چگونه یک سایت کاریابی تاسیس کنیم؟

طراحی سایت کاریابی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

طراحی سایت کاریابی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه تعداد زیادی از کارجویان و کارفرمایان قرار گرفته است. دلیل آن این است که وب سایت‌های کاریابی و استخدام بستری مناسب برای کارفرماها ایجاد کرده‌اند که بتوانند آگهی استخدام شرکت خود را قرار دهند و افراد با استعداد و مناسب کار خود را پیدا کنند؛ همچنین این وب سایت‌ها برای کارجویان نیز فرصتی مناسب برای یافتن شغل مد نظر را فراهم کرده است تا بتوانند با توجه به شرایط شغلی مورد انتظار خود در شرکتی مناسب استخدام شوند.

مزیت طراحی سایت کاریابی

در گذشته کارجویان برای یافتن شغل مورد نظر خود می‌بایست به دفاتر کاریابی مراجعه می‌کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امکانات در فضای اینترنت دیگر نیازی به انجام این کار نیست؛ زیرا سایت‌ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که شرایط یافتن شغل را برای کارجویان و یافتن نیروی مناسب را برای کارفرمایان بسیار راحت کرده‌اند. تنها کافیست کارفرمایان با پرداخت مبلغی مناسب، آگهی خود را روی این سایت‌ها قرار دهند و درمورد مهارت‌های مورد انتظار و شرایط کاری مانند دورکاری، پاره وقت بودن، تمام وقت بودن و ... توضیحاتی را درج نمایند.

در طراحی سایت مشابه جابینجا، جاب ویژن و ... که از نمونه‌های بسیار موفق سایت‌های کاریابی و استخدام هستند، مشاغل مختلف به صورت دسته بندی شده و مجزا قرار گرفته‌اند و امکان فیلتر کردن آن‌ها جهت مشاهده لیست مشاغل با ویژگی‌های مد نظر وجود دارد. همچنین در چنین وب سایت‌هایی امکان ساخت رزومه با قالب‌های حرفه‌ای و آماده نیز وجود دارد که با این امکان کارجویان به سادگی می‌توانند مهارت‌ها و سوابق شغلی خود را برای کارفرمایان در قالبی استاندارد ارسال کنند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

بنابراین به صورت کلی می‌توان گفت که مزیت طراحی سایت آگهی برای کاریابی این است که فرصتی مناسب برای کارجویان است که توانایی‌های خود را نشان دهند و همچنین کارفرمایان بتوانند فردی با استعداد را استخدام کنند.

از دیگر مزایای آن این است که به دلیل امکان جستجو و فیلتر پیشرفته‌ای که این سایت‌ها دارند، در زمان صرفه جویی می‌شود و در مدت زمان کمی می‌توان شغلی با ویژگی‌های مد نظر خود را یافت. به عنوان مزیتی دیگر می‌توان گفت که سایت‌های استخدام و کاریابی بهترین پنل ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان است که از این طریق می‌توانند قرار مصاحبه حضوری بگذارند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

مزیت طراحی سایت کاریابی

 

طراحی سایت مشابه جابینجا و جاب ویژن

ویژگی طراحی سایت مشابه جابینجا برای کاریابی و استخدام:

یکی از معتبرترین سایت‌های استخدامی و کاریابی در ایران مربوط به jobinja است که از جمله پربازدیدترین سایت در زمینه فعالیت خود است که طبق آمار به دست آمده بیش از 5000 آگهی و فرصت شغلی‌های گوناگون به صورت فعال روی آن قابل مشاهده است که تمامی شرکت‌ها در این سایت پروفایل حرفه‌ای دارند و اطلاعات خود را در آن درج کرده‌اند.

رابط کاربری مناسب:

در طراحی سایت کاریابی جابینجا رابط کاربری بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است که با سرعت در زمان کمی می‌توان به سادگی شغل مورد نظر را در آن جستجو کرد و کارفرمایان نیز می‌توانند در مدت زمان اندکی آگهی خود را به ثبت برسانند. همچنین امکان مشاهده آمار آگهی‌ها برای کارفرمایان و وضعیت رزومه ارسالی برای کارجویان وجود دارد.

رزومه ساز آنلاین:

با رزومه ساز آنلاین جابینجا در کمتر از 10 دقیقه می‌توانید مهارت‌ها و سوابق شغلی خود را بنویسید و برای کارفرمایان ارسال کنید؛ همچنین امکان جستجو در میان روزمه های کارجویان و مدیریت راحت آن‌ها، برای کارفرمایان وجود دارد.

