Cloudflare چیست؟ راهنمای راه اندازی کلودفلر

Cloudflare چیست
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
2 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

Cloudflare چیست و استفاده از آن چه مزایایی برای وب سایت دارد؟ Cloudflare به عنوان یک سرویس امنیتی محسوب می‌شود که باعث بهبود و افزایش عملکرد در وب سایت خواهد شد. جالب است بدانید وب سایت‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند دارای سرعت ۴۰ % بیشتر از سایر وب سایت‌ها می‌باشند. علاوه بر این شاهد استفاده کمتر از پهنای باند و ارسال درخواست‌های کمتر نیز هستیم. در این مطلب شما را با پاسخ این پرسش مهم که " Cloudflare چیست؟ " آشنا خواهیم کرد.

Cloudflare چیست و چگونه کار میکند؟

Cloudflare چیست و چگونه کار میکند؟

Cloudflare چیست؟ قبل از اینکه به پاسخ این پرسش اشاره کنیم باید به طور مختصر به موضوع امنیت وب سایت‌ها اشاره کنیم. در حال حاضر امنیت حرف اول را در حوزه دیجیتال می‌زند. نرم‌افزار‌ها و خدمات مختلفی به منظور افزایش امنیت طراحی و عرضه شده‌اند که با استفاده از آن می‌توانید محافظت بیشتری از وب سایت و اطلاعات کاربران داشته باشید. با توسعه تکنولوژی، هکر‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند و از روش‌های جدیدی اقدام به هک و نفوذ به سایت می‌کنند. و اما سؤال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که " Cloudflare چیست؟ " و چرا استفاده از آن لازم و ضروری است؟

همان طور که می‌دانید علاوه بر امنیت، عوامل دیگری نظیر سرعت و بارگذاری وب سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. واقعیت این است که کاربران نسبت به قبل، کم حوصله‌تر شده‌اند و بیشتر از چند ثانیه منتظر لود شدن وب سایت شما نمی‌مانند. همین موضوع سبب می‌شود که صاحبین کسب و کار‌های دیجیتالی و افرادی که در حوزه طراحی سایت فعالیت می‌کنند، تدبیری برای افزایش سرعت وب سایت بیندیشند. استفاده از نرم‌افزار‌های امنیتی یکی از مهم‌ترین خدمات سئو به شمار می‌رود.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مزایا Cloudflare چیست ؟

مزایا Cloudflare چیست ؟

مزایا کلود فلر شامل افزایش سرعت، بهبود عملکرد، ارائه خدمات امنیتی و همچنین ارائه خدمات CDN است. جالب است بدانید وب سایت‌هایی که نرم‌افزار Cloudflare استفاده می‌کنند نسبت به وب سایت‌های دیگر دارای ۴۰ % قدرت بارگذاری بیشتر هستند و به میزان ۶۰ % پهنای باند کمتری مصرف می‌کنند. علاوه بر آن شاهد کاهش ۶۵ % درخواست‌ها به سرور هستیم. تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث می‌شود که تجربه کاربری بهبود پیدا کند و کاربران رضایت بیشتری از وب سایت شما و خدمات‌تان داشته باشند. اگر در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنید به خوبی ارزش کاربران وفادار را می‌دانید. زیرا آن‌ها باعث رونق کسب و کار شما خواهند شد. اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌های کلود فلر اشاره کنیم باید بگوییم که اگر به هر دلیلی وب سایت از دسترس خارج شد، همچنان توسط کاربران قابل مشاهده است. در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین مزایای کلود فلر آشنا خواهیم کرد.

DDOS کاهش حملات

حملات DDOS توسط هکر‌ها اتفاق می‌افتد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن حملات مختلفی را به سایت شما انجام دهد. در این بخش یک پرسش مهم مطرح می‌شود و آن هم این است که کلود فلر چیست و چه نقشی در کاهش حملات DDOS دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که Cloudflare عملیات غربالگری بازدید‌کنندگان را انجام می‌دهد و با این کار می‌تواند کاربران واقعی را از ربات‌های مخرب تشخیص دهد. زیرا از شبکه anycast استفاده می‌کند و از بهترین و کارآمدترین مسیر برای تشخیص این موضوع بهره می‌برد. همین ویزگی سبب می‌شود که اگر وب سایت دچار حمله DDOS شود، ترافیک به سرور اصلی منتقل می‌شود و وب سایت برای بازدید‌کنندگان باز خواهد ماند.

