طراحی سایت لاراول

طراحی سایت لاراول
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی سایت مقوله‌ای است که امروزه بیشتر کسب‌وکارها به سمت آن روی آورده‌اند. دلیل این امر مزایایی فراوانی است که با داشتن سایت، به‌دست می‌آورند. یکی از این مزایا رونق کسب‌وکار است. مثلا اگر شما سایت فروشگاهی داشته باشید، فروش شما بیشتر خواهد شد. اگر فیلد کاری شما در حوزه اطلاع‌رسانی و خبری باشد، مخاطبان شما زیاد می‌شود.
اگر وارد حوزه طراحی شوید، با اصطلاحات زیادی روبرو می‌شوید که برای تصمیم‌گیری خوب، بهتر است که دانش و اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید. یکی از این اصطلاحات فریمورک سایت است. شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار باید بدانید چه فریمورکی مناسب وب‌سایت شما است. موضوع اصلی این مقاله فریمورک لاراول است و تا حد امکان سعی می‌‌کنیم، از حواشی و موضوعات فرعی بپرهیزیم تا اطلاعات خوبی راجع به طراحی سایت لاراول به شما ارائه بدهیم.

طراحی سایت لاراول

لاراول یکی از فریمورک‌های محبوب بین برنامه‌‌نویس‌ها است. این محبوبیت دلایل زیادی دارد که یکی از آن‌ها قابلیت ارتقا است. سایت شما هر چقدر هم که پیچیده باشد و نیاز به الگوریتم‌ها و فرمول‌های زیاد و البته پیچیده داشته باشد، با لاراول قابل پیاده‌سازی است. شاید در سیستم‌های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس و جوملا، محدودیت‌هایی برای ارتقا سایت داشته باشید ولی با لاراول همه چیز امکان‌پذیر است.

صحبت از سایت‌های پیچیده با الگوریتم و کدهای زیاد شد. وقتی بحث کدنویسی زیاد پیش می‌آید، اولین چیزی که ذهن برنامه‌نویس را درگیر می‌کند، سرعت سایت است. همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهم برای سئو ، سرعت سایت است. سرعت سایت نه تنها برای موتور جستجوی گوگل بلکه برای کاربر هم مهم است. سایت کند محکوم به از دست دادن کاربر و مشتری است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

فریمورک لاراول روی بحث سرعت سایت هم تمرکز کرده و می‌توان گفت سایت‌های طراحی شده با لاراول سرعت بهتری نسبت به سایت‌های دیگر دارند. دلیل این امر استفاده از قابلیت‌هایی مانند کش‌کردن و Lazy Loading در لاراول است. این دو تکنولوژی سرعت دسترسی به اطلاعت را به حداقل می‌رسانند. در کنار آن‌ها اگر برنامه‌نویس سایت شما زبده باشد، مسلما از کدنویسی بهینه‌ای استفاده می‌کند.

در رابطه با سرعت به یک مورد دیگر هم می‌توان اشاره کرد. در لاراول از طریق مدل Eloquent ORM به دیتابیس دسترسی پیدا می‌کنیم. در این مدل سرعت و امنیت بسیار بالایی به منظور اتصال به دیتابیس و اجرا کردن کوئری‌های سنگین، پیاده‌سازی شده است.

باتوجه به اینکه در بیزنس‌های بزرگی مانند طراحی سایت بیمه و طراحی سایت فروشگاهی دو فاکتور سرعت و امنیت خیلی مهم هستند، طراحی سایت لاراول بهترین گزینه است.

امنیت لاراول

همانطور که بالاتر اشاره کردیم امنیت لاراول قابل تضمین است. اما تامین امنیت آن منوط به داشتن یک شرط و آن هم تجربه برنامه‌نویس است. شاید برای بیزنس‌های کوچک مثل سایت شرکتی  که فقط قصد معرفی خود را دارید، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس، ریسک زیادی برای شما نداشته باشد. ولی در بیزنس‌های بزرگ مانند طراحی سایت آگهی، امنیت حرف اول را می‌زند. هکرها همیشه در کمین هستند تا از کوچکترین حفره‌ و باگی در سایت شما استفاده کرده و اطلاعات سایت و کاربران شما را به سرقت ببرند. البته همیشه هک‌کردن به منزله به سرقت بردن اطلاعات سایت شما نیست. گاهی آن‌ها سایت شما را هک می‌کنند تا از منابع شما استفاده کنند. مثلا فایل‌های آلوده و غیرقانونی خود را در سایت شما بارگذاری کنند. هک‌شدن سایت شما به منزله آسیب به برند تجاری شما است. جلب اعتماد کاربری که تجربه خرید از سایت هک شده را دارد، مطمئنا دشوار خواهد بود.

