طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت مشاور املاک
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در دنیای دیجیتال امروز، همه افراد به‌دنبال بهترین و سریع‌ترین راه برای انجام کارهای خود هستند. از همین رو به‌جرات می‌توان گفت اکثر کسب‌وکارها حضور خود را در فضای اینترنت پررنگ‌تر از قبل کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از اینترنت و تکنولوژی به کسب‌و کارخود رونق و سرعت بدهند. یکی از این راه‎ها برای مشاوران املاک طراحی سایت املاک است.

یکی از این کسب‌وکارها مشاورین املاک هستند. طی سال‌های گذشته جستجو در اینترنت برای خرید و اجاره مسکن، ویلا، باغ و .... رو به افزایش بوده است. چشم‌پوشی از فضای اینترنت و طراحی سایت املاک برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا منطقی نیست. با فعالیت در اینترنت می‌توان حوزه فعالیت خود را گسترش داد و فراتر از محله، منطقه و شهر کار کرد. طوری که می‌توانید در تهران مشغول به کار باشید و مشتریانی از دماوند، اردبیل، مازندارن، رشت و شهرهای دیگر داشته باشید و در تمام کشور و استان‌های دیگر به دنبال جذب مشتری و بازاریابی باشید.

طراحی سایت املاک

بنگاه‌های معاملاتی املاک روش‌های مختلفی برای تبلیغات دارند. از جمله این روش‌ها، تبلیغ در روزنامه‌ها، چاپ تراکت، تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و ... است. به نظر شما چند درصد از مردم امروزه با وجود اینترنت به سراغ روزنامه می‌روند و یا پای تبلیغات تلویزیون نشسته و یا حتی با شماره تماس‌های این تبلیغات تماس می‌گیرند؟ اگر زمان این تبلیغات تمام شود یا تراکت‌ها تمام شود، مردم چگونه به مشاور املاکی دسترسی خواهند داشت؟ آیا هزینه‌ای که برای این تبلیغات می‌شود، مثبت است و برگشت سرمایه قطعی است؟ فکر نمی‌کنید روش‌های نوینی برای تبلیغات هدفمند و سودآور پدید آمده‌اند؟

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

طراحی وب سایت مشاور املاک و صرف هزینه و انرژی برای سایت روش بسیار کارآمدتری برای رونق کسب‌وکار و افزایش درآمد خواهد بود. در کنار طراحی سایت روش‌های متنوع و بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ نظیر سئو و بهینه سازی سایت، سوشیال مارکتینگ وجود دارد که به کارگیری درست و اصولی آن شاهد رشد صعودی کسب‌وکار خود خواهید بود.

مزایای طراحی سایت املاک

نقش طراحی وب سایت مشاورین املاک

راحتی و سهولت استفاده تمامی کاربران حتی در شهرها یا استان‌های دیگر از مهم‌ترین تاثیرات سایت بنگاه مسکن است. اگر کسی نیاز به خرید یا فروش ملک یا مسکنی داشته باشد به‌راحتی با یک سرچ ساده می‌تواند به وب سایت مشاور املاک دسترسی داشته باشد و به اطلاعات و فایل‌ها و عکس‌های تمامی املاک به سهولت دسترسی پیدا می‌کند و درنهایت به آسانی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

افراد بدون هیچ زحمت و مراجعه به دفتر مشاورین املاک به فعالیت‌های خود نظیر خرید و فروش بپردازند.

مزایای داشتن وب سایت برای مشاورین املاک

مزایای فراوانی می‌توان برای طراحی سایت املاک شمرد. به 2 مزیت آن از ابتدای مقاله اشاره کرده‌ایم. گسترش بازار بیزنس شما در سطح کشور و مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی.

یکی دیگر از مزایای آن می‌توان به در دسترس بودن اشاره کرد. شما در هر ساعتی از روز و در هر مکانی در دسترس کاربر هستید. هر زمان که کاربر قصد مراجعه به بیزنس شما داشته باشد، می‌تواند از طریق موبایل و کامپیوتر وارد سایت شده و ملک مورد نظر خودش را سرچ کرده و پیدا کند.

مزیت بعدی رونق کسب‌وکار و افزایش فروش است. وقتی حوزه فعالیت شما گسترش می‌یابد، کاربران زیادی را جذب می‌کنید. افزایش کاربر و بازدید به معنای بیشتر دیده‌شدن شما و افزایش فروش است.

به کمک سئو سایت، می‌توانید برندسازی کنید و بیزنس خود را بین کاربران تثبیت کنید. با این‌کار بازدیدکننده‌های سایت شما تبدیل به مشتری می‌شوند، مشتری تبدیل به مشتری ثابت شده و همچنین کاربر جدید جذب می‌کنید.

