ایده هایی برای بازاریابی سایت های کوچک

ایده هایی برای بازاریابی سایت های کوچک
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 7 دقیقه

با پیشرفت تکنولوژی لزوم حضور هر کسب و کاری در فضای اینترنت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. طبق آمارهای به دست آمده، حدود 97 درصد از مردم دارای مشاغل و کسب و کارهای کوچک هستند که صاحبان این مشاغل کوچک به دنبال راهی برای معرفی خود در دنیای دیجیتال و جلب مخاطبان بیشتر هستند.

طراحی سایت برای هر کسب و کاری می‌تواند به رونق آن کمک زیادی کند. برای داشتن سایت با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، می‌توانید از کد نویسی استفاده کنید و یا از سیستم‌های مدیریت محتوا کمک بگیرید. این که یک سایت حرفه‌ای چه بخش‌هایی باید داشته باشد و به چه ویژگی‌ها و امکاناتی نیاز دارید، در حوزه‌های کاری مختلف، متفاوت خواهد بود. برای انجام این کار به شرکت‌های طراحی سایت مراجعه کنید تا با صرف هزینه‌ای معقول بتوانید بهترین سایت را برای کسب و کار کوچک خود داشته باشید و از آن کسب درآمد کنید.

ایده‌هایی برای بازاریابی سایت‌های کوچک وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

طریقه صحیح بازاریابی کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک برای کسب موفقیت و جلب اعتماد مخاطبان خود می بایست اقدامات مختلفی انجام دهند تا بتوانند به کار خود رونق ببخشند.

تمرکز بر ارزش پیشنهادی:

برای آن که بتوانید دیگران را ترغیب به خرید و استفاده از خدمات خود کنید می‌بایست میان شما و رقبایتان تمایز چشمگیری وجود داشته باشد زیرا در غیر این صورت کاربران ترغیب به خرید از شما نخواهند شد. تمرکز بر ارزش پیشنهادی در کسب و کار کوچک راه حلی بسیار مفید برای تمایز از رقبا و جذب مشتریان بیشتر است.

منظور از ارزش پیشنهادی این است که سعی در ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد در کار خود داشته باشید که مخاطب و مشتری را به سمت خود جلب کنید و دلیل اصلی کاربر برای متمایز کردن شما از دیگر رقبا باشد. بنابراین برای آن که بتوانید جایگاه خوبی برای کسب و کار خود کسب کنید، روی ارزش پیشنهادی برای بازاریابی سایت کوچک خود متمرکز شوید و مداوم روی این مورد که چگونه می‌توانید در حوزه کاری خود برند شوید و از رقبا پیشی بگیرید، تحقیق کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

طریقه صحیح بازاریابی کسب و کارهای کوچک

انتخاب مسیری صحیح برای تحقق اهداف:

در دنیای بازاریابی راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به موفقیت کسب و کار کوچک شما کمک کند اما باید توجه داشته باشید که وارد شدن به تمامی آن‌ها می‌تواند نتیجه‌ای عکس برای شما داشته باشد و نتیجه آن از بین رفتن سرمایه شما باشد. برای آن که بهترین نتیجه را شاهد باشید می‌بایست تحقیق کنید که کسب و کار شما در کدام مسیر می‌تواند موفق‌تر عمل کند و شما را به اهداف نهاییتان برساند. سعی داشته باشید که هدف‌های کوتاه مدت و پربازده را برای کسب و کار نوپای خود انتخاب کنید و با کسب تجربه قدم‌های بزرگ‌تری را جهت رسیدن به موفقیت‌های بیشتر بردارید.

شناسایی مخاطبان:

شناسایی مخاطب و درک نیاز او از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقداماتی است که برای موفقیت کسب و کار خود می‌بایست انجام دهید. برای شناختن کاربران خود مشکلات، نیازها و اولویت‌های آن‌ها را بشناسید و سعی در رفع تمامی آن‌ها داشته باشید.

رفع سریع مشکلات و دغدغه‌های کاربران در بازاریابی سایت‌های کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است برای مثال سعی کنید به طور مستمر از محصولات و خدمات خود پشتیبانی کنید و برای شناسایی مشکلات مخاطبان خود سعی کنید هر مدت یک بار نظر سنجی انجام دهید تا بتوانید با جلب اعتماد و رضایت کاربران، درآمد بیشتری از کسب و کار خود دریافت کنید.

برای موفقیت در شناسایی مخاطبان، یک پرسونای مشتری برای خود ایجاد کنید تا بتوانید به ذهن مشتریان خود نزدیک‌تر شوید و با شناختن صحیح آن‌ها بتوانید تمامی نیازها و خواسته‌های آن‌ها را رفع کرده و نتیجه بهتری را از کسب و کار کوچک خود به دست آورید.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات جامعی در مورد پرسونا و این که پرسونا چیست؟ و نحوه طراحی آن چگونه است؟ کسب کنید؛ پیشنهاد می‌شود این مقاله از ودیانا را مطالعه کنید.

مشخص کردن هویت برند:

برای آن که بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید، باید یک هویت ثابت برای برند خود در نظر بگیرید تا برند و هویت شما شناخته شود و دیگران به شما وفادار شوند. این کار در بازاریابی سایت‌های کوچک بسیار مهم است؛ بنابراین برای تعیین هویت برند خود تمامی نکات را رعایت کنید. انتخاب اسم برند اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد، راهنمای انتخاب اسم برند در این مقاله به صورت جامع نوشته شده است.

