سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

امروزه همه فروشگاه‌ها به دنبال فروش بیشتر هستند به همین دلیل روش‌های زیادی را جست و جو می‌کنند، اما به جرئت می‌توان گفت امروزه بهترین روش تبلیغ و فروش اینترنتی آنلاین است.

فروشگاه‌هایی که قابلیت فروش اینترنتی و آنلاین را داشته باشد، با فروش و درآمد زیادی روبرو خواهند شد.
برای اینکه فروشگاهی بازاریابی و فروش آنلاین اینترنتی داشته باشد، در اولین قدم باید برای خود با طراحی سایت فروشگاهی یک وب‌سایت داشته باشد. با استفاده از تبلیغات مختلف در بستر اینترنت، کسب درآمد کنند.

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین سئو وبسایت است، سئو به مجموعه‌ای فعالیت‌ها گفته می‌شود که باعث رتبه گرفتن سایت در موتورهای جست و جو می‌شود.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

زمانی که وبسایت را بهینه سازی می‌کنید، زمانی که مشتری برای خرید جنسی را در موتورهای جستجوگر سرچ می‌کنند، سایت شما در صفحه اول نمایش داده شود، این‌گونه در بازاریابی به رتبه خوبی درفروش دست پیدا می‌کنید.

مراحل سئو سایت فروشگاهی

یافتن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی درسئو سایت فروشگاهی از اهمیت زیادی برخورداراست، به این دلیل که همیشه کاربران از یک سری کلمات خاص برای سرچ استفاده می‌کنند.

بدون استفاده از کلمات کلیدی امکان بهینه سازی صفحات دسته‌بندی محصولات وجود ندارد. و لیست کلمات کلیدی تأثیر مستقیمی بزروی سئو سایت شما دارد.

تحلیل رقبا

یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو فروشگاه‌های اینترنتی تحلیل رقبا است.

حتی اگر شما تمام موارد سئو را رعایت کنید و حتی اگر رتبه خوبی هم در گوگل به‌دست بیاورید

ولی بدون تحلیل رقبا نمی‌توانید از رقبای بزرگ واصلی خود جلو بزنید و آنها را پشت سربگذارید و رتبه نخست را در گوگل کسب کنید.

در تحلیل رقبا باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید مانند کلمات کلیدی استفاده‌شده از سوی رقبا، تعداد بک لینک دریافتی و نوع بک لینک دریافتی مانند ( کلمات کلیدی، کلمات کلیدی طولانی و کلمات عادی و غیره ....) یا سایت‌های ارائه‌دهنده بک لینک (تعداد لینک‌های خروجی یا میزان ارتباط محتوای سایت با سایت رقبا و...)

را تحلیل کنید وبر اساس این تحلیل‌ها برنامه و استراتژی خود برای پیشی گرفتن آنها تنظیم کنید.

برای تحلیل می‌توان از ابزارهای رایگان هستند استفاده کنید مانند پیشنهادت گوگل و keyword planner و گوگل ترندز google trends.

سئو فروشگاه اینترنتی

ارزیابی سایت و یافتن مشکلات فعلی سایت

خطاهای سایت تأثیر زیادی بر بهینه سازی می‌گذارد پس باید تمامی تلاش خود را بکنید تا سایت شما هیچ‌گونه پیام خطا و مشکلی را نشان ندهد.

اگر دقت کافی را در رفع مشکلات سایت خود نداشته باشید با توجه به اینکه تمامی سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش درمیایند به رعایت کلیه‌ی توصیه‌های گوگل توجه ویژه‌ای دارند، اگر در برطرف کردن مشکلات و خطاهای سایت دقت به خرج ندهید این کار باعث دریافت رتبه پایین‌تری نسبت به رقبا می‌شود.

پس از زمان طراحی سایت و کد نویسی دقت لازم را داشته باشید و قبل از هرگونه تبلیغات در سایت باید مطمئن باشید که اصلاً هیچ خطایی در کد نویسی سایت وجود ندارد.

افزایش سرعت سایت

صفحات سایت باید در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود؛ CMS یا نرم‌افزار مدیریت محتوا بر روی سرعت سایت تأثیر زیادی دارد.

