معرفی برترین مارکت پلیس های ایران

معرفی برترین مارکت پلیس های ایران
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 10 دقیقه

مارکت پلیس نامی است که این روزها زیاد به گوش می‌رسد. وب‌‌سایت‌هایی که به عنوان مارکت پلیس فعالیت می‌کنند، خودشان تامین‌کننده کالا نیستند بلکه بستری را فراهم کرده‌اند که تامین‌کننده‌های کالا و یا تولیدکننده‌های کالا، محصولات خود را در سایت به فروش برسانند. در واقع مارکت پلیس یک واسطه بین خریدار و فروشنده است و این دو گروه افراد را به هم معرفی می‌کند. صاحب مارکت پلیس نیازی ندارد که همه محصولاتی که در سایت درج شده است را در انبار خود دپو کند. این تامین‌کننده است که محصول را به دست مشتری می‌رساند. مارکت پلیس در ایران نیز طرفداران خاص خودش را دارد و امروز شاهد استارت‌آپ‌های بزرگی مانند دیجی کالا در این حوزه هستیم. در این مقاله از ودیانا قصد داریم تا با معرفی برترین مارکت پلیس های ایران شما را با سایت‌های فعال در این حوزه آشنا کنیم.

همانطور که افراد در خرید حضوری از فروشگاه‌ها ابتدا چندین فروشگاه و مغازه را بررسی می‌کنند و بعد اقدام به خرید می‌کنند، مارکت پلیس هم به همین شکل است. در این مدل وب‌سایت‌ها چندین نوع کالا از چند فروشنده برای کاربر نمایش داده می‌شود و مشتری برای بررسی و خرید محصول وارد بخش مورد نظرش می‌شود. همه محصولات و خدمات را مشاهده کرده و بعد از مقایسه فاکتورهایی مانند قیمت و کیفیت، بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

مارکت پلیس برای سه دسته از افراد مفید و سودمند است. با هم این سه وجه را بررسی می‌کنیم. وجه اول مشتری است. مشتری وارد سایت می‌شود و به دسته‌بندی مورد نظرش می‌رود. در این بخش لیستی از فروشندگان برای او نمایش داده می‌شود که امکان بررسی و مقایسه محصولات و انتخاب بهترین گزینه برای مشتری وجود دارد.
وجه دوم فروشندگان هستند. سایت چندفروشندگی فرصت خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک است تا محصولات و خدمات خود را در بستر بزرگی از مشتریان ارائه دهند.
وجه آخر مدیر وب‌سایت است که به واسطه هر خریدی که انجام می‌شود درصدی را به عنوان سود دریافت می‌کند و این‌گونه هر سه طرف معادله به درآمد خواهند رسید.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

معرفی برترین مارکت پلیس های ایران

در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی از  فروش افزونه‌های طراحی سایت حرفه ای مثل ژاکت گرفته تا پوشاک در طراحی سایت مارکت پلیس پیاده‌سازی شده است که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

دیجی کالا

وب‌سایت دیجی کالا یکی از سایت‌های معتبر و قدرتمند در زمینه خرید و فروش محصول و البته چندفروشندگی است. این سایت در سال 1396 وارد بحث چندفروشندگی شد و با هدف واسطه‌گری بین خریدار و فروشنده، عملکرد خوبی در زمینه رونق بیزنس‌های خرد و کلان داشت.

اگر به دنبال افزایش فروش و رونق کسب‌وکار خود هستید، تاجر یا فروشنده‌ای هستید که نیاز به یک مکان برای فروش کالای خود دارید، تولیدکننده محصول هستید، محصول خانگی دارید و به دنبال بستری برای فروش آن هستید، سایتی دارید که فروش بالایی ندارد، مارکت پلیس دیجی کالا فرصت مناسبی برای شما است.

همه ما با گستردگی محصول و خدمات دیجی کالا آشنایی داریم. در این سایت انواع محصولات از موبایل و لوازم جانبی لپ‌تاپ گرفته تا خوراک و پوشاک به فروش می‌رسد. پس در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، دیجی کالا شما را پوشش می‌دهد.