مزیت دیگر که خیلی کاربران از آن استقبال کرده‌اند، امکان مشاهده مکان‌ املاک روی نقشه گوگل است. مشتری علاوه بر مکان ملک، محیط اطراف آن را هم مشاهده می‌کند و در تصمیم‌گیری بهتر عمل می‌کند. در ادامه چند مورد از مزایای سایت مشاور املاک را لیست کرده‌ایم.

1-رونق کسب‌وکار مشاورین املاک بدون صرف هزینه اضافی تبلیغات

مشاوانی که وب سایت خود را دارند، می‌توانند در اینترنت بیشترین تبلیغ با کمترین هزینه را انجام دهند و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند.

2- افزایش پورسانت آن‌ها در معامله

درصورتی که مشاورین از وب سایت قوی برخوردار باشند در موتورهای جستوجو از جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند و افراد بیشتری از سایت آن‌ها بازدید می‌کنند، اینگونه تعداد مشتریان و معاملات آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، در این صورت پورسانت بیشتری را دریافت می‌کنند و درآمد زیادتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

3- کاهش هزینه تبلیغات

در گذشته مشاورین املاک هم مانند دیگر کسب‌وکارها تبلیغات شان محدود به چند کوچه و محله بود.
آن‌ها با چاپ چند کاتالوک و بروشور کار خود را تبلیغ می‌کردند.
ولی اکنون با داشتن وب سایت دیگر احتیاجی به آن کارهای پر هزینه و بیهوده نیست.

4- دسترسی آسان کاربران به تمامی اطلاعات

مشاورین املاک در طراحی وب سایت خود تمامی گزینه‌های اطلاعات در زمینه خرید یا فروش ملک و مسکن به همراه عکس و مشخصات و نقشه در آن قید کنند تا تمامی کاربران به آن دسترسی داشته باشند.

5- رقابت با رقبا در سایت خود

در برندسازی با استفاده از سئو و بهینه سازی وبسایت مشاورین املاک می‌توانند با رقبای خود به رقابت بپردازند

6- دسترسی آسان کاربران به مشاور املاک

با داشتن یک سایت کامل و جامع کاربران می‌توانند به مشخصات و آدرس، اطلاعات مشاور دسترسی داشته باشد.

7- درج آگهی تبلیغات در وب سایت

یکی دیگر از مزایای داشتن وب سایت این است که اگه سایت شما از بازدید زیادی برخوردار باشد و در موتورهای جستجو از جایگاه بالایی برخوردار باشد، می‌توانید تبلیغات افراد دیگر یا کارهای دیگر را در سایت خود قرار دهید و  با این کار درآمدزایی بیشتری داشته باشید. می‌توانید از خدمات طراحی سایت آگهی ودیانا استفاده کنید.

امکانات سایت مشاورین املاک

در این بخش به چند مورد از امکانات وب سایت مشاورین املاک می‌پردازیم، وبسایت‌های بنگاه مسکن هم مانند طراحی سایت شرکتی است اما با امکاناتی بیشتر:

  • قابلیت جستجوی پیشرفته، محدود به میزان دلخواه فرد مثلا سرمایه و یا تعداد اتاق‌ها یا محل و یا زیربنا و یا غیره
  • ثبت جدیدترین اطلاعات و به‌روزبودن تمامی اخبار مربوط به ملک و بازار مسکن
  • پرداخت بیعانه و یا کارمزد با داشتن درگاه بانکی و به صورت آنلاین
  • امکان مقایسه املاک با هم
  • قابلیت طراحی صفحه مخصوص هر ملک
  • نظر سنجی در مورد هر ملک توسط کاربران
  • مدیریت و اطلاع‌رسانی توسط ایمیل و پیامک
  • بازاریابی بیشتر و بهینه
  • امکان مشاهده دقیق موقعیت جغرافیایی ملک مورد از طریق نقشه‌ای که در هر ملک ثبت می‌شود
  • امکان آپلود تصاویر متعدد و فیلم برای املاک (هر چه جزئیات بیشتری از ملک در سایت بگذارید، امکان تبدیل بازدیدکننده به مشتری بیشتر می‌شود)
  • امکان اتصال به پنل پیامکی برای ارسال پیامک به مشتری و آگاه‌سازی مشتری از مراحل مختلف ثبت سفارش (تایید، در انتظار بررسی و ...) و همچنین ارسال پیامک انبوه
  • امکان پرداخت بیعانه به‌صورت آنلاین به‌منظور نگه‌داشتن ملک برای مشتری
  • امکان تعریف دسته‌بندی‌های مختلف برای املاک شامل خانه کلنگی، آپارتمان، ویلا و ....
  • امکان دسته‌بندی املاک برای هر شهر به تفکیک استان، شهر، شهرستان و منطقه
  • امکان اتصال به درگاه بانک برای پرداخت آنلاین
  • امکان فیلتر املاک با تعداد اتاق، مساحت، اجاره یا خرید و ... برای راحتی کاربر و سریع رسیدن به ملاک موردنظر
  • امکان درج مقاله و اخبار و اطلاعیه مسکن‌ها برای بهبود سئو سایت
  • امکان تعریف دسترسی برای کاربران که مسکن و ملک خود را در سایت ثبت کنند