استفاده از AMP می‌تواند تأثیر زیادی در سرعت سایت داشته باشد و بهتراست حتماً از آن استفاده کنید.
شما می‌توانید از سایت‌هایی مانند GTMETRIX برای یافتن علل پایین بودن سرعت سایت خود بهره ببرید. بعد از اینکه آدرس سایت خود را در جی‌‌متریکس وارد کردید، آنالیز خوبی از سایت شما می‌دهد. چنانچه سرعت سایت نمره خوبی نداشت، در مرحله اول 3 چیز را بررسی کنید. تصاویر، هاست، سیستم مدیریت محتوا

چنانچه تصاویر شما حجم بالایی دارند حتما از سایت‌های بهینه‌سازی حجم تصاویر مانند optimizilla.com استفاده کنید. تصاویر را در فتوشاپ هم به صورت Save for web ذخیره کنید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های خوبی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد. حتما از طراح سایت خود بخواهید تا افزونه‌ها را برای شما ثبت کند.

در رابطه با هاست هم باید از شرکتی که اقدام به تهیه هاست از آن کرده‌اید، درخواست بررسی هاست را بکنید تا مشکل و تداخلی بین حجم اطلاعات بارگذاری شده و هاست شما وجود نداشته باشد و چنانچه نیاز به ارتقا داشته باشید حتما این کار را انجام دهید.

بررسی مداوم سئو سایت

برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه همیشه باید کلیدواژه‌ها را بررسی کنید و آنهایی که فروش بیشتری دارند را شناسایی کنید.

زمان‌هایی هست که فروش کم یا عدم استقبال از یک کالا در یک کلیدواژه به دلیل تبلیغ نامناسب یا عدم تبلیغ و گاهی به دلیل عدم استفاده از سئو اصولی است.

از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول به‌صورت کاملاً رایگان می‌توانید برای این کار کمک بگیرید تا بر روی صفحات مختلف سایت به‌صورت تفکیک‌شده بر اساس کلیدواژه جستجو شده برسی کنید.

ساخت بک لینک

تولید بک لینک در فروشگاه‌های اینترنتی باید بسیار با دقت انتخاب شود.

برای این کار می‌توان یک زمان‌بندی برای تولید بک لینک‌ها ایجاد کرد و برای صفحات مختلف بر اساس اهمیتی که آنها دارند یک اولویت تعریف کرد.

باید توجه داشت که تولید بک لینک در سایت بی‌کیفت به‌جز ضرر برای سایت هیچ نتیجه همراه ندارد.

هنگام ساخت بک لینک باید از موارد زیر اجتناب کرد:

  1. استفاده از یک عبارت برای انکرتکست ANCHOR TEXT در تمام بک لینک‌ها
  2. تمامی بک لینک‌های دریافتی نباید به یک صفحه از سایت اشاره کنند,

سئو محلی سایت فروشگاه

سئو داخلی فروشگاه‌های اینترنتی

دریک فروشگاه اینترنتی که دارای کالاهای زیادی است، شما مجبور می‌شوید که برای هر کالا برای توضیح آنها محتوا ایجاد کنید این‌گونه تعداد صفحات سایت به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و اگر توجه کافی به سئو داخلی و افزایش تعداد صفحات نداشته باشید می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

برای اینکه از این موضوع و ارتقا رتبه وب‌سایت و صفحات همزمان با افزایش تعداد صفحات سایت جلوگیری کنید باید به این نکات توجه داشته باشید:

درهرصفحه از کلمات کلیدی به‌صورت بهینه استفاده کنید، مانند صفحه محصول، توضیحات، صفحه مقایسه کالا و...
در طراحی سایت از ساختاری استفاده کنید که کاربر به راحتی از صفحه اصلی به صفحه محصول منتقل شود.
تا جایی که امکان دارد از کاربری آسان و ساده استفاده کنید تا کاربر در لحظه‌ای که تصمیم به خرید می‌گیرد با حداقل زمان و با کمترین کلیک محصول را خریداری کند.

  1. نظرات کاربران سایت را به نمایش درآید
  2. ارتباط با تمامی شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت
  3. توجه به نکات سئو محلی

بااینکه ثبت سایت در نقشه گوگل بسیار آسان است ولی این کار ساده می‌تواند باعث افزایش فروش وب‌سایت شما بشود.

متوانید با بهینه سازی سایت با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی فروشگاه به تعداد مشتریان اضافه کنید.

سئو محلی فروشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد می‌توانید با استفاده از این تکنیک از دیگر رقبا پیشی بگیرید. برای برتری در تجارت محلی باید آدرس و تلفن خود را حتماً در صفحه اول سایت درج کنید.

