طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
4 سال پیش
زمان مطالعه: 10 دقیقه

یکی از بخش‌های مهم کسب‌وکار، بازاریابی در هر زمینه‌ای است؛ چه کسب‌وکار اینترنتی است و چه کسب‌وکار فیزیکی است باید توجه خاصی را به بازاریابی داشت. یکی از این کسب‌وکارها هتل‌ها هستند که باید به خوبی از اصول بازاریابی برای جذب مشتری استفاده کنند تا قادر باشند به سود‌دهی های بالاتری برسند.

هتل‌ها همه ساله در آغاز سال، تابستان یا زمانی که مردم اقدام به مسافرت می‌کنند با بهترین بازاریابی می‌توانند آن‌ها را به سوی خود جذب کنند. در گذشته این کار بسیار محدود بود و امکان این که همه از خدمات همه هتل‌ها آگاهی کسب کنند، وجود نداشت. فقط تعداد معدودی از آن‌ها توانسته بودند آن هم به صورت محدود بازاریابی کنند مثلا با تبلیغ در رسانه‌ها یا روزنامه‌ها و بروشورها.

ولی امروزه صاحبان هتل‌ها می‌توانند با طراحی سایت در بستر اینترنت به تبلیغ کسب‌وکار خود و جذب مشتری بپردازند. اگر شما نیز دارای یک هتل یا محل اقامتی هستید، می‌توانید با طراحی سایت هتل و تمرکز روی سئو سایت گردشگری کاربران را به مشتری هتل خود تبدیل کنید و میزبان آن‌ها باشید، امروزه این شیوه بازاریابی بهترین نتیجه را برای جذب مشتری میدهد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

اهمیت طراحی سایت هتل

مسافرت و بازدید از جاهای دیدنی شهرها برای اکثر مردم جذاب و یک تفریح دوست داشتنی است. یکی از دغدغه‌های مهم در مسافرت، محل اقامت است. محل اقامتی که از کیفیت مناسب از نظر بهداشت، دسترسی به مراکز گردشگری و ... را داشته باشد. سرچ گوگل اولین کاری است که افراد برای پیدا کردن محل اقامت به آن مراجعه می‌کنند. همانطور که می‌دانید، امروزه استفاده از موبایل فراگیر شده است و تقریبا اینترنت در دسترس همه قرار دارد و افراد برای کوچک‌ترین چیزها هم از اینترنت استفاده می‌کنند. پس طراحی سایت هتل به شما کمک می‌کند که خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید و همچنین با قرار دادن خدمات رزرو آنلاین هتل، مشتری با خیالی آسوده پیش از مسافرت می‌تواند، محل اقامت خود را انتخاب کند و دیگر دغدغه اسکان را نداشته باشد.

امکانات سایت هتلی

  • رزرو آنلاین هتل برای مسافران که قادر باشند قبل از شروع سفر اتاق دلخواه خود را رزرو کنند
  • قراردادن بخش گالری و اسلاید تصاویر در طراحی سایت برای شناخت بهتر و دقیق تر اتاق‌ها
  • لیست قیمت واحدهای اقامتی
  • قراردادن بخشی برای معرفی انواع اماکن اقامتی
  • نمایش آدرس و مشخصات هتل بر روی نقشه گوگل با قابلیت نمایش سایت
  • معرفی تاریخچه هتل به صورت کامل
  • امکان ارائه پنل کاربری با قابلیت افزودن اتاق به لیست علاقه‌مندی‌ها
  • امکان قرار دادن انواع روش‌های ارتباطی آنلاین و آفلاین برای رزرو یا ارتباط با مشتری
  • قرار دادن بخش نظرات و امکان نقد و بررسی هتل پس از خروج مشتری
  • واردکردن مکان‌های گردشگری، مراکز خرید و سایر موارد. علاوه بر این می‌توانید فاصله هتل خود را از مراکز مهم مشخص کنید.

