تکنیک های افزایش ctr سایت

تکنیک های افزایش ctr سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 15 دقیقه

نرخ کلیک یکی از مباحث مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. برای نتیجه گرفتن از عملکرد خود روی سایت و حرکت مفید در راستای الگوریتم‌های گوگل، باید به نرخ کلیک کاربران یا CTR اهمیت داده و بخشی از فعالیت خود را روی افزایش آن متمرکز کنیم. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل روی این مفهوم و به طور کلی تکنیک های افزایش CTR سایت صحبت کنیم.

نرخ کلیک چیست؟

این مفهوم فارسی شده عبارت Click Through Rate است. حال به سراغ توضیح مفهوم آن برویم. وقتی کاربری عنوان و یا عبارتی را در گوگل سرچ می‌کند، نتایج مختلفی را مشاهده می‌کند. بعد از بررسی و نگاه اجمالی به نتایج، تصمیم می‌گیرد که روی کدام لینک کلیک کند. CTR به شما نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران روی سایت شما در نتایج کلیک کرده‌اند. پس هر چه این درصد بالاتر باشد، نشان‌دهنده عملکرد خوب شما در سئو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. قبل از اینکه به دنبال افزایش نرخ کلیک باشید، باید به درک درستی از آن برسید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که فقط کسب رتبه خوب در نتایج گوگل کافی نیست. این رتبه‌بندی زمانی برای شما ارزش آفرین است که کاربر روی لینک وب‌سایت شما کلیک کند. چنانچه رتبه خوبی در نتایج دارید اما CTR پایین است، پس باید به سراغ تکنیک‌های افزایش نرخ کلیک رفته و با استفاده از روش‌های اصولی و استاندارد آن را افزایش دهید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

نرخ کلیک چه تاثیری روی سئو دارد؟

تاثیر CTR در سئو را با یک مثال بهتر متوجه خواهید شد. فرض کنید شما کلمه کلیدی با عنوان "کفش مردانه" را سئو کرده‌اید و در نتایج اول گوگل است. افراد زیادی سایت شما را می‌بینند اما کلیک کمی برای این کلمه دریافت می‌کنید. کلیک کم به این معنی است که افراد کمی با بیزنس شما آشنا می‌شوند و بالطبع مشتری کمی خواهید داشت. عملا زحمات شما برای بهینه سازی سایت بی‌فایده خواهد بود. نرخ کلیک است که به کمک شما می‌آید و عملکرد سئو را نتیجه‌بخش کرده و بازگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت.

با تولید محتوایی که برای کاربر جذاب است، مجاب کردن او به کلیک روی سایت کار راحتی خواهد شد. گوگل هم همواره سعی دارد که محتوای جذاب و کارآمد را به کاربر نمایش دهد. پس در یک نتیجه‌گیری کلی، هرچه محتوای بهتری تولید کنید که کاربر روی آن کلیک کند، رتبه خوبی در نتایج گوگل دریافت خواهید کرد. حالا متوجه شدید که چرا CTR از معیارهای مهم در سئو و بهینه سازی است و باید به آن توجه کرد. 

نرخ کلیک طبیعی خوب و مناسب چیست؟

قبل از اینکه شروع به افزایش نرخ CTR کنیم، باید بدانیم که تعریف درست از نرخ کلیک خوب چیست؟ طبق آمار و ارقامی توسط گوگل و کارشناسنان سئو منتشر است، اگر CTR عددی بین 3 تا 5 درصد باشد، به منزله یک درصد خوب در نظر گرفته می‌شود.
فراموش نکنید که این یک قاعده کلی است و مسملا اعداد و ارقام یک سایت فروشگاهی و یک سایت شرکتی دقیقا شبیه به هم نخواهد بود. پس در محاسبه و آنالیز این فاکتور، باید نوع بیزنس خود را هم در نظر داشته باشید.