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت‌ها

سایت فروشگاهی دارای تعداد صفحات بیشتری نسب به سایر سایت‌ها است. این تعداد صفحات زیاد ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در کاربر شود. از طرفی تعامل کاربر در این وب‌سایت‌ها نیز بیشتر است. به همین دلیل با دقت و ظرافت بیشتری باید اقدام به بهینه سازی آن کرد. پس باید موارد UX یا تجربه کاربری به خوبی روی سایت پیاده‌سازی و بهینه شوند. کاربر به راحتی باید عملیات ثبت‌نام و خرید و پیگیری محصول را انجام دهد. این موارد در تجربه کاربری بسیار حائز اهمیت است. طوری که فرق بین اهمیت دادن و ندادن به آن، تاثیر مستقیمی روی جذب مشتری دائم و یا از دست دادن مشتری برای همیشه خواهد داشت.
نکته دیگر اینکه همه محصولات همیشه موجود نیستند، از همین رو برای جلوگیری از افزایش نرخ پرش کاربر، باید محصولات ناموجود به خوبی مدیریت شوند تا نتیجه منفی روی SEO نداشته باشند.
مواردی همچون لینک‌سازی، کلمات کلیدی، اسکیما و به‌طور کلی تدوین استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی باید با دقت بالایی انجام شود.

مزایای سئو سایت فروشگاهی

شناخته شدن

با قرارگرفتن در صفحه اول گوگل، بیشتر در معرض دید کاربر خواهید بود و این موضوع باعث بیشتر شناخته‌شدن برند تجاری شما خواهد شد. وقتی حضور پررنگی در اینترنت و نتایج گوگل داشته باشید، شناخته‌شدن نتیجه بدیعی خواهد بود. فرض کنید فروشگاه اینترنتی کفش دارید و با کلماتی مانند کفش زنانه، کفش مردانه، کفش مجلسی و ... در نتایج گوگل هستید، مطمئنا بعد از اینکه کاربر با سرچ هر کلمه کلیدی سایت شما را در نتایج ببیند، بعد از مدتی تبدیل به بازدیدکننده وب‌سایت شما خواهد شد. چنانچه روش‌های مناسبی برای ارائه خدمات به مشتری خود در نظر گرفته باشید، کاربر تبدیل به مشتری ثابت شما خواهد شد. چه بسا حتی سایت شما را به دوستان و آشنایان خود هم معرفی کند. تمامی این موارد در کنار هم باعث افزایش فروش شما شده و رونق کسب‌وکار شما را با خود به همراه خواهد داشت.

ترافیک طبیعی و دائمی

بقای هر سایتی به کاربر و مخاطب وابسته است. قرار نیست تمام کاربران تبدیل به مخاطب هدف و مشتری شوند. اما ورود کاربر به سایت شما نتیجه مطلوبی رو بهینه سازی و حضور مستمر سایت شما در نتایج اول گوگل خواهد گذاشت. این کار باعث می‌‌شود چنانچه مخاطب هدف، کلمات کلیدی مرتبط با بیزنس شما را سرچ کرد، سایت شما را در نتایج مشاهده کند. ترافیکی که به سمت سایت شما هدایت می‌شود، دو مزیت حضور مستمر در نتایج و افزایش فروش را به همراه خواهد داشت.

مقرون‌به‌صرفه

دیجیتال مارکتینگ روش‌های متنوعی برای افزایش فروش دارد. یکی از این روش‌ها بهینه سازی است. شاید تا قبل از داشتن سایت، برای بازاریابی از روش‌هایی مانند پخش تراکت، تبلیغات بنری در سطح شهر و ... استفاده می‌کردید. اما هزینه‌های این روش‌های تبلیغاتی با هزینه‌های بهینه سازی سایت قابل مقایسه نیست. بازاریابی از طرق سئو خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و می‌توان گفت یکی از روش‌های خوب و ارزان برای بازاریابی است.

بازگشت سرمایه

سئو یک روش بازاریابی مستمر است که در بلندمدت نتیجه می‌دهد. ولی نرخ بازگشت سرمایه در آن بسیار قابل قبول خواهد بود. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، هزینه‌هایی که برای سئو پرداخت می‌شود 62% کمتر از بازاریابی سنتی است. اما نرخ بازگشتی معادل 3 برابر آن دارد.

خدمات سئو فروشگاه اینترنتی شامل موارد زیر است:

  • یافتن کلمات کلیدی بر اساس میزان جستجو از موبایل و گوگل
  • اصلاح و اجرای onpage seo
  • یافتن پرکاربرترین کلمات برای کالاهای وب سایت
  • اصلاح معماری وب‌سایت در صورت نیاز
  • تولید محتوای اصولی و سئو شده
  • ثبت سایت در دایرکتوری‌های محلی و گوگل مپ
  • استفاده از RICH SNIPPET اصولی
  • ایجاد بک لینک
  • ارائه بهترین راهکار برای افزایش بازدید و فروش وب سایت
  • رپورتاژ آگهی

موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.