طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 4 دقیقه

توسعه‌دهندگان وب همیشه سعی در استفاده از بهترین و کارآمدترین ابزارها برای طراحی سایت هستند. نه تنها سایت بلکه برای موارد دیگری مانند ساخت اپلیکیشن نیز همواره نیاز به ابزار کارآمدی دارند تا کیفیت پروژه خود  بالا ببرند.
زبان برنامه‌نویسی یکی از این ابزارها است و همواره بحث سر این موضوع است که کدام زبان برنامه‌نویسی بهتر است. مسملا فاکتورهای زیادی مانند کاربری پروژه و یا میزان بزرگی پروژه در جواب به این سوال نقش دارند. در هر صورت موضوع بحث این مقاله از ودیانا معرفی بهترین زبان برنامه‌نویسی نیست پس از آن عبور می‌کنیم. هدف ما معرفی پایتون و بحث پیرامون مزایای طراحی سایت با پایتون است.
پایتون یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمند است که باتوجه به قابلیت‌ها و کاربرد ساده‌ مورد توجه توسعه‌دهندگان وب قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به پایتون در اختیار شما قرار دهیم.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی ساده و آسان است. این دو ویژگی باعث شده تا بعضی از افراد پایتون را زبانی سطحی بدانند در صورتی‌که این دیدگاه کاملا اشتباه است و پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است. در واقع این زبان اپن‌سورس پیچیدگی‌های سایر زبان‌های برنامه‌نویسی را ندارد و در مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را یاد گرفته و باکمک کتابخانه‌های گسترده آن انواع سایت از جمله طراحی سایت آگهی را اجرا کرد.

مزایای طراحی سایت با پایتون

یکی از مزایای خوب پایتون به یادگیری آن مربوط می‌شود. افراد مبتدی که قصد ورود به دنیای حرفه‌ای برنامه‌نویسی دارند و می‌خواهند تبدیل به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای شوند به‌راحتی می‌توانند با زبان برنامه‌نویسی ساده و آسان پایتون ارتباط برقرار کنند. از طرفی این تسریع در یادگیری باعث می‌شود زودتر وارد باراز کار شده و به کسب تجربه و درآمد برسند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

پایتون برای پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ بسیار مناسب است. با استفاده از این زبان طراحی پورتال و یا وب‌سایت شما کاملا استاندارد و حرفه‌ای اجرا می‌شود و قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

از دیگر مزایای پایتون می‌توان به این نکته اشاره کرد که توسعه‌دهنده برای تولید سامانه و ایجاد پنل مدیریتی یکپارچه محدودیتی ندارد و می‌تواند یک سایت حرفه‌ای برای شما آماده کرده و در آینده آن را به‌راحتی ارتقا دهد.

کدام بهتر است PHPیا Python؟

اگر به عنوان یک کارفرما قصد انتخاب پی‌اچ‌پی یا پایتون را داشته باشید، موضوع کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد. انتخاب زبان برنامه‌نویسی تبدیل به یک چالش بزرگ برای کارفرمایان شده است. باتوجه به میزان اهمیت این موضوع بهتر است قبل از هر اقدامی یک دید کلی راجع به این دو زبان پیدا کنید.
اگر بخواهیم گریز کوتاهی به این دو زبان بزنیم ویژگی‌های چندمنظوره بودن، سطح بالا و تفسیری و نزدیک بودن به زبان انسان در آن‌ها مشترک است. پایتون کمی قدیمی‌تر است و در سال 1990 طراحی شده است و در مقابل پی‌اچ‌پی در سال 1994 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.
نکته آخر اینکه زبان برنامه نویسی PHP یک زبان چند منظوره است و بیشتر برای طراحی صفحات وب استفاده می‌شود حال آنکه پایتون گستردگی بیشتری دارد و برای کارهای مختلفی مانند اپلیکیشن موبایل، یادگیری ماشین، داده‌کاوی، طراحی وب و ... استفاده می‌شود.

