افزایش بازدید سایت - چگونه سایتمان را پربازدید کنیم؟

افزایش بازدید سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از عوامل موفقیت هر سایتی افزایش بازدید سایت است. فرقی نمی‌کند طراحی سایت شما در چه زمینه‌ای باشد، فروشگاه اینترنتی لباس و یا طراحی سایت شرکتی و ... برای اینکه مشتری جذب کنید باید مشتری سایت شما را ببینید و با برند و شرکت شما آشنا شود.
همانطور که می‌دانید تنها داشتن سایت به معنای موفقیت و افزایش فروش نیست. شما باید با اصول و استاندارهای مدیریت سایت و جذب مخاطب آشنا شوید تا بازدید سایت خود را بالا ببرید. حتی همین پروسه افزایش بازدید هم مهم است. قرار نیست وب‌سایت فروشگاه لوازم یدکی و یا باغبانی که درصد بالایی از مخاطب هدف آن آقایان هستند، افزایش بازدیدی از جنس خانم‌ها داشته باشند. پس هدف ما افزایش بازدید و جذب ترافیک از بازار هدف خودمان است و لاغیر. به همین منظور در این مقاله قصد داریم چند روش خوب و تقریبا راحت را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها قرار است بازدید سایت خود را افزایش داده و تحولی در رشد سایت و سودآوری بیزنس خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو و بهینه سازی نام آشنایی برای صاحبان کسب‌وکارها است. بعد از طراحی سایت در تهران و تحویل سایت باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. بهتر است در شروع کار با هدف افزایش بازدید سایت روی بهینه سازی تمرکز کنید. بعضی از مدیران کسب‌وکارها اقدام به استخدام کارشناس سئو می‌کنند و بعضی از افراد به‌صورت برون‌سپاری اقدام به سفارش سئو سایت می‌کنند.

وقتی سایت بهینه شود از گوگل رتبه و اعتبار می‌گیرد و در ازای سرچ کاربران سایت شما در نتایج صفحه اول نمایش داده می‌شود. این امر بر همه محرض است که کاربران روی سایت‌های صفحه اول و چه بسا 3 سایت اول کلیک می‌کنند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

اگر به هردلیلی خودتان قصد شروع بهینه سازی سایت را دارید، در وهله اول روی پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با بیزنس خود تمرکز کنید. ابزارهای زیادی در اینترنت وجود دارند که به صورت رایگان می‌توان از آن‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کرد. بهتر است برای شروع کلمات کلیدی با حجم سرچ کمتر از 10 هزار سرچ در ماه انتخاب کنید. بعد از اینکه در این کلمات رتبه گرفتید شروع به کار روی کلمات کلیدی سخت‌تر و با حجم سرچ بالاتر کنید.

هدف ما از این روش این است که پایه و اساس سایت و کلمات کلیدی شما محکم و قدرتمند باشد. پس برای بخش مقالات خود زمان بگذارید و محتوای باکیفیت و البته بدون کپی کردن از سایت‌های دیگر در سایت خود درج کنید. فراموش نکنید که باید برنامه منظمی برای انتشار مقالات در نظر داشته باشید. اینکه یک هفته هر روز برای سایت خود مقاله درج کنید ولی دو هفته هیچ مطلبی درج نکنید روش مناسبی نیست. سایت باید به طور مرتب بروزرسانی شود و بهتر است یک بازه زمانی خوب مثلا هر دو روز را برای این کار در نظر بگیرید.

