خرید بک لینک

خرید بک لینک
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بیشتر افرادی که در حوزه سئو سایت کار می‌کنند از تاثیر منفی خرید بک لینک و گرفتن لینک‌های ورودی زیاد روی اعتبار و رتبه سایت مطلع هستند. شاید با خودتان بگوئید که از سایت با رتبه و اعتبار بالا و خوب بک‌لینک می‌خرم و مسلما تاثیر مثبتی روی سئو سایت من خواهد داشت. اما معیار سایت خوب برای شما چه چیزهایی هست؟ چکونه تشخیص می‌دهید که سایت محتوای اسپم و یا رتبه اسپم ندارد؟ شاید سایتی که از آن بک لینک گرفته‌اید صرفا یک وبلاگ است که آدرس دامنه‌ای روی آن ست شده است و محتوای آن از وب‌سایت‌های دیگر کپی شده است.

به طور کلی اگر قصد رتبه گرفتن در نتایج گوگل دارید، خریدن لینک کار درستی نیست. شما با یک برنامه‌ریزی بلندمدت و تمرکز روی تولید محتوا و سئو داخلی و سئو خارجی سایت خود به نتیجه خوبی دست خواهید یافت. از طرفی خرید backlink ریسک جریمه شدن توسط گوگل را هم دارد و احتمال دارد که تمام زحمات شما به هدر برود و نیاز به شروع دوباره داشته باشید. این شروع دوباره مسلم مستلزم زمان و هزینه بیشتر است.

گوگل بک لینک را به عنوان یک امتیاز و رای مثبت در نظر گرفته است که وب‌سایت‌های دیگر به شما می‌دهند. مانند هر رای‌گیری دیگری هرچقدر این رای‌ها بیشتر شود، اعتبار و امتیاز سایت شما بیشتر می‌شود و شانس بیشتری در حضور در نتایج گوگل خواهید داشت. از طرفی کمپانی گوگل خیلی صریح و واضح اعلام کرده است که با خرید بک لینک مخالف است و این کار مغایر با سیاست‌های آن است. اما همچنان بعضی از افراد بر این تصور هستند که با خرید رای می‌توانند گوگل را فریب داده و سهم بیشتری از ترافیک طبیعی گوگل داشته باشند. حال آنکه ممکن است با این کار وارد بحث سئو کلاه سیاه شده و مشمول جریمه گوگل شوند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

نحوه تاثیر بک لینک روی نتایج گوگل

بارها در مقالات ودیانا به این موضوع اشاره کرده‌ایم که بک لینک به شرطی برای سایت شما مناسب و تاثیرگذار است که در وهله اول سایت مرجع به بیزنس و کسب‌وکار و سایت شما مرتبط باشد. اگر پروژه سئو سایت گردشگری پیش رو دارید، بک لینک از سایت مجله خبری خودرو و یا وب‌سایتی با محتوای سیاسی برای شما مناسب نیست. این کار مانند این موضوع است که در باک خودروی خود به جای بنزین، آب بریزید!

در عین حال که باید از سایت مرتبطی بک لینک دریافت کرد، سایت باید معتبر هم باشد. این اعتبار بالای سایت‌های مختلف باعث شده تا صاحبان کسب‌وکارها برای خرید بک لینک از سایت‌های معتبر وسوسه شوند. اما فراموش نکنید ربات‌های گوگل سایت شما را به‌طور مرتب رصد می‌کنند و بعضی از الگوریتم‌ها مستقیما بک لینک سایت شما را آنالیز می‌کنند. منظور از آنالیز بک لینک، آنالیز فاکتورهایی ست مانند کلماتی که اطراف انکر تکست شما هستند، موضوع کلی سایت مرجع و ... است.

پس خریدن لینک زمانی نتیجه بخش است که سایت مرجع هم معتبر باشد و هم مرتبط با فیلد کاری شما باشد.

