نحوۀ ایجاد لینک های رپورتاژ آگهی

نحوۀ ایجاد لینک های رپورتاژ آگهی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در مقاله رپورتاژ آگهی به تعریف آن پرداختیم، و بررسی کردیم که چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم که بر سئو سایت تأثیر مثبت بگذارد و در کجا باید آن را منتشر کنیم. تا اینجا بیشتر راه را رفته‌ایم، ولی در این مقاله قرار است که نحوهٔ لینک سازیِ درست در رپورتاژ آگهی را باهم مرور کنیم تا با توجه به آن بهترین تأثیر را و در نتایج موتورهای جستجوگر داشته باشیم. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که دو نوع لینک سازی (link bilding) داریم؛ داخلی و خارجی، که از آن برای بالا بردن رنک یا رتبهٔ وب‌سایت استفاده می‌گردد.

لینک سازی چیست ؟

لینک سازی یا لینک بیلدینگ به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به صفحهٔ وبسایت انجام می‌شود. با لینک سازی، وبسایت شما با وبسایت های دیگر از طریق لینک، اتصال پیدا می‌کند و با استفاده از لینک‌های موجود در صفحات مختلفِ سایت‌ها، امکان جابجایی و حرکت بین صفحات مختلف در فضای اینترنت وجود دارد. برای همین به لینک، فرا پیوند هم میگویند.

نوع و تعداد لینک‌هایی که در مقاله و صفحه مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز مهم است، تعداد لینک‌ها بین 2 تا 5 عدد است. مهم‌تر از تعداد لینک‌ها صفحاتی است که به آنها لینک می‌دهید، چون گوگل به موضوعات و محتوای مقالاتی که به آنها لینک داده می‌شود اهمّیت زیادی می‌دهد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

با این لینک‌ها می‌توان نقش مهمی در بهبود رتبهٔ سایت ایجاد کرد. داشتن لینک‌های مفید و زیاد در سئو و وبسایتِ شما تأثیر زیادی دارد. امّا تعداد لینک‌های زیادِ بدون برنامه و غیرحرفه‌ای نمی‌تواند تاثیری بر فروش یا رپورتاژ آگهی بگذارد. لینک‌های شما باید برنامه‌ریزی خاص و تدابیر فروش و برنامه‌سازی درستی داشته باشند.

لینک سازی در رپورتاژ

نکات مهم در لینک سازی رپورتاژ

برای اینکه در ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی اشتباهی صورت نگیرد و نتیجۀ برعکس نگیرید باید فلسفۀ رایجِ بک لینک دادن های قدیمی که سایت های ایرانی از آن استفاده میکنند را از بین ببریم، برای این کار باید چند مسئلۀ مهم را بدانیم :

در رپورتاژ باید به چه صفحاتی لینک بدهیم؟

در صفحهٔ خود، شما حداکثر 5 لینک دارید تا بتوانید صفحهٔ خود را معرفی کنید. باید دقت کنید که به چه صفحاتی لینک بدهید و اینکه لینک سازی چگونه کار می‌کند. سایت‌هایی که اعتبار بیشتری در موتور جستجو دارند وقتی شما رپورتاژ می‌دهید، برای گوگل بسیار ارزشمندتر خواهند بود. اگر فردی در مقالهٔ خود سایتی را لینک کند اعتبار به همان صفحه از سایت داده می‌شود، نه به‌کل وبسایت و دامنهٔ سایت، چون در صفحهٔ اصلی چندین لینک از صفحات داخلی وجود دارد و خودبه‌خود اعتبار ایجادشده بین لینک‌های داخلی پخش خواهد شد.

شما باید به صفحاتی لینک بدهید که توانایی این را داشته باشند که ارزش و اعتبار سایت شمارا پخش کنند. لینک دادن در رپورتاژ به اهداف شما بستگی دارد.

چگونه میتوانیم انکر تکست لینک ها را بهینه سازی کنیم؟

منظور از انکر تکست، متن یک لینک است که مخاطب با انتخاب آن به صفحهٔ مقصد انتقال داده می‌شود. برای اینکه بتوانید لینک‌های رپورتاژ را بهینه‌سازی کنید، اوّل باید انواع آن را بشناسید:

  • انکر تکست نام تجاری: زمانی که متن لینک، نام تجاری یا برند کسب‌وکاری است.

  • انکر تکست اختصاصی: کلمات کلیدی که به‌عنوان یک گرایش جدید معرفی می‌کنید.

  • انکر تکست عریان: URL سایت به‌عنوان متن لینک استفاده می‌شود.

  • انکر تکست نام تجاری + کلمات کلیدی: کلمه کلیدی که همراه اسم برند تجاری به‌عنوان متن لینک استفاده می‌شود.

  • انکر تکست عمومی: لینک‌هایی که با موضوعات عمومی استفاده می‌شوند، مثلاً در «اینجا کلیک کنید» یا «ازاینجا وارد شوید».

  • انکر تکست طولانی: زمانی که جملهٔ طولانی که شامل کلمهٔ کلیدی است در متن باشد.

