نقش طراحی وب سایت در رشد بیزنس شما

نقش طراحی وب سایت در رشد بیزنس شما
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

استفاده از اینترنت و فضای مجازی هرروز بیشتر از قبل می‌شود. طوری که بخش اعظمی از زندگی امروزه بشر به اینترنت وابسته است. برای خرید یک محصول، تحقیق درباره یک محصول و یا موضوع خاص، آگاهی از اخبار و اطلاعات و خیلی موارد این چنینی، اولین انتخاب کاربر اینترنت است. شما به‌عنوان کسی که صاحب یک کسب‌وکار است، اگر در چنین فضایی حضور داشته باشید شانس دیده‌‌شدن خود را افزایش خواهید داد. این یک نمونه بسیار کوچک از نقش طراحی وب سایت در رشد بیزنس شما بود با ما همراه باشید تا این مقوله را بیشتر بررسی کنیم.

افزایش فروش

هدف اصلی هر تجارت و کسب‌وکاری افزایش فروش است. با طراحی سایت و حضور فعال و مستمر در اینترنت به این هدف دست خواهید یافت. اما به‌شرطی‌که برای سایت، سئو سایت و مشتریان خود به‌صورت حرفه‌ای زمان گذاشته و تلاش کنید. علی‌الخصوص برای سایت‌هایی مانند طراحی سایت آگهی و طراحی سایت مارکت پلیس که رونق کسب‌وکار شما ارتباط مستقیم با مشتری و به‌طور ویژه مشتری راضی دارد. این مشتری راضی است که مجددا به سایت شما بازگشته و اقدام به خرید و دریافت خدمات می‌کند. همچنین بیزنس شما را به دوستان و آشنایان شما معرفی کرده و بدون هزینه، برای شما بازاریابی می‌کند.
نکته حائز اهمیت این است که جامعه فروش شما از یک محله، منطقه و یا شهر خیلی فراتر خواهد رفت و در سطح کشور می‌توانید فعالیت کنید و اقدام به‌جذب مشتری کنید.

ابزارهای جانبی فراوان برای افزایش فروش

در کنار طراحی سایت ابزارهای زیادی از جمله شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و .... در اختیار شماست تا هم برندسازی کنید و هم فروش خود را افزایش دهید. از طرف دیگر ابزارهایی همچون سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس به‌صورت رایگان در اختیار شماست تا عملکرد خود را در سایت آنالیز کنید. فرض کنیم شما صاحب یک سایت گردشگری هستید. با ویدئوها و پست‌های گردشگری که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، علاوه براینکه کاربر هدف جذب می‌کنید، برند خود را هم معرفی می‌کنید. در کنار این برندسازی بااستفاده از دانش روز، سئو سایت گردشگری خود را بهبود می‌بخشید که در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.
در حالت کلی بعد از راه‌اندازی سایت، با مقوله‌ای تحت عنوان دیجتیال مارکتینگ روبرو هستید که تمام خم‌وچم افزایش فروش و سودآوری را به شما یاد می‌دهد. مواردی مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، سوشیال مارکتینگ و .... هستند که در دیجیتال مارکتینگ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و با نوشتن استراتژی در این حوزه‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها باعث رشد بیزنس خود خواهید شد.
حتی اگر دانش فنی این‌کار را هم نداشته باشید امکان کمک‌گرفتن از متخصصین در این حوزه وجود دارد. تیم ما در طراحی سایت تهران ودیانا همه‌روزه آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

کاهش هزینه‌ها

هر کسب‌وکاری نیاز به یک مکانی جهت معرفی خود به بازار هدف است. این بازار هدف می‌تواند منحصرا قشر دانشجو و استاد، قشر خانم‌ها و یا آقایان و کودکان و یا همه اعضای جامعه باشد. وقتی شما در تهران مشغول به فعالیت هستید و قصد ارائه خدمات در شهر شیراز را هم دارید، چاره‌ای جز صرف هزینه براش شعبه دوم نیست. در واقع علاوه براینکه هزینه‌های دفتر تهران را دارید، هزینه‌های شعبه‌های دیگر هم اضافه می‌شود. که این هزینه‌ها شامل اجاره‌بها، تبلیغات در شهرهای دیگر، هزینه‌های جاری آب و برق و ... می‌شود.
در صورتیکه با طراحی سایت تمامی این هزینه‌ها حذف می‌شود. می‌توانید بدون داشتن دفتر و یا فقط اداره یک دفتر به تمامی مشتریان خود در سراسر کشور خدمات ارائه کنید. بیشتر تمرکز شما روی بیزنس و رونق کسب‌وکارتان خواهد بود و به‌جای صرفه هزینه‌های اضافی، می‌توانید برای تبلیغات سایت خود در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید.