مزایایی که در طراحی سایت مشابه دیجی کالا لحاظ شده است را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  •  طراحی رابطه کاربری و تجربه کابری بسیار عالی و کاربرپسند که باعث راحتی کاربر در تمام مراحل بررسی محصول، ثبت‌نام و ثبت و پیگیری سفارش می‌شود
  • تضمین کیفیت کالا و ارائه بهترین قیمت که باعث می‌شود مشتری با خیال راحت اقدام به خرید محصول کند
  • برگرداندن وجه کالا بعد از لغو سفارش
  • گارانتی مرجوعی کالا و بازگشت وجه از 7 تا 30 روز که عامل موثر دیگری برای خرید محصول باکیفیت برای مشتری است
  • طراحی بخش سرچ کاملا حرفه‌ای و هوشمندانه و سریع که باعث می‌شود مشتری خیلی زود به محصول مورد نظرش برسد و به دور از سردرگمی و کلافگی محصول را بخرد

فرانش

سایت فرانش از جمله مارکت پلیس‌هایی است که در زمینه آموزش فعالیت می‌کند. آموزش‌ها به صورت فیلم‌هایی است که مدرسین خودشان تهیه کرده‌اند و در سایت فرانش منتشر شده است. هر شخصی که در یک زمینه خاص اطلاعات جامعی دارد و به بحث آموزش و تدریس علاقه‌مند است می‌تواند از مزایای انتشار فیلم آموزشی در مارکت پلیس فرانش بهره ببرد. نکته‌ای که برای فرانش مهم است، کیفیت صدا و تصویر و مطالب آموزشی است. این سایت هیچ دخل و تصرفی در محتوای آموزشی انجام نمی‌دهد و در ازای دریافت مبلغی از فروش شما، محتوای شما را برای کاربران نمایش می‌دهد.

اگر در بحث تولید محتوای آموزشی مهارت دارید ابتدا قوانین و مقررات این سایت در زمینه محتوا از جمله نحوه بیان، طبقه‌بندی آموزشی و انتخاب موضوع و ... را مطالعه و شروع به آموزش دانش خود کنید.

تخفیفان و نت برگ

در ادامه معرفی برترین مارکت پلیس های ایران اشاره به سایت‌های تخفیف گروهی همچون نت برگ و تخفیفان خالی از لطف نیست. این مدل وب‌سایت‌ها هم انواع خدمات و محصولات را ارائه می‌دهند اما یک تفاوت با سایت‌هایی مانند دیجی کالا دارند آن هم اینکه همواره خدمات و محصولات خود را با تخفیف در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

در این سایت‌ها تخفیف‌های متنوعی در حوزه‌های تفریحی مثل باشگاه، شهربازی، کد تخفیف از برندهای معتبر، تورهای گردشگری، رستوران و کافی شاپ و کلینیک‌های سلامتی و زیبایی و ... وجود دارد.

دیوار

دیوار یکی از سایت‌های بزرگ و موفق در حوزه درج آگهی است که به عنوان یک مارکت پلیس موفق هم می‌توان به آن اشاره کرد. سایت دیوار بستری را فراهم کرده است که خریدار و فروشنده بدون واسطه با یکدیگر در ارتباط بوده و اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند.
هر بیزنسی حتی بدون داشتن محصول می‌تواند در این سایت محصولات و خدمات خود را به فروش برساند. چنانچه یک فروشنده قصد داشته باشد تا در زمان کمتر و با سرعت بیشتر محصول خود را در معرض دید مشتری قرار دهد، در ازای پرداخت مبلغی آگهی خود را ویژه می‌کند تا کاربران بیشتری آگهی را مشاهده کنند.

دیوار نیز مانند سایت دیجی کالا هم گستردگی کالا دارد و هم اینکه مخاطبان بسیار زیادی دارد. از طرفی باتوجه به طراحی خوبی هم که در تجربه کاربری و هم در رابط کاربری انجام شده است، خریداران خیلی راحت با این سایت ارتباط برقرار کرده و محصول خود را در آن درج می‌کنند. مشتری نیز با توجه به فیلترهایی که در سایت تعبیه شده است و جستجوی پیشرفته، خیلی سریع به محصول مورد نظرش دسترسی پیدا می‌کند. 