انتخاب رنگ و لوگو برای کسب و کار:

برای کسب و کار خود یک رنگ و یک لوگو خاص انتخاب کنید. انجام این کار به ماندگاری بهتر شما در ذهن دیگران بسیار کمک می‌کند. برای انتخاب رنگ و لوگو مناسب کسب و کار کوچک خود از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید.

رصد و آنالیز رقبا:

رقبای خود را به طور پیوسته آنالیز کنید تا بتوانید خلا ها و نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت هر چه بهتر کردن روند پیشرفت کاری خود اقدام کنید. برای آنالیز رقبا ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها رقیب‌های خود را رصد کنید. از جمله ابزارهایی که برای تحلیل وب سایت‌ها وجود دارد، woorank، ahref،  alexa و ... است که برای آنالیز وضعیت سئو سایت ها از نظر داخلی و خارجی و تکنیکال بسیار مناسب هستند.

تولید محتوای باکیفیت و بهینه:

وجود محتوای با کیفیت، استاندارد و بهینه برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که کاربران وارد وب سایت شما می‌شوند، در صورتی که توضیحات جامعی را در مورد خدمات یا محصول مورد نظر آن‌ها در اختیارشان قرار دهید، اعتماد کاربران را بیشتر به سمت خود جلب خواهید کرد و بدون شک درآمد بسیار زیادی را خواهید داشت. داشتن محتوای ارزشمند در بازاریابی سایت‌های کوچک می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا با داشتن محتوای غنی و استاندارد می‌توانند اعتماد تعداد بیشتری از افراد را به سمت خود جلب کنند.

افزایش رتبه سایت به کمک سئو:

افزایش رنک با استفاده از سئو سایت از جمله بهترین راهکارهایی است که می‌تواند شما را در معرض دید مخاطبانتان قرار دهد و به دلیل ورودی‌های زیادی که دریافت می‌کنید، می‌توانید فروش و کسب درآمد قابل توجهی داشته باشید.

برای بهبود وضعیت سایت خود و کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو می‌بایست سایت از نظر کیفیت محتوایی، سرعت لود سایت و دیگر عوامل مؤثر در این زمینه، قوی باشد. پیاده سازی اصول سئو روی وب سایت‌ها سبب می‌شود که به صورت ارگانیک در کلمات کلیدی هدف در رتبه‌های برتر نمایش داده شوید و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

ارائه خدمات ویژه به مشتریان:

برای آن که بتوانید افراد بیشتری را به سمت خود جلب کنید، خدمات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیرید. برای مثال کد تخفیف قرار دهید، محصول و خدماتی را به صورت رایگان قرار دهید، مسابقات جذاب برگزار کنید و دیگر اقداماتی از این قبلی انجام دهید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به خود علاقه مند کنید.

ایده هایی برای بازاریابی سایت های کوچک

ارائه خدمات پیشتیبانی قوی:

ارتباط خود را با کاربرانتان به بهترین شکل ممکن حفظ کنید و به سرعت پاسخگوی آن‌ها باشید. سؤالات، مشکلات، نظرات و انتقادات کاربران را در کامنت و یا در شبکه‌های اجتماعی خود در کم‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. انجام این کارها سبب می‌شود که اعتبار شما نزد مخاطبان افزایش پیدا کند و در نتیجه این اعتماد ایجاد شده، شاهد پیشرفت و افزایش درآمد کسب و کار خود خواهید بود. بنابراین سعی کنید که پیشتیبانی قوی داشته باشید تا به رشد کار خود کمک کنید.

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی:

امروزه شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است که روز به روز به کاربران آن‌ها نیز اضافه می‌شود که بهترین بستر برای رونق کسب و کارهای کوچک و نوپا و کمک به موفقیت در بازاریابی سایت‌های کوچک است. تنها کافیست در شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار عضو شوید و تأثیر شگفت انگیز آن را بر رونق کسب و کار خود شاهد باشید.

انجام تبلیغات هدفمند:

برای تبلیغات فضاهای مختلفی وجود دارد که با توجه به حوزه کاری کسب و کار کوچک خود می‌توانید مناسب‌ترین بستر را برای قرار دادن تبلیغات انتخاب کنید زیرا تبلیغات مخاطبان جدیدی را به کسب و کار شما معرفی خواهد کرد. برای تبلیغات می‌توانید از رپورتاژ آگهی، بنر، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فضاهای مناسب این کار استفاده کنید و به کسب و کار خود رونق قابل توجهی ببخشید.

استفاده از بازاریابی ایمیلی:

ارسال ایمیل می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کار شما باشد و می تواند به ایجاد روابط جدید و همچنین حفظ و پرورش روابط‌های پیشین نیز کمک بسیار زیادی کند. لیستی از مخاطبان هدف خود را تهیه کنید و با نوشتن متنی مناسب با مخاطبان خود تعامل کنید و فروش خود را افزایش دهید.

نکته مهمی که برای انجام این کار باید در نظر داشته باشید این است که به هنگام ارسال ایمیل، مخاطبان خود را بر اساس جنسیت، سن، مکان و ... تقسیم بندی کنید تا بتوانید ایمیل های هدفمندتری را ارسال کنید. تقسیم بندی مناسب لیست ایمیل می تواند نرخ باز کردن آن را تا میزان 2 برابر نیز افزایش دهد.

سخن پایانی:

کسب و کارهای کوچک برای بازدهی و جذب مشتریان بیشتر می‌توانند از بستر اینترنت برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنند. در صورتی که تازه کار هستید و با اصول فعالیت در چنین فضاهایی برای بازاریابی سایت‌های کوچک به صورت اصولی و استاندارد آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌شود از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را از کسب و کار خود با بیشترین میزان سوددهی و درآمد داشته باشید.


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.