فروشگاه اینترنتی به اندازه فروشگاه واقعی درآمد دارد؟

درآمد فروشگاه اینترنتی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

درآمد و بازگشت هزینه از اولین مواردی هستند که هنگام راه‌اندازی هر کسب‌وکاری آن را بررسی می‌کنیم. مطئمنا هدف ما از راه‌اندازی بیزنس خود در درجه اول کسب درآمد و در ادامه افزایش سودآوری است. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نیست. در بحث طراحی سایت ما تمام پلن و انگیزه و انرژی خود را به سمت افزایش درآمد معطوف می‌کنیم. اما سوال اینجاست که فروشگاه اینترنتی به اندازه فروشگاه واقعی درآمد دارد؟ در این مقاله هدف ما بررسی درآمد فروشگاه اینترنتی است.

درآمد فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟

در جواب این سوال باید بدانید که درآمد سایت موضوعی است که به دو عامل اصلی و متغیر به نام زمان و سرمایه بستگی دارد. یعنی هرچه زمان و هزینه بیشتری برای یک وب‌سایت صرف شود، درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.
اما منظور از این هزینه و زمان چیست؟ زمان و انرژی و هزینه شما باید در راستای دیجیتال مارکتینگ استاندارد پیش برود. مطمئنا صرف هزینه برای تولید محتوایی که کپی و باکیفیت پایین باشد، یا تبلیغات در سایت‌هایی که کاربر هدف شما نیستند، فقط پول شما را به هدر می‌دهد. مثلا شخصی طراحی سایت آگهی انجام داده و سایت او به دلیل کیفیت پایین و سئوی کلاه سیاه اسپم شده است. اگر در چنین سایت‌هایی آگهی فروشگاه اینترنتی خود را درج کنید، مسلما به بیزنس و زمان خود لطمه خواهید زد.

با توجه به این دو فاکتور کاملا مشخص است که هر چه بیشتر روی دو این فاکتور سرمایه‌گذاری کنید، به درآمد بیشتری از سایت خود خواهید رسید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

درآمد فروشگاه اینترنتی به اندازه درآمد فروشگاه فیزیکی است؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم 3 نکته را یادآور می‌شویم.
اول اینکه وقتی شما فروشگاه فیزیکی دارید، دایره مشتریان شما به محله اطرافتان و نهایتا منطقه و در خوشبینانه‌ترین حالت، شهر شما محدود خواهد بود. ولی با طراحی سایت فروشگاهی بازار مشتریان شما فراتر از منطقه و شهر رفته و کل مردم ایران یا کشورهای دیگر (اگر سایت چندزبانه دارید) مشتری شما خواهند بود.

نکته دوم اینکه در فروشگاه فیزیکی شما ساعت کاری مشخصی دارید. ممکن است روزهای تعطیل مجبور به بستن فروشگاه خود شوید. ممکن است به هر دلیلی مثل ویروس کرونا مجبور به تعطیلی فروشگاه خود شوید. خب در این صورت فروش شما هم کنسل شده و کسب درآمد شما متوقف می‌شود. اما با داشتن سایت در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر نقطه‌ای در دسترس مشتری خود خواهید بود.

و اما نکته سوم هزینه‌ها است. در فروشگاه فیزیکی شما هزینه‌های جاری از جمله قبض آب و برق، اجاره و .... خواهد داشت. اما در فروشکاه اینترنتی خبری از این نوع هزینه‌ها نیست. شما می‌توانید در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و یا حتی بخشی از آن‌ها را صرف سایت خود کنید و فروش خود را افزایش دهید. 

با توجه به این سه نکته، جواب سوال بالا کاملا واضح است. درآمد سایت نه تنها به اندازه درآمد فروشگاه فیزیکی است بلکه می‌تواند بیشتر از آن هم باشد. حتی با یک تغییر در استراتژی سایت خود می‌توانید فروش سایت خود را تا چندین برابر بیشتر کنید. برای مثال می‌توان از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یاد کرد. فروشگاهی که خیلی از افراد تجربه حداقل یک بار خرید را از آن داشته‌اند. مدتی است که دیجی کالا تبدیل به یک مارکت پلیس شده است و به عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند. این کار باعث شده است تا حجم وسیعی از فروشند‌گان بخشی از بیزنس خود را با استفاده از سایت دیجی کالا پیش ببرند درآمد خود را افزایش دهند.

راه‌های افزایش درآمد سایت فروشگاهی

در این بخش چند مورد را برای شما توضیح می‌دهیم تا با به‌کارگیری آن‌ها رشد سایت و کسب‌وکار خود را افزایش دهید. برای افزایش فروش به مشتری نیاز دارید. هر چه سایت شما بیشتر پیشرفت کند، مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد که اگر خدمات و محصولات شما کیفیت خوبی داشته باشند، مخاطب را به مشتری تبدیل خواهید کرد. 