نکاتی که باید در طراحی سایت هتل در نظر گرفت

  • باید برای بازدید کنندگان مشخص کنید که چرا بهتر است شما را انتخاب کند و شما بهترین گزینه هستید
  • در استفاده از تصاویر دقت داشته باشید و از بهترین‌ها استفاده کنید
  • امکان پرداخت اینترنتی از درگاه بانکی داشته باشید که نیازمند دریافت اینماد است.
  • امکان پرداخت ریالی را برای مسافران داخلی یا خارجی فراهم کنید.
  • طراحی صفحه ای برای تاریخ‌بندی اتاق‌های خالی و پر
  • معرفی رستوران‌های داخل هتل
  • امکان رزو روزانه یا دوره‌ای
  • بخشی برای معرفی مکان‌های دیدنی شهر
  • طراحی صفحه دسته‌بندی اتاق‌ها بر اساس ظرفیت و یا تعداد تخت‌ها
  • امکان معرفی امکانات و توضیح کامل برای اتاق
  • امکان طراحی سایت چند زبانه برای کاربران داخلی یا خارجی

چرا بهتر است سایت چند زبانه برای هتل داشته باشیم؟

ایران یکی از بهترین مقاصد بیشمار گردشگران از سراسر دنیا می‌باشد، طبیعتا با حجم زیادی از زبان‌ها روبرو خواهد شد پس این امر بسیار ضروری است که سایت چند زبانه داشته باشید زیرا هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی – گردشگری برای ارائه خدمات بهتر باید بتواند ارتباط درستی را با مسافران برقرار کند، این امر حداقل وجود دو زبان زنده دنیا را می‌طلبد.

مسافران خارجی این گونه می‌توانند به راحتی به رزو هتل مورد نظر خود بپردازند.

در صورتی که سایت از این امکان برخوردار نباشد در جذب بسیاری از این مشتریان ناتوان خواهند بود پس بهتر است هر چه سریع‌تر قابلیت چند زبانه را در سایت خود قرار دهید.

طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل به‌صورت ریسپانسیو

کاربران زیادی برای بازدید سایت‌ها و استفاده از خدمات آن‌ها از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر سایت هتل شما نمایش مناسبی در تلفن همراه نداشته باشد، فرصت‌های زیادی را از دست خواهید داد.
کاربر برای رزرو هتل با موبایل وارد سایت شما شده است ولی سایت نمایش و عملکرد درستی نداشته است. دکمه‌های ثبت‌نام کوچک و غیرقابل کلیک بوده‌اند و باعث انصراف کاربر از رزرو هتل شما شده است. شما به‌راحتی و فقط به دلیل ریسپانسیو نبودن سایت، مشتری خود را از دست داده‌اید و هزینه‌هایی که برای تبلیغات و جذب کاربر کرده‌اید، عملا بی‌فایده خواهد شد. طراحی سایت ریسپانسیو باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در تمامی دستگاه‌ها و مرورگرها به‌درستی نمایش داده شود و کاربران به‌راحتی از تمامی بخش‌های سایت استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. دیگر نیاز به انجام کارهایی مانند zoom out  و zoom in برای مشاهده بخش‌های مختلف نیست چرا که نمایش تمام بخش‌ها متناسب با دستگاه‌های مختلف تلفن‌همراه، تبلت و لپ‌تاپ طراحی شده است.

طراحی سایت هتل در ایران

ایران به‌واسطه جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوان و چهار فصل بودن، در تمامی فصول سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. علاوه بر این هموطنان ایرانی نیز برای مسافرت‌های خارج از کشور به‌دنبال اطلاعات گردشگری کشورها و انتخاب هتل برای اقامت هستند. بهترین روش برای پاسخ به این نیاز، طراحی سایت است. مسافران با مراجعه به سایت‌ هتل، خیلی راحت و سریع به امکانات و خدمات هتل دسترسی خواهند داشت و اگر هتل باب میل آن‌ها باشد اقدام به رزرو هتل می‌کنند. با این کار دیگر خبری از واسطه‌ها و دلالان نیز نخواهد بود و مشتری متناسب با بودجه و امکانات مدنظر خود، هتل مورد نظرش را رزرو می‌کند. پس داشتن سایتی که تمامی خدمات و امکانات هتل شما را به همراه جزئیات به کاربر نشان بدهد، خیلی مهم است و یکی از قابلیت‌هایی است که با داشتن آن میزان سودآوری شما افزایش خواهد یافت.

