200 فاکتور مهم سئو و بهینه سازی سال ۲۰۲1

200 فاکتور مهم سئو و بهینه سازی سال ۲۰۲1
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 15 دقیقه

سئو و بهینه سازی سایت یکی از عوامل مهم در ارتقا کیفیت سایت و البته رشد بیزنس است. گوگل حدود 200 فاکتور را در پروسه سئو سایت شما بررسی می‌کند. بعضی از این فاکتورها مانند اهمیت متاتایتل و متا دیسکریپشن تایید شده هستند ولی بعضی فاکتورها در حاله‌ای از ابهام قرار دارند و بین کارشناسان سئو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. در این مقاله به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ عنوان

یکی از بخش‌های مهم برای سئوی محتوا سایت، تگ عنوان است. در واقع عنوان سئو را می‌توان به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی یا On-Page هم دانست. به همین دلیل حتما از کلمه کلیدی در متاتگ عنوان سایت خود استفاده کنید و از تاثیر مثبت آن روی سئو سایت خود بهره‌مند شوید. مثلا وقتی سئو سایت فروشگاهی خود کار می‌کنید، در صفحات دسته‌بندی، کلمه کلیدی مربوط به هر دسته‌بندی را در تگ عنوان درج کنید.

2. شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی

استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان تاثیر مثبتی دارد ولی وقتی در ابتدای عنوان از آن استفاده کنید، نتیجه بهتری دارد. بنابر گزارش‌های سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می‌شود نسبت به تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن است، تاثیر بهتری دارد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

3. استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ توضیحات

این فاکتور یعنی استفاده از کلمه کلیدی در متای توضیحات برای گوگل اهمیت چندانی ندارد و معیاری برای رتبه‌بندی محسوب نمی‌شود. اما همانطور که می‌دانید، متاتگ عنوان و متاتگ دیسکریپشن اولین بخش‌هایی است که کاربر در لیست نتایج گوگل مشاهده می‌کند. اگر این توضیحات برای او قانع‌کننده و جذاب باشد، روی سایت شما کلیک می‌کند. پس با استفاده از کلمات کلیدی در متاتگ توضیحات، احتمال کلیک کاربر را افزایش می‌دهید و این افزایش ورودی برای گوگل مهم است.

4. استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1

حتما شنیده‌اید که هر صفحه وب باید حتما و تنها یک تگ H1 داشته باشد. تگ H1 یکی از المان‌هایی است که گوگل با استفاده از آن ارتباط بین موضوع سایت و فعالیت سایت را بررسی می‌کند. این تگ به گوگل نشان می‌دهد که محتوای موجود در صفحه در رابطه با چه موضوع و بحثی است.

5. استفاده از کلمات کلیدی در سرتیترهای H2 ، H3

به‌طور کلی هرچه ساختار محتوای وب‌سایت شما برای گوگل خواناتر باشد، کار ربات‌های گوگل برای درک محتوا و رتبه‌بندی راحت‌تر می‌شود. استفاده از سرتیترها و البته به کاربردن کلمات کلیدی در آن‌ها نیز به این امر کمک می‌کند.

6. استفاده کردن از کلمه کلیدی داخل متن

وقتی از یک کلمه کلیدی در متن خود استفاده می‌کنید، گوگل متوجه اهمیت آن کلمه در صفحه شما می‌شود. از طرفی محوریت مطلب و اینکه این صفحه یا مقاله راجع به چه موضوعی صحبت می‌کند هم اطلاعاتی به‌دست می‌آورد. مثلا وقتی یک صفحه را برای سئو سایت پزشکی بهینه می‌کنید، از این کلمه کلیدی چندین مرتبه در صفحه خود استفاده می‌کنید و بعد از رتبه گرفتن، گوگل آن صفحه را با سرچ کلمه کلیدی سئو سایت پزشکی، برای کاربران نمایش می‌دهد. نکته مهم زیاده‌روی نکردن است. کلمات کلیدی را طبیعی و به‌دور از افراط و تفریط در متن خود پخش کنید. هدف ما اسپم کار کردن نیست.

