محصولات فروشگاه اینترنتی‌ را از چه راهی تأمین کنم؟

چگونگی تامین کالاهای فروشگاه اینترنتی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، در ابتدا بازار را بررسی کنید تا کالاهای خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به جای آن که از ابتدا محصولات متنوعی را برای فروش بگذارید، یک محصول پرفروش را انتخاب کنید و تا مدتی روی آن تمرکز داشته باشید و به مرور محصولات خود را گسترش دهید.

راه‌های تأمین محصولات فروشگاه اینترنتی

مساله ای که بعد از انتخاب محصول مورد نظر برای فروش مطرح می‌شود، مساله چگونگی تأمین کردن آن است. برای تأمین کالای فروشگاه اینترنتی راه‌های مختلفی وجود دارد که شما باید سعی کنید بهترین و کم هزینه‌ترین روش را انتخاب کنید.

در ادامه روش‌های مختلفی را برای تأمین کالاهای اینترنتی ارائه می‌دهیم:

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

1.نمایندگی یک برند معتبر را بگیرید:

بسیاری از مغازه‌ها وجود دارند که تنها محصول یک برند خاص را به فروش می‌رسانند. این مغازه‌ها نمایندگی فروش را از یک تولید کننده دریافت کرده‌اند و تنها محصولات آن برند خاص را می‌فروشند.

مزیت این روش این است که تأمین محصول فروشگاه اینترنتی به راحتی و به سرعت انجام می‌شود اما قبل از انجام این کار حتماً به خوبی تحقیق کنید که برند مورد نظر سابقه خوبی در بازار داشته باشد و اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار خریداران قرار دهد تا متحمل ضررهای سنگینی نشوید

2.محصولات را مستقیما از واردکننده یا تولیدکننده آن خریداری کنید:

در هر بازاری تعداد زیادی واسطه وجود دارد و یک کالا بارها دست به دست می‌شود تا به دست مصرف کننده برسد. برای آن که از فروش کالاهای خود سود خوبی به دست آورید، بهترین روش، خرید از تولیدکننده یا واردکننده اصلی است زیرا می‌توانید آن جنس را به ارزان‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید.

یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد این است که برای خرید مستقیم کالا از واردکننده و تولیدکننده، نیازمند سرمایه زیادی هستید زیرا باید در تعداد زیاد اجناس را خریداری کنید. همچنین با توجه به حجم خرید و نوع محصول امکان دارد درصدی از کالاها ایراد و یا نقص فنی داشته باشد یا در حین حمل و نقل دچار آسیب شود؛ بنابراین اگر این روش را انتخاب کرده‌اید، می‌بایست مقداری هزینه را به کالاهای آسیب دیده اختصاص دهید تا ضرر و زیان مالی شما کمتر شود.

3. کالا مورد نظر را از شرکت‌های پخش کننده تأمین کنید:

شرکت‌های توزیع و پخش محصول، محصولات مختلف را خریداری می‌کنند و اقدام به توزیع آن‌ها در سراسر کشور می‌کنند. اکثر عمده فروش‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، اجناس خود را از طریق این شرکت‌ها تأمین می‌کنند. در صورتی که سرمایه کافی و انباری مناسب برای نگهداری کالاهای مورد نظر خود دارید، می‌توانید با این شرکت‌ها همکاری داشته باشید تا تامین محصولات فروشگاه اینترنتی خود را با قیمتی ارزان از آن‌ها انجام دهید.

4. کالا را از عمده فروش‌ها خریداری کنید:

مغازه‌های بسیاری وجود دارند که اجناس خود را به صورت عمده به فروش می‌رسانند. تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که به صورت خرده فروشی فعالیت می‌کنند نیز معمولاً کالاهای خود را از عمده فروش‌ها با قیمت مناسب‌تری خریداری می‌کنند. بنابراین برای انجام این کار به دنبال عمده فروشان مناسب کسب و کار خود باشید که اجناسی مرتبط با حوزه کاری شما را داشته باشند.

کالا فروشگاه اینترنتی را از عمده فروش ها خریداری کنید

یکی از مزایایی که این روش دارد این است که بعد از مدتی فعالیت و شناخته شدن می‌توانید به راحتی با چک و ضمانت از عمده فروش‌ها خریداری کنید و پس از فروش محصول و کسب درآمد، پول کالاهای خریداری شده را پرداخت کنید.