علاوه بر این وب‌سایت دیوار با طراحی اپلیکیشن راحتی کاربر را دوچندان کرده است و بعد از نصب اپ دیوار به راحتی با تلفن همراه می‌توانید محصولات و خدمات خود را در سایت درج کنید.

کافه بازار

یکی دیگر از سایت‌هایی که در بحث معرفی برترین مارکت پلیس های ایران به آن می‌پردازیم، کافه بازار است.
کافه بازار نام آشنایی برای افرادی است که از انواع اپلیکیشن‌های موبایل با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. این سایت در حوزه بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی فعالیت می‌کند و توسط فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ایرانی تاسیس شده است. افرادی که به توسعه اپلیکیشن علاقه‌مند هستند و دستی در کدنویسی و تولید محصولات دیجیتالی دارند، فرصت خوبی برای کسب درآمد از کافه بازار دارند.

اسنپ فود

از جمله مارکت‌ پلیس‌های قوی و موفق در زمینه غذا است که امروزه شاهد گسترش حوزه کاری آن و اضافه کردن خدماتی در زمینه شیرینی فروشی و سوپر مارکت‌ها هم هستیم. بسیاری از برندهای غذایی مانند عطاویچ و نان سحر و نایب، شیلا، پرپروک و ... اقدام به فعالیت در این سایت کرده‌اند و شاهد رونق بی‌نظیر بیزنس خود هستند.

مشتری بعد از ثبت‌نام در سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود و  تعریف آدرس خود، به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و ... اطراف خود دسترسی خواهد داشت و بعد از مشاهده منوی غذایی هر رستوران می‌تواند غذا سفارش بدهد. نکته خوبی که در طراحی اسنپ فود در نظر گرفته شده است، امکان کامنت گذاشتن کاربران و نمایش پرفروش‌ترین غذای رستوران‌ها است که به تصمیم‌گیری مشتری کمک می‌کند.

بایا

سایت بایا یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی است که در حوزه مارکت پلیس فعالیت می‌کند و استارت کار خود را سال 99 زده است و از همان ابتدای با هدف چندفروشندگی شروع به کار کرده است. طبق محتوایی که در سایت بایا منتشر شده است، تیم این کسب‌وکار از سال 94 اقدام به تحقیق و توسعه کرده است و ثبت‌نام فروشندگان را از آبان 99 و ارائه خدمات به مشتری را در بهمن 99 آغاز کرده است.

گستردگی بازار این سایت نیز کل کشور را در بر می‌گیرد و مثل سایت تخفیفان محدود به چند شهر بزرگ کشور نیست. خدمات و کالای بایا به 5 روش زیر تقسیم‌بندی شده‌ است.

  • ارائه خدمات آنلاین
  • ارائه خدمات آنلاین به وسیله شخص یا شرکت ارائه دهنده
  • ایجاد هماهنگی به صورت آنلاین و مراجعه مشتری به فروشنده
  • ایجاد هماهنگی به صورت آنلاین و مراجعه فروشنده به مشتری
  • فروش کالا و ارسال آن برای کاربر

طراحی صفحه اول بایا بسیار ساده انجام شده است و با کلیک روی منو دسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی هر دسته‌بندی به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که شامل زیردسته‌ها و محصولات است. امکان مرتب‌سازی محصولات بر اساس نزدیک‌ترین، ارزان‌ترین، گران‌ترین و جدیدترین هم برای کاربران طراحی شده است و اگر کالای خاصی مدنظرتان باشد، فقط کافی ست عنوان آن را در باکس سرچ بایا بنویسید و بعد در لیستی که از دسته‌بندی‌ها نمایش داده می‌شود، گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سرچ مارکت پلیس بایا

ژاکت

وب‌سایت ژاکت به صورت تخصصی روی محصولاتی در حوزه طرحی سایت وردپرس فعالیت می‌کند. این سایت هم مانند سایت بازار بستر خوبی برای افراد علاقه‌مند به طراحی سایت و برنامه‌نوسی و توسعه قالب و پلاگین‌های وردپرس است. مزیت بسیار خوبی که سایت ژاکت برای کاربران خود در نظر گرفته است، بروزرسانی رایگان و مادام‌العمر محصولات خریداری شده است. پشتیبانی خوب و گارانتی بازگشت وجه 6 ماهه نیز از دیگر مزیت‌های ژاکت است.