7. طول محتوا

حتما جمله محتوا پادشاه است را شنیده‌اید. ولی باید بدانید که هر محتوایی پادشاه نیست. محتوای سایت باید باکیفیت و غیرکپی باشد. هرچه طول متن شما طولانی‌تر باشد، برای گوگل ارجحیت دارد. در واقع گوگل محتوای طولانی را به محتوای کوتاه ترجیح می‌دهد. محتوای طولانی روی موقعیت وب‌سایت شما در گوگل نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.

8. فهرست مطالب

با قراردادن فهرست مطالب در ابتدای هر مطلب و مقاله، گوگل و البته کاربران پیش‌زمینه خوبی از محتوا پیدا می‌کنند. با این کار متن شما برای گوگل قابل درک می‌شود و بازدیدکننده‌ها هم راجع سرفصل‌های مطلب اطلاعات کلی پیدا می‌کنند.

9. استفاده از ادبیات ساده

کابران وب‌سایت شما از هر قشری با سطح دانش متفاوت خواهند بود و این مساله برای گوگل مهم است. گوگل با استفاده از ابزارهایی که دارد، سطح خواندن یک مطلب را تخمین می‌زند. پرسونای شما با هر سطح معلوماتی باید با محتوای شما ارتباط برقرار کرده و متوجه مطالب بشود. برای گوگل مهم است که مطالب را به زبان ساده و قابل فهم برای کاربر توضیح دهید.

10. چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی درصدی است که نمایانگر تعداد کلمات کلیدی نسبت به کل متن است. اهمیت این فاکتور مثل گذشته نیست ولی همچنان برای بعضی کلمات کلیدی عنصر مهمی محسوب می‌شود. فراموش نکنید که تراکم کلمات کلیدی شما در وب‌سایت نباید زیاد باشد.

11. استفاده از LSI در متن محتوا

منظور از LSI همان عبارات مرتبطی است که در انتهای صفحه نتایج گوگل تحت عنوان، Searches related to یا جستجوهای مرتبط مشاهده می‌کنید. این عبارات باعث می‌شود تا ربات‌های گوگل متوجه معنی کلماتی با چند معنی، بشوند. استفاده یا عدم استفاده از این المان فاکتوری  به عنوان نشانه کیفی تولید محتوا در وب‌سایت شما عمل می‌کند.

12. استفاده از LSI در متا تگ عنوان و یا متاتگ دیسکریپشن

این کار مانند استفاده از کلمات کلیدی LSI در داخل متن، به درک مفاهیمی با چند معنی کمک می‌کند.

13. طول عمر دامنه

منظور از طول عمر دامنه، مدت زمانی است که دامنه ثبت شده است. یعنی شاید 1 سال برنامه‌ریزی و طرح بیزنس و طراحی سایت شما طول بکشید، اما همان ابتدای کار دامنه خود را ثبت کرده باشید. البته این فاکتور خیلی تاثیرگذار نیست و در مواردی که اختلاف ثبت دامنه 6 ماه است، زیاد به چشم نمی‌آید ولی مسلما بین دامنه‌ای با قدمت 10 ساله و دامنه 6 ماهه تفاوت وجود دارد. 

14. مدت زمان ثبت دامنه

طبق سخن کارشناسان گوگل، دامنه‌های باارزش چندین سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مقابل دامنه‌های کم‌ارزش شاید یک‌سال هم استفاده نشوند. به‌خاطر همین گوگل تاریخ انقضای دامنه‌ را هم به عنوان فاکتوری در آنالیز ارزش و اعتبار سایت در نظر می‌گیرد. دامنه قدیمیتر اعتبار بیشتری دارد. به همین دلیل است که اکثر موقع ثبت دامنه، پیشنهاد ثبت دامنه 5 ساله را به شما میدهند.

15. دامنه یکسان با کلمه کلیدی

منظور از این اصطلاح این است که دامنه سایت شما دقیقا کلمه کلیدی هدف شما باشد. مانند mobilestore.comکه نامی برای فروشگاه موبایل است. این یکسانی نامه دامنه و کلمه کلیدی کمک خوبی برای گوگل است تا بتواند حوزه کاری شما را تشخیص داده و سایت را برای گروه کاربری هدف با کلمات کلیدی مرتبط نشان دهد. اگر سایت شما خیلی قوی و حرفه‌ای باشد، این فاکتور مانند یک پله پرش برای شما عمل می‌کند ولی برای سایت‌های ضعیف کارایی زیادی ندارد. طبق توئیتی که مت کاتز منتشر کرده است، باتوجه به آپدیت‌های گوگل، سایت‌های بی‌کیفیتی که از دامنه یکسان استفاده می‌کنند، کمتر در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند.