چطور CTR سایت خود را بررسی کنیم؟

برای مشاهده این مقدار باید وارد اکانت گوگل سرچ کنسول سایت خود شده و در قسمت Performance تیک Average CTR  و Average position را فعال کنید. با کمی اسکرول صفحه، CRT مربوط به رنک‌های مختلف سایت خود را مشاهده می‌کنید. تناسب نرخ کلیک و پوزیشن‌ها کاملا به شما و تحقیق و عملکرد و استراتژی سئو و کلمات کلیدی شما مربوط است.

نمایش CTR در گوگل سرچ کنسول

بعد از بررسی مقادیر و پوزیشن‌ها، شروع به بهبود موارد کنید. شاید نیاز به اصطلاحاتی در تولید محتوا داشته باشید. متا تایتل و متا دیسکریپشن از جمله موارد مهمی است که با بهینه سازی آن، CTR سایت افزایش پیدا می‌کند.
به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای بررسی عملکرد، آنالیز گزارش‌ها است. پس یک گزارش CSV از گوگل وب‌مستر تهیه کنید و به کمک آن تغییرات افزایش و کاهش CTR را بررسی کنید.

تکنیک های افزایش CTR سایت

به مهم‌ترین بخش این مقاله رسیدیم. وقتی کاربر عنوانی را در گوگل سرچ می‌کند، زمان کوتاهی برای جلب توجه او دارید تا روی لینک سایت شما کلیک کند. خوشبختانه مواردی مانند متا تایتل و دسکریپشن وجود دارد که با بهینه سازی آن‌ها در زمان کوتاهی نظر کاربر را جلب خواهید کرد. در ادامه فاکتورهایی که باعث افزایش نرخ کلیک می‌شوند را مختصر و مفید بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.  

تکنیک‌ های افزایش نرخ کلیک کاربر -CTR

هدف از جستجو

در مواجه با CTR پایین، اولین چیزی که باید بررسی کنید، هدف کاربر از سرچ است. آیا محتوای شما با چیزی که کاربر به دنبال آن است، مطابقت دارد و نیاز او را برطرف می‌کند؟ مثلا ممکن است وب‌سایت شما در حوزه فروش کیف و کفش مجلسی باشد و با کلمه کلیدی خرید کفش کوهنوردی، در نتایج گوگل ظاهر شوید. این فقط یک مثال سطحی برای درک ارتباط محتوا با نتایج سرچ بود. در دنیای واقعی این فاصله محتوای شاید کمتر باشد ولی در هرصورت باعث کاهش نرخ کلیک می‌شوند. ارتباط محتوا و هدف کاربر از سرچ، خیلی مهم هستند و توجه به آن‌ها تاثیر مثبتی در افزایش CTR دارد. وقتی هدف کاربر را از جستجوی کلمه کلیدی درک کنید و محتوای خود را برای آن بهینه کنید، ترافیک سایت فوق‌العاده افزایش خواهد یافت. حتی هنگام تولید محتوا هم برنامه خود را روی پاسخگویی به نیاز کاربر و عبارات سرچ شده در گوگل، تنظیم کنید.

Search Position

منظور از Search Position، موقعیت کلمه کلیدی شما در لیست نتایج گوگل است. اینکه در نتایج گوگل، بین رتبه 1 تا 10 کدام مورد به شما اختصاص پیدا کند، خیلی مهم است. کاملا بدیهی است که کاربران بیشتر روی لینک اول تا سوم کلیک می‌کنند. جالب است بدانید که طبق آمار حدود 37 درصد از کل جستجوهایی که از طریق موتور جستجوی گوگل انجام شده است، به رتبه اول صفحه اول نتایج سرچ اختصاص پیدا می‌کند.
پس برای افزایش نرخ کلیک، باید در نتایج اول سرچ گوگل حضور داشته باشید. کلمات کلیدی پرترافیک خود را از طریق وب‌مستر پیدا کنید و با استفاده از تکنیک‌های سئو و یا باکمک یک متخصص سئو، آن‌ها را به نتایج اول گوگل بیاورید.