ارائه خدمات 24 ساعته به مشتری

فرض کنید مشتری قصد خرید از شما را دارد و به هر دلیل غیرمنتظره‌ای فروشگاه فیزیکی شما بسته است. عمدتا در این موارد نتیجه از دست‌دادن مشتری خواهد بود. خیلی کم پیش می‌آید که مشتری منتظر باز شدن فروشگاه شما بماند و محصول مورد نظرش را از فروشگاه دیگری تهیه خواهد کرد. ولی با طراحی سایت حرفه ای همه‌روزه و در تمام ساعات روز و از هر موقعیت مکانی در دسترس مشتری خواهید بود.

ارتباط مستمر با مشتری

با داشتن فروشگاه فیزیکی، حداکثر ارتباطی که بتوانید با مشتری داشته باشید ارائه کارت فروشگاه شامل آدرس و شماره تلفن شما است و اگر مشتری ثابت باشد، ممکن است در مقابل دریافت شماره برای اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها از سوی شما مقاومت نکند. ولی با داشتن سایت می‌توانید به‌طور مستمر با مشتری در ارتباط باشید. مشتری اطلاعات شخصی‌اش را با میل خود به شما داده است. سایت و شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کند و از جشنواره‌های شما مطلع می‌شود. علاوه بر این به‌راحتی و با استفاده از ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات پیامکی و البته با رعایت اصول و استانداردها، می‌توانید با مشتری تعامل داشته و او را از آخرین تخفیف‌ها و محصولات جدید آگاه کنید.

تا حدودی نقش طراحی وب سایت در رشد بیزنس شما آشنا شدیم. اما داشتن سایت به خودی خود کافی است؟ پس با این اوصاف یک قالب رایگان تهیه کنیم و شروع به کار کنیم! پاسخ منفی است. اگر چنین چیزی امکان‌پذیر بود، این حجم از تقاضا و شرکت‌های حرفه ای طراحی بوجود نمی‌آمدند.

توجه داشته باشید وقتی صحبت از طراحی سایت می‌شود، منظور طراحی سایت حرفه ای، اصولی، بهینه و با رعایت تمام استانداردهای جهانی است. در ادامه دلایل این موضوع را مشاهده می‌کنید.

  • چنانچه سایت شما ظاهر جذاب و زیبایی نداشته باشد، احتمال ماندن کاربر در سایت خیلی پایین بوده و سایت را ترک خواهد کرد و البته که مستقیما به سراغ رقیب شما خواهد رفت.
  • اگر هنگام کارکردن با سایت بخشی برایشان مبهم باشد و یا نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و مراحل انجام کار را پیش ببرند، تجربه کاربری بد خواهند داشت و باز محکوم به از دست دادن کاربر خواهید بود.
  • کاربر کم‌حوصله امروز حتی 1 دقیقه منتظر نمی‌ماند تا سایت شما لود شود. کدهای سایت باید انقدر بهینه باشد که در کمتر از 3 ثانیه تمام بخش‌های سایت لود شود. البته به‌خاطر داشته باشید که کدهای بهینه فقط یکی از عوامل تاثیرگذار در سرعت سایت است.
  • و اما مهم‌ترین نکته‌ای که باعث ترک کاربر می‌شود، نسخه موبایل است. امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل اقدام به مشاهده و خرید از سایت می‌کنند. نسخه موبایل نامناسب نه‌تنها باعث از دست‌دادن مشتری می‌شود بلکه وجه برند تجاری شما را هم متضرر می‌کند.

این‌موارد تنها بخشی از چک‌لیست طراحی سایت حرفه ای هستند که نادیده‌گرفتن آن‌ها به‌معنای آب در هاون کوبیدن است.

نتیجه گیری

در عصر دیجیتال امروزی نقش طراحی وب سایت در رشد بیزنس شما کاملا مشخص است و واضح است. با طراحی حرفه ای و اصولی، برند خود را معرفی کرده و با کاربر تعامل مثبتی خواهید داشت که منجر به رسیدن به هدف مطلوب یعنی افزایش فروش، افزایش بازدید و یا معرفی برند خود خواهید شد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.