ویژگی‌های پایتون

  • امنیت بالای اپلیکیشن در پایتون بسیار محرز است و بسیاری از اشتباهات رایج امنیتی را هنگام کار با پایتون نخواهیم داشت.
  • زبان برنامه‌نویسی پایتون محسابات علمی، پردازش تصویر و متن و ... را خیلی خوب و با قدرت انجام می‌دهد.
  • برای یادگیری ماشین، پایتون انتخاب بسیار خوبی است.
  • در پایتون ما مستلزم به رعایت تورفتگی‌ها هستیم به همین دلیل موقع برنامه نوشتن، نظم و خوانایی افزایش می‌یابد.

باتوجه به اینکه این زبان برنامه‌نویسی کاربردهای متنوعی دارد و یک زبان سطح بالا و چند منظوره است، توسعه‌دهندگان با یادگرفتن پایتون، دیگر نیازی به یادگرفتن چند زبان برنامه‌نویسی برای انجام کارهای مختلف نخواهند داشت.

بهترین فریمورک‌های پایتون

فریمورک‌ها مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی است. فریمورک‌ها خلق شده‌اند تا کارهای تکراری و وقت‌گیر را حذف کنند. باوجود فریمورک‌ها در وقت برنامه‌نویس صرفه‌جویی شده و سرعت عمل او بالا می‌رود. در ادامه چند فریمورک محبوب پایتون را معرفی می‌کنیم.

فریم ورک جنگو (Django)

فریمورک رایگان و اپن‌سورسی که از الگوی معماری MVT پیروی می‌کند. سه شاخصه توسعه آسان و سریع و کارآمد در ساخته شدن جانگو نقش اصلی را بازی کردند. در این فریمورک سعی بر این بوده است که تمام اجزا با هم ارتباط داشته باشند و قابلیت استفاده مجدد را حفظ کنند. تمام این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده است تا توسعه یک اپلیکیشن تحت وب با خصوصیاتی همچون امنیت و سرعت بالا، قابلیت مقیاس‌پذیری، سئوبیس با فریمورک جنگو انجام‌پذیر باشد.

فریمورک وبتوپای (Web2Py)

محبوبیت این فریمورک به‌خاطر پشتیبانی از معماری MVC و امنیت بالای داده‌ها برای پیاده‌سازی اپلیکیشن‌ها است. بسیاری از برنامه‌نویسان به‌خاطر داشتن ابزارهای خوب برای کارهایی مانند ویرایش، تست خطاها و ردیابی از این فریمورک محبوب استفاده می‌کنند.

فریمورک فلسک (Flask)

برنامه‌نویسانی که قبلا با جاوا کدنویسی می‌کردند و به پایتون مهاجرت کرده‌اند، با این فریمورک بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. دلیل این امر میکرورفریمورک بودن فلسک است. در واقع فلسک میکروفریمورکی خیلی نزدیک به جاوا است و تنها یک تفاوت آن هم ساختار ساده و توسعه‌پذیر وجود دارد. اگر پروژه‌ای در سطح خیلی بزرگ باشد، برنامه‌نویسان ترجیح به استفاده از جانگو می‌دهند و در مقابل برای پروژه‌های نسبتا کوچک فلسک را گزینه خوبی می‌دانند.

فریمورک توربوگیرز (TurboGears)

این فریمورک نیز قابلیت‌هایی زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و از الگوی MVC پشتیبانی می‌کند و همچنین کتابخانه‌های مختلفی برای پشتیبانی از پایگاه داده‌ها در آن تعبیه شده است.

استفاده از هر فریمورک بسته به بزرگی پروژه، نوع پروژه و همچنین تعداد اعضای تیم شما برای طراحی سایت در تهران متفاوت خواهد بود.

سخن آخر

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی خوب و قدرتمند است که می‌توان با آن انواع مختلفی از اپلیکیشن‌های تحت وب را طراحی کرد. توسعه‌دهندگان از پایتون برای کاربردهای متنوعی مانند توسعه وب، برنامه‌های تجاری بزرگ، هوش مصنوعی، زبان ماشین، GUI دسکتاپ، IOT با اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.

 امروزه شاهد آن هستیم که شرکت‌های بسیار بزرگی در سطح دنیا از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند. از جمله کمپانی‌هایی که طراحی سایت با پایتون انجام داده‌اند شرکت‌های ناسا، پینترست، کورا، موزیلا فایرفاکس، یوتیوب، اینستاگرام، ردیت، گوگل، اسپاتیفای، دراپ باکس و ... هستند.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.