عنوان صفحه

عنوان صفحه جزو اولین بخش‌هایی است که کاربر از وب‌سایت شما مشاهده می‌کند. این عنوان می‌تواند بازدیدکننده را مجاب کند تا روی سایت شما کلیک کند یا نه. همین امر دلیلی بر میزان اهمیت عنوان سئو است. در وب‌سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوای آماده مانند جوملا و یا وردپرس استفاده شده است، محلی برای تعریف عنوان سئو وجود دارد. اگر سئو سایت وردپرس انجام می‌دهید، از پلاگین یوآست برای این کار استفاده کنید.
فراموش نکنید عنوان صفحه باید طوری سئو شده باشد که هدف کلی صفحه را به‌راحتی انتقال دهد. حدود 70 کاراکتر در بخش عنوان سئو وارد کنید، چون این تعداد کاراکتر در نتایج نمایش داده می‌شود. سعی کنید عنوانی انتخاب کنید که کاملا مرتبط با صفحه باشد و کلمات جذابی را در آن استفاده کنید. کلمات جذاب در هر کسب‌وکاری متفاوت است. با توجه به حوزه کاری خود استفاده از کلماتی مانند شگفت‌انگیز، بی‌نظیر، عجیب، فوق‌العاده، باوردنکردنی و ... مفید است. هر چه عنوان شما جذاب، مرتبط با سرچ کاربر، گویا و واضح‌تر باشد، CTR را نیز افزایش خواهد داد.

متا دیسکریشپن

متا دیسکریپشن دقیقا بعد از عنوان نمایش داده می‌شود. با این تفاوت که تعداد کاراکترهای آن بیشتر از عنوان سئو است. پس میزان اهمیت آن کاملا مشهود است. توضیح مختصری در حد 168 کاراکتر برای مطالب خود درج کنید. این بخش محل مناسبی برای استفاده از کلمات کلیدی مشابه و هم‌خانواده کلمات کلیدی اصلی است. اگر توضیحی برای بخش دیسکریپشن درج نکنید، گوگل قسمتی از متن را به عنوان متا دیسکریپشن در نتایج نمایش می‌دهد. مسلما انتخاب اتفاقی متا دیسکریشپن، نتیجه مثبتی برای افزایش نرخ کلیک نخواهد داشت. پس مانند عنوان سئو، توضیح نسبتا کاملی از محتوای صفحه، به همراه کلمات کلیدی مرتبط و جذاب در این بخش درج کنید.  

URL

یکی دیگر از تکنیک های افزایش CTR سایت URL شما است. همانظور که می‌دانید آدرس لینک‌ها در سئو و بهینه سازی سایت هم نقش مهمی دارند. سعی کنید در آدرس لینک‌ها از کلمه کلیدی اصلی صفحه استفاده کنید و تا حد ممکن لینک خود را کوتاه کنید. بهتر است تعداد کلمات لینک کمتر از 8 کلمه باشد و توصیف‌کننده محتوای صفحه باشد. تا حد ممکن از کلمات ارتباطی و کوتاهی مانند از، به، در، را و .... استفاده نکنید تا لینک شما طولانی نشود.
پیشنهاد دیگری که استفاده از آن در لینک‌ها برای کاهش نرخ کلیک خالی از لطف نیست، استفاده از کلمات انگلیسی است. بهتر است برای URLها از کلمات انگلیسی استفاده کنید. وقتی لینک فارسی در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، کارکترهای فارسی تبدیل به مجموعه‌ای از علامت و درصدهای نامفهوم می‌شوند. پس بهتر است انگلیسی باشد تا هم مفهوم باشد و هم در ذهن مخاطب ماندگاری بیشتری داشته باشد.