سرویس شتابدهی برای آگهی‌ها:

سرویس شتابدهی برای آگهی‌ها در جابینجا به این صورت است که هنگامی که روزمه های دریافتی کم باشد از روش‌هایی مانند ارسال sms، ارسال ایمیل، درج بنر ویژه در سایت و ... می‌توان استفاده کرد تا مخاطبین را از آگهی درج شده مطلع کرد.

امکان ثبت بی نهایت آگهی:

در جابینجا ارسال اولین آگهی به صورت رایگان قابل انجام است. جابینجا پکیج‌های ماهانه‌ای را نیز در نظر گرفته است تا شرکت‌های بزرگی که قصد دارند تعداد زیادی آگهی را به ثبت برساند، از این پکیج‌ها استفاده کنند و در آن مدت زمان بی نهایت آگهی را به ثبت برسانند.

ویژگی طراحی سایت مشابه جاب ویژن برای استخدام و کاریابی:

جاب ویژن نیز از سایت‌های برتر در زمینه کاریابی و استخدام است. طبق آمار به دست آمده بیش از 10 هزار فرصت شغلی فعال در jobvision وجود دارد. در طراحی سایت کاریابی جاب ویژن امکانات منحصر به فردی در نظر گرفته شده است.

این سایت برای کارجویان امکانات زیر را دارد:

  1. دارای رزومه ساز آنلاین دوزبانه است.
  2. امکان جستجوی پیشرفته و فیلترگذاری میان فرصت‌های شغلی وجود دارد.
  3. آزمون خود شناسی به صورت آنلاین دارد.
  4. دوره‌های آموزشی مرتبط را برگزار می‌کند.
  5. محتوای آموزشی مرتبطی را در بخش وبلاگ خود منتشر می‌کند.
  6. و ...

این سایت برای کارفرمایان امکانات زیر را دارد:

  1. امکان ثبت آگهی استخدام به هر تعدادی که نیاز باشد.
  2. امکان جستجوی حرفه‌ای میان روزمه های ارسالی وجود دارد.
  3. و ...

ویژگی طراحی سایت مشابه جابینجا برای کاریابی و استخدام

امکانات طراحی سایت کاریابی توسط ودیانا

امکاناتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بخشی از امکانات و ویژگی‌های jobinja و jobvision بودند، شما در صورتی که قصد ثبت سفارش طراحی سایت کاریابی و طراحی سایت مشابه جابینجا، جاب ویژن و ... را دارید، می‌توانید ایده و طرح‌های مد نظر خود را با ما در میان بگذارید؛ اما به صورت کلی یک سایت کاریابی طراحی شده می‌بایست امکانات زیر را داشته باشد:

  • رابط کاربری مناسب
  • امکان افزودن فایل
  • دسته بندی مشاغل
  • نمایش پیش نیاز و مهارت‌های مورد نظر به صورتی کاربرپسند
  • فیلترگذاری پیشرفته
  • رزومه ساز آنلاین و پیشرفته
  • پنل ارتباطی مناسب بین کارفرما و کارجو
  • ریسپانسیو و امکان نمایش مناسب در دستگاه‌های مختلف
  • امکان ارسال آگهی از طریق ایمیل
  • امکان بک آپ گرفتن از اطلاعات سایت
  • داشتن پنل حرفه‌ای برای شرکت‌ها جهت معرفی خود
  • پنل کاربری مناسب برای کارجویان
  • چند کاربره بودن و امکان مشخص کردن سطح دسترسی
  • امنیت بالا
  • قرار دادن درگاه پرداخت آنلاین
  • و ...

لازم به ذکر است که امکان طراحی اپلیکیشن کاریابی و استخدام همگام با سایت نیز وجود دارد؛ همچنین امکان ثبت درخواست سئو و بهینه سازی سایت کاریابی نیز وجود دارد تا بتوانید کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

سخن پایانی:

طراحی سایت کاریابی (طراحی سایت مشابه جابینجا، جاب ویژن و ...) و کار بر روی سئو آن و همچنین تصمیم به طراحی اپلیکیشن کاریابی برای ایجاد یک فضای آنلاین بین کارفرما و کارجو بسیار مناسب است زیرا امروزه یافتن شغل و یافتن کارمند از این طریق انجام می‌شود.

در مورد یکی از راه‌های کسب درآمد از ساخت سایت کاریابی می‌توان به دریافت مبلغی مشخص از شرکت کارفرما جهت قرار دادن آگهی روی وب سایت اشاره کرد. همچنین پلن هایی برای کارجویان وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانند با خرید آن‌ها روزمه خود را بیشتر در معرض دید شرکت‌ها قرار دهند. از جمله روش‌های دیگر کسب درآمد می‌توان به قرار دادن آگهی و بنر تبلیغاتی اشاره کرد زیرا که بازدیدکنندگان زیادی وارد این انواع از سایت‌ها می‌شوند.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.