌سایت‌ها بازدیدکننده‌های زیادی دارند، شما می‌توانید وب‌سایت خود را در این سایت‌ها تبلیغ کنید. فراموش نکنید قبل از درج آگهی در این وب‌سایت‌ها باید رتبه و کیفیت سایت را بررسی کنید. مانند تبلیغ در پیج اینستاگرام که قبل از خرید تعداد فالوور و لایک و ... بررسی می‌شود و تبلیغ در پیج بی‌کیفیت فقط دور ریختن سرمایه است، تبلیغ در سایت بی‌کیفیت هم بی‌فایده است. حتی ممکن است به سایت شما آسیب هم برساند. بهتر است برای شروع کار یک کارشناس سئو در کنار شما فعالیت داشته باشد تا بعد از مدتی مدیریت تبلیغات و سئو را نیز خودتان برعهده بگیرید.

مزایای طراحی سایت فروشگاه ابزار آلات

برای طراحی سایت فروشگاه ابزار آلات باید چه کارهایی انجام بدهیم؟

تعیین هدف و استراتژی سایت

باتوجه به تنوع نیازهای امروزه، ابزارهای متنوعی ساخته شده‌اند. از حوزه ابزارهای باغبانی مانند دستگاه چمن‌زنی تا ابزارهای برقی مانند دریل و فرز و ابزارهای جانبی و شارژی در بازار ابزارآلات موجود است. مطمئنا افراد باتجربه و باسابقه‌ای در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و معمولا مشتری از یک فروشگاه خرید می‌کند. پس باید پیش از طراحی سایت ابزار آلات به دنبال خلق یک مزیت رقابتی برای وب‌سایت خود باشید تا در بین رقیبان خود حضور فعالی داشته باشید.

همچنین نوع کسب‌وکار خود را نیز مشخص کنید. اگر به عنوان یک تامین‌کننده اصلی قصد فروش محصولات خود را دارید، باید فکری برای انبار محصولات داشته باشید. ولی اگر به عنوان یک واسطه قصد فرش محصولات دیگران را دارید، باید برای مواردی مانند تامین محصولات، ارسال به‌موقع و صحیح محصولات برای مشتری، قیمت‌گذاری و ... برنامه‌ریزی داشته باشید.

تحلیل بازار

تحلیل بازار به شما کمک می‌کند که یک برنامه‌ریزی نسبتا دقیقی برای بودجه و میزان سود خود داشته باشید. با استفاده از ابزارهایی که در حوزه سئو وجود دارد و انجام تحقیقاتی در بازار و میزان درخواست هر محصول، محصولات پرفروش را یافته و تمرکز بیشتری روی آن‌ها خواهید داشت. 

مدیریت ارتباط با مشتری

این بخش جزو مهم‌ترین موارد برای بقای یک بیزنس است. شما باید به طور مداوم با مشتری در تعامل باشید تا هم به نیازها و پرسش‌های او پاسخ بدهید و همچنین اگر مشکلی برای او پیش آمد، راهنمایی‌های لازم را به او بدهید. روش‌های مختلفی برای ارتباط با مشتری در طراحی سایت فروشگاه ابزارآلات قابل پیاده‌سازی است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. پیاده‌سازی خبرنامه

 کاربر شما ایمیل خود را در باکس مربوط به خبرنامه وارد می‌کند و شما می‌توانید اخبار روز سایت و فروشگاه خود را از طریق ایمیل برای او ارسال کنید. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مواردی مانند تخفیف‌ها، محصولات جدید را هم در قالب ایمیل برای کاربر خود ارسال می‌کنید و از این طریق علاوه بر حفظ تعامل با مشتری، فروش خوبی هم خواهید داشت.

2. اختصاص تخفیف ویژه به کاربران خاص

 شما می‌توانید به بعضی از مشتریان خود تحت شرایط خاص کد تخفیفی اختصاص دهید. مثلا کاربری که برای این ماه، بیشترین خرید را از سایت شما داشته است، به عنوان تشکر از حسن انتخاب کد تخفیفی را دریافت می‌کند. یا اینکه برای هر کاربر کد اختصاصی تعریف کنید که اگر کاربر، سایت شما را به شخصی معرفی کرد، با استفاده از این کد، مبلغی در کیف پول کاربر شارژ شود تا هنگام خرید از آن استفاد کند. این کد تحفیف در کاربر حس خوبی ایجاد می‌کند و طبق تجربه‌ای که ما در طراحی سایت داشته‌ایم، از این مدل کدهای تخفیف خیلی خوب استقبال می‌شود.

