سئو سایت وردپرس

سئو سایت وردپرس
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از سیستم‌های خوب برای انجام پروسه بهینه سازی سایت است. همانطور که می‌دانید بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل، به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را به صفحه اول گوگل برسانید و در معرض دید کاربر قرار دهید. در واقع سئو سایت، نردبانی برای صعود به صفحه اول گوگل و افزایش فروش خواهد بود. با ما همراه باشید. در این مقاله قرار است نکات اصولی و پایه سئو سایت وردپرس را یاد بگیرید.

قبل از شروع لازم به‌ذکر است که ما بنای آموزش را بر این گذاشته‌ایم که سایت شما از نظر قالب و هاست کاملا بهینه است و وارد این دو بحث نشده‌‌ایم. چرا که بهینه سازی سایتی که قالب و کدهای کثیف دارد، فقط وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد.

نصب پلاگین یوآست سئو

یکی از بهترین‌ها افزونه‌ها برای سئو سایت وردپرس، یوآست است. کاربری و استفاده از این پلاگین بسیار راحت است. این افزونه رایگان بوده و به‌راحتی از مخزن وردپرس قابل دانلود است. علاوه بر این بعد از اینکه مطلب خود را نوشتید و کلمات کلیدی و تصاویر را هم درج کردید، افزونه یوآست کیفیت مطلب شما را بررسی کرده و نکاتی که باعث بهبود سئو مطلب شما می‌شود، ارائه می‌دهد. این راهنمایی با رنگ‌های قرمز و زرد و سبز نشان داده می‌شود.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

افزونه یوآست سئو برای وردپرس

افزونه یوآست را از طریق لینکی که بالا گذاشته‌ایم یا از طریق مخزن وردپرس دانلود و فعال کنید و برای ادامه کار با ما همراه باشید.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر از جمله مهم‌ترین المان‌ها در سایت هستند. استفاده از تصاویر خوب و باکیفیت، باعث کاهش نرخ پرش می‌شود و زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش می‌دهد. در مقابل استفاده نادرست از تصاویر سرعت سایت شما را کاهش داده و کاربری که از دیر لود‌شدن سایت شما حسابی کلافه شده است، سایت را ترک می‌کند. این ترک‌کردن سایت به 2 علت برای شما گران تمام خواهد شد. اول اینکه مشتری سراغ رقیب شما می‌رود تا نیازش را برطرف کند. دوم اینکه گوگل متوجه ترک سریع کاربر به علت کندی سایت می‌شود. پس شما را هنگام رتبه‌بندی‌ در اولویت قرار نمی‌دهد.

در استفاده از تصاویر 3 نکته را باید بررسی کنید. حجم و سایز تصاویر، نام و تگ alt

تا حد امکان حجم تصاویر خود را بهینه کنید. هرچه تصاویر شما با دوربین‌ حرفه‌ای‌تری گرفته شود، کیفیت بالا و درنتیجه حجم بالایی خواهد داشت. اگر حجم تصاویر شما بیشتر از 1 مگ بود، حتما از سایت‌های بهینه‌سازی تصاویر مانند imagecompressor.com استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصاویر را در برنامه فتوشاپ برده و به‌صورت Save for web ذخیره کنید.
علاوه بر حجم، سایز تصاویر را هم بهینه کنید. سایزهای 4000*5000 اصلا پیشنهاد نمی‌شود. باتوجه به اهمیت تصاویر در محصولات و مقالات خود و میزان اهمیت نمایش جزئیات برای مشتری، سایز متناسبی را انتخاب کنید.

نام تصاویر را حتی‌الامکان مرتبط با مطلب و یا نام محصول بگذارید. تصاویر را قبل از آپلود در سایت rename کرده و اسم مناسب بگذارید. برای مثال این مقاله راجع به سئو سایت وردپرس است، پس نام تصویر را wordpress seo انتخاب کرده‌ایم.

و اما آخرین مورد یعنی تگ alt چیست؟ می‌توان گفت این تگ alt یا نام جایگزین، برای خوانایی تصاویر است. زمانی که به هر دلیلی تصویر برای کاربر لود نمی‌شود، عنوانی که برای این تگ گذاشته‌اید، نمایش داده می‌شود. از طرفی خزنده‌های موتور جستجوی گوگل هم بااستفاده از این تگ، متوجه محتوای عکس می‌شوند.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در وردپرس هنگام آپلود تصاویر، بخشی وجود دارد که این تگ را باید وارد کنید.

تگ alt برای تصاویر در سئو سایت وردپرس

استفاده از سرتیترهای مناسب

استفاده از سرتیترها ساختار محتوای شما را منظم می‌کند و علاوه بر این در سئو مطالب شما خیلی مهم است. طوری که یکی از فاکتورهای افزونه یوآست، استفاده از کلمه کلیدی در سرتیترها است. متن مطالب خود را به چند بخش تقسیم کنید و برای هر بخش عنوان مناسبی انتخاب کنید. مطالب قدیمی وب‌سایت خود را بررسی کنید و اگر سرتیترها نیاز به اصلاح دارند، حتما این‌کار را انجام دهید و از تاثیر آن روی بهینه سازی سایت خود لذت ببرید.