کش کردن منابع استاتیک

کش کردن منابع استاتیک به چه معنی است؟ اگر بخواهیم توضیحی در این باره به شما عزیزان بدهیم باید بگوییم که منابع استاتیک به عنوان منابعی معرفی می‌شوند که یا تغییر نمی‌کنند و یا اگر تغییر کنند خیلی به ندرت خواهد بود. به طور نمونه فایل‌های شما با یک فونت مشخص ارائه می‌شوند. اما کش کردن منابع استاتیک به این معنی است که مرورگر وب سایت اقدام به ذخیره کردن اطلاعات وب سایت مورد نظر می‌کند تا در بازدید‌های مجدد، نیازی به لود کردن آن‌ها نباشد و با این کار وب سایت خیلی سریع‌تر بارگذاری می‌شود. بدین منظور پلاگین‌های مختلفی وجود دارند که معمولاً شرکت‌های هاستینگ آن را فعال می‌کنند اما این ویژگی جزء مزایای Cloudflare نیز محسوب می‌شود.

بالا بودن امنیت DNS

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ملاحظه نرم‌افزار cloudflare این است که امنیت DNS را افزایش می‌دهد. DNS مخفف عبارت Domain name system می‌باشد. برای توضیح DNS به زبان ساده یک مثال برای شما می‌زنیم. هر کدام از وب سایت‌ها دارای نامی برای دامنه مانند " example.com " هستند. این نام برای کاربران توسط حروف قابل مشاهده است اما سرور‌ها دامنه را با IP میشاسند. مثلاً IP سایت example.com به صورت ۱۶۸. ۱۹۲. ۱. ۱ می‌باشد. IPها موجب می‌شوند تا مرورگر بتواند به راحتی اطلاعات وارد شده توسط کاربر را بخواند. پس تأمین امنیت DNS بسیار مهم است.

نقش ابزار‌هایی مانند Cloudflare چیست؟ این ابزار‌های امنیتی کمک می‌کنند تا مشکلات و خطرات احتمالی در DNS تشخیص داده شوند و از هک شدن آن‌ها توسط هکر‌ها جلوگیری می‌کند. در طراحی سایت باید از خدمات سئو مختلفی بهره گرفت که یکی از آن‌ها کلود فلر است.

فایروال

فایروال یا دیوار آتش به دو صورت نرم‌افزار و سخت‌افزار در دسترس قرار دارد. فایروال قادر به کنترل ترافیک رد و بدل شده در شبکه است و اجازه دسترسی به کامپیوتر‌ها را نمی‌دهد. این نرم‌افزار یا سخت‌افزار به عنوان یک ابزار امنیتی شناخته می‌شود. اما موضوعی که در این بخش به آن اشاره داریم این است که cloudflare به عنوان فایروال عمل می‌کند و می‌تواند کنترل ارتباطات و ترافیک‌های شبکه را در دست بگیرد. وجود فایروال یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از هک شدن سیستم محسوب می‌شود و از دسترسی افراد غیر مجاز به شبکه مورد نظر پیشگیری می‌کند.

راه‌اندازی آسان

یکی از مشکلاتی که اغلب وب مستر‌ها با آن روبرو هستند راه‌اندازی دشوار نرم‌افزارهاست. طولانی بودن روند نصب و دشوار بودن آن سبب می‌شود که دردسر‌های فراوانی به وجود آید که نه تنها باعث ایجاد آشفتگی ذهنی در آن‌ها بلکه سبب ایجاد خطرات امنیتی برای وب سایت خواهد شد. زیرا دشوار بودن روند نصب سبب می‌شود که کوچک‌ترین اشتباه به معنای آخرین اشتباه تلقی شود. یکی از مهم‌ترین مزایای کلود فلر این است که راه‌اندازی و نحوه نصب آسانی دارد و می‌توانید تنها با چند کلیک اقدام به نصب کنید.

تکنولوژی CloudFlare چیست و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی CloudFlare چیست و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی کلود فلر چیست؟ cloudflare به عنوان یک واسطه و رابط بین کاربر و اینترنت عمل می‌کند که قادر است تمام عوامل مزاحم و غیر مجاز را شناسایی کند. این نرم‌افزار قدرتمند می‌تواند ترافیک وب سایت شما را توسط شبکه‌های جهانی root کند. جالب است بدانید که نرم‌افزار کلود فلر می‌تواند یک کپی نزدیک از فایل‌های استاتیک در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد و سرعت دستیابی آن‌ها را به فایل‌های مورد نظر به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد. منابع مختلفی از جمله کد‌های CSS توسط این نرم‌افزار کش می‌شوند. تمام درخواست‌های ارسال شده به سرور توسط کلود فلر، فشرده می‌شوند و این امر باعث بالا رفتن سرعت وب سایت خواهد شد.