16. شروع دامنه با کلمه کلیدی

دامنه‌ای که با کلمه کلیدی شروع می‌شود، نسبت به دامنه‌ای که اصلا از کلمه کلیدی در آن استفاده نشده است و یا در وسط و انتهای دامنه از آن استفاده شده، رتبه و اعتبار بیشتری دارد. مثلا وب‌سایتی که با هدف سئو سایت وردپرس راه‌اندازی شده است و از عبارت seowordpress در ابتدای دامنه خود استفاده کند.

17. استفاده از کلمات کلیدی اصلی در نام دامنه

مثلا یک وب‌سایت بیزنسی در حوزه فروش آنلاین ماهی دارد و در نام دامنه از fishonline استفاده می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی ندارد ولی همچنان یک سیگنال مثبت برای گوگل محسوب می‌شود و موتورهای جستجو، کلمات کلیدی موجود در نام دامنه را بولد نمایش می‌دهند.

18. کلمه کلیدی در ساب‌دومین

ساب‌دومین همان زیردامنه‌های سایت است. مثلا یک سایت درج آگهی ممکن است بخش آگهی‌های شهر تهران  را در ساب‌دومین tehranads.domainnema.com ثبت کند. طبق تحقیقاتی که وب‌سایت MOZ در سال 2011 منتشر کرد، تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در ساب‌دومین در سئو سایت کاملا محرز است. 

19. تاریخچه دامنه

بعضا گوگل تاریخچه سایتی که قبلا برای شخص دیگری بوده است را دوباره تنظیم می‌کند. با این کار لینک‌هایی که به دامنه ارجاع داده شده بود نیز از بین می‌روند. حتی در بعضی موارد ممکن است سایت قبلی جریمه شده باشد و گوگل این جریمه را به سایت جدید انتقال دهد. پس اگر قصد خرید دامنه از شخص دیگری را دارید، حتما از سابقه دامنه و سایت قبلی اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید و زحمات شما بی‌نتیجه نشوند.

20. خصوصی و عمومی بودن اطلاعات دامنه

بعد از ثبت دامنه، اطلاعات شما به‌عنوان مالک دامنه در سایت whois ثبت می‌شود. این اطلاعات مانند اکانت اینستاگرام، به حالت خصوصی و عمومی قابل تنظیم هستند. بهتر است نمایش اطلاعات را به حالت عمومی تنظیم کنید. چون خصوصی کردن اطلاعات برای گوگل غیرطبیعی است و این‌طور به نظر می‌رسد که در حال مخفی کردن چیزی هستید.

21. جریمه‌کردن مالک دامنه

اگر شخصی به‌عنوان اسپمر برای گوگل شناسایی شود، تمام سایت‌هایی که متعلق به این شخص هستند، بادقت بیشتری آنالیز می‌شوند. دلیل اهمیت دامنه و اطلاعات آن برای گوگل نیز اینجا مشخص می‌شود.

22. TLD کشوری

منظور از TLD همان پسوند دامنه مانند ir. و com. است. هر کشوری TLD مخصوص به خودش را دارد. برای مثال ir. متعلق به ایران است و iq. برای کشور عراق است. با استفاده از TLD رتبه سایت شما در کشور خاص بهبود پیدا می‌کند و تاثیرگذار است، اما در رتبه‌بندی جهانی تاثیر زیادی ندارد.

23. سرعت بارگذاری صفحات وب از طریق HTML

سرعت سایت از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای بهینه سازی سایت است. ربات‌های گوگل سرعت سایت را باتوجه به کدهای سایت و حجم فایل‌ها بررسی می‌کنند.

24. سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت در گوگل کروم

گوگل با اطلاعات کاربری گوگل کروم می‌تواند سرعت سایت را بررسی کند. با این کار میزان سرعت سایت برای کاربر را اندازه می‌گیرد. سایت شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شود. برای سنجش سرعت سایت می‌توانید از سایت جی‌تی‌متریکس استفاده کنید.