3. امکان ارسال تیکت

شما می‌توانید بخشی را برای ارسال تیکت در پروفایل کاربری در نظر بگیرید. چنانچه مشکلی برای کاربر پیش آمد و یا سوالی داشت برای شما تیکت ارسال می‌کند. پیام برای شما در پنل مدیریت نمایش داده می‌شود و به محض اینکه آن را پاسخ دهید، کاربر در پروفایل کاربری خود آن را مشاهده خواهد کرد. هر چه پاسخگویی شما سریع‌تر باشد، حس بهتری در کاربر ایجاد می‌شود. در نتیجه در برندسازی و ایجاد اعتماد در کاربر خوب پیش خواهید رفت و مشتری شما تبدیل به مشتری وفادار خواهد شد. فراموش نکنید با ارائه خدمات خوب به مشتری و تبدیل به مشتری خوب، یک بازاریاب رایگان هم برای سایت خود خواهید داشت. اکثر افراد وقتی از یک سایتی خرید کنند و خدمات خوبی دریافت کنند، آن وب‌سایت را به اطرافیان خود معرفی می‌کنند. با این بازاریابی دهان‌به‌دهان، فروش شما هم بدون صرف هزینه بازاریابی، بیشتر خواهد شد.

4. چت آنلاین

قابلیت چت آنلاین چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است و استفاده از آن خالی از لطف نیست. چنانچه مشتری سوالی راجع به محصول، فرآیند خرید و دریافت محصول و .... داشت، از طریق چت آنلاین از شما می‌پرسد و بلافاصله سوال او را پاسخ می‌دهید و راهنمایی‌های لازم را به او رائه می‌کنید.

تحلیل رقیب‌های فروشگاه ابزار آلات

با تحلیل رقیبان خود به گزارش‌های خوبی خواهید رسید. کلمات کلیدی وب‌سایت خود را در گوگل سرچ کنید و وب‌سایت‌هایی که در نتایج نمایش داده می‌شود را بررسی کنید. مواردی مانند گرافیک سایت، محتوای سایت، تنوع محصولات، نحوه چینش دسته‌بندی‌ها و محصولات فیدبک خوبی از تخصص رقیبان به شما می‌دهد. مثلا اگر رقیب شما در حوزه تولید محتوا خیلی خوب عمل کرده باشد، سایت شما در بخش تولید محتوا نیاز به تلاش و صرف زمان بیشتری دارد و بهتر است مطالب باکیفیتی در فرمت‌های مختلف مثل فیلم تهیه کنید.

بازاریابی در اینترنت

بازاریابی در اینترنت به شما کمک می‌کند تا به فروش و درآمد خوبی برسید. روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که با هم نگاهی اجمالی به آن‌ها خواهیم داشت.

بازاریابی محتوا

 در بحث محتوا، تولید محتوا باکیفیت کافی نیست. شما باید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و با استفاده از کانال‌های مختلف توزیع محتوا، محتوای خود را اصطلاحا بازاریابی کنید. محتوای خوب زمانی کارآمد است که کاربران آن را مطالعه کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل

 احتمالا با این نوع تبلیغات آشنا دارید. در ازای پرداخت مبلغ، اکانت شما شارژ می‌شود و سایت شما با کلمه کلیدی موردنظرتان در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. به ازای هر کلیکی که کاربر روی سایت شما می‌کند، مبلغی از شارژ شما کم می‌شود.

تبلیغات بنری

طراحی بنر با گرافیک جذاب و درج آن در وب‌سایت‌هایی که حوزه کاری مشابه با سایت شما دارند و البته بازدید خوبی دارند، برند و بیزنس شما را معرفی کرده و مشتریان خوبی برای شما جذب خواهد کرد. توجه داشته باشید، رتبه و کیفیت سایت‌هایی که در آن‌ها تبلیغ می‌دهید خیلی مهم است.

تبلغیات متنی

این مدل تبلیغات را با عنوان بک‌لینک می‌شناسیم. لینک خود را با کلمه کلیدی وب‌سایت در سایت‌های دیگر درج می‌کنید. حال می‌توانید این کار را در قالب رپورتاژ انجام دهید و در یک مطلب خوب، لینک‌های خود را وارد کنید و یا اینکه فقط کلمه کلیدی را در سایت درج کنید.

