سئو سایت شرکتی

سئو سایت شرکتی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فضای رقابتی بین شرکت‌ها و کسب‌وکارها که به‌واسطه افزایش روزافزون استفاده از اینترنت و اضافه‌شدن تعداد کاربران اینترنتی است، نیاز به سئو سایت شرکتی برای مدیران را بیش از پیش کرده است. شاید تا چند سال گذشته صاحبان شرکت‌ها سئو و چه‌بسا  طراحی سایت را امری بیهوده تلقی می‌کردند. ولی امروزه باتوجه به تاثیر مستقیم سایت و بهینه سازی آن در کسب‌وکارها، دیگر این دیدگاه بین صاحبان مشاغل دیده نمی‌شود.

اهمیت سئو سایت شرکتی

کاربر امروزه چنانچه نیاز به محصول و یا خدمات خاصی داشته باشد، قبل از هر کاری به سراغ گوگل رفته و شروع به سرچ و بررسی نتایج اولیه می‌کند. دقت کنید بررسی نتایج اولیه! یعنی نتایجی که در صفحه اول و رتبه‌های بالا وجود دارد. به‌ندرت پیش می‌آید که اگر کاربری پاسخ نیاز خودش را در لینک‌های اول گوگل بگیرید، به‌سراغ لینک‌های بعدی برود چه برسد به اینکه به صفحات دوم نتایج گوگل برود.
چه اتفاقی می‌افتد اگر در نتایج گوگل، سایت شما برای کاربر نمایش داده شود؟؟ مسملا کم‌ترین و حداقل امتیازی که نصیب شما می‌شود افزایش بازدید خواهد بود. بیزنسی را می‌شناسید که بازدیدکننده زیادی داشته باشد ولی مشتری بالقوه نداشته باشد؟ شما با بهینه سازی سایت، مشتری را به سمت سایت خود هدایت می‌کنید و اینکه او را تبدیل به مشتری کنید کاملا به نوع خدمات و نحوه ارائه خدمات و ارتباط با مشتری شما بستگی دارد.

ایجاد اعتبار برای برند

با تولید محتوای باکیفیت و بهبود سئو سایت شرکتی، خدمات و محصولات را به بهترین شکل ممکن به کاربر نشان می‌دهید. از طرفی گوگل متوجه این کیفیت می‌شود و به سایت شما رتبه می‌دهد. هرچه کاربر بیشتر از سایت شما استفاده کند و زمان ماندن او در سایت بیشتر شود، این رتبه‌دهی بیشتر می‌شود. نتیجه حضور در نتایج اول گوگل است. کاربر قرن 21 می‌داند که تلاش گوگل، نمایش بهترین سایت به او است پس هرچه حرفه‌ای تر عمل کنید، اعتمادسازی برند شما قوی‌تر انجام می‌شود و کاربر راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

بازگشت سرمایه سریع

سئو سایت شرکتی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که روی آن سرمایه‌گذای می‌کنید. بهنیه سازی سایت فرایند تدریجی و مستمر است. بعد از اینکه به‌طور پیوسته روی سایت خود کار کردید و در گوگل رتبه گرفتید، کسب‌وکار شما رونق گرفته و شروع به سودآوری می‌کنید. این رونق مادامی که سئو سایت شما روند خوبی را طی کند، همراه شما خواهد بود.

در مقابل هزینه روش‌های دیگر تبلیغات مثلا چاپ تراکت، تبلیغ در تلویزیون و یا  بنر تبلیغاتی به مراتب بیشتر از هزنیه‌های بهینه سازی است. از طرفی خروجی و سودآوری از این روش‌ها موقت است بعد از گذشت چند ماه و اتمام تبلیغ دیگر نه شما دیده می‌شوید و نه مشتری جدید جذب می‌کنید.