25. استفاده کردن از AMP برای افزایش سرعت

AMP فریمورک کدنویسی است که توسط گوگل معرفی شده است. این تکنولوژی در نسخه موبایل تاثیر خود را نشان می‌دهد و باعث افزایش سرعت سایت می‌شود. با کمک AMP رتبه سایت شما در نسخه موبایل بهبود پیدا می‌کند و نتیجه خوبی خواهید گرفت.

26. تطابق محتوای صفحه با عنوانی که برای آن درج شده

وقتی کاربر عنوانی را در گوگل سرچ می‌کند، توقع مشاهده مطلب مرتبط با موضوعش را دارد. سعی کنید هنگام تولید محتوا، مطلبی کاملا مرتبط با عنوان صفحه درج کنید. به سوالات زیر بعد از تولید محتوا پاسخ بدهید.

  • آیا عنوان صفحه با مطلبی که در آن درج شده است، مطابقت دارد؟
  • آیا به نیاز و پرسش کاربری که عنوان صفحه شما را سرچ کرده است، پاسخ مناسبی داده شده است؟

پاسخ مثبت به این دو سوال به منزله کسب امتیاز مثبت در این بخش است. توجه داشته باشید که هرنوع محتوایی که در سایت درج می‌کنید یعنی متن، عکس، ویدئو باید در راستای موضوع صفحه باشد.

27. محتوای تکراری

گوگل همیشه با محتوای تکراری و کپی مخالف بوده است. استفاده از متن وب‌سایت‌های دیگر آسیب جدی به وب‌سایت شما می‌زند و روی سئو سایت تاثیر منفی دارد. گوگل بااستفاده از الگوریتم‌هایش و کمک از هوش مصنوعی به‌راحتی محتوای کپی و تکراری را تشخیص می‌دهد و سایت را جریمه می‌کند.

28. الگوریتم مرغ مگس‌خوار

هدف اصلی گوگل، نمایش بهترین محتوا به کاربر است. به همین دلیل بااستفاده از الگوریتم مرغ مگس‌خوار فقط به کلمات کلیدی اکتفا نمی‌کند و تمرکز ویژه‌ای روی محتوای صفحه و کیفیت آن دارد. ‌

29. استفاده از تگ کنونیکال

اگر مجبور به استفاده از محتوای تکراری در سایت خود شدید، بهتر است از این تگ استفاده کنید. محتوای تکراری به این معنا که مطلبی را در سایت خود بیشتر از یک بار تکرار کرده باشید، نه اینکه مطالب سایت‌های دیگر را در سایت خود تکرار کرده باشید. با این کار گوگل دیگر سایت شما را به دلیل استفاده از محتوای تکراری جریمه نمی‌کند و رتبه سایت شما افت نمی‌کند.

30. به‌روزرسانی محتوا

سعی کنید به طور منظم محتوای وب‌سیت خود را به‌روز کنید. گوگل الگوریتمی تحت عنوان الگوریتم فرشنس منتشر کرد که تمرکز آن بررسی به‌روزرسانی محتوا است.

 الگوریتم فرشنس

31. مقدار به‌روزرسانی محتوا

وقتی صحبت از به‌روزرسانی محتوا می‌شود، منظور ما تغییر چند جمله و یا چند کلمه نیست. بلکه باید آپدیت کاملی روی محتوا انجام دهید. مقدار این مطالب آپدیت شده خیلی مهم است. مثلا مطلبی تحت عنوان تعرفه سئو داریم و در آن پکیج‌ها را به همراه قیمت درج کرده‌ایم. در آپدیت به‌طور کلی پکیج‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌ها را به‌روز می‌کنیم. حتی ممکن است پکیج‌های جدید اضافه و یا پکیجی را حذف کنیم.