اهمیت پیاده‌سازی سیستم پیامک در طراحی سایت هتل

سیستم پیامک بیشتر به‌منظور اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای مناسبت‌های خاص مثل عید نوروز آفرهایی را در نظر بگیرید و با استفاده از سیستم پیامک، کاربران خود را از این آفرها آگاه کنید. بازدیدکنندگان و یا مشتریان شما با اعلام شماره تماس خود، از وضعیت آفرهای هتل شما آگاه می‌شوند. توجه داشته باشید که برای آفر فقط محدود به آفر اقامتی نیستید، شما می‌توانید آفرهایی مربوط به سرو یک وعده غذایی مانند صبحانه و شام و یا آفر مربوط به برگذاری مجالسی مانند تولد و میزبانی یک گردهمایی هم طراحی و ارائه کنید.

نمایش تصاویر هتل

به‌طور کلی تصاویر در وب‌سایت نقش مهمی دارند. کاربر با مشاهده تصاویر بهتر با امکانات هتل آشنا می‌شود. تصاویر هتل باید باکفیت باشند و نمای کاملی از اتاق‌ها و رستوران هتل، نمای بیرونی اتاق‌ها و ... به کاربر ارائه بدهند. علاوه بر این تصاویری راجه مراکز گردشگری نزدیک به هتل هم تهیه کرده و در سایت بارگذاری کنید.

طراحی بخش بلاگ مناسب در طراحی سایت هتل

بخش وبلاگ یکی از بخش‌های مهم و اساسی در طراحی سایت است. بخش وبلاگ را دو منظر یعنی محتوا و شکل ظاهری بررسی می‌کنیم. برای طراحی ظاهری باید مواردی مانند شکل ظاهری جذاب و بک‌گراند مناسب و شیک، ترکیب‌بندی رنگ متناسب برای بک‎‌گراند صفحه وبلاگ و صفحات داخلی هر مقاله، نمایش مقاله‌های مرتبط در انتهای مقاله و یا در سایدبار مقالات، پیاده‌سازی سیستم نظردهی در انتهای هر مقاله را رعایت کنید.
برای بخش محتوا مطالبی مرتبط با حوزه کاری خود یعنی هتل، سفر و گردشگری تهیه می‌کنید. مطالبی راجع به مراکز گردشگری نزدیک هتل، نحوه دسترسی به آن‌ها، مسافت و زمانی که مسافر در راه است و این قبیل موارد را در سایت درج کنید و توضیحات کاملی از راجع به تمامی آن‌ها به مشتری ارائه دهید.
توجه داشته باشید که مطالب وبلاگ باید کاملا منحصربه‌فرد باشد و کپی از سایت‌های دیگر نه تنها کمکی به رشد بیزنس شما نخواهد کرد بلکه ممکن است سایت شما توسط ربات‌های موتور جستجوی گوگل جریمه و یا پنالتی شود. در ادامه تولید محتوا برای وب‌سایت هتل را با هم مرور و بررسی می‌کنیم.

تولید محتوای مناسب برای سایت هتل

اهمیت تولید محتوای کاربردی بر کسی پوشیده نیست. جمله معروف محتوا پادشاه است را اکثر ما شنیده‌ایم، اما چه محتوایی پادشاه است؟ محتوای مناسب برای سایت هتل چیست؟ هر فعالیتی در ملزم به تولید محتوای مناسب است. اگر قصد طراحی صفحه درباره ما دارید، در کنار گرافیک جذاب باید محتوای مناسبی به کابر ارائه دهید تا او به خوبی با شما و تیم شما آشنا شود. در واقع در هر بخشی که تولید محتوا می‌کنید باید تا حد امکان اطلاعات جامع و کاملی در اختیار کاربر قرار دهید. اطلاعاتی که در عین جامع بودن، ساده باشند. محتوا است که به کاربر در انتخاب بهتر کمک می‌کند. فراموش نکنید هرچه اطلاعاتی که به کاربر می‌دهید دقیق، کامل و صادقانه باشد، علمکرد بهتری در جلب اعتماد کاربر و تبدیل او به مشتری خواهید داشت.