اهمیت طراحی سایت املاک ریسپانسیو

اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست. حجم وسیعی از کاربران شما با تلفن همراه وارد سایت شما می‌شوند. ولی منظور از ریسپانسیو فقط نسخه موبایل است. سایت شما در تمام دستگاه‌های تبلت، موبایل، انواع PC باید به‌درستی نمایش داده شود. همه المان‌ها در مرورگرها و دستگاه‌ها باید درست کار کنند. این‌کار باعث ایجاد حس خوب و جلب رضایت کاربر می‌شود. تمام تلاش ما از طراحی سایت املاک، جلب رضایت کاربر و افزایش فروش است.

ویژگی‌های طراحی سایت املاک

 

هنگام طراحی باید نکاتی را رعایت کنید تا به بازدهی مناسب از سایت برسید. این نکات را در ادامه با هم بررسی کرده‌ایم.

1.طراحی جذاب و کاربرپسند

 اولین چیزی که کاربر مشاهده می‌کند، ظاهر سایت شما است. ظاهر جذاب باعث ماندگاری کاربر در سایت می‌شود. استفاده از ترکیب رنگ‌های متناسب، المان‌های ظاهری، تصاویر با کیفیت در زیبایی سایت شما تاثیرگذار است. البته درکنار جذابیت و استفاده از المان‌های روز، باید کارکردن با بخش‌های مختلف هم راحت باشد. مشتری باید هنگام استفاده از سایت شما تجربه کاربری خوبی داشته باشد. به‌راحتی با بخش‌های مختلف سایت اعم از ثبت‌نام، پیداکردن آگهی‌های مختلف و ... ارتباط برقرار کرده و استفاده کند. برای رعایت استانداردهای این موارد 2 حرفه تحت عنوان متخصص UI/UX به‌وجود آمده است که به کمک آن‌ها تمامی اصول و استانداردهای طراحی سایت رعایت می‌شود.

2. قالب بهینه و تمیز

 برنامه‌نویسی سایت باید کاملا بهینه باشد. بعد از طراحی وارد مرحله بهینه سازی سایت می‌شویم که یکی از فاکتورهای مهم در آن کدهای بهینه قالب سایت است. استفاده از قالب‌های آماده وردپرس و جوملا نه تایید و نه رد می‌شود. ولی اگر تازه‌کار هستید و تخصص لازم در زمینه سیستم‌های مدیریت محتوا ندارید، استفاده از این قالب‌های آماده ریسک دارد و ممکن است در بلندمدت برای مواردی مانند سفارشی‌ساز سایت، ارتقا سایت، پشتیبانی قالب و ... دچار مشکل شوید.

3. فیلتر و جستجوی حرفه‌ای

 نوع پلن سایت املاک، به‌گونه‌ای است که نیازمند سرچ حرفه‌ای است. کاربر در این نوع سایت‌ها یک نیاز مشخصی مثلا اجاره ملک تجاری دارد. برای سهولت کار، همین عنوان را در باکس مربوط به سرچ تایپ کرده و نتایج را بررسی می‌کند.
همچنین ممکن است وارد یک دسته‌بندی مانند ویلا شوند. در این دسته‌بندی‌ها کاربر با فیلترهایی مثل تعداد طبقه، تعداد اتاق، دارای استخر و ... خیلی سریع به ویلای موردنظر خود می‌رسد. 

4.کاربری راحت

 هنگام طراحی سایت املاک باید به این نکته توجه داشته باشید که ادمین و کاربر سایت دانش تخصصی کار با سایت را ندارند. باید به این نکته توجه کرد که سایت، کاربر با هر سطح دانشی خواهد داشت. به‌همین منظور در طراحی باید ساده‌ترین روش برای ارتباط کاربر و ادمین با سایت را در نظر گرفت، تا هم مشتری و هم ادمین به‌راحتی از سایت استفاده کنند.

به طورکلی اگر طراحی سایت املاک به‌درستی و حرفه‌ای و کاربرپسند انجام شود، باعث جلب رضایت مشتری و افزایش تعداد کاربران شما خواهد شد. هر چه میزان رضایت بیشتر شود، افزایش فروش و رونق کسب‌وکارتان را به همراه خواهد داشت.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.