سوشال سیگنال و تاثیر آن بر سئو سایت

سوشال سیگنال
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تمام شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی هستند که به مرور زمان تکامل پیدا کرده‌اند و امروزه بخشی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می‌دهند. اکثر ما در طول روز چندین بار شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها عضو هستیم را چک می‌کنیم.
شاید تا چند وقت گذشته مردم از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرم و توئیتر فقط برای گذراندن وقت و سرگرمی استفاده می‌کردند، ولی همانطور که می‌دانید امروز این شبکه‌های اجتماعی برای خیلی از افراد تبدیل به کانالی برای کسب درآمد شده است. در یک سطح بالاتر خوب است بدانید که علاوه بر کسب درآمد، شبکه‌های اجتماعی روی سئو سایت شما هم تاثیر خوبی دارند. اگر طراحی سایت انجام داده‌اید و روی شبکه‌های اجتماعی و تعاملی که از طریق آن‌ها با کاربران خود خواهید داشت، برنامه‌ریزی و فعالیت ندارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. با بررسی سوشال سیگنال نظر شما عوض خواهد شد.

سوشال سیگنال چیست؟

همه فعالیت‌های برند تجاری شما در شبکه‎‌های اجتماعی توسط گوگل آنالیز و رصد می‌شود. منظور از فعالیت تعداد لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و تعامل‌ سایت در پلتفرم شبکه‌های اجتماعی است. هر کدام از این موارد یک سیگنال در نظر گرفته می‌شود و به مجموع آن‌ها سوشال سیگنال می‌گویند. از طرفی مجموعه این فعالیت‌ها در سوشال میدیا به رتبه‌بندی ارگانیک وب‌سایت شما کمک می‌کند.

اهمیت سوشال سیگنال در بهینه سازی سایت

هرچه تعداد سیگنال‌ها بیشتر باشد، برای گوگل به منزله کیفیت محتوا تلقی خواهد شد. اینکه کاربران پست شما را خیلی به اشتراک بگذارند، یعنی محتوای باکیفیتی برای آن پست تولید کرده‌اید. پس گوگل می‌فهمد که کاربران این پست را دوست داشته‌اند و به صفحه وب شما رتبه می‌دهد. درنتیجه رتبه دامنه سایت شما بالا رفته و پیج آتوریتی خوبی دریافت خواهید کرد. در نهایت سایت شما در نتایج گوگل هم رتبه خوبی خواهد گرفت. چرا که هدف اصلی گوگل از رتبه‌بندی‌ نمایش محتوای باکیفیت به مخاطب است.
پس می‌توان گفت که سوشال سیگنال یکی از فاکتورهای گوگل برای بهینه سازی سایت است که به طور غیر مستقیم روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

باتوجه به موارد زیر نیز اهمیت سیگنال‌ های شبکه احتماعی برای شما محرض‌تر خواهد شد.

همکاری گوگل با شبکه‌های اجتماعی

بعد از اینکه گوگل در سال 2015 با توئیتر شروع به همکاری کرد، امکان دسترسی به داده‌های توئیتر برای آن فراهم شد. در ادامه این دسترسی و همکاری، توئیت‌های کاربران در گوگل ایندکس می‌شود و در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. این مورد تنها یک نمونه از این همکاری‌ها بود. مسملا با گذشت زمان و افزایش نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره مردم، این مدل همکاری‌ها و اقدامات بیشتر خواهد شد.

افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده و کاربر به مشتری

باتوجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی فضای خوبی برای تعامل با کاربر دارند، با استفاده درست از این فضا امکان تبدیل کاربر به مشتری خیلی افزایش می‌یابد. هر چه تلاش شما به سمت فعالیت مثبت و ارائه محتوای خوب به کاربر باشد، فرایند اعتمادسازی و وفاداری به برند و محصول شما به خوبی اتفاق می‌افتد. در واقع شما با حداقل هزینه و زمان نرخ تبدیل به مشتری را ایجاد می‌کنید.

سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی نسبت به گوگل به واقعیت نزدیک‌تر هستند

سیگنال‌های واقعی که در شبکه‌های اجتماعی داده می‌شود، کار الگوریتم‌های گوگل را برای نشان دادن نتایج بهینه به کاربران راحت‌تر کرده است. فرض کنید دوست شما در اینستاگرام یک کافی‌شاپ را به شما پیشنهاد می‌دهد و شما را زیر پست کافه منشن می‌کند. از طرفی گوگل هم همان کافه را در نتایج برای شما نشان می‌دهد. مطمئنا به دوستتان اطمینان بیشتری دارید و بین کافه‌های پیشنهادی گوگل، احتمال انتخاب آن کافه بیشتر خواهد بود.

اهمیت دادن گوگل به اعتبار نویسندگان محتوا

اگر شما به عنوان یک نویسنده خوب در یک شبکه اجتماعی محتوای خوبی تولید کنید، سیگنال‌های خوبی دریافت خواهید کرد. حال به عنوان نویسنده سایت، مقاله‌ای را در سایت منتشر می‌کنید. به‌واسطه سیگنال خوبی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌اید، گوگل اعتباری که صاحب آن هستید را در نظر می‌گیرد. در واقع اعتبار شما به صفحه منتقل می‌شود. اعتباری که از این طریق می‌گیرد، با نام Author Rank شناخته می‌شود.  

تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم سوشال سیگنال

تاثیراتی سیگنال های شبکه احتماعی می‌گذارند، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم است. در ادامه لیست آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

تاثیرات مستقیم

  • تعداد کاربرانی که در فیس‌بوک پست شما را لایک می‌کنند
  • تعداد دفعاتی که برند تجاری یا نام بیزنس شما در فیس‌بوک اشتراک‌گذاری می‌شود
  • تعداد فالورهای شما در شبکه اجتماعی توئیتر
  • تعداد دفعاتی که پست‌های شما در فیس‌بوک اشتراک‌گذاری می‌شود

تاثیرات غیرمستقیم

  • کاهش نرخ پرش
  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش تعداد کاربران بازدیدکننده بازگشتی
  • افزایش زمان حضور کاربران در صفحه

روش‌‌های افزایش سیگنال های شبکه احتماعی

  • هنگام طراحی سایت حتما از دکمه‌های به اشتراک‌گذاشتن مطالب استفاده کنید.
  • پروفایل خود را در شبکه‌های اجتماعی بسازید.
  • فعالیت و عملکرد خود را حتما با استفاده از ابزارهای رایگانی که در حوزه سوشال مارکتینگ در دسترس هستند آنالیز و بررسی کنید. با کمک این ابزارها لایک و کامنت و میزان اشتراک‌گذاری‌ها را بررسی کنید.
  • برنامه مشخصی برای بروزرسانی اکانت خود داشته باشید و سعی کنید منظم و حتی‌الامکان روزانه فعالیت داشته باشید.
  • از تصاویر و فیلم‌ها در تولید محتوای خود استفاده کنید. این کار باعث افزایش تعامل با کاربران می‌شود.
  • کاربران خود را برای به اشتراک‌گذاشتن مطالب تشویق و ترغیب کنید. می‌توانید برای این کار جایزه تعیین کنید.
  • کمپین‌های تبلیغاتی جذاب و خلاقانه‌ای طراحی کنید.
  • نسبت به انتقادات و پیشنهاداتی که در شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، بی‌اهمیت نباشید. این موارد گزینه‌های خوبی برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
  • کاربران هدف خود را بشناسید و اقدام به جذب کاربر هدف کنید. اگر بیزنس شما فروش لوازم آرایشی است، جامعه هدف شما خانم‌ها هستند. تمرکز روی جذب آقایان برای شما سودآوری مناسبی نخواهد داشت.

نتیجه‌گیری

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با آپدیت‌های مستمر خود به سمت کاربر پسندتر شدن پیش می‌روند. مادامی که روند آپدیت‌ها به این صورت است، بهتر است برنامه‌ریزی خوبی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت شبکه اجتماعی داشته باشید. گوگل حدود 200 فاکتور برای بهینه سازی تعریف کرده است و هر روز به این فاکتورها هم اضافه شده است. سوشال سیگنال نیز یکی از این فاکتورها است. با حضور مستمر در فضای مجازی و گرفتن سیگنال‌های خوب، رتبه و سئو سایت در هر حوزه‌ای اعم از سئو سایت پزشکی شما هم بهبود می‌یابد و نتیجه مثبتی را در رتبه‌بندی‌ها شاهد خواهید بود.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.