32. بهینه سازی تصاویر وب‌سایت

تصاویر وب‌سایت نقش مهمی در سرعت و سئو سایت دارند. سعی کنید در تگ ALT تصاویر، اسم فایل، عنوان و توضیحات از کلمه کلیدی صفحه مورد نظر استفاده کنید. این کار تصاویر شما را برای گوگل خوانا می‌کند. در واقع گوگل در حالت عادی چیزی راجع به محتوای عکس نمی‌فهمد ولی وقتی برای تصویر عنوانی را تعریف می‌کنید، متوجه محتوای تصویر می‌شود.
برای بهبود سرعت سایت هم حتما حجم تصاویر خود را در فتوشاپ یا سایت‌های کاهش حجم تصاویر، بهینه کنید.

33. تاریخ به‌روزرسانی سایت

به‌روزرسانی مداوم و مکرر وب‌سایت خود را در دستور کار خود قرار دهید. اگر آخرین آپدیت سایت به بیش از یک ماه می‌رسد، در برنامه‌ریزی و مدیریت محتوا وب‌سایت خود تجدید نظر کنید. تا حد امکان هرروز و یا هر هفته سایت خود را آپدیت کنید.

34. برجستگی کلمات کلیدی

اگر از کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوا استفاده کنید، گوگل متوجه می‌شود که موضوع این وب‌سایت در رابطه با چه کلمه‌ای است. استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ عنوان تگ H1، H2 و متا دیسکریپشن هم عوامل موثری در برجستگی کلمه کلیدی هستند.

35. کیفیت لینک‌های خروجی

سایت‌های که به آن‌ها لینک می‌دهید نیز برای سئو سایت مهم هستند. مثلا یک مطلبی را از ویکی‌پدیا اقتباس کرده‌اید، پس بهتر است مطلب خود را به ویکی‌پدیا لینک بدهید. لینک کردن به وب‌سایت‌هایی که اعتبار بالا و رتبه خوبی دارند، باعث جلب اعتماد گوگل به وب‌سایت شما می‌شود.

36. موضوع سایت‌های لینک‌های خروجی

اگر سایت شما در حوزه پزشکی فعالیت می‌کند، لینک کردن به سایتی در حوزه خودرو کار منطقی و معقولی نیست. پس در حوزه مرتبط با خودتان لینک‌سازی انجام بدهید. گوگل با استفاده از الگوریتم Hill Top ممکن است موضوع سایت شما را باتوجه به سایتی که به آن لینک داده‌اید، طبقه‌بندی کند. در واقع این سایت‌ها به‌عنوان یک سیگنال برای پیدا کردن موضوع وب‌سایت شما محسوب می‌شوند.

37. دستور زبان و املا

به‌کارگیری نکات نگارشی و دستور زبان محتوای وب‌سایت را برای کاربر خوانا می‌کند و یکی از فاکتورهای نشان‌دهنده کیفیت سایت است.

38. بهینه سازی نسخه موبایل

سایت‌های موبایل‌فرندلی که برای موبایل سئو شده‌اند و عواملی مانند سرعت در موبایل به خوبی در آن‌ها رعایت شده‌ است، اعتبار و ارزش بیشتری نزد موتور جستجوی گوگل دارند.

39. قابلیت استفاده موبایلی

کاربران زیادی برای استفاده از وب‌سایت‌ها از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. گوگل بر اهمیت این امر کاملا واقف است و الگوریتمی تحت عنوان Mobile First Index را برای این موضوع در نظر گرفته است. به این ترتیب که هر چه کاربر راحت‌تر از وب‌سایت شما استفاده کند، امتیاز بیشتری در این الگوریتم شامل حال شما می‌شود.

40. ارائه محتوای تکمیلی

محتوای تکمیلی مفید مهره خوبی برای نمایش کیفیت سایت و صفحات آن است. استفاده از مواردی مانند ماشین حساب بهره وام، مبدل ارز، مبدل واحدهای اندازه‌گیری و ... نمونه‌هایی از محتوای تکمیلی مفید هستند.

41. محتوای تکمیلی پشت تب‌ها

اگر محتوایی در سایت دارید که بعد از کلیک کاربر روی تب قابل مشاهده می‌شوند، بهتر است بدانید که طبق اعلام گوگل، ممکن است این محتوا ایندکس نشوند.

42. تعداد لینک‌های خروجی

همیشه باید تعادل را رعایت کنید. اگر تعداد لینک‌های خروجی dofollow زیاد باشد، تاثیر منفی روی سئو سایت خواهد گذاشت.

