افزونه های سئو گوگل کروم

افزونه های سئو 2020
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

طرفداران گوگل کروم آن را بهترین مرورگر و جایگزینی مناسب برای فایرفاکس می‌دانند، که با داشتن آن به شما تجربه گشت‌وگذار سریع‌تر ورراحتر را می‌دهد. و این مرورگر یکی از مروگرهای محبوب میان توسعه دهندگان وب است.

کارشناسان سئوای که از گوگل کروم استفاده می‌کنند برای عملکرد بهتر میتوانند افزونه‌های سئو گوگل کروم را را نصب کنند.

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین اکستنشن‌های کروم را معرفی کنیم که استفاده از آن ها علاوه بر سئوکارها برای هر وبلاگ نویس و صاحب سایت مفید است که با آن می‌توانند با آن پارامترهای مختلف سئوی هر سایتی را ارزیابی کنند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

شما با کمک این اکستنشن‌ها که در گوگل کروم افزوده‌شده‌اند، میتوانید وضعیت سایت خود یا رقیبانتان را بسنجید، مواردی مانند اتوریتی دامنه، اسپم اسکور و لینک‌ها در ادامه این نوشته برخی از بهترین اکستنشن های سئو را معرفی میکنیم.

1-افزونه moz bar

Moz bar از محبوب ترین اکستنشن های کروم است که با استفاده از آن میتوانید، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و همچنین میزان اسپم اسکور دامنه را مشاهده کنید.این افزونه توسط سایت moz.com ارائه شده است. که آن را به ابزاری محبوب برای لینک سازی و آنلایز سایت هایی که قصد لینک بیلدینگ در آنها را داریم کرده است.

اعتبار دامنه سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که لینک سازی،محتوا،میزان بانس ریت و... ازجمله این عوامل است.

افزونه mozbar

لینک سازی بهینه با افزونه moz bar

برای لینک سازی بهینه با استفاده از این افزونه میتوانید، اعتبار صفحه را بررسی کنید و اگر DA و Spam score دامنه مناسب نبود، متوجه خواهید شد که سایت مورد نظر سایت مناسبی برای لینک سازی نیست.

پارامتری که کمتر در این افزونه مورد توجه قرار گرفته است، PA است و کارشناسان سئو تنها با بررسی DA و اسپم اسکور سایت تصمیم به ثبت لینک در آن میگیرند، اما در صورتی که صفحه ای که قصد ساخت لینک در آن را دارید، اعتبار پایینی داشته باشد، ارزش لینک ایجاد شده را کاهش خواهد داد.

اپارامتر spam score در این افزونه سایت ها را براساس معیارهای مختلفی بررسی کرده ودرصدی مشخص برای سایت در نظر میگیرد.

از این معیارها میتوانند شامل لینک سازی مخرب و بی ارزش، محتوای کپی و استفاده از برخی از تکنیک های کلاه سیاه وغیره باشد.

اگه وب سایت شما در تولید محتوا و لینک بیلدینگ ضعیف عمل کند امتیاز اسپم بیشتری دریافت خواهد کرد.

2- افزونه Alexa traffic rank

با افزونه Alexa traffic rank میتوانید محبوبیت هر صفحه را درمرورگر خود بسنجید. رتبه ارائه شده توسط این افزونه، بر اساس ترافیک ورودی سایت ها محاسبه میشود. البته در این اکستنشن میتوانید پامترهای دیگری نظیر:

related links: به معنای وب سایت های مشابه به وب سایت خود یا وب سایتی که آن را باز کردید راببینید.

wayback : میتوانید زمان را به عقب برگردانید وتاریخچه یک وب سایت را ببینید.

search analytics : در این بخش میتوانید، پر سرچ ترین کلمات هر وبسایت را مشاهده نمایید.

به طور کلی با استفاده از این افزونه میتوانید موارد زیر را بدست آورید:

  • ترافیک الکسا
  • لینک های سایت
  • آنالیتیکس جستجو
  • سرعت بارگذاری سایت
  • سایت های مشابه

3- افزونه  OPEN SEO stats

این یکی ازافزونه های بسیارمهم برای کروم است که رتبه وب و آمارهای سئو را برای صفحه فعلی نشان میدهد، در افزونه open seo stats میتوانید اطلاعات مفیدی در رابطه با سایت خود از جمله رتبه الکسا و زبان، زمان بارگذاری، متاتگ ها، تعداد لینک های خارج و.. را مشاهده کنید.