تولید محتوای باکیفیت

جمله "محتوا پادشاه است" را خیلی در مقالات و پست‌ها استفاده می‌کنند. اما اجازه دهید این قانون را نقض کنیم و به شما بگوئیم که محتوا پادشاه نیست. ممکن است یک محتوای خیلی خوب و باکیفیت در سایت خود منتشر کرده باشید ولی بازدید کمی داشته باشد. دلیل این اتفاق یک عامل آن هم بازاریابی محتوا است. شما باید محتوای تولید شده خود را بازاریابی کنید.

اولین چیزی که در نوشتن مطالب باید در نظر بگیرید، نوشتن محتوای هدفمند است. سایت شما فروشگاه اینترنتی  لوازم خودرو است؟ پس راجع به قطعات خودرو مقاله جامعی می‌نویسید. وقتی کاربر هدف شما به هر طریقی این مقاله را می‌خواند، سری هم به محصولات شما خواهد زد و چه‌بسا تبدیل به مشتری هم شود.

مطلب باید طوری نوشته شود که به مخاطب آگاهی بدهد و چیزی به او یاد بدهد. به طور کلی باید گفت که نیازی از مخاطب برطرف کنید. برای محصولات خود توضیحات کامل و جامعی بنویسید. هر چه توضیحات دقیق‌تر باشد، کار مشتری برای انتخاب و خرید راحت‌تر خواهد بود.

بعد از اینکه محتوای خوبی تولید کردید، باید روی بازاریابی آن تمرکز کنید. طبق فرهنگ هر شبکه اجتماعی، آن را در سوشیال مدیای خود منتشر کنید و کارهایی از این قبیل که تعداد آن‌ها کم هم نیست را انجام دهید. بازاریابی محتوا روش‌های مختلفی دارد که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به خوبی آن‌ها را پیاده‌سازی کند.

راه‌های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

سئو و بهینه سازی سایت

یکی از بهترین کارهایی که برای افزایش درآمد سایت قابل انجام است، سئو سایت فروشگاهی است. با سئو شما در نتایج اول گوگل قرار می‌گیرید. کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت خود را لیست کرده و با استفاه از ترفندهای سئو روی این کلمات کار می‌کنید تا هنگام سرچ کاربر در گوگل، سایت شما در نتایج دیده شود.
ممکن است تازه پا به عرصه بیزنس در فضای اینترنت گذاشته باشد و تجربه و دانش کافی در حوزه سئو نداشته باشید. توجه داشته باشید که هر گام اشتباهی در پروسه بهینه سازی ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سایت شما بزند. ممکن است سایت باتوجه الگوریتم‌های گوگل جریمه شود و بخشیده شدن توسط گوگل زمان زیادی از شما خواهد گرفت. زمانی که اگر صرف سئو اصولی و استاندارد شود، باعث افزایش درآمد شما از سایت خواهد شد.  به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک متخصص سئو برای این کار کمک بگیرید.

بهینه سازی فروش برای نسخه موبایل

تلفن همراه یکی از ابزاری است که در طول روز خیلی از آن استفاده می‌کنیم. از چک کردن شبکه‌های اجتماعی گرفته تا ثبت سفارش آنلاین غذا و پرداخت قبض و انتقال وجه یا درخواست تاکسی، کارهای متنوعی است که در طول روز با تلفن همراه خود انجام می‌دهیم.
با توجه به اینکه امروزه حدود دو سوم افراد از طریق تلفن همراه خود اقدام به خرید و بازدید از سایت‌ها می‌کنند، پس باید بهینه سازی موبایل را در راس کارهای خود قرار داده و از این بازار غافل نشوید. اگر طراحی سایت اپلیکیشن انجام داده‌اید، حتما فرایند خرید را در آن بررسی کنید. نسخه موبایل وب‌سایت خود را بررسی کرده و از عملکرد صحیح تمامی بخش‌ها علی الخصوص فرایند ثبت‌نام و خرید اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر

باتوجه به مزایایی از جمله در دسترس بودن 24 ساعته، کاهش هزینه‌های اضافی و نداشتن محدودیت زمانی برای فروش، به جرات می‌توان گفت درآمد فروشگاه اینترنتی از فروشگاه فیزیکی بیشتر است. همچنین با انجام کارهایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ مانند سئو سایت، سوشیال مارکتینگ و ایمیل مارکتنیگ، می‌توانید فروش خود را بیشتر هم بکنید. برای مثال می‌توانید برای مناسب‌های خاص مثل شب یلدا و عید نوروز تخفیفاتی روی محصولات خود اعمال کنید و مشتری را برای خرید محصولات ترغیب کنید.


موضوع: طراحی وبسایت کسب و کار آنلاین

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.