برنامه نویس فرانت اند کیست و چه وظایفی دارد؟

برنامه نویس فرانت اند
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بخش فرانت اند یک وب سایت بخشی است که کاربران با آن تعامل دارند بخشی از وبسایت که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و در مرورگر او نمایش داده می‌شود. هر چیزی که زمانی که شما در اینترنت جستجو می‌کنید، از فونت‌ها و رنگ‌ها تا منوی کشویی و اسلایدرها، از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت ساخته شده است، که توسط مرورگر کامپیوتر شما کنترل می‌شود. در ادامه این نوشته به تعریف وظایف برنامه نویس فرانت اند خواهیم پرداخت.

ابزارهای برنامه نویس فرانت اند

برنامه نویسان فرانت اند مسئول کد کاربری وب سایت و ظاهر سایت هستند. برای اجرای این اهداف، برنامه نویسان فرانت اند باید سه مهارت داشته باشند : HTML ، CSS و زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت. علاوه بر روان بودن خواندن این زبان‌ها نیاز به آشنایی با فریمورک هایی مانند بوت استرپ، انگولار جی‌اس و کتابخانه‌هایی مثل jQuery و LESS، که روش مفیدتری برای صرفه‌جویی در زمان تبدیل هستند است. 

بسیاری از توسعه دهندگان فرانت اند نیز باید تجربه کار با Ajax را داشته باشند، زیرا این روش پرکاربرد مورد استفاده برای استفاده از جاوا اسکریپت است که اجازه می‌دهد بدون بارگزاری تمام صفحه تنها بخشی از آن اجرا شود.
به زبان ساده تر یک برنامه نویس فرانت اند مسئول طراحی داخلی یک خانه است که توسط توسعه دهنده بک اند ساخته شده‌است است.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

مهارت‌های توسعه دهنده فرانت اند

همانطور که گفتیم، فرانت اند یک وبسایت به معنای ظاهری است که کاربر در صفحه مرورگر خود مشاهده میکند، در صورتی که قصد داشته باشید یک برنامه نویس فرانت اند شوید باید مهارت هایی را بیاموزید، در ادامه این نوشته به برخی از این مهارت ها خواهیم پرداخت.

زبان HTML : یادگیری زبان نشانه گذاری html یکی از ملزوماتی است که هر برنامه نویس فرانت اندی باید به آن کاملا مسلط باشد. از زبان به عنوان هسته اصلی یک صفحه وب محسوب میشود که برای طراحی ساختار اصلی سایت به کار میرود.

زبان CSS: مخفف عبارت Cascading Style Sheets است، همانطور که گفتیم اچ تی ام ال برای ساخت چهارچوب اصلی سایت به کار میرود، با استفاده از css شما قادر خواهید بود ظاهر المان های مختلف موجود در صفحه از جمله: متن ها، تصاویر، جداول و.. را به صورت نامحدود طراحی کنید.

زبان برنامه نویسی Javascript: جاوا اسکریپت زیان برنامه نویسی سمت کاربر یا همان فرانت اند است، یک برنامه نویس فرانت اند با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت قادر خواهد بود تا المنت های موجود در صفحه را پویانمایی کند. این زبان دارای فرمورکهایی مانند jquery، vu.js و angular است که امکانات بسیار پیشرفته ای را در اختیار برنامه نویسان سمت کاربر قرار میدهند.

اصول طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو: امروزه بیشتر افرادی برای مشاهده یک صفحه وب از تلفن همراه و تبلت خود استفاده میکنند، به همین دلیل ضروری است که صفحه ای که طراحی میکنید در تمام دستگاه ها عملکرد خوبی داشته باشد و به صورت صحیح نمایش داده شود. به این منظور میتوان از فریمورکهایی نظیر boostrap کمک گرفت.

نرم افزارهایی گرافیکی: طراح فرانت اند ضروری است که بتوانند با نرم افزارهایی مانند: فتوشاپ یا ایلوستریتور کار کنند.

خلاقیت و سلیقه خوب: طراح سایت باید بتواند، طرح هایی کاربرپسند، خلاقانه و زیبا را بر اساس استانداردها و تجربه کاربری خلق کند.

آشنایی با تجربه کاربری ux: علاوه بر ui یک وبسایت یا اپلیکیشن، تجربه کاربری یا ux هم در طراحی سایت حرفه ای تاثیر زیادی دارد.

در پایان هر چیزی که شما در این وب سایت می‌بینید در حال توسط یک توسعه دهنده فرانت اند ایجاد شده‌است. یک طراح لوگو و گرافیک را طراحی کرده است، یک عکاس عکس‌ها را گرفته، و یکی از نویسندگان مطالب را نوشته است. اما یک توسعه دهنده فرانت اند همه این بخش ها را در کنار یکدیگر قرار داده است و تجربه کاربری خوبی را برای شما خلق کرده است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.