Snippetهای نتایج جستجو

حضور در رتبه‌های اول نتایج موتور جستجوی گوگل، یکی از اهداف ما در مسیر بهینه کردن سایت برای افزایش CTR است. وقتی شما در نتایج اول گوگل باشید و CTR بالایی داشته باشید، مسملا کاربران زیادی به سمت سایت و بیزنس شما هدایت خواهند شد. این ترافیک طبیعی برای شما افزایش درآمد و سودآوری خواهد داشت.
مثلا وقتی سئو سایت پزشکی خود را مطابق با الگوریتم‌های گوگل پیش ببرید و برای افزایش نرخ کلیک هم تلاش کنید، ترافیک طبیعی از بازار هدف خود یعنی بیماران خواهید داشت. اما این ترافیک طبیعی را چگون جذب کنیم. در ابتدای مقاله به چند مورد اشاره کردیم. در ادامه در رابطه با snippetها صحبت خواهیم کرد. snippetها نقش موثری در افزایش رتبه و جذب ترافیک طبیعی دارند.

Review Schema

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از سرچ عبارتی در نتایج گوگل سایت‌هایی را مشاهده کنید که امتیازبندی آن‌ها به صورت ستاره نمایش داده شده باشد. این امتیازهای ستاره‌دار به دلیل استفاده از اسکیمای review/rating است. شاید با خودتان بگویئد که سایت من بخش امتیازدهی دارد و نیازی به این اسکیما نیست. اما لازم است بدانید که دیگر ستاره‌های بازبینی و مرور به طور خودکار در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود. یعنی اگر یک سایت فروشگاهی دارید که کاربران به محصولات شما امتیاز و ستاره داده‌اند، این امیتازها در نتایج نمایش گوگل داده نمی‌شود. به همین دلیل استفاده از استرکچر دیتا پیشنهاد می‌شود. 

استفاده از استرکچر دیتای مرورها تاثیر خیلی خوبی روی افزایش نرخ کلیک دارد. معمولا لینک‌های ستاره‌دار در نتایج گوگل، نظر کاربر را بیشتر به خود جلب می‌کنند و حس اعتماد در کاربر ایجاد می‌کند. به همین دلیل کاربران بیشتر روی این وب‌سایت‌ها کلیک می‌کنند.
توجه داشته باشید، فقط برای نتایج صفحه اول گوگل کدهای اسکیما نمایش داده می‌شوند. پس اگر در سایت خود از اسکیما استفاده کرده‌اید اما هنوز در نتایج گوگل، استراکچر دیتای مورد نظر را ندارید، ابتدا لینک خود را با استفاده از روش زیر بررسی کنید.

بااستفاده از فرمول site:domain.com آدرس لینک مورد نظر خود مثلا site:https://vediana.com/services/web-design  را در گوگل وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. اگر بعد از نمایش نتیجه، صفحه وب‌سایت شما اسکیما داشت یعنی باید برای افزایش رتبه صفحه بیشتر تلاش کنید تا به صفحه اول گوگل برسید. بعد از اینکه به صفحه اول آمدید، کد اسکیما به خوبی برای کاربران نمایش داده می‌شود.

اسکیمای FAQ

این اسکیما کار پرسش و پاسخ را انجام می‌دهد. نحوه نمایش هم به این صورت است که بعد از عناوین متا دیسکریپشن، فیلدهایی به صورت پرسش و پاسخ نمایش داده می‌شود. سوالاتی که ممکن است برای کاربران شما پیش بیاید را در این اسکیما وارد کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهید. سوال و جواب باید به گونه‌ای باشد که کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک سایت شما بکند. به همین دلیل بهتر است خیلی کامل و جامع به سوالات پاسخ ندهید و آن‌ها را برای رسیدن به پاسخ کامل، به سمت سایت هدایت کنید. مثلا در بحث سئو سایت شرکتی، یکی از سوالات متدوال قیمت سئو است. برای پاسخ به این سوال توضیح مختصری داده و کاربر را برای مشاهده لیست قیمت پکیج‌های مختلف به کلیک روی لینک سایت ترغیب می‌کنیم. این کار باعث افزایش نرخ کلیک وب‌سایت خواهد شد.
آمار و ارقام نشان می‌دهد که ‌سایتی که از اسکیمای FAQ استفاده کرده است‌، حداقل دو برابر بیشتر از رقیب خود که از این اسکیما استفاده نکرده‌اند، کلیک دریافت کرده است. حتی اگر از نظر رتبه و رنک با هم یکی نباشند و از سایت رقیب پایین‌تر باشد.