مثال کوتاهی را می‌زنیم تا نحوه استفاده از سرتیترها را یاد بگیرید. فرض کنیم مطلبی با عنوان سئو سایت را نوشته‌ایم که شامل چند بخش تحت عنوان طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت آگهی، طراحی سایت گردشگری است. عنوان اصلی سرتیتر اول یا H1 خواهد بود. 3 عنوان بعدی سرتیتر دوم یا H2 خواهند بود و به‌همین ترتیب اگر به بخش‌های کوتاه‌تری تقسیم‌بندی شوند (مثلا طراحی سایت آگهی ماشین، طراحی سایت آگهی لباس و ...)، ترتیب سرتیترها را خواهیم داشت.

سرتیترها در سئو سایت وردپرس

نکته‌ای که در بحث سرتیترها باید رعایت کنید این است که در صورت امکان از کلمه کلیدی اصلی یا مشابه در سرتیترها استفاده کنید.

چگالی کلمات کلیدی

منظور از چگالی یا تراکم کلمات کلیدی، تعداد دفعاتی است که از کلمه کلیدی داخل متن استفاده کرده‌اید. این تعداد باید منطقی و به دور از افراط و تفریط باشد. خوشبختانه پلاگین یوآست بخشی را برای سنجش چگالی کلمات کلیدی در نظر گرفته و از این بابت جای نگرانی نیست. بعد از اینکه تمام محتوا را نوشتید، در بخش کلیدواژه کانونی، کلمه کلیدی خود را وارد می‌کنید و یوآست، چگالی را آنالیز کرده و نتیجه را به شما نشان می‌دهد.

چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت وردپرس

نقش متاتگ عنوان و توضیحات صفحات در سئو سایت وردپرس

یکی دیگر از عوامل مهم که باید در مطالب جدید رعایت و در مطالب قدیمی بررسی کنید، متاتگ عنوان و متاتگ توضیحات است. این دو تگ برای موتور جستجوی گوگل و البته کاربر خیلی مهم هستند. موتور جستجوی گوگل با بررسی این دو بخش متوجه می‌شود که این صفحه وب‌سایت شما راجع به چه موضوعی است و باید آن‌را برای کدام دسته سرچ و گروه کاربری در نتایج نشان دهد. از دید کاربر هم باید گفت اولین چیزی است که از سایت شما می‌بیند.
شاید با یک مثال این موضوع را دقیق‌تر متوجه شوید. یک شرکت گردشگری، به‌دنبال کارشناس بهینه سازی سایت است و در گوگل عنوان" سئو سایت گردشگری" را سرچ می‌کند. با چنین صفحه‌ای شامل متای عنوان، لینک و متای توضیحات روبرو می‌شود.

نتایج سئو سایت گردشگری در گوگل

در واقع می‌توان گفت اولین چیزهایی است که از سایت شما مشاهده می‌کند. اگر این توضیحات قانع‌کننده و در راستای رفع نیاز کاربر باشد، روی لینک سایت شما کلیک کرده و وارد سایت می‌شود و احتمال تبدیل‌شدن به مشتری وجود دارد. در غیراینصورت سراغ سایت رقیب رفته و احتمال از دست‌دادن مشتری را خواهید داشت. حال که پس به میزان اهمیت این دو تگ پی بریدید. در ادامه نحوه به‌کار بردن آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

توضیحاتی که برای این دو بخش می‌گذارید باید معنادار، یونیک و شامل کلمه کلیدی و درباره مطلب شما باشند. استفاده از نام برند در متای عنوان هم به برندسازی شما کمک می‌کند. بهتر است کلمه کلیدی را در ابتدای متای عنوان درج کنید.
خبر خوب اینکه افزونه محبوب یوآست این گزینه را هم بررسی می‌کند و بعد از واردکردن کلمه کلیدی و پرکردن بخش مربوط به متا، نتیجه را به شما نشان می‌دهد.

متا تگ عنوان و توضیحات

همانطور که مشاهده می‌کنید، متاتگ عنوان و توضیحات را وارد کرده‌ایم. تعداد کارکترهای هر باکس که به استاندارد گوگل رسید، باکس سبز رنگ می‌شود. ولی اگر این تعداد کمتر شود رنگ نارنجی و اگر بیشتر شود با رنگ قرمز روبرو خواهید شد.

آنالیز متای عنوان و توضیحات با یواست سئو

پلاگین یوآست ، متاها را بررسی کرده و نتایج را برای شما نمایش می‌دهد تا در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهید.

مهم‌ترین کارها برای سئو سایت وردپرس را در این مقاله توضیح دادیم. همانطور که می‌دانید، بهنیه سازی یک فرایند مستمر و بلندمدت است. سرمایه‌گذاری شما باید بلندمدت باشد. این سرمایه‌گذای هم شامل هزینه است و هم وقت. بعد از اینکه این موارد را بررسی و اصلاح کردید، نتایج پیشرفت را بررسی کنید. بعضی مواقع رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر کاربر خیلی بالا است. طوری که نیاز به یک تیم قوی برای بهینه سازی و نوشتن استراتژی  است. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، تیم ودیانا گزینه مناسبی برای شما است. با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا کسب‌وکار شما را آنالیز کنند و شما را برای کسب نتایج اول گوگل راهنمایی کنند.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.