رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاربران انواع وب‌ها و سایت‌ها هرلحظه با حجم فراوانی از تبلیغاتی که در صفحه مرورگرشان باز می‌شوند یار در پایین صفحه برای یادآوری می‌آیند روبرو می‌شوند که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند و به‌مرور زمان فراموش می‌شوند.
بنابراین این کسب وکارها نیاز به تبلیغات به روش جدیدتری دارند که بتوانند بدون نادیده گرفته شدن به تبلیغ خود بپردازند که این کار به‌وسیله رپورتاژ آگهی امکان‌پذیر است و باعث بهبود کسب‌وکارها و به‌خصوص تجارت اینترنتی می‌شود.

آشنایی با رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه تجارت اینترنتی را متحول می‌کند؟

رپورتاژ آگهی معادل واژه (Advertorial) ترکیبی از دو واژهٔ Advertisment و Editorial است که به‌صورت آگهی یا مقاله به مخاطبین عرضه می‌شود که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن مقاله نمی‌شود و به‌صورت یک محتوا می‌بیند.

درواقع رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغاتی است که خدمات یک محصول یا خدمات را به گونه‌ای در ذهن مخاطب نمایان می‌کند که مزایای محصول را در ذهن او تقویت می‌کند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

این رپورتاژ که می‌تواند به‌صورت یک مجله یا برنامه تلویزیونی یا یک وب‌سایت باشد، عرضه می‌شود.

آگهی فقط مختص دنیای اینترنتی نیست، بلکه به‌صورت چاپ در روزنامه یا مجلات به‌صورت یک مقاله یا به‌صورت یک داستان با برچسب اسپانسری منتشر می‌شود یا در رسانه‌های تصویری مانند تلویزیون به شکل آگهی برای معرفی خدمات محصولات پخش می‌شوند.

رپورتاژ به‌صورت اینترنتی مانند چاپی آن می‌باشد، اما چون امروزه استفاده از اینترنت فراگیر شده است بدین گونه صاحبان کسب‌وکار و تجارت می‌توانند موفقیت بیشتری برای آگهی رسانی و تبلیغات داشته باشند و با سپردن آگهی خود به وب‌سایت های پربازدید از سود زیادی برخوردار شوند. بدین ترتیب این آگهی‌ها در لابه‌لای اخبار و مطالب سایت‌ها منتشر می‌شود. این آگهی‌ها می‌توانند به‌صورت متن یا تصویر و ویدئو برای بهتر دیده شدن باشند.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

کسانی که به دنبال رپورتاژ و آگهی خبر برای کسب‌وکار خود در وبسایت ها هستند، به دنبال وبسایت های معتبر و پربازدید و مرتبط با تجارت خود خواهند بود.

وقتی وب‌سایتی از اعتبار بالایی در گوگل برخوردار است می‌تواند سیگنال رتبه‌بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کند و اینگونه با داشتن یک لینک از وبسایت بااعتبار دامنه بالا، تأثیر بسزایی درروی سئو سایت شما می‌گذارد.

وبسایت هایی که رپورتاژ آگهی در آنها منتشر می‌شود معمولاً بازدید زیادی دارند. شما با قرار دادن لینک در متن رپورتاژ آگهی باعث می‌شوید که کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری وب‌سایت شمارا ببینند و باعث افزایش ترافیک وبسایت شما خواهد شد و این کار به برند سازی و جلب اعتماد مشتریان تأثیر زیادی خواهد داشت.

نظر گوگل در مورد رپورتاژ آگهی

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

یکی از دغدغه‌های گوگل درمورد رپورتاژ خبری این است که بعضی زمان‌ها تبلیغات به‌صورت واضح انجام نمی‌شود.
نویسندگان یا وب مسترها به‌صورت نامحسوس در می‌آید که حتی خوانندگان متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شوند. گوگل نگران این است که با نشر این محتویات پولی موجب گمراهی کاربران شود و آنها را به‌سوی تجارت نامعتبر سوق بدهد.

گوگل از نویسندگان یا وب مسترها می‌خواهد که به کاربران خود اطلاع دهد که با یک مطلب یا محتوای تبلیغاتی سروکار دارند و اگر مقاله‌ای به‌صورت رپورتاژ آگهی است باید کاربران از این موضوع آگاه باشند و بدانند که در حال تماشای یک محتوای تبلیغاتی هستند و به این موضوع کاملاً واقف باشند.

یکی از مزایای بزرگ رپورتاژ خبری این است که دائمی است و هیچ وقت حذف نخواهد شد. وقتی یک مقاله ای در یک سایت منتشر میشود برای همیشه باقی میماند. شاید فکر کنید که با افزوده شدن هر مقالۀ جدید به سایت یک پله تبلیغ شما پایینتر میرود تا جایی که به صفحه دوم یا سوم افت میکند.

در پیشتر گفته بودیم که رپورتاژ شما از گوگل رتبه کسب میکند، با این اتفاق شما میتوانید مدت زمان طولانی تر در گوگل به صورت پررنگ تر نقش ایفا کنید و کاربران بیشتری را به خود جذب کنید.

چند راه برای اینکه رپورتاژ آگهی موفق داشته باشید:

رسانه ای که رپورتاژ شما قرار است در آن منتشر شود هویت و رتبه آن را به خوبی بشناسید و در نظر بگیرید.
شکل ظاهری رپورتاژ آگهی با سایر محتوای رسانه همخوانی داشته باشد و مخاطب با دیدن آگهی حس اینکه این آگهی زائد و بی معناست را نداشته باشد.

  • باید سعی شود که ویژگی های یک گزارش توصیفی و تحلیلی را رعایت کرد.
  • در تیترها و عنوان های مقالات و اسم برنامه ها از کلمات مطلق استفاده نشود.
  • هیچ وقت هراسی از مطرح کردن نقاط ضعف و مخفی معقولانه نداشته باشید و همواره صداقت و ارزش اخلاقی داشته باشید که ارزش اقتصادی هم به همراه دارد و باعث افزایش روز افزون درآمد شما خواهد شد.

موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.