اسکیمای Anchor Links

این اسکیما لینک‌هایی را در نتایج نمایش می‌دهد که با کلیک روی آن‌ها به بخش خاصی از سایت هدایت می‌شوید. هرچند زیاد از این اسکیما استفاده نمی‌شود ولی با استفاده از آن لینک‌های خود را در نتایج گوگل متمایز خواهید کرد. استفاده از این اسکیما برای کاربر جذاب است و باعث می‌شود آن‌ها تمایل بیشتری برای تعامل و برقراری ارتباط با برند شما داشته باشند.

نرخ کلیک طبیعی چیست؟

استفاده از کلمه طبیعی در این اصطلاح به معنی ترافیکی است که کاملا طبیعی و ارگانیک لینک وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مشاهده کرده و بعد از کلیک روی نتایج، وارد سایت شما شده است. در مبحث سئو و بهینه سازی محتوا نیز تلاش اصلی مدیر سایت یا سئوکار این است که کاربر را مجاب کند تا روی لینک وب‌سایت آن‌ها کلیک کند. با این کار نرخ کلیک نیز افزایش می‌یابد. پس افزایش CTR در بحث سئو هم حائز اهمیت است.

اما چرا ترافیک طبیعی مهم است؟ با توجه به دلایلی که در ادامه مشاهده می‌کنید به پاسخ این سوال خواهید رسید.

  • اولین نکته اعتماد است. موتور جستجوی گوگل میزان ترافیک خیلی بالایی دارد و به قول معروف امتحان خودش را پس داده است و کاربران به‌راحتی به آن اعتماد کرده‌اند.
  • از طرفی نتایجی که گوگل نمایش می‌دهد از فیلترهای الگوریتم‌هایش رد شده‌اند. الگوریتم‌هایی که به‌طور مرتب آپدیت می‌شوند و در راستای هدف گوگل یعنی نمایش بهترین نتیجه به کاربر فعالیت می‌کنند. پس وقتی سایتی در نتایج نمایش داده می‌شود، از نظر کیفیت محتوا و سئو و طراحی سایت خیلی خوب عمل کرده است.
  • شاید برای رسیدن به نتایج اول گوگل راه طولانی در پیش داشته باشید ولی با حضور و تلاش مستمر و به کار بردن اصول سئو و گذشت زمان، به نتیاج اول گوگل خواهید رسید. بعد از اینکه اعتماد گوگل را جلب کردید، راه بسیار هموار خواهد شد و از مزایای خوب این اعتماد از جمله افزایش CTR طبیعی، برای مدت طولانی لذت خواهید برد.
  • وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل یعنی جزو 10 نتیجه اول هستند، 92 درصد ترافیک گوگل را به خود اختصاص داده‌اند که حدود 33 درصد آن مربوط به 5 رتبه اول است. پس جذب ترافیک، افزایش نرخ کلیک و رونق کسب‌وکار شما را به همراه خواهد داشت.

در مقابل ترافیک طبیعی، تبلیغات کلیکی وجود دارند که با پرداخت هزینه، ترافیک جذب می‌کنید. تبلیغات کلیکی گوگل، نام آشنایی برای اکثر مدیران وب‌سایت‌ها است. مبلغی را به عنوان تبلیغات پرداخت می‌کنید و وب‌سایت شما در ازای کلمه کلیدی مورد نظرتان در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد. به ازای هر کلیک کاربر روی سایت شما، مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کنید. در واقع نرخ کلیک عامل اصلی محاسبه قیمت در تبلیغات کلیکی گوگل است.

