فرایند سئو چقدر طول میکشد؟

سئو چقدر طول میکشید؟
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

درحالی‌که سؤالات زیادی در مورد فرایند سئو وجود دارد، پاسخ دادن به شماری از آنها مانند "فرایند سئو چقدر طول می‌کشد؟" یا  رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می‌کشد؟ سخت است. دلیل این موضوع این است که علاوه بر همه متغیرهایی که نقش مهمی در بهینه‌سازی وب‌سایت ایفا می‌کنند، شما باید تلاش‌های بهینه‌سازی رقبای خود و... را نیز ارزیابی کنید. این موضوع می‌تواند این سؤال را بی‌نهایت دشوار کند.

پاسخ کوتاه به این سؤال می‌تواند " بستگی دارد" باشد، در طی پروسه سئو نباید توقع داشته باشید که ره صد ساله را یک شبه بپیمایید.

متأسفانه، من یک بازه زمانی مشخص برای نتیجه گرفتن در سئو شما نمی‌دهم زیرا این "غیرممکن" است. من حتی یک فرمول پنهانی برای پاسخ به این سؤال را هم به اشتراک نمی‌گذارم زیرا منحصراً فرمولی وجود ندارد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

بااین‌حال، پاسخ‌های بیشتری نسبت به حدس زدن وجود دارد. حقیقت این است که چقدر طول می‌کشد تا به تجزیه و تحلیل و آنالیز چندین متغیر برای سئو وب‌سایت خودتان در مقایسه با همان متغیرها در وب سایت‌های رقیبان هم نظیر خود مشغول شوید.

سه موضوع خاص وجود دارد که نقش مهمی را در مقدار زمان لازم برای رسیدن به صفحه اول گوگل و سئو و بهینه سازی سایت شما بازی می‌کنند:

  • رقابت
  • بک لینک‌ها
  • محتوا

تاثیر رقابت در فرایند سئو

اگر شما در حال فروختن چیزی مانند شیرینی‌های توستر با طعم ماهی هستید، احتمالاً با هیچ‌کس روبرو نمی‌شوید.
به‌عنوان‌مثال، یک لوله‌کش که دریک بازار محلی کوچک در حال کار است، با رقابت کمتری نسبت به اجرت دلالی معاملات ملکی در همان شهر روبرو می‌شود، همچنین با رقابت کمتری نسبت به یک شرکت رهنی ملی مواجه خواهد شد.
همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، هرچه صفحه‌های وب رقیب که با آنها مخالف هستید بیشتر باشند، به‌دست آوردن نتایج بیشتر به طول می‌انجامد.


سئو چقدر طول میکشد؟ رقابت

هر دو مشکل زمان لازم و سختی معمولاً از یک منحنی پیروی می‌کنند، به‌این‌ترتیب که صفحه‌های وب که در رده‌های پایین‌تر قرار دارند، راحت‌تر از رده خارج می‌شوند و به‌تدریج سبقت گرفتن از صفحات وبی که به صفحه اول نزدیک‌تر هستند، دشوارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مزایای سئو سایت گردشگری

تاثیر بک لینک ها در سرعت فرایند سئو

هنوز هیچ رازی که نشان دهد لینک‌ها هم نقش مهمی در سئو بازی می‌کنند، وجود ندارد، اما این موضوع که چه پروسه بهینه سازی سایت چه مدت‌زمانی طول می‌کشد، به چندین عامل عمیق‌تر بستگی دارد.

مورد اول تعداد بک لینک‌ها به وب‌سایت شما است. به‌طورکلی، لینک‌های بیشتر به شما کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتری به موفقیت سئو دست‌یابید، اما این فقط یک شماره بازی نیست.

لینک سازی در تعداد بیشماری از وب سایت‌ها با کیفیت پایین نه تنها به رتبه‌بندی شما کمک نمی‌کنند بلکه آنها می‌توانند آسیب زننده نیز باشند و سرعت پیشرفت شمارا کند کنند. در عوض، شما باید روی لینک‌های با کیفیت از وب سایت‌های مربوط به موضوع سایت خودتان تمرکز کنید.

سرانجام، سرعتی که در آن لینک سازی می‌کنید و همچنین سرعتی که به وسیله‌ی آن لینک‌هایی را درگذشته به‌دست آورده‌اید، نیز عوامل مؤثر در فرایند سئو هستند. زیرا به‌طورکلی، افزایش ناگهانی تعداد لینک‌ها بیانگر تلاش غیرطبیعی برای دست‌کاری در رتبه‌بندی است. تکنیک هایی مانند رپورتاژ آگهی از بهترین روش های کسب لینک های با ارزش هستند.