چه نوع محتوایی در سایت هتل درج کنیم؟

برای تولید محتوا در کنار معرفی هتل و مراکز تفریحی به صورت متنی، از تصاویر و فیلم‌های مناطق گردشگری شهر خود استفاده کنید. استفاده از محتوای جذاب از مراکز تاریخی و طبیعی در تولید محتوا و طراحی سایت، ابزار خوبی برای اضافه‌کردن جذابیت به وب‌سایت است. استفاده از تصاویر توریست‌هایی که از خدمات هتل شما استفاده کرده‌اند، تهیه ویدئو از آشپرخانه هتل، امکانات هتل و ... باعث می‌شود تا کاربر حس خوبی پیدا کرده و راجع به انتخاب یا عدم انتخاب هتل، راحت‌تر تصمیم‌گیری کند.

سیستم رزرواسیون در سایت هتل

با طراحی سیستم رزرواسیون کاربر به راحتی می‌تواند از طریق اینترنتی اقدام به رزرو هتل کند. این کار جلوه خوبی از هویت و اعتبار وب‌سایت شما برای کاربر ایجاد می‌کند. علاوه بر این پیاده‌سازی رزرواسیون باعث کاهش فرایندهای دستی و انسانی را کم کرده و در وقت شما و مشتری صرفه‌جویی می‌شود. دیگر نیازی نیست مشتری با متصدی هتل تماس بگیرد و بعد از پرس‌وجو راجع به اتاق‌های خالی و قیمت‌ها و .... به صورت حضوری اقدام به رزرو هتل کند. تمامی این اطلاعات در سایت درج شده و با صرف کمی زمان اتاق مورد نظرش را رزرو می‌کند.

سیستم رزرواسیون آنلاین در طراحی سایت هتل

مزایای طراحی سایت هتل

جذب مشتری بیشتر: وقتی برای هتل خود طراحی سایت می‌کنید، افراد زیادی که همه‌روزه برای جستجو به سراغ گوگل می‌روند، با هتل شما آشنا می‌شوند. کاربران در سراسر کشور و یا حتی خارج از کشور به سایت شما دسترسی داشته و می‌توانند اتاق مورد نظر خود رزرو کنند. از طرفی در کنار سایت بسترهای زیادی برای تبلیغات دارید که با استفاده از آن‌ها جذب مشتری انجام می‌شود. مثلا با تبلیغات در وب‌سایت‌های بانک اطلاعاتی هتل و یا سایت‌های گردشگری، هتل خود را معرفی می‌کنید و کاربران با کلیک روی تبلیغ به سایت شما هدایت می‌شوند.

افزایش درآمد: وقتی با طراحی سایت جذب مشتری شما افزایش می‌یابد، مسملا افزایش درآمد هم خواهید داشت. پلن‌ها مختلفی برای بازاریابی و افزایش فروش مانند آفرهای ویژه قابل پیاده‌سازی است. در بحث دیجیتال مارکتینگ مواردی مانند ایمیل مارکتینگ، سوشیال میدیا، سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک می‌کند تا سودآوری بیزنس خود را افزایش دهید.   

رضایت بیشتر کابران: با استفاده از سایت و راه‌های ارتباطی که برای مشتری طراحی می‌شود، تعامل شما با کاربر افزایش پیدا می‌کند و افزایش رضایت کاربران راحت‌تر می‌شود. برای مثال در سایت خود چت آنلاین فعال می‌کنید و مشتری هر سوال و مشکلی که داشت از طریق چت با شما در میان می‌گذارد و در کوتاه‌ترین زمان مشکل او را پیگیری می‌کنید و یا پاسخگویی و مشاوره متناسب با نیاز او خواهید داشت. هر چه پیگیری و پاسخگویی بهتر و سریعتری داشته باشید، حس بهتری در کاربر ایجاد می‌شود و احساس رضایت او بیشتر می‌شود.

ارائه خدمات 24 ساعته: سایت شما در تمام طول هفته و در تمام ساعات به صورت آنلاین در دسترس مشتری است و هر ساعتی از شبانه‌روز می‌تواند از سایت استفاده کند و خدمات هتل شما را بررسی کند و یا اتاق رزرو کند. در صورتی که بدون داشتن سایت کاربر ملزم به رزرو هتل در ساعات کاری هتل است.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.