تدوین استراتژی صحیح برای بیزنس شرکت

سئو سایت شرکتی

همانطور که بالاتر گفتیم، سئو سایت شرکتی باعث افزایش بازدید شما می‌شود. این افزایش بازدید مزایای فراوانی برای شما دارد.
ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید استراتژی بیزنس خود را اصلاح کنید و یا در راستای سوددهی بیشتر ارتقا دهید. شما می‌توانید محصولات یا صفحاتی که بازدید بیشتری داشته‌اند را پیدا و ارزیابی کنید. این محصولات قدرت مانور بیشتری برای افزایش درآمد دارند. از طرفی محصولاتی که بازدید کمتری دارند را بررسی کنید و با روش‌های مختلف مثلا برگزاری نظرسنجی علت این استقبال کم را دریباید. ممکن است در فرایند تولید نکته‌ای را نادیده گرفته باشید و کاربر متوجه این موضوع شده باشد. در این نظرسنجی‌ها نقاط ضعف و قدرت خود را خواهید یافت. به درک درستی از نحوه عملکرد وب‌سایت و استراتژی بازاریابی خود خواهید رسید و درنهایت مسیر موفقیت را برای خود هموارتر خواهید کرد.

چطور سئو سایت شرکتی را بهبود ببخشیم؟

برای شروع، اولین کاری که باید انجام دهیم، تدوین استراتژی درست و اصولی در رابطه با کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی مهمی که کاربر هدف شما آن‌ها در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کند. تمام محتوای سایت باید در حول و محور کلمات کلیدی اصلی سایت باشند.

اگر در این حوزه تخصصی ندارید، شرکت‌های زیادی هستند که خدمات سئو سایت شرکتی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها کسب‌وکار شما و رقیبان شما را آنالیز می‌کنند و کلمات کلیدی اصلی را پیدا می‌کنند. بعد بااستفاده از ابزارهایی که در این حوزه وجود دارد و از آن استفاده می‌کنند، برای سایت و تولید محتوای شما استراتژی می‌نویسند.

بعد از استراتژی نوبت به تمرکز روی محتوای سایت است. محتوا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. تولید محتوای باکیفیت، بازاریابی محتوا

محتوایی که در سایت قرار می‌دهید باید کاملا اختصاصی و باکیفیت باشد. بخشی از ورودی سایت شما به‌واسطه سوال‌هایی است که برای کاربران پیش می‌آید و مستقیما از گوگل به‌دنبال جواب هستند. پس سعی کنید هنگام تولید محتوا به سوالات کاربران خود پاسخ جامع و کاملی بدهید.

در مرحله بعد یعنی بازاریابی محتوا باید فعالیت خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و با محتوای خوبی که تولید می‌کنید، کاربر را به سمت سایت هدایت کنید. از طرفی اگر محتوای باکیفیتی نوشته باشید، کاربر هم اقدام به اشتراک مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی خواهد کرد. در واقع به‌صورت رایگان برای شما بازاریابی انجام خواهد داد.

روند سئو سایت شرکتی

هر حرفه‌ای خم‌وچم خودش را دارد و بهینه‌ سازی سایت شرکتی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای شروع باید مرحله‌به‌مرحله پیش برویم. اولین چیزی که باید بررسی شود، قالب و کدهای سایت هستند. اگر کدهای سایت بهینه نباشند و یا از قالب مناسبی استفاده نشده باشد، روند رتبه‌گیری در گوگل به‌کندی اتفاق می‌افتد. حتی ممکن است کدهای کثیف مانع رتبه‌گرفتن سایت شوند. یکی از دلایلی که اکثر سئوکاران با قالب آماده مخالف هستند، همین موضوع است.

مرحله بعدی تمرکز روی سئو On Page و سئو Off Page است. سئو On Page به صورت اختصاصی روی تولید محتوا مطابق با استانداردهای سئو، استراتژی پست گذاشتن و انتشار آن تمرکز دارد و در مقابل سئو Off Page تمرکز روی اشتراک‌گذاری و دیده‌شدن سایت شما دارد که این کار با شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، لینک‌سازی و .... انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری

کاربران از روش‌‌های متعددی برای اقدام به خرید، دریافت خدمات و رسیدن به جواب سوالات خود می‌کنند. یکی از این روش‌های متداول سرچ در موتور جستجوی گوگل است. داشتن سایت، شانس دیده‌شدن خدمات و محصولات شما را خیلی بالا می‌برد و با سئو سایت شرکتی، این شانس را با حضور در لینک‌های صفحه اول گوگل، دوچندان می‌کنید. 


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.