تازه‌سازی محتوا

این روش یکی از روش‌های هک سئو است و افراد زیادی از آن برای افزایش بازید سایت استفاده می‌کنند. به طور کلی در این روش محتوای قدیمی و منقضی‌شده سایت را حذف می‌کنیم و محتوای جدیدی به جای آن درج می‌کنیم. دقت داشته باشید صحبت از حذف محتوا است نه حذف صفحات!
یک روش راحت برای این کار کمک گرفتن از مخاطبان است. مثلا اگر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی انجام داده‌اید از مشتریان خود بخواهید که نظر خودشان را راجع به محصول خریداری شده در بخش کامنت‌ها درج کنند. این کار برای گوگل به‌منزله یک کار مستمر و محتوای جدید تلقی می‌شود. علاوه بر این که محتوای سایت شما همواره تازه و آپدیت خواهند ماند، کاربران هم بیشتر به شما اعتماد کرده و با خواندن نظرات، انتخاب راحت‌تری برای خرید محصول خواهند داشت.
این یک مثال برای تازه‌سازی فروشگاه اینترنتی بود. شما باتوجه به فیلدکاری و نوع سایت خود می‌توانید خلاقیت‌های متفاوتی برای تازه‌سازی محتوای سایت خود پیاده‌سازی کنید.

معرفی سایت به گوگل

 بعد از اینکه سایت شما طراحی شد و محتوای مورد نظرتان را در سایت درج کردید، اولین کار باید معرفی سایت به موتور جستجوی گوگل باشد. با این کار از گوگل درخواست می‌کنید که برای بررسی سایت و ایندکس صفحات سایت شما، ربات‌های خود را به سایت شما هدایت کند و وب‌سایت شما را اصطلاحا کراول و یا خزش کند.

افزایش بازدید سایت با ویرایش محتوای قدیمی سایت

یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن ارزش و کیفیت سایت و جذب مخاطب، ویرایش مطالب قدیمی سایت است. به‌طور حتم مطالب مختلفی در سایت خود درج کرده‌اید و فیدبک‌های مختلفی را از هرکدام گرفته‌اید. بعد از گذشت مدتی این محتوا نیاز به ویرایش دارند. منظور از ویرایش فقط کم‌وزیاد کردن یک پاراگراف و جابجا کردن پاراگراف‌ها نیست. قبل از هرچیزی باید ببینید کدام مطالب ارزش و ظرفیت ویرایش و بروزرسانی را دارند. این بررسی سه روش دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

استفاده از گوگل آنالیتیکس: با استفاده از این ابزار رایگان گوگل، محتوای سایت خود را براساس تاریخ مرتب کرده و محتوای قدیمی سایت که بازدید خوبی داشته‌اند را پیدا کرده و ویرایش کنید.

محتوای همیشه سبز: بعضی از مطالب هستند که هیچوقت قدیمی نمی‌شوند و تاریخ انقضا ندارند. این مطالب جزو مقالاتی محسوب می‌شوند که در یک دوره زمانی، بخشی یا تمام آن قابل ویرایش هستند. مثلا ممکن است مقاله‌ای تحت عنوان 10 شرکت برتر طراحی سایت ایران نوشته باشید و حالا با اضافه کردن چند شرکت دیگر این مطلب را ویرایش کنید.

محتوای منتشر شده برای کلمات کلیدی خاص: مقالات قدیمی خود را بررسی کنید. شاید بعضی از مطالب را باهدف رتبه گرفتن با یک کلمه کلیدی خاص منتشر کرده باشید ولی نتیجه مطلوب و ورودی خوبی نگرفته باشید، این مقالات نیاز به ویرایش و تجدیدنظر دارند.

افزایش بازدید سایت با ویرایش محتوای قدیمی سایت

لینک‌سازی خارجی و یا بک‌لینک گرفتن

یکی از فاکتورهای مهم سئو، بک لینک است اما نه هر بک لینکی! بک لینک‌های سایت شما باید از سایت‌های معتبر و با ارزش، مرتبط با کسب‌وکار شما و با امتیاز اسپم پایین باشند. وقتی یک سایت به سایت شما بک‌لینک می‌دهد درواقع بخشی از اعتبار خود را به سایت شما می‌دهد. پس هرچه این سایت مرجع، رتبه بالاتری داشته باشد، برای گوگل حاکی از باارزش بودن محتوای سایت شما خواهد بود.