43. استفاده از انواع محتوا

برای تولید محتوا از انواع محتوا شامل عکس، فیلم، گیف، اینفوگرافی استفاده کنید. با این کار کیفیت محتوای وب‌سایت خود را بالا خواهید برد. بدون شک استمرار به تولید محتوای باکیفیت، باعث جذب کاربر و افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

44. کیفیت لینک‌سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی از نکات مهم در سئو داخلی است. توجه داشته باشید، لینک دادن از صفحات با رنک بالا تاثیر بهتری نسبت به لینک دادن از صفحات با پیج رنک پایین و ضعیف دارد.

45. لینک‌های شکسته

لینک شکسته سایت خود را مدیریت کنید. لینک شکسته صفحاتی هستند که به هر دلیلی دیگر وجود ندارند. ممکن است صفحات مربوط به آن لینک حذف یا تغییر اسلاگ داشته باشند. اگر تعداد این صفحات بالا برود، گوگل آن را به منزله رهاشدن سایت به حال خود تلقی می‌کند. نتیجه تاثیر منفی در سئو سایت خواهد شد. چنانچه در زمینه لینک‌های شکسته و راه‌حل آن یعنی ریدایرکت، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید حتما مقاله ریدایرکت چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ را مطالعه کنید.

46. ارورهای HTML

کدهای درج شده در وب‌سایت شما خیلی مهم هستند. این کدها باید تمیز و سبک باشند. اگر برنامه‌نویسی سایت خوب کدنویسی شود، چیزی تحت عنوان ارور HTML نخواهید داشت. در مقابل داشتن ارور به معنای کدنویسی ضعیف و قالب ضعیف است که روی المان‌های مختلفی مانند سرعت سایت تاثیر می‌گذارند و چه بسا در روند سئو سایت شما تداخل ایجاد کنند.

47. دومین آتوریتی

Domain Authority را شاید با نام اعتبار دامنه هم بشناسید. بین دو صفحه از دو وب‌سایت متفاوت که همه فاکتورهای سئو در آن‌ها یکسان است، سایتی که ارزش و اعبتار دامنه بیشتری دارد، رتبه بهتری را از آن خود می‌کند.

48. رنک صفحه

در کنار دومین آتوریتی، پیج آتوریتی را داریم و هرچه این فاکتور بالاتر باشد، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت.

50. طول URL

تا حد امکان از URL کوتاه در وب‌سایت خود استفاه کنید. طولانی شدن URL بعضا باعث می‌شود که لینک شما به‌وسیله ربات‌های گوگل بررسی و ایندکس نشود. در مقابل گوگل از لینک‌های کوتاه خیلی استقبال می‌کند.

51. کلمه کلیدی در URL

کلمه کلیدی از سیگنال‌های ارتباطی است تا موتور جستجو موضوع صفحه را متوجه شود. استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی از فاکتورهای سئو است که تاثیر هر چند کوچکی در رتبه‌بندی سایت دارد.

52. مسیر URL

در این فاکتور هم کوتاه بودن مسیر، مزیت محسوب می‌شود. به این صورت که هرچه مسیر URL به صفحه اصلی نزدیک‌تر باشد، اعتبار بیشتری می‌گیرد. یعنی صفحاتی که به صفحه اصلی نزدیک‌تر هستند، نسبت به صفحاتی که در عمق هستند، رتبه بهتری می‌گیرند.

53. دسته‌بندی صفحات

با دسته‌بندی صفحات در یک دسته‌بندی مشترک، جایگاه وب‌سایت خود را در نتایج بهبود خواهید بخشید. استفاده از دسته‌بندی هم سیگنال ارتباط را برای موتور جستجوی گوگل ارسال می‌کند. فرض کنید سایتی در زمینه گردشگری دارید و مطلبی را دسته‌بندی نکرده‌اید و یا در گروه اشتباه دسته‌بندی کرده‌اید و مطلب در سایت منتشر شده است. خب این مطلب مربوط به کدام دسته‌بندی است؟ محتوای آن متناسب با کدام بخش است؟ این ابهام و عدم ساختار، امتیاز منفی است. پس در ایجاد ساختار و دسته‌بندی در سایت دقت کنید و تمامی مطالب را به درستی در سایت طبقه‌بندی کنید.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.