نحوه راه اندازی کسب و کار ورزشی پرسود با طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر کسب و کار ورزشی دارید و به فکر گسترش کسب و کار خود هستید، استفاده از خدمات طراحی سایت ورزشی میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد، البته به غیر از طراحی وبسایت ورزشی روش های دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آنها میپردازیم.

اگر چرخی در سوشال مدیا بزنید، با کانال‌های مختلفی روبرو خواهید شد که در زمینه ورزش فعالیت می‌کنند و خدماتی مانند برنامه ورزشی، رژیم غذایی، روش‌های درمانی با استفاده از حرکات ورزشی و ... را به افراد ارائه می‌دهند. بعضی از این خدمات رایگان هستند. در واقع صاحب این بیزنس‌ها بخشی از خدمات را به‌صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می‌دهند و بعد از اینکه در کاربر خود احساس نیاز ایجاد کردند، اقدام به معرفی و فروش خود می‌کنند.
برای مثال حرکات ورزشی کاملا تخصصی را به‌صورت رایگان به مشتری معرفی می‌کنند و پیشنهاد می‌کنند که برای انجام این ورزش‌ها از تشک ورزشی استفاده کنند و باتوجه به اینکه با خدمات رایگان خود اعتمادسازی انجام داده‌اند، مشتری محصول معرفی شده توسط این افراد را می‌خرد.

بیشتر مخاطبان این بیزنس‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که به هر دلیلی امکان رفتن به باشگاه را ندارند و زمانی را در منزل خود به ورزش اختصاص می‌دهند. اگر شما نیز در حوزه ورزشی تخصص دارید با طراحی سایت ورزشی امکان فعالیت در حوزه مربی‌گری و یا با طراحی فروشگاه اینترنتی امکان فروش آنلاین محصولات ورزشی خواهید داشت. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی ودیانا قصد داریم تا نحوه راه اندازی کسب‌وکار ورزشی پرسود را توضیح بدهیم.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مزایای طراحی سایت ورزشی

مزایای طراحی سایت ورزشی

به‌طور کلی ورود به حوزه آنلاین در هر فیلد کاری مزایای منحصربه‌فردی دارد. سبک و سیاق زندگی امروزه افراد به سمت اینترنتی شدن پیش رفته است و برای هر نیازی از خرید لوازم یدکی گرفته تا خرید خوراک و پوشاک اولین گام سرچ در گوگل است. حتی شده برای آگاهی از قیمت‌ها و یا تحقیق راجع به جزئیات محصول، افراد سری به موتور جستجوی گوگل می‌زنند تا خرید مطمئنی انجام بدهند. در ادامه با برخی از این مزایا آشنا خواهید شد.

1. هزینه کمتر کسب‌وکار آنلاین

با یک مثال این مزیت را بررسی کنیم. فرض کنیم قصد برگزاری دوره ایروبیک به‌صورت حضوری دارید. اولین گام اجاره یک مکان مشخص برای برگزاری کلاس است. همانطور که می‌دانید برای اجاره چنین مکانی باید چند میلیون پرداخت کنید و هزینه‌های جانبی مانند برق و آب و تجهیزات و رختکن و ... نیز خواهید داشت. در کنار هم قرار دادن این هزینه‌ها شما را نیازمند بودجه صد میلیونی خواهد کرد و چه بسا چند ماه اول سودی نداشته باشید و درآمد شما فقط هزینه‌های اولیه باشگاه را تامین کند.

در مقابل برای طراحی سایت هزینه بسیار کمتری نیاز دارید و به صورت آنلاین هر دوره‌ای را برگزار خواهید کرد. مبلغی را برای شروع کار و طراحی سایت ورزشی پرداخته و بیزنس آنلاین شما استارت می‌خورد و دیگر خبری از هزینه‌های جانبی اجاره و قبض و تجهیزات نیست.

2. افزایش دسترسی افراد به شما

وقتی یک باشگاه فیزیکی تاسیس کنید، افرادی که در نزدیکی باشگاه شما هستند در باشگاه شما ثبت‌نام خواهند کرد. در واقع مشتریان شما به محله و منطقه نزدیک باشگاه شما محدود خواهند شد. در صورتی که با داشتن سایت، باشگاه شما آنلاین خواهد شد و افراد از سراسر کشور امکان شرکت در دوره آنلاین شما را خواهند داشت. حتی دیگر نیازی نیست سانس یا سالن مجزایی را برای خانم‌ها و آقایان اختصاص دهید. هر شخصی در هر زمانی و از هر مکانی امکان استفاده از خدمات ورزشی شما را خواهد داشت و باتوجه به این عدم محدودیت، حجم بالایی از مشتریان از سراسر کشور مشتری خدمات ورزشی شما خواهند شد.