تبلیغات در سوشیال مدیا

شبکه‌های اجتماعی بستر خوبی برای تبلیغات هستند. شما به راحتی می‌توانید کانال‌هایی مرتبط با فیلد کاری خود پیدا کرده و در آن‌ها تبلیغات بدهید. مثلا در بخش سرچ اینستاگرام، هشتگ خود را وارد کنید و پیج‌های لیست شده را آنالیز کنید و بعد در آن‌ها بیزنس خود را تبلیغ کنید. حتی شما میتوانید علاوه بر طراحی فروشگاه ابزارآلات در شبکه‌های اجتماعی فعالیت مستمری داشته باشید. 

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بسیار زیادی دارد. باتوجه به اینکه استقبال و فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود، غافل شدن از این فضای فوق‌العاده منطقی نیست. حتما شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت خود را فعال کنید و حضور فعالی در آن‌ها داشته باشید. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تعامل خوبی با کاربران خود داشته باشید و علاوه بر برندسازی، با افزایش فالوور به افزایش درآمد خود نیز کمک خواهید کرد.
موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت فرهنگ هر شبکه اجتماعی است. فعالیت شما باید متناسب با هر شبکه اجتماعی باشد. پستی که در کانال تلگرام خود منتشر می‌کنید، برای اینستاگرام مناسب نیست. افراد در توئیتر بیشتر به دنبال محتوای متنی هستند، پس استفاده از فیلم‌های اینستاگرام در آن مناسب نیست.

مراحل ابتدایی طراحی سایت فروشگاه ابزارآلات

مراحل ابتدایی طراحی سایت ابزارآلات

مانند هر کار دیگری در طراحی سایت حرفه ای نیز باید از یک جایی شروع کنیم و مرحله‌به‌مرحله برای رسیدن به موفقیت پیش برویم. در ادامه مراحل اولیه را با هم بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب نام دامنه سایت

 دامنه همان اسمی است که برای فروشگاه اینترنتی خود می‌گذارید. همیشه بین خرید دامنه ir. و دامنه com. بین افراد تردید وجود دارد و "کدام دامنه بهتر است؟" سوال پر تکراری است. دامنه ir. هزینه کمتری دارد و جزو دامنه‌های محلی محسوب می‌شود. مثلا دامنه iq. برای کشور عراق است. در مقابل دامنه com. هزینه بیشتری دارد و برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها استفاده می‌شود و با توجه به تحریم‌ها اگر قصد تبلیغات کلیکی گوگلی داشته باشید، دامنه ir. پشتیبانی نمی‌شود. جدای این مباحث موقع ثبت دامنه باید عواملی مانند کوتاه بودن نام دامنه، خوانا بودن و عدم ابهام در نگارش، مرتبط بودن با نوع کسب‌وکار را باید در نظر بگیرید.

2. خرید هاست

 هاست یا فضای میزبانی، بخشی است که تمام اطلاعات سایت شما اعم از دیتابیس و ایمیل‌ها در آن قرار می‌گیرد. از آن جایی که هاست نقش مهمی در امنیت وب‌سایت شما دارد، پس به هیچ وجه به سراغ هاست‌های رایگان و ارزان قیمت نروید. هنگام خرید هاست باید به میزان بازدید روزانه وب‌سایت و استراتژی جذب مخاطب خود توجه داشته باشید. مسلما هاست سایتی که روزانه 1000 بازدید دارد نسبت به سایتی با بازدید روزانه 5000 کاربر، متفاوت است. سایت شما همیشه باید در دسترس باشد پس میزان آپ‌تایم بودن هم مهم است.
شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات هاست و سرور ارائه می‌کنند. با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته شرکتی که طراحی سایت ابزار شما را انجام می‌دهد هم گزینه خوبی برای مشاوره گرفتن است. این شرکت‌ها یا خودشان به طور مجزا هاستینگ دارند و یا اینکه با توجه به تجربه خود بهترین شرکت برای ارائه هاست را انتخاب کرده‌اند.


3. سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت فروشگاه ابزارآلات

تمام وب‌سایت‌ها از دو بخش ظاهری و فنی تشکیل شده‌اند. ممکن است این دو بخش را با عناوین بک‌اند و فرانت‌اند هم شنیده باشید. بخش ظاهری دقیقا همان بخشی است که کاربر و بازدیدکننده شما مشاهده می‌کند و ترکیبی از کدهای html و css و جاوااسکریپت است. اما بخش فنی و بک‌اند مربوط به منطق و مدیریت وب‌سایت و کاربران است. در این بخش از کدهای برنامه‌نویسی php و asp و ...  استفاده می‌شود.
بعضی از وب‌سایت‌ها با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس طراحی می‌شوند و بعضی سایت‌ها به صورت اختصاصی طراحی و برنامه‌نویسی می‌شوند. مسلما تفاوت‌هایی از جهت هزینه و امنیت و سرعت و بهینه‌بودن و ... بین این دو انتخاب وجود دارد. برای اینکه کدام مورد را انتخاب کنید، کمک گرفتن از یک مشاوره طراحی سایت فروش ابزارآلات پیشنهاد خوبی است.