دیتاسنتر‌های CloudFlare در کجا قرار دارند؟

دیتاسنتر‌های CloudFlare در کجا قرار دارند؟

دیتاسنتر‌های کلود فلر در ۱۰ شهر مختلف قرار دارند که می‌توان به نیوجرسی، دولاس، آمستردام، واشنگتون، لس آنجلس، هنگ کنگ، پاریس، توکیو، شیکاگو و سان جوز اشاره کرد. در این دیتاسنتر‌ها تمام نود‌ها کش می‌شوند و از فعالیت ربات‌های مخرب جلوگیری به عمل می‌آید.

آیا استفاده از کلود فلر امنیت سایت را افزایش می‌دهد؟

آیا استفاده از کلود فلر امنیت سایت را افزایش می‌دهد؟

بعد از تمام ویژگی‌ها و مزایایی که در رابطه با کلود فلر گفتیم به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از این نرم‌افزار نقش مهمی در افزایش امنیت وب سایت دارد و علاوه بر آن می‌تواند سرعت بالایی را برای کاربران فراهم کند. بسیاری از وب سایت‌های بزرگ در ایران و جهان از کلود فلر برای تأمین بسیاری از نیاز‌های خود در خصوص امنیت شبکه استفاده می‌کنند. به جرات می‌توان گفت که هک کردن یک وب سایت و منتشر شدن این خبر در بین کاربران، به شدت باعث از بین رفتن اعتبار آن خواهد شد. از بین رفتن اطلاعات کاربران و هک کردن بخش‌های مختلف وب سایت از خطراتی است که در کمین بسیاری از وب سایت‌ها وجود دارد.

نحوه استفاده از cloudflare چیست؟

برای استفاده از cloudflare باید آن را بر روی وب سایت مورد نظر نصب کنید. در ادامه مطلب مراحل نصب و استفاده از این نرم‌افزار را طی مراحل مختلف به شما عزیزان توضیح می‌دهید.

مرحله ۱

نحوه استفاده از cloudflare چیست؟

در اولین مرحله برای نصب نرم‌افزار کلود فلز باید وارد سایتی با همین نام یعنی https://www.cloudflare.com/ شوید. در صفحه اول تصویری در مقابل شما قرار دارد که باید بر روی گزینه sign up کلیک کنید و در بخش Create a Cloud Flare Account اطلاعاتی مانند‌ایمیل و پسورد را بزنید. در این قسمت گزینه‌ای به نام CLOUDFLARE وجود دارد که در صورت تیک زدن آن، از آخرین اخبار این نرم‌افزار مطلع خواهید شد. بعد از اینکه اطلاعات مربوطه را وارد کردید باید بر روی دکمه Create Account کلیک کنید.

مرحله ۲

مرحله ۲

بعد از اینکه به صفحه جدید هدایت شدید باید آدرس وب سایت یا دامنه خود را وارد کنید. سپس بر روی گزینه Add a WebSite کلیک کنید.

مرحله ۳

مرحله ۳

در این مرحله یک پیام برای شما نشان داده می‌شود که مضمون آن این است که DNS وب سایت شما توسط کلود فلر اسمکن می‌شود و در بخش‌های بعدی می‌توانید پلن خود را فعال کنید. با کلیک بر روی گزینه Free وارد مرحله بعد شوید.

مرحله ۴

وقتی که کلود فلر DNS سرور شما را اسکن می‌کند رکورد‌هایی را برای آن نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید یک رکورد جدید ثبت کنید باید بر روی گزینه Add Record کلیک کنید. در این بخش می‌توانید مشخص کنید که کلود فلر بر روی کدام یک از ساب دامین‌ها فعال یا غیر فعال باشد. سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا به مرحله بعد وارد شوید.

مرحله ۵

مرحله ۵

در این بخش باید DNSهایی که کلود فلر برای دامنه سایت شما نشان می‌دهد را جایگزین DNSهای قدیمی کنید. با پاک کردن DNSهای قدیمی، DNSهای جدید را وارد کنید. ست شدن DNSهای جدید بر روی دامنه مورد نظر بین ۲۴ الی ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد.

مرحله ۶

بعد از اینکه تمام مراحل ذکر شده با دقت انجام شد و‌ایمیل فعال‌سازی برای شما ارسال شد باید به صفحه اصلی کلود فلر بروید و بر روی Home یا بر روی نام دامین کلیک کنید. بعد از اینکه DNSها مجدداً اسکن شدند، کلود فلر بر روی سایت شما فعال می‌شود و می‌توانید از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.


موضوع: بهینه سازی سایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.