3. افزایش  درآمد با طراحی سایت ورزشی

کسب‌وکارهای فیزیکی محدود به زمان و مکان هستند برای مثال در تعطیلات رسمی مانند عید نوروز باشگاه باید تعطیل باشد و عملا کسب درآمدی نخواهید داشت. یا اگر چند روزی امکان رفتن به باشگاه و برگزاری کلاس را نداشته باشید باشگاه تعطیل خواهد شد. رفتار مشتریان در این حالت به دو شکل خواهد بود یا منتظر شما می‌مانند و یا اینکه برای ادامه دوره خود سراغ باشگاه و مربی دیگری خواهند رفت که در این صورت شما مشتری خود را از دست داده و مجددا نیاز به بازاریابی و جلب اعتماد مشتری و طی کردن فرایند جذب مشتری خواهید داشت.

جذب مشتری جدید چه بسا سخت‌تر و پرهزینه‌تر از تمرکز روی مشتری ثابت است. اما با طراحی سایت ورزشی دیگر چنین مشکلاتی را نخواهید داشت و امکان مدیریت کسب‌وکار خود از هر مکانی و در هر زمانی خواهید داشت. شما می‌توانید به‌راحتی به برنامه‌های شخصی خود مانند مسافرت رسیده و همچنان فروش و کسب درآمد هم داشته باشید.

4. عدم محدودیت مکانی 

با طراحی سایت ورزشی نیازی نیست که هر روز سر ساعت مشخصی با تحمل ترافیک و شلوغی شهر به محل کار خود بروید. تنها با داشتن یک لپتاپ یا کامپیوتر شخصی و اینترنت در هر جایی که باشید سایت ورزشی و مشتریان خود را مدیریت می‌کنید. حتی می‌توانید در یک اتاق و پارک و یا حیاط منزل خود دوره‌های آنلاین برگزار و یا ضبط کنید.

5 ایده پرسود برای راه اندازی کسب و کار  و طراحی سایت ورزشی پرسود

5 ایده پرسود برای راه اندازی کسب و کار  و طراحی سایت ورزشی پرسود

  • آموزش ورزش‌های ساده مانند یوگا، زومبا و ایروبیک
  • ارائه خدمات فیزیوتراپی آنلاین
  • فعالیت به عنوان یک مربی شخصی
  • راه‌اندازی یک وبلاگ ورزشی و ارائه اطلاعات در زمینه رسیدن به تناسب اندام
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی
  • طراحی سایت آگهی برای خرید و فروش و معرفی محصولات و خدمات ورزشی

نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین ورزشی با طراحی سایت ورزشی

نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین ورزشی با طراحی سایت ورزشی

راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین در حوزه ورزش کار دشواری نیست و زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. اما مانند هر کاری نیاز به رعایت چند نکته دارید که با درنظر گرفتن آن‌ها کسب‌وکار شما موفق‌تر خواهد بود. به طور کلی 4 مرحله را باید در نظر داشته باشید که در ادامه مشاهده می‌کنید.

مرحله اول انتخاب تخصص

امروزه اکثر کسب‌وکارهایی که به سمت نیچ مارکتینگ می‌روند عملکرد و بازخورد بهتری از مشتری دریافت می‌کنند. اما منظور از نیچ مارکتینگ چیست؟ نیچ مارکتینگ که معادل فارسی آن بازاریابی گوشه‌ای است به معنای تمرکز روی یک حوزه مشخص است. توجه داشته باشید وقتی باشگاهی را در یک منطقه تاسیس می‌کنید افراد زیادی در باشگاه شما ثبت‌نام می‌کنند چون ممکن است باشگاه دیگری در آن منطقه نباشید. بنابراین هر رشته ورزشی را که یاد بدهید درخواست ثبت‌نام خواهد داشت. اما در کسب‌وکارهای آنلاین موضوع کمی فرق می‌کند. اگر همین الان در گوگل سرچ کنید، وب‌سایت‌ها و منابع ورزشی مختلفی را پیدا خواهید کرد که به صورت تخصصی در زمینه ورزش خدمات ارائه می‌دهند. رقابت بین افراد کار شما را کمی سخت می‌کند. اما اگر یک حوزه خاص را پیدا کنید و تمام تمرکز خود را روی آن معطوف کنید، تبدیل به یک مرجع در آن حوزه خواهید شد و مشتری خاص خودتان را پیدا خواهید کرد.

برای اینکه عملکرد خوبی در نیچ مارکتینگ داشته باشید باید زمانی را صرف تحقیق و بررسی کنید و رشته‌های مختلف و فعالیت آنلاین افراد در این حوزه‌ها را بررسی کنید. در نهایت بازاری که رقابت کمتری در آن است و به آن علاقه‌مند هستید را انتخاب کنید.