5.با مغازه‌ها به ازای فروش هر کالا همکاری داشته باشید:

در صورتی که سرمایه زیادی برای فروش کالا ندارید، می‌توانید برای تأمین اجناس فروشگاه اینترنتی خود، با فروشندگان مغازه مورد نظر خود وارد همکاری شوید و از آن‌ها بخواهید که در ازای فروش هر محصول توسط شما، درصدی را به شما بدهد. برای این منظور باید محصولات مغازه دار را در سایت فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید و پس از به فروش رفتن آن و ارسال کالا برای خریدار، درصد فروش خود را از آن جنس دریافت کنید.

یکی از معایبی که این روش این است که شما باید دائما با فروشنده در ارتباط باشید تا از موجودی او و آخرین تغییرات قیمت هر محصول مطلع باشید اما برای افرادی که سرمایه کافی ندارند، این روش می‌تواند بهترین روش سودآوری از فروش کالا به صورت اینترنتی باشد.

6. مارکت پلیس راه اندازی کنید:

مارکت پلیس از جمله فروشگاه‌های اینترنتی است که در آن چندین فروشنده محصولات خود را برای فروش قرار داده‌اند و صاحبان خود این سایت‌ها محصولی برای فروش ندارند و تامین اجناس فروشگاه اینترنتی آن‌ها توسط این فروشنده‌ها انجام شده و از هر معامله‌ای که انجام می‌شود، درصدی را به عنوان کمیسیون از فروشنده دریافت می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با طراحی سایت مارکت پلیس، بدون داشتن محصول و تنها با همکاری چند فروشنده و با به ثبت رساندن محصولات آن‌ها در سایت، کار خود را آغاز کنید.

7.از روش همکاری در فروش استفاده کنید:

برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ هستند که سیستمی به نام همکاری در فروش و یا افیلیت مارکتینگ را راه اندازی کرده‌اند. طریقه کار به این صورت است که شما در ابتدا درخواست خود را برای استفاده از این قابلیت در سایت به ثبت می‌رسانید تا لینکی در اختیار شما قرار داده شود. این لینک را باید در اختیار دیگران قرار دهید تا به ازای هر خریدی که توسط لینک شما انجام می‌شود و به دلیل همکاری در فروشی که داشته‌اید، درصدی از آن مبلغ را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

یکی ازمعایب این روش این است که سود کمی نصیب شما می‌شود اما برای شروع کار و کسب درآمد می‌تواند روش خوبی باشد.

روش‌های پرداخت در فروشگاه اینترنتی

بعد از طراحی سایت فروشگاهی، بستر مناسبی را برای خرید کالا توسط مشتریان خود فراهم می‌کنید. سپس مشتریان در سایت شما، محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، از طریق پرداخت آنلاین و یا از طریق پرداخت در محل می‌توانند هزینه را به حساب شما واریز کنند.

روش های پرداخت در فروشگاه اینترنتی

بنابراین کاربران بعد از انتخاب کالای مورد نظر، اطلاعات لازم برای ارسال را در فرم وارد می‌کنند و می‌توانند روش پرداخت را نیز تعیین کنند. سپس شرکت پست با تحویل گرفتن کالا از فروشنده، آن را به آدرس مشتری می‌برد و بعد از تحویل بسته به مشتری، در صورتی که روش پرداخت در محل باشد، هزینه ارسال را طبق فاکتور صادر شده، دریافت می‌کند.

به صورت کلی باید بین فروشنده و شرکت پست قراردادی نوشته شود تا هزینه‌های پستی مشخص شود که معمولاً مدت زمان این قرارداد به صورت یک ساله است.

سخن پایانی:

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، در ابتدا وضعیت بازار را مورد بررسی قرار دهید، محصول مورد نظر خود را برای فروش با آگاهی کامل انتخاب کنید، سپس در مورد طریقه تأمین آن تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

بعد از آن که سایت خود را با کالاهای مورد نظر خود راه اندازی کردید، به فکر فروش بیشتر خود باشید که با انجام سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی خود، می‌توانید وب سایت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و سود بیشتری را به دست آورید؛ بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌تواند به سودآوری بیشتر شما کمک کند، بدون شک کار کردن روی سئوی سایت است.

 


موضوع: دیجیتال مارکتینگ

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.