طراحی سایت لاراول این حفره‌ها و باگ‌های امنیتی را به حداقل و حتی به صفر می‌رساند. وقتی هسته سایت شما به صورت اختصاصی کدنویسی می‌شود، دیگر منابع و کدهای سایت برای هکر ناشناخته خواهد بود و نفوذ به چنین سایتی برای او سخت و غیرممکن خواهد بود. اگر برنامه‌نویس وب‌سایت شما تجربه لازم در حوزه طراحی و کدنویسی داشته باشد، با به کارگیری صحیح آن سایت بی‌نقصی برای شما پیاده‌سازی می‌کند و طراحی سایت حرفه ای انجام خواهد داد.

طراحی سایت لاراول

سئو و بهینه سازی در لاراول

بعد از طراحی یکی از مم‌ترین گام‌ها برای سایت بهینه سازی برای موتورهای جستجوی گوگل است. با این کار سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود و مخاطب و مشتری جذب خواهید کرد. در بحث سئو فاکتورهای زیادی از جمله قالب سایت شما دخیل هستند. با لاراول می‌توان کدهای بسیار بهینه و اصطلاحا سبکی را سایت نوشته و اجرا کرد. 

حتما شنیده‌اید که سئو سایت وردپرس خیلی راحت است و این cms سئوبیس است. دلیل این امر  این است که سئو کردن مقاله‌ها در وردپرس به‌راحتی و با استفاده از افزونه یوآست انجام می‌شود. و اما سئو در فریمورک مورد بحث ما یعنی لاراول چگونه است. همانطور که ابتدای مقاله گفتیم لاراول انقدر انعطاف‌پذیر و گسترده است که المان‌های سئو را هم می‌توان روی آن پیاده‌سازی کرد. اگر طراح سایت شما درک نسبی راجع به مفاهیم سئو داشته باشد یا با یک کارشناس سئو ارتباط داشته باشد، مواردی مانند باکس متای عنوان و دسکریپشن، تگ alt  و ... را که برای بهینه سازی سایت مهم و کارآمد هستند را هنگام طراحی سایت لاراول در سایت می‌گنجاند.

ارتقا سایت لاراول

طبق تجربه ما، بعد از اینکه از سایت خود رونمایی کردید و اقدام به جذب مشتری و مخاطب کردید، نیاز به ارتقا سایت خواهید داشت. مثلا طراحی سایت املاک انجام داده‌اید و بعد از مدتی نیاز به نمایش 360 تصاویر املاک خود دارید. یا در وب‌سایت فروشگاهی نیاز به تعریف پکیجی تحت عنوان "هدیه‌ات رو انتخاب کن" دارید تا مشتری شما تعدادی از محصولات را انتخاب کرده و در یک پکیج برای شخصی به عنوان هدیه بفرستد.
چنین مواردی با توجه به نوع فیلد کاری شما زیاد پیش خواهد آمد. هر روز ایده‌های جدیدی برای ارتقا کیفیت سایت و جذب مخاطب به ذهن شما خطور می‌کند. لاراول انقدر انعطاف‌پذیر است که با استفاده از آن می‌توانید ایده‌های خود را اجرا کنید.

نحوه پشتیبانی شرکت ودیانا از سایت لاراول

همانطور که می‌دانید در بحث انتخاب شرکت طراحی سایت، پشتیبانی خوب و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. ما در ودیانا تمام تمرکز خود را صرف پیاده‌سازی کامل و جامع سایت، طبق استانداردهای روز دنیا و تحویل به‌موقع سایت به کارفرما کرده‌ایم. باتوجه به آنلاین بودن بیزنس شما، ممکن است در طول روز به هر دلیلی برای سایت یا کاربران شما مشکلی پیش بیاید. وظیفه خود می‌دانیم تا در اولین فرصت مشکل سایت شما را برطرف کنیم. چنانچه جزو مشتریان ودیانا باشید، با استفاده از پروفایلی که برای شما ثبت می‌کنیم، اقدام به ثبت تیکت کرده و ما مشکل شما را برطرف خواهیم کرد. دغدغه مشتری، دغدغه ما است و تا آخرین لحظه در کنار مشتریان خود خواهیم بود.

سخن آخر

لاراول در سال 2011 منتشر شد و در مدت کوتاهی محبوبیت زیادی بین برنامه‌نویسان php پیدا کرد. php یکی از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است و لاراول نیز یکی از فریمورک‌های محبوب آن محسوب می‌شود. این فریمورک جعبه ابزاری اختصاصی دارد که باعث می‌شود نوشتن کدها کمتر شود. هرچه نوشتن کدها کمتر شود، امکان خطا و باگ به حداقل می‌رسد.
اگر این فریمورک را برای طراحی سایت خود انتخاب کردید، در انتخاب شرکت مجری طرح دو نکته را در نظر داشته باشید. از همین رو می‌توان گفت با طراحی سایت لاراول، شما یک سایت حرفه‌ای و با سرعت بالا و سئوبیس خواهید داشت و هر زمان نیاز به ارتقا سایت داشتید، این امر امکان‌پذیر است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.