علاوه بر تاثیر در رتبه سایت شما، بک‌لینک‌ها امکان جذب ترافیک به سمت سایت شما را هم خواهند داشت. با یک مثال موضوع را روشن‌تر می‌کنیم. با فرض اینکه شما طراحی سایت آگهی انجام داده‌اید یکی از کلمات کلیدی بیزنس شما "درج آگهی رایگان" است. برای افزایش بازدید سایت در یک انجمن معرفی وب‌سایت‌ها، مطلبی با عنوان "مزایای درج آگهی رایگان" درج کرده و به سایت خود لینک داده‌اید. کاربران مقاله شما را خوانده و باتوجه به اینکه مخاطب هدف شما هستند (چون مقاله شما را خوانده‌اند)، روی لینک سایت شما کلیک کرده و از سایت شما بازدید می‌کنند. 

در نظر داشته باشید برای اینکه بک‌لینک مفید و باکیفیت دریافت کنید، نباید حتما هزینه پرداخت کنید  و تعرفه سئو را بالا ببرید و متحمل هزینه‌های خرید بک لینک هم شوید. اما در مقابل حواستان به سایت‌هایی که از آن‌ها لینک دریافت می‌کنید هم باشد. بک‌لینک اسپم و ضعیف ممکن است سایت شما را جریمه کند. 

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا یکی دیگر از روش‌های افزایش بازید سایت است. در این روش شما شیوه‌های بازاریابی و منابع دریافت رقبای خود را آنالیز و بررسی می‌کنید. سایت الکسا یکی از ابزارهای در دسترس و رایگان برای بررسی این موضوع است. در این سایت ثبت‌نام کرده و در بخش Upstream Sites ببینید که چه سایت‌هایی قبل از صفحه فرود سایت رقبا بازدید شده‌اند. اگر در این لیست گوگل در صدر جدول بود، نتیجه می‌گیریم که از طریق گوگل ادوردز یا سئو ترافیک جذب می‌کنند. اما اگر ترافیک ورودی سایت رقیب شما از سمت بلاگ‌های فعال و مرتبط در حوزه کاری شما بود، استراتژی جذب ترافیک سایت باید به سمت همکاری با این بلاگ‌ها برود. یا اگر ترافیک از سمت شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و یا پلتفرم‌های دیگر بود، باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

انتشار محتوای طولانی

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت، تولید محتوای طولانی است. فراموش نکنید در کنار این طولانی بودن، کیفیت محتوا خیلی مهم است. وقتی شما بهترین محتوا را درباره یک موضوعی به انتشار بگذارید مخاطب اصطلاحا با محتوا درگیر می‌شود و مدت زمان طولانی‌تری در سایت می‌ماند. اکثر بازدیدکنندگان حوصله خواندن مطلب طولانی را ندارند ولی اگر محتوا طوری باشد که نیاز و سوال و مشکلی را از کاربر حل کند، مطمئنا مقاله را کامل می‌خواند. پس همواره سعی کنید بهترین محتوا را درباره جوانب مختلف بیزنس خود در سایت منتشر کنید. وقتی محتوای طولانی و باکیفیت باشد کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما می‌ماند و گوگل متوجه این موضوع می‌شود. باتوجه به اینکه ماندگاری کاربر در سایت یکی از فاکتورهای سئو است، کسب امتیاز خوب در این شاخصه باعث افزایش رتبه و اعتبار سایت شما خواهد شد. وقتی رتبه سایت شما در نتایج گوگل بالا برود مسملا بازدید سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن آخر

افزایش بازدید سایت یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران وب‌سایت است که برای این منظور هم روش‌های رایگان و ارگانیک و هم روش‌های پولی وجود دارد. در روش‌های رایگان استفاده از روش‌هایی مانند تولید محتوا، ویرایش مطالب قدیمی، سئو داخلی سایت، لینکسازی داخلی سایت، تحلیل رقبا و حضور و فعالیت مستمر در سایت مدنظر ما است. اما در روش‌های پولی اقداماتی مانند دریافت بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها برای این منظور مناسب هستند.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.