بهترین اصول برای افزایش نرخ کلیک به صورت طبیعی

در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، مواردی را در ادامه توضیح خواهیم داد. توجه به این نکات هم تاثیر خوبی در افزایش CTR دارد و هم اینکه باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و ماندگاری او در سایت بیشتر شود. همانطور که می‌دانید این ماندگاری کاربر هم برای سئو سایت شما خوب است و هم اینکه کاربر بیشتر با خدمات و محصولات شما آشنا می‌شود و چه بسا با جلب اعتمادش، اقدام به خرید محصول و خدمات شما کند.

هنگام تولید محتوا، کاربر را در نظر بگیرید نه موتورهای جستجو

از مهم‌ترین موارد برای تولید محتوا همین نکته است. همیشه و همیشه کاربر را در راس تولید محتوای خود قرار دهید. به سوالات او پاسخ دهید. پاسخی که نیاز او را کاملا برطرف کند. حتما با محتوایی روبرو شده‌اید که چندین بار یک متن را خوانده‌اید اما متوجه منظور نویسنده نشده‌اید. منظور ما دقیقا چنین مطالبی است و باید از نوشتن و استفاده از آن‌ها پرهیز کنید. وقتی محتوای شما کاربرپسند نباشد، تعامل و کلیکی از کاربر دریافت نمی‌کند. اگر کاربر بعد از سرچ و دیدن سایت شما در نتایج و کلیک روی سایت، به چنین محتوایی بر بخورد، بعد از مدتی دیگر با دیدن سایت شما در نتایج، روی سایت شما کلیک نخواهد کرد. چرا که برند شما با محتوای ضعیف در ذهن او نقش بسته است. اما وقتی هدف شما در تولید محتوا کاربر باشد، بعد از مدتی کاربر به محتوا و سایت شما اعتماد کرده و حتی اگر در رنک‌های پایین‌تر باشید، احتمال کلیک روی سایت شما بیشتر خواهد بود. چون کیفیت محتوا و اطلاعات وب‌سایت شما چندین بار به کاربر ثبت شده است.

ارائه ارزش

ارائه ارزش به مخاطب یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش نرخ کلیک است. فرض کنیم کاربری عنوان " تکنیک های افزایش CTR سایت" را در گوگل سرچ کرده است و وارد این صفحه از مقالات ودیانا می‌شود. هدف او از سرچ، خواندن تکنیک‌ها است. پس باید بعد از خواندن مقاله با یک سری تکنیک آشنا شود. اینکه تیتروار به او بگوئیم استفاده از متا دیسکریشپن خوب است، برای او کفایت نمی‌کند و خبری از خلق ارزش نیست. اگر محصولی دارید، ویژگی‌های محصول، عملکرد، فواید و ... را کامل توضیح دهید.
اگر خدماتی ارائه می‌دهید، کامل و جامع آن‌ها را توضیح دهید و مزیت رقابتی خود را برای کاربر بیان کنید. به طور کلی با توجه به بیزنس و هدف کاربر، ارزش ارائه کنید و با رتبه‌گرفتن در نتایج گوگل کلیک‌های بیشتری بگیرید.

ساده نویسی

بهتر است مطالب را به ساده‌ترین شکل ممکن برای کاربر بنویسید. فراموش نکنید همه کاربران در حوزه کاری شما متخصص نیستند. حتی افرادی که سطح دانش خیلی بالایی دارند هم تمایلی به سایتی با محتوای پیچیده و پر از اصطلاحات و کلمات سخت نشان نمی‌دهند. اگر در بخشی نیاز به استفاده از کلمات تخصصی دارید، یادداشت کوتاهی برای کاربر بگذارید و آن اصطلاح را برای کاربر به زبان ساده و روان توضیح دهید.
باتوجه به موضوع بحث این مقاله یعنی افزایش نرخ کلیک، بخش مهمی که باید ساده‌نویسی را در آن رعایت کنیم، عنوان مقاله است. استفاده از عنوان سخت و پیچیده فقط کار شما را سخت‌تر خواهد کرد و احتمال کلیک کاربر روی لینک خیلی کم خواهد بود.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.