4. طراحی گرافیک سایت

 منظور از گرافیک سایت، بخش ظاهری یعنی بخش مربوط به کاربر است. گرافیست ما در ودیانا یک طرح گرافیکی با توجه به سلیقه و برند شما و براساس استاندارهای روز روانشناسی رنگ و تجربه کاربری، طراحی می‌کند. سپس طراح سایت باتوجه به این طرح تمام بخش‌ها و المان‌ها را کدنویسی می‌کند.

تمامی بخش‌ها شامل دکمه‌ها، رنگ‌ها، تصاویر و المان‌های دیگر طبق تایید شما و مرحله‌به‌مرحله طراحی خواهد شد و اگر بخشی نیاز به ویرایش داشت، با حفظ نکات طراحی انجام خواهد شد.

مثلا شاید شما قصد استفاده از فیلم 5 دقیقه‌ای به جای تصویری در صفحه اصلی وب‌سایت خود داشته باشید، اما طراح سایت شما را مجاب می‌کند که استفاده از فیلم با حجم بالا، آن هم در صفحه اول سایت کار درستی نیست و دلایل منطقی برای این توصیه را به شما ارائه می‌دهد. ترکیب سلیقه شما، تجربه ما در ودیانا و استانداردهای طراحی در نهایت طرح خوب و استانداردی را به همراه خواهد داشت.

5. پیاده‌سازی بخش فنی و لاجیک سایت

در این بخش نوبت به پیاده‌سازی بخش منطقی سایت است. اما منظور از بخش منطقی چیست؟ با هم یکی از این مراحل را بررسی کنیم.

وقتی کاربر قصد ثبت‌نام در سایت دارد، سایت اطلاعاتی مانند نام و شماره و تماس و ... را از کاربر دریافت کرده و در دیتابیس ذخیره می‌کند. در ادامه برای کاربر پیام یا ایمیل فعال‌سازی اکانت ارسال می‌شود. کاربر با استفاده از کد ارسالی و یا کلیک روی لینک فعال‌سازی در ایمیل، اکاانت خود را فعال می‌کند و امکان خرید محصول برای او ایجاد می‌شود.

تمام این مراحل توسط برنامه‌نویس کدنویسی می‌شود و یکی از عملردهای منطقی سایت محسوب می‌شود. بخش‌های دیگری مانند مقایسه محصولات، امتیازدهی به محصولات، ویرایش سبد خرید و حذف و اضافه کردن محصولات، ویرایش اطلاعات کاربران توسط مدیر سایت، تغییر رمز عبور و ..... جز بخش لاجیک سایت بوده و نیاز به برنامه‌نویسی دارند.

6. ورود اطلاعات و تولید محتوا

 و اما بخش مهمی که بعد از طراحی سایت فروشگاه ابزارآلات برعهده شما است. بعد از اینکه سایت خود را تحویل گرفتید، شروع به ورود اطلاعات می‌کنید. محتوایی که در سایت درج می‌کنید باید باکیفیت باشند. منظور از محتوای باکیفیت، محتوایی غنی برای پاسخگویی به نیاز و سوالات کاربران و معرفی محصولات مختلف شما است. در کنار تولید محتوا، باید آن را برای موتور جتسجوی گوگل بهینه کنید و برنامه‌ای برای انتشار و اصطلاحا بازاریابی محتوای خود داشته باشید.

مسلما وب‌سایت‌های دیگران و شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای بازاریابی محتوا هستند، اما باید با استراتژی و هدف پیش بروید. به همین دلیل نیاز به یک دیجیتال مارکتر و یا متخصص سئو در کنار تیم شما دیده می‌شود. اگر شما وقت کافی برای یادگرفتن سئو و بهینه سازی سایت دارید، می‌توانید خودتان روی سئو سایت فروشگاه ابزار آلات کار کنید. فراموش نکنید سئو سایت یک کار تخصصی و البته متداوم است و نتیجه آن را در بلند مدت مشاهد خواهید کرد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.