ایده های جالب برای ساخت اپلیکیشن

ایده های جالب برای ساخت و طراحی اپلیکیشن
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

موفقیت یک استارتاپ به خاص بودن آن ایده بستگی دارد. ایده‌های طراحی اپلیکیشن اگر به صورت خلاقانه انتخاب شوند تا به رفع نیاز کاربران کمک کند، می‌تواند شانس موفق شدن را تا میزان چشمگیری بالا ببرد.

اپلیکیشنی که تولید می‌شود باید به طریقی باشد که در صرفه جویی زمان کاربران نقش داشته باشد، هزینه‌های آن‌ها را کاهش بدهد و بازدهی کارهای روزانه را افزایش بدهد. بنابراین ایده‌هایی برای ساخت اپلیکیشن داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده را تحت پوشش خود قرار دهد.

طریقه انتخاب بهترین ایده برای ساخت اپلیکیشن

کار یک کارآفرین از شکل گیری ایده آغاز می‌شود که با پیاده سازی آن به درآمد زایی و سود دهی می‌رسد. این نکته را در نظر داشته باشید که اولین ایده همیشه بهترین ایده نیست و باید مدت زمان کافی را صرف یافتن بهترین ایده برای طراحی یک اپلیکیشن موفق کنید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های خود:

برای یافتن ایده‌های ناب طراحی اپلیکیشن می‌بایست نکاتی را در نظر داشته باشید. هنگامی که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، در ابتدا به حوزه مهارت خود توجه داشته باشید زیرا در آن زمینه شما موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد؛ بنابراین با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های خود به دنبال ایده‌های جدیدی باشید که امکان موفقیت در آن بیشتر است و بازار رقابت چندانی ندارد.

توسعه اپلیکیشن های فراموش شده:

برای کسب ایده می‌توانید در فروشگاه‌های اپلیکیشن به دنبال اپ هایی باشید که تا حدودی محبوبیت داشته‌اند، دانلود بالایی را دریافت کرده‌اند اما مدت زمان زیادی است که فراموش شده‌اند و آپدیت جدیدی برای آن‌ها منتشر نشده است.

شما می‌توانید این اپلیکیشن های که از یاد رفته‌اند را مجدد احیا کنید و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب نمایید. همچنین شما می‌توانید با کاربرانی که نظرات خود را در مورد آن اپلیکیشن به ثبت رسانده‌اند نیز ارتباط برقرار کنید و سعی در ساخت اپلکیشنی بهتر و بر اساس نیاز آن‌ها داشته باشد.

توسعه اپلیکیشن های فراموش شده

توسعه بخشی از بازار که نوآوری‌های کمی در آن وجود دارد:

بسیاری از شما امکان دارد که به فکر توسعه برنامه های امروزی باشید؛ اما باید بدانید که این کار لزوماً نتیجه مفید و اثر بخشی که در ذهن دارید را برای شما نخواهد داشت زیرا همان طور که گفته شد، باید سعی در خاص بودن داشته باشید.

سعی کنید بخش‌هایی از بازار را که مخاطبان زیادی دارد اما ابتکار و نوآوری کمی در آن‌ها به کار رفته است را شناسایی کنید و سعی در توسعه آن‌ها با شیوه‌های جدید داشته باشید. انجام این کار مستلزم این است که شما همیشه از تازه‌ترین اخبار تکنولوژی و اپلیکیشن ها آگاه باشید.

شناسایی نیاز روز کاربران:

اغلب اپلیکیشن های موفق امروزی، سعی در رفع نیاز کاربران دارند. سازندگان چنین اپلیکیشن هایی یا خود مشکلی را در زندگی روزمره داشته‌اند و یا این مشکل و نیاز را در اطرافیان خود حس کرده‌اند و همین ایده را پیاده سازی کرده و به موفقیت و محبوبیت رسیده‌اند.