گوگل خرید backlink توسط ما را چگونه تشخصی می‌دهد؟

راه‌های مختلفی برای گوگل وجود دارد تا متوجه این موضوع شود. یکی از مهمترین راه‌ها، تیم گوگل برای مقابله با این جریان است. وظیفه اصلی این تیم چرخیدن در اینترنت و پیدا کردن سایت‌های فروشنده لینک است. شاید این موضوع کمی دست‌نیافتنی به نظر برسد ولی وقتی شما به عنوان کاربر، سایتی برای خرید بک لینک پیدا می‌کنید، چه دلیلی دارد که گوگل و تیمش در اجرای این کار ضعیف باشند؟

تئوری دیگری که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که با این حجم از سایت‌هایی که در سراسر دنیا مشغول به کار هستند، پیدا کردن فروشندگان لینک زمان زیادی نیاز دارد که کارکنان گوگل انقدر تایم ندارند. خب در پاسخ به این نظریه هم باید گفت سایت‌های فروش بک لینک

  • انقدر زیاده‌روی می‌کنند و
  • در لینکدهی ارتباط موضوعی را رعایت نمی‌کنند و
  • به طیف وسیعی از سایت‌های با فیلد کاری متفاوت لینک می‌دهند

که مانند گاو پیشانی سفید مورد توجه رقبای خود قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه گوگل از کاربران می‌خواهد تا در صورت مشاهده سایت‌های خرید و فروش بک‌لینک،آن‌ها را به گوگل معرفی کنند، افراد از این فرصت استفاده کرده و گزارش می‌دهند.

در چنین مواقعی کارشناسی از سمت گوگل سایت را بررسی می‌کند و بعد از اینکه از موضوع خرید و فروش بک لینک اطمینان حاصل کرد، سایت جریمه می‌شود. اکثر مواقع پیامی در گوگل‌ وب‌مستر برای مدیر سایت نمایش داده می‌شود و علت را گویا می‌شود. فراموش نکنید که هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده جریمه خواهند شد.

نکات مهم در خرید backlink

اگر با تفاسیری که در بالا به آن اشاره کردیم همچنان مصر به اقدام خود هستید و تمایلی به برنامه‌ریزی بلندمدت و تمرکز روش‌های استاندارد تولید محتوا و بهینه سازی سایت ندارید، قبل از هر اقدامی و صرف هزینه‌ای نکات زیر را در نظر داشته باشید تا در معرض خطر جریمه شدن سایت قرار نگیرید و ریسک کار را کمتر کنید.

  • یک اصل مهم و اساسی این است که از سایت‌های مرتبط با فیلد کاری خود اقدام به خرید لینک کنید
  • یک فاصله زمانی مشخص را تعیین کنید و باتوجه به آن‌ها اقدام به خرید لینک کنید. اگر برای شما تبلیغاتی باعنوان تبلیغ در 10 سایت رتبه بالا، خرید پکیج لینک با اعتبار بالا و این قبیل موارد ارسال شد، دقت کنید که همه لینک‌ها یکجا درج نشوند
  • به جای اینکه برای لینک‌های متنی در فوتر و سایدبار استفاده کنید، برای تبلیغات رپورتاژ  هزینه کنید
  • از همکاری با وب‌سایت‌هایی با فروش لینک گسترده و عمومی پرهیز کنید
  • به جای اینکه از تمامی صفحات سایت مرجع لینک دریافت کنید فقط از یک یا چند صفحه خاص سایت لینک بگیرید
  • حتی‌المکان سعی کنید مستقیما با مدیر سایت در ارتباط باشید و از واسطه‌های تبلیغاتی استفاده نکنید

اشتباهات رایج در خرید بک لینک

کافی‌ست یک سرچ کوتاهی در اینترنت بزنید و عناوینی و سایت‌هایی که در حوزه خرید و فروش بک‌ لینک فعالیت می‌کنند را کمی بررسی کنید. عناوین مختلف و البته وسوسه‌انگیزی خواهید دید که با کمی چاشنی هیجان شما را ترغیب به خرید می‌کنند. کافی ست در زمینه بک‌ لینک مبتدی باشید تا با یک مشاوره غلط و سودجویانه و تصمیم اشتباه سایت خود را تا مرز از دست دادن رتبه و اعتبار فعلی و جریمه گوگل پیش ببرید. با هم چند مورد از این تبلیغات و عناوین را بررسی کنیم.

