معرفی ابزارهای تست ریسپانسیو سایت

ابزارهای تست ریسپانسیو سایت
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 1 دقیقه

طراحی سایت ریسپانسیو به معنای، طراحی کردن وب‌سایتی است که علاوه بر دسکتاپ در دستگاه‌های دیگر مانند تلفن همراه و تبلت هم به خوبی نمایش داده شود. این نوع طراحی دشوارتر است و لازم به زمان بیشتری برای پیاده‌سازی آن است.

امروزه یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی نتایج گوگل و سئو سایت، ریسپانسیو بودن وبسایت است و گوگل به سایت‌هایی که از ویژگی Mobile First استفاده می‌کنند رتبه بهتری می‌دهد و صفحاتی که این ویژگی را نداشته باشند از نتایج حذف می‌کند.

به دلیل اهمیت این موضوع ابزارهای زیادی برای تست ریسپانسیو بودن سایت ساخته‌شده‌اند که به شما کمک می‌کند تا ایرادات سایت را بیابید و از عدم وجود اشکال در نمایش در دستگاه‌های مختلف اطمینان حاصل کنید، در ادامه این نوشته قصد داریم چند مورد از این ابزارها را بررسی کنیم.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

Google Mobile Friendly Test

به‌طور حتم یکی از قوی‌ترین و معتبرترین ابزارهای تست ریسپانسیو، ابراز Mobile Friendly Test گوگل است. این ابزار صفحه را بر اساس استانداردهای گوگل برای رتبه‌بندی بررسی می‌کند و درصورتی‌که سایز نوشته‌ها، اسکرول افقی و یا عدم رعایت فواصل مناسب بین المان‌ها رعایت نشده باشد، آنها را به شما اطلاع خواهد داد. درصورتی‌که در این تست سایت شما مناسب نمایش در تلفن همراه تشخیص داده شود، گوگل هم به شما اعتبار ریسپانسیو بودن سایت را می‌دهد.

همچنین این ابزار در بخشی از سرچ کنسول هم وجود دارد، و گوگل صفحاتی که موبایل فرندلی نباشند در آن نمایش داده می‌شوند.

ابزار Xrespond

در سایت Xrespond.com می‌تواند نحوه نمایش سایتتان را در دستگاه‌های مختلف با سایزهای متفاوت مشاهده کنید. در نوار بالای سایت می‌توانید دستگاه‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. و در پنجره موردنظر مشاهده کنید. لیستی از دستگاه‌های پرطرفدار در سایت موجود است.
انواع دستگاه‌ها مانند گوشی، تبلت، کتابخوان ها و لپتاب های پرطرفدار در این سایت موجود هستند، اگر دستگاه موردنظرتان را در لیست نیافتید می‌توانید به‌طور دستی سایز را وارد کنید.

ابزار Am I Responsive

یکی از ابزارهای جالب و متفاوت برای چک کردن ریسپانسیو سایت، ابزار Am I responsive است که نحوه نمایش سایت در سایزهای موبایل، تبلت، دستکتاپ و لپتاپ را نمایش می‌دهد. با استفاده از این ابزار میتوایند تصویری زیبا از نحوه نمایش سایتتان در دستگاه‌های مختلف در اختیار داشته باشید. با این ابزار حتی می‌توانید سایت‌هایی که در localhost طراحی کرده‌اید را نیز چک کنید.


موضوع: طراحی وبسایت ابزارهای سئو

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.