  • انکر تکست کلمه هدف: از کلمه کلیدی هدف کسب‌وکار یا تجارتتان در متن به آن لینک شود.

  • انکر تکست مترادف: از کلمه کلیدی یا مترادف یا هم‌معنی آن در متن استفاده شود.

موقعیت لینک در رپورتاژ آگهی چگونه باید باشد؟

لینک‌هایی که برایتان ارزش بالایی دارند را در ابتدای مقالهٔ خود بنویسید تا خوانندگان راحت‌تر ببینند. موتورهای جستجوگر هم برای لینک‌هایی که اوّل متن قرار دارد، ارزش و اعتبار بیشتری قائل است و به همان ترتیبی که لینک‌ها را می‌خواند، اعتبار می‌دهد. لینک‌های اوّل اعتبار بیشتری نسبت به لینک‌هایی که کمتر دیده می‌شوند، دارند.

خلاصه ای از ماجرای لینک و سئو در رپورتاژ آگهی

وقتی‌که لینک‌های رپورتاژ می‌تواند بر رتبهٔ سایت شما تأثیر بگذارد و وضعیت شمارا کاملاً زیرورو کند، یعنی با لینک گرفتن از سایتی، شما به‌وسیلۀ آن سایت پیشنهاد می‌شوید و این باعث افزایش رتبه و امتیاز شما در گوگل می‌شود. با حضور در رسانه‌های پرمخاطب و معتبر و جلب اعتماد از موتورهای جستجو با انتشار رپورتاژ و چند بک لینک از این سایتها، گوگل برای اینکه توسط رسانه‌های معتبر معرفی‌شده‌اید جایگاه بالاتری برایتان در نظر می‌گیرد و اعتبار بیشتری به شما خواهد کرد.

زمان‌هایی هست که وب سایت‌ها برای لینک‌های خارجی خود از تگ no follow استفاده می‌کنند که با این کار به موتورهای جستجو اعلام می‌کنند که هیچ اعتباری به لینک‌های ایجادشده منتقل نشود و صفحه‌های لینک شده هم تاثیری در رتبه نگذارد. حتی اگر سایتی از رپورتاژ لینک نوفالو استفاده کند و به درد سایت شما نخورد، شما باز دو فایده از این لینک‌ها به‌دست می‌آورید. اوّل اینکه بک لینک‌های ترافیک شما زیاد می‌شود و بعد اینکه با استفاده از آن تجارت خود را برای مخاطبین معرفی می‌کنید. درهرصورت لینک‌های رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار و فروش و برندینگ مفید است.

مشکل گوگل با بک لینک های غیرطبیعی

گوگل با بک لینک‌های پولی که فقط هدفشان کسب رتبه است مشکل دارد. طبق اصول گوگل، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است که شما با انتشار آن پول پرداخت می‌کنید. ولی موتورهای جستجوگر این رقابت را عادلانه نمی‌دانند و بر این باورند که لینک‌ها باید سالم و طبیعی باشند و سایت شما باید توسط وب سایت‌های دیگر واقعاً معرفی‌شده و لینک دهی یا اسپانسر شده باشند.

شناسایی لینک های غیرطبیعی

گوگل با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 توانست سایتهایی را که با لینک های مصنوعی که رتبه های بالای موتورهای جستجوگر را بدست می آوردند و سایتهایی که واقعاً باید در رتبۀ بالایی قرار میگرفتند، ولی در رتبۀ پایین میماندند را شناسایی کند.

الگوریتم پنگوئن با پس گرفتن اعتبار از سایت‌هایی که از روش‌های اسپم و فیک برای لینک سازی استفاده می‌کردند، باعث می‌شد که سایت‌هایی که خوب بودند به جایگاه اصلیِ خود برسند. برای حل این مشکل باید کاری کرد که بک لینک شما در رپورتاژ برای گوگل طبیعی باشد، انگار که سایت تبلیغ‌کننده به‌صورت واقعی شمارا معرفی کرده است. شما کافی است این نکتهٔ ساده را نیز در نظر بگیرید تا رپورتاژ بیشترین تأثیر را در رتبهٔ سایتتان داشته باشد.

رپورتاژ را به چه صفحاتی لینک بدهیم ؟

رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیشتری در گوگل دارند بهتر و مؤثرتر است. این اعتبار در افزونه‌هایی مانند Moz با دو معیار مشخص می‌شود:

DA یا دامنه که اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند.

PA یا اعتبار صفحه، اعتباری که گوگل برای هر صفحه قائل است.

پس با این دو معیار هنگام انتشار رپورتاژ سایتی را که انتخاب می‌کنید، بررسی کنید که اعتبار سئو آن چقدر است. بهتر است به صفحه‌هایی لینک بدهید که بتوانند اعتبار را پخش کنند. مثلاً اگر به صفحهٔ دسته‌بندی‌ها لینک بدهید، چون آن صفحه لینک داخلیِ محصول است، اعتبار را بین آنها پخش می‌کند.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.