بنابراین سعی کنید با دقت به اطراف خود نگاه کنید، مشکلات و چالش‌های زندگی روزمره را مورد بررسی قرار دهید، نحوه برخورد اطرافیان را با چنین کمبودهایی متوجه شوید و در نهایت سعی در ارائه راه حل و راهکار برای آن‌ها داشته باشید.

ایده‌های طراحی اپلیکیشن

در ادامه ایده‌هایی را برای طراحی اپلیکیشن ارائه می‌دهیم که با توجه به مهارت و توانایی‌های خود می‌توانید اقدام به طراحی و توسعه آن‌ها کنید.

ایده ساخت اپلیکیشن طراحی دکوراسیون داخلی منزل:

با ساخت این اپلیکیشن بدون شک بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه دکوراسیون کار می‌کنند، خریدار اپ شما خواهند بود. ایده برای طراحی این اپ می‌تواند به این صورت باشد که با دادن عکس اتاق، به صورت مجازی بتوان رنگ دیوارها را تغییر داد، نور را تنظیم کرد، مکان مبل، میز و غیره را مشخص کرد. ایده ساخت چنین اپلیکیشنی می‌تواند درآمد خوبی برای سازنده آن داشته باشد.

ایده طراحی اپلیکیشن برای تشخیص نیاز نوزادان بر اساس صدای آن‌ها:

گریه ابزاری است که نوزادان برای بیان نیازها و مشکلات خود از آن استفاده می‌کنند. نوع و طریقه گریه کردن نوزاد بیانگر نیاز اوست که بسیاری از پدرها و مادرهایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، قادر به تشخیص آن نیستند. اگر اپلیکیشن طراحی شود که در درک نیاز نوزاد (گرسنگی، درد، ...) بر اساس نوع گریه کردن آن بتواند به والدین کمک کند، بدون شک طرفداران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

ایده ساخت اپلیکیشن همیار پلیس:

بسیار از افراد علاقه دارند که در مورد جنایتکاران، خلافکاران و حتی افراد گمشده در اطراف خود مطلع شوند. با ساخت این اپلیکیشن که در آن چنین افرادی معرفی شده‌اند، می‌توان در صورت مشاهده مجرمان و افراد تحت تعقیب، سریعاً مکان را از طریق gps به پلیس اطلاع داد. با وجود چنین برنامه ای امنیت بسیار بالا خواهد رفت.

ایده طراحی اپلیکیشن ردیاب قوانین:

برنامه ای که در آن بتوان قوانین جدید وضع شده در شاخه‌های مختلف را مشاهده و بررسی کرد، بدون شک می‌تواند درآمد بسیار بالایی برای سازنده آن داشته باشد. این نرم افزار می‌تواند برای شاخه‌های موضوعی متفاوت مانند حقوقی، حسابداری، راهنمایی و رانندگی و مانند این‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد.

ایده ساخت اپلیکیشن ارائه غذاهای اضافی به پرورشگاه‌ها:

در این نرم افزارها لیست پرورشگاه‌ها وجود داشته باشد و افراد بتوانند در صورتی که غذای اضافی از مجالس و میهمانی‌های خود دارند را به آن‌ها بدهند تا با انجام این کار از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری شود.

ایده های طراحی اپلیکیشن

سخن پایانی:

اپلیکیشن ها کاربری آسانی دارند و در هر زمان و مکانی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ به همین دلیل امروزه طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. در صورتی که بتوانید ایده‌های ناب و خاصی را برای طراحی نرم افزارها ارائه دهید و استارتاپی موفق را راه اندازی کنید، درآمد خوبی را کسب خواهید کرد. با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد، سعی کنید با تکیه بر مهارت‌های خود، اپلیکیشنی را طراحی کنید که بتواند تأمین کننده نیاز روز کاربران باشد.

طراحی سایت نیز از جمله موارد دیگری است که طرفدارن زیادی دارد زیرا امروزه استفاده از فضای اینترنت بسیار رونق یافته است و مکانی مناسب برای قرار دادن خدمات و محصولات شما است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.