این طبیعی به نظر می‌رسد

لینک سازی طبیعی

این موضوع کمتر طبیعی به نظر می‌رسد اما به عوامل دیگری بستگی دارد، مانند پوشش رسانه‌های اخیر، عرضه محصول جدید یا کمپین بازاریابی محتوای. و می‌تواند کاملاً طبیعی باشد:

لینک سازی غیر طبیعی

اما این اصلا طبیعی به نظر نمیرسد:

لینک سازی غیر طبیعی

بنابراین، به‌طورکلی، هر چه سریع‌تر بتوانید لینک‌های مرتبط و همچنین باکیفیت‌تر به‌دست آورید، سریع‌تر به رتبه های بالا خواهید رسید، اما در این کار احتیاط کنید. سرعت لینک بیلدینگ باید رشد نسبتاً پایداری داشته باشد. معمولاً زمانی که شما از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنید، خواهید دید که الگوهای غیرطبیعی می‌توانند پیشرفت شما را کند.

تاثیر محتوا بر فرایند سئو

مطالبی که شما در وب سایت خود منتشرمی کنید نقش مهمی در سرعت بهینه سازی ایفا می‌کنند. پس اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که کیفیت محتوا بسیار اهمیت دارد.

لازم نیست هر یک از مطالب منتشرشده شما باید باکیفیت و 4000 کلمه‌ای باشد. درواقع، هیچ حداقل یا حتی اندازه‌ی ایده آلی برای آن وجود ندارد تنها کافیست تا مشکل بازدیدکننده برطرف شود. و تجربه کاربری خوبی از سایت شما کسب کند.

برخی از کارشناسان سئو معتقد هستند که شما باید محتوای جدید را به‌آرامی منتشر کنید، زیرا انتشار تعداد زیادی محتوا به یک‌باره می‌تواند برای گوگل غیرطبیعی به نظر برسد و درنتیجه می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند.

اما اگر مطالب خوبی برای فرستادن دارید، هیچ دلیلی از منظر SEO وجود ندارد که بلافاصله آن را منتشر نکنید. هرچه زودتر آن را منتشر کنید، زودتر به تأثیر مثبت در رتبه‌بندی خودخواهید رسید. انتظار، فقط باعث می‌شود که پروسه SEO شما بیشتر به طول انجامد.

شایان‌ذکر است که رتبه‌بندی یک صفحه وب با مدت‌زمان حضور آن ارتباط دارد. به‌عبارت‌دیگر، صفحات جدید تمایل به رتبه‌بندی همانند صفحات قدیمی ندارند.

من توصیه می‌کنم که شما یک برنامه نشر منظم را داشته باشید این به گوگل نشان می‌دهد که محتوای جدید به‌طور منظم به وب‌سایت شما افزوده می‌شود که به‌طورکلی ربات‌های جستجوگر را ترغیب می‌کند که بیشتر به وبسایت شما سر بزنند و این موضوع باعث سرعت بخشیدن به تلاش‌های SEO شما می‌شود.

همچنین این امر باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به وب سایت شما بازگردند، که ممکن است حتی منجر به ارسال سیگنال‌های مثبت تجربه کاربری به گوگل شود و درنتیجه بیشتر تلاش‌های سئو شما را سرعت ببخشد.

ممکن است با کمی رقابت فقط در عرض چند هفته شاهد پیشرفت در رتبه‌بندی اساسی و افزایش ترافیک در جستجوی مباحث کلمات کلیدی باشید. از سویی دیگر مباحث نسبتاً رقابتی ممکن است ماهها طول بکشد. این درحالی‌است که عبارات بسیار رقابتی حتی ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

ممکن است مواردی را مشاهده کرده‌باشید که برخی از کارشناسان سئو و یا شرکت‌ سئو توانسته‌اند با استفاده از روش‌های کلاه‌سیاه و نقض قوانین گوگل به‌سرعت به نتایج بالایی دست پیدا کنند اما این امر تنها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است و درنهایت وبسایت با پنالتی روبه رو خواهد شد و حتی ممکن است فرایند کار در همان‌جایی که شروع‌شده است تمام شود.

از زبان خود گوگل

شما باید قبل از دیدن نتایج حاصل از تلاش خود چندین ماه تا یک سال آماده‌ی سرمایه‌گذاری باشید، اما حتی در این صورت نیز شما برنده نخواهید بود. درواقع طبق یک تجزیه‌وتحلیل آماری جامع توسط تیم سولو تنها 5.7 درصد از کل صفحات تازه منتشرشده طی 10 سال به 10 صفحه برتر گوگل خواهند رسید.

نتیجه

شما نمی‌توانید به‌طور صحیحی پیش‌بینی کنید چه موقع برای یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص به رتبه برتر می‌رسید. بااین‌حال شما می‌توانید بر اساس متغیرهای خاص یک حدس بسیار درست بزنید. باگذشت زمان شما می‌توانید درک بهتری از مدت‌زمانی که لازم است تا در جایگاه مناسب خاص خود برسید به‌دست آورید.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.