مرحله دوم انتخاب یک رسانه برای فعالیت

منظور از رسانه، رسانه‌های آنلاینی مانند طراحی سایت ورزشی و شبکه‌های اجتماعی است. بعد از اینکه حوزه مشخصی را انتخاب کردید و وسایل ورزشی مناسب آن را تهیه کردید، نوبت به انتخاب بستری برای فعالیت آنلاین است. روش‌های مختلفی برای فعالیت در اینترنت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1. شبکه‌های اجتماعی

حضور آنلاین در شبکه‌های اجتماعی یک روش ارزان و ساده برای شروع کار است. برای مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج ورزشی، فیلم‌های آموزشی خود را در دسترس افراد قرار بدهید و بعد از جذب مخاطب شروع به کسب درآمد کنید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. مثلا می‌توانید در ازای دریافت مبلغی، محصولات ورزشی دیگران را تبلیغ کنید. یا می‌توانید خودتان مستقیما اقدام به فروش محصولات و مکمل‌های ورزشی کنید. یا یک دوره آموزشی آنلاین تهیه کنید و در ازای دریافت مبلغ آن را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

باتوجه به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که اینستاگرام دارد، امکان تعامل با کاربران و درآمدزایی از آن بسیار بالا است. شما حتی می‌توانید یک پیج خصوصی طراحی کنید و بعد از اینکه مخاطب مبلغی را برای حق عضویت پرداخت کرد، از طریق لایو یا پست و استوری آموزش‌های خود را در اختیار مشتریان قرار بدهید.

2. طراحی سایت وبسایت لوازم ورزشی

طراحی سایت وبسایت لوازم ورزشی

طراحی سایت ورزشی یکی از روش‌های خوب بری شروع فعالیت در فضای اینترنت است. وقتی شما از بستر سایت استفاده کنید برای انجام کارهایی مانند ارسال برنامه ورزشی، تغذیه و یا دریافت هزینه خیلی راحت‌تر اقدام می‌کنید. مثلا در سوشال مدیا برای دریافت مبلغ باید کاربر به شما پیام بدهد و از نحوه ارسال آگاه شود، شماره کارت دریافت کند و در نهایت مبلغ را برای شما واریز کند تا محصول مورد نظرش را دریافت کند. پروسه رساندن محصول به دست مشتری هم جای بحث دارد. اگر محصول دانلودی و در قالب فیلم و یا فایل باشد، با محدودیت حجم روبرو خواهید شد و باید چاره‌ای هم برای آن بیاندیشید.

اما با داشتن سایت، کاربر خیلی راحت محصول مورد نظرش را انتخاب کرده و از طریق درگاه آنلاین اقدام به پرداخت می‌کند. برای مواردی مانند برنامه ورزشی و رژیم غذایی نیز می‌توان فرمول‌های محاسباتی برای سایت در نظر گرفت که باتوجه به فاکتورهایی مانند سن، جنس، وزن و قد، برنامه دقیقی در اختیار کاربر قرار داد.

3. طراحی اپلیکیشن ورزشی

طراحی اپلیکیشن ورزشی

استفاده‌ از اپ‌ها این روزها مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. طراحی اپلیکیشن علاوه بر اینکه مزایای سایت را دارد، مزایای دیگری مانند دسترسی بیشتر را هم دارد. تلفن همراه تبدیل به یک وسیله جدایی‌ناپذیر در زندگی امروزه شده است و همه ما اپلیکیشن‌هایی داریم که در طول روز چندین بار از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به همین دلیل با طراحی اپلیکیشن بیشتر در دسترس کاربر خواهید بود. از طرفی بااستفاده از اپ خیلی راحت‌تر می‌توانید رفتار و عملکرد کاربر خود را آنالیز کنید. مثلا اینکه میزان کالری دریافتی کاربر چقدر بوده است، چقدر طبق برنامه ورزشی خود عمل کرده است و .....

مرحله سوم تعیین هدف و برنامه‌ریزی دقیق

همان ابتدای کار مشخص کنید که هدف شما از ورود به فضای آنلاین چیست و چه محصول و خدماتی را به چه دسته از افراد ارائه می‌دهید. چشم‌انداز مشخصی داشته باشید و طبق برنامه و اصولی پیش بروید. حضور و فعالیت شما باید به طور مستمر و همیشگی باشد. عملکرد مشتریان خود را بررسی کنید و مشاوره‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا به نتیجه مطلوب برسند و فراموش نکنید که مشتری راضی، برای شما مشتری جدید جذب خواهد کرد. اما اگر فردی از محصول شما استفاده کرد و به نتیجه نرسید، یا بالکل دلزده می‌شود و تبدیل به کاربر با کامنت منفی برای شما خواهد شد و یا به سراغ فرد دیگری می‌رود که رقیب شما محسوب می‌شود.

مرحله چهارم استفاده از شبکه‌های اجتماعی

مرحله چهارم استفاده از شبکه‌های اجتماعی

نقش شبکه‌های اجتماعی را در بیزنس خود جدی بگیرید. اگر طراحی سایت اختصاصی و یا اپلیکیشن انجام داده‌اید حتما در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت کنید و بیزنس خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. هر چه در این بخش فعالیت مثبتی داشته باشید، افراد بیشتری با شما آشنا شده و تبدیل به مشتری شما خواهند شد. یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت آنلاین، اینستاگرام است چون در حال حاضر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران به شمار می‌رود. پس سعی کنید بعد از طراحی سایت ورزشی، تمرکز ویژه‌ای روی فعالیت در این شبکه اجتماعی داشته باشید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.