افروزنه OPEN SEO Stats

4- افزونه SEMrush

ابزارهای سئو وشناخت کلمات کلیدی در محدوده مختلف برای کسب و کار بسیار ضروری است.

سایت SEMrush به کسب و کارهای نوپا و بزرگ به صورت نسبی همه ی امکاناتی که نیاز دارند را ارائه میکند تا استراتژی درستی درمدیریت کارساز در سئو سایت و تبلیغات داشته باشند.

5- افزونه Ahrefs

Ahrefs یکی از قدیمی ترین مجموعه های رسانه های اجتماعی و بهترین ابزار سئو است.
این افزونه به عنوان یک چک کننده بک لینک شناخته میشود. این افزونه بازاریابی دیجیتال اطلاعات ارزشمندی را درمورد بک لینک ها وسئو ارائه میدهد.
برای استفاده از این ابزار باید در سایت ثبت نام کنید وسپس رشد ترافیک بک لینک ها و رتبه دامنه وurl و کلمات کلیدی وغیره را بررسی کنید .

6- افزونه woorank

یکی از مهمترین و بهترین افزونه های کروم که یک متخصص سئو نمی تواند بدون آن کار کند.
این افزونه در بررسی جامع سئو موبایل، سئو محلی و مسائل مربوط به قابلیت استفاده یا sibility کمک میکند.
با کلیک برروی woorank میتوانید لیستی از امتیاز کلی عملکرد بازاریابی صفحه را مشاهده کنید و یک چک لیست بازاریابی از اولویت هایی که شما باید آن را بهینه کنید مشخص میکند.

7- افزونه redirect path

با استفاده از این اکستنشن میتوانید متوجه شوید هریک از صفحات وبسایتتان به چه صفحه ای ریردایرکت میشوند، همچنین http status هر صفحه را نیز بیابید تا متوجه دلیل خطاهای 301, 302, 404, را متوجه بشوید.

8- افزونه page speed insights by google

ابزاری است برای تست سرعت وب‌سایت و سنجش بهینگی سایت که توسط شرکت گوگل به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است. با استفاده از این سرویس می‌توانید سایت خود را مورد تحلیل و ارزیابی سرعت قرار دهید. این افزونه سه سطح خوب یا متوسط یا ضعیف به صفحه امتیاز می‌دهد.

9- افزونه buzzsumo

با این ابزار امکان این را پیدا می‌کنید که محبوب‌ترین مطالب اشتراک‌گذاری شده برای هر موضوع داده را جستجو کنید.

برای مشاهده این آمار می‌توانید روی نماد اکستنشن کلیک کنید تا معیارهایی از قبیل تعداد اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و بک لینک‌های ارسال‌شده را مشاهده کنید. این ابزار کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید در آینده سئو پیوندهایی که در صفحات خود ارائه می‌دهید را بررسی کنید.

11- افزونه LINK MINER

این ابزار می‌تواند به‌راحتی تمام لینک‌های موجود در یک صفحه را شناسایی کنید و لینک‌های شکسته را اعلام کند. این ابزار با اسکن کردن صفحات وب می‌تواند اطلاعاتی مانند لینک‌های مخرب تعداد کل لینک‌ها را به‌دست بیاورد.

12- افزونه SEO QUAKE

این ابزار رایگان در اختیار تمامی افراد قرارگرفته، به جرات می‌توان بگوییم که این ابزار یکی از بهترین اکستنشن ها برای بررسی و تحلیل سایت است که امکانات زیادی دارد، درصورتی‌که این ابزار را فعال کنید در نتایج گوگل می‌توانید اطلاعات مهمی از قبیل قدمت دامنه، رتبه الکسا، تعداد صفحات ایندکس شده در موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار می‌دهد.


موضوع: بهینه سازی سایت ابزارهای سئو

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.