در ادامه بحث معرفی برترین مارکت پلیس های ایران می‌توان به

  • دیجی استایل در حوزه پوشاک
  • فیدیبو در حوزه کتاب و کتابخوانی
  • مدیسه و زیباباکس و باسلام و زنبیل و آلیار و کالا و ایمالز در حوزه فروش بازار کالای جهانی
  • موتن رو در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی
  • بانه دات کام فعال در حوزه لوازم آشپزخانه
  • ماه بانو در لوازم خانگی
  • صبا ویژن و چنل بی و تپسی و تاکسی یاب

هم اشاره کرد.

ویژگی‌های یک مارکت پلیس خوب

در طراحی مارکت پلیس مثل طراحی سایت فروشگاهی باید یک سری ویژگی‌های مهم را در نظر داشته باشیم و حتما آن‌ها را پیاده سازی کنیم. در ادامه به چند مورد اصلی اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک مارکت پلیس خوب

پنل کاربری فروشنده

یکی از بخش‌های حیاتی مارکت پلیس، پنل کاربری فروشنده است. مواردی مانند محاسبه‌های درگاه پرداخت، تنظیمات حساب‌ها، مدیریت شبکه‌های اجتماعی فروشنده، اعلان‌ها، سابقه فعالیت از جمله مواردی هستند که در پنل فروشنده نیاز به طراحی دارند.

ثبت نام راحت و ساده

اولین بخشی که قرار است کاربر با سایت شما تعامل داشته باشد، بخش ثبت‌نام است. سعی کنید این بخش را ساده طراحی کنید تا کاربر به راحتی بتواند اکانت خود را ثبت و فعال کند. پروسه ثبت نام طولانی فقط باعث کلافگی کاربر و حتی از دست دادن او می‌شود. در نتیجه نرخ ورود سایت هم کاهش پیدا می‌کند و کل سیاست کاری سایت شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 پروفایل مشتری

طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری در این بخش خیلی نقش پررنگی دارد. تمرکز اصلی در طراحی باید روی تجربه خرید رضایت بخش باشد. از جمله بخش‌هایی که در پروفایل مشتری لازم است می‌توان به  مدیریت سبد خرید شامل حذف و اضافه کردن تعداد محصولات، جزئیات قیمت و تخفیف‌های اعمال شده، گزینه‌های پرداخت، تاریخچه سفارش‌ها، تیکت‌ها اشاره کرد.

در نظر داشته باشید در پروفایل کاربری مشتری سعی در طراحی ویژگی‌های مورد نیاز و کاربردی داشته باشید. وقتی آپشن‌های زیادی به مشتری ارائه کنید، احتمال رد شدن از آن‌ها زیاد می‌شود.

بخش نظرات مشتری

اکثر ما قبل از خرید هر محصولی به سراغ بخش کامنت‌ها می‌رویم تا نظرات کاربران را نسب به کالا بخوانیم و بعد اقدام به خرید یا عدم خرید محصول می‌کنیم. بخش نظرات مشتریان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها در افزایش فروش است.

امنیت

به طور کلی در سایت‌هایی که خرید و فروش آنلاین انجام می‌شود و کاربران ثبت‌نام می‌کنند، امنیت حرف اول را می‌زند. به همین علت بهتر است از گواهینامه SSL استفاده کنند. اگر کاربر نسبت به امنیت اطلاعات خود مطمئن نشود، به سایت شما اعتماد نخواهد کرد و  خریدی انجام نخواهد شد. استفاده از گواهینامه SSL باعث می‌شود که ارتباط امن بین سرور و مارکت پلیس برقرار شود و کاربران هم مطمئن می‌شوند که با سایت امنی در ارتباط هستند. اگر به مارکت پلیس‌هایی که در  معرفی برترین مارکت پلیس های ایران به آن‌ها پراختیم سری بزنید، خواهید دید که تمامی آن‌ها از گواهینامه SSLاستفاده کرده‌اند.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.