خرید backlink انبوه

ما قصد نداریم در یک بازه زمانی کوتاهی تعداد زیادی بک لینک برای سایت خود درج کنیم. این کار نتیجه‌ای جز مشکوک شدن ربات‌های گوگل و جریمه شدن توسط ربات‌های گوگل نخواهد داشت. وقتی از سایت‌های زیادی که البته رتبه و ارزش پایینی دارند، یکدفعه 1000 لینک دریافت می‌کنید به الگوریتم پنگوئن آلارم لینکسازی غیرطبیعی می‌دهید. کافی ست تا سایت شما توسط این الگوریتم کمی آنالیز شود و متوجه این لینکسازی غیرطبیعی شود تا سایت شما جریمه و یا پنالتی شود.

خرید بک لینک ارزان

این عنوان را می‌توان خرید بک لینک بی‌کیفیت خواند چرا که هیچ ارزانی بی‌علت نیست. وقتی لینکی ارزان است یعنی هر کسی امکان درج لینک سایت خودش را در این سایت‌ها دارد. پس با این اوصاف این سایت‌ها لینک‌های زیادی از موضوعات متنوعی دریافت می‌کنند و طبیعتا ارزش و اعتبار بالایی ندارند.
از طرفی بالا بودن لینک‌های خروجی این سایت‌های برای گوگل به منزله سایت اسپم و یا فروشنده بک لینک خواهد بود.

خرید backlink خارجی

لینک گرفتن از سایت‌های معتبر خوب و تاثیرگذار است اما این دومین فاکتوری است که باید به آن توجه کنیم. اولین فاکتور ارتباط معنایی سایت مرجع و سایت شما است. منظور از لینک‌های خارجی، لینک از وب‌سایت‌های خارجی است که طبیعتا شاخص اول یعنی ارتباط موضوعی را ندارند. پس در مواجه با این نوع تبلیغات در نظر داشته باشید که این نوع لینک‌ها تاثیر چندانی در سایت شما نخواهند داشت.

بک لینک رایگان

یکی از بدترین و ضعیف‌ترین روش‌های لینکسازی خارجی که باعث آسیب جدی به سایت شما خواهد شد. در این روش آدرس سایت شما در تعداد زیادی دایرکتوری و ابزار تست آنلاین درج می‌شود. در واقع شما به صورت رایگان تعداد زیادی لینک را در زمان کوتاهی از سایت‌های کم‌ارزش و ضعیف دریافت کرده‌اید. در مواجه با چنین عناوینی به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.

سخن آخر

بک لینک یکی از بخش‌های مهم در بحث سئو و بهینه سازی سایت است. اما اینکه برای این کار اقدام به خرید لینک از سایت‌های دیگر کنید کمی ریسک دارد. باتوجه به اینکه این کار با قوانین گوگل مغایرت دارد، احتمال دارد سایت شما توسط گوگل جریمه شود و رتبه و اعتبار سایت خود را از دست بدهید.
در این مقاله چند نکته را توضیح دادیم که قبل از اقدام به خرید هر نوع لینکی بهتر است به آن توجه کنید. همچنین فراموش نکنید عناوین جذابی مانند خرید بک لینک ارزان، انبوه، رایگان و ... شما را گمراه نکند. اولین و مهمترین چیز قبل از هر اقدامی، بررسی ارتباط معنایی سایت مرجع با سایت شما و در درجه دوم بررسی اعتبار سایت است.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.