طراحی سایت دکوراسیون - ایده هایی برای طراحی سایت دکوراسیون

طراحی سایت دکوراسیون
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 8 دقیقه

بعضی از کسب‌وکارها برای جذب مشتری نیاز به نمونه‌کار دارند. برای مثال شرکتی که در حوزه دکوراسیون فعالیت می‌کند برای نشان دادن میزان تخصص و خلاقیت خود نیاز دارد تا نمونه‌کارهایی که قبلا انجام داده است را به مشتری نشان بدهد. با این کار مشتری راحت‌تر می‌تواند به شرکت اعتماد کند و پروژه خود را به آن بسپارد. راه‌های مختلفی برای نمایش پروژه‌های انجام شده اعم از چاپ کاتالوگ نمونه‌کارها یا چاپ مجله‌ای از نمونه‌کارهای انجام شده و .... وجود دارد. اما این روش‌ها شرکت را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. برای مثال وقتی شرکت شما در تهران است، جذب مشتری از شهرهای دیگر مانند تبریز و مشهد و اصفهان کمی سخت خواهد بود. در واقع احتمال اینکه مشتری از شهرهای دیگر با شرکت آشنا باشد خیلی کم است. فرض کنیم از طریق ارتباط‌هایی که دارید از شهر دیگری جذب مشتری داشته باشید، مشتری نمونه‌کارهای شما را از چه طریقی ببیند؟
محدودیت‌های مختلفی را می‌توان شمرد که البته موضوع و محوریت این مقاله نیستند. راه‌حل رهایی از این محدودیت‌های طراحی سایت دکوراسیون است. با طراحی سایت مشتریانی از سراسر کشور خواهید داشت که هر زمانی از شبانه‌روز به تمام اطلاعات شرکت شما اعم از پروژه‌های انجام شده و نمونه‌کارها دسترسی خواهند داشت.

دلیل اهمیت طراحی سایت دکوراسیون

به‌جرات می‌توان گفت که 90% افرادی که قصد تغییر دکوراسیون یا طراحی دکوراسیون منزل و محل کار خود را دارند، قبل از هرچیزی به‌سراغ گوگل می‌روند و سایت‌های فعال در حوزه دکوراسیون را بررسی می‌کنند و مواردی مانند نمونه‌کار و قیمت شرکت‌ها را با هم مقایسه می‌کنند. در نهایت بعد از اینکه شرکت‌ها را باتوجه به فاکتورهای مورد نظرشان بررسی کردند، شرکت مناسب را انتخاب کرده و برای مشاوره با آن‌ها تماس می‌گیرند و یا برای خرید خدمات مورد نیازشان، اقدام به خرید آنلاین می‌کنند.

یکی از مزایای خوب این کار برای مشتری صرفه‌جویی در زمان و البته هزینه‌ها است. دیگر نیازی نیست برای سفارش از منزل خارج شوند و یا مرخصی بگیرند و از طرفی تنوع بالایی از محصولات را بررسی کرده‌اند و باتوجه به فضای رقابتی شرکت‌ها انتخاب هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای کرده‌اند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

پس می‌توان نتیجه گرفت طراحی سایت دکوراسیون فرصت خوبی است تا نمونه‌کار و محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید و با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ فروش خود را افزایش بدهید.

هدف از طراحی سایت دکوراسیون

اهداف مختلفی را می‌توان برای ساخت سایت دکوراسیون در نظر گرفت. مثلا ممکن است شرکتی فقط برای نمایش آنلاین پروژه‎‌ها و نمونه‌کارهای خود اقدام به طراحی سایت کند و یا از بستر سایت برای فروش محصول و لوازم مورد نیاز برای تغییر دکوراسیون و طراحی استفاده کند.

یکی از شاخصه‌های اصلی برای جذب مشتری جلب اعتماد کاربر است. با رعایت نکاتی که در ادامه لیست کرده‌ایم عملکرد خوبی در جلب اعتماد مخاطب خواهید داشت:

  • درج تصاویر و توضحیاتی راجع به پروژه‌های جاری و انجام شده
  • درج نظرات و میزان رضایت کارفرمایان سابق
  • درج مطالب و مقالات تخصصی و همچنین ارائه مشاوره در زمینه دکوراسیون
  • طراحی فرم آنلاین برای ارتباط بیشتر با کاربر و افزایش تعامل
  • استفاده از چت آنلاین برای پاسخگویی به مشتریان و بالا بردن تعامل کاربران با سایت

ویژگی‌های طراحی سایت دکوراسیون

طراحی سایت حرفه ای برای دکوراسیون ویژگی‌های خاصی دارد. برای اینکه نتیجه خوبی از سایت خود بگیرید باید به اصول و استاندارهای طراحی پایبند باشید. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

ویژگی‌های طراحی سایت دکوراسیون

فضای ذخیره‌سازی کافی: سایت شما باید فضای کافی برای آپلود انواع محتوا اعم از فیلم، عکس، پادکست و متن داشته باشد. فضای ذخیره‌سازی باتوجه به میزان بزرگی سایت و خدماتی که ارائه می‌دهید قابل تخمین است. قبل از اینکه اقدام به خرید هاست کنید حتما از شرکت طراحی سایت یا شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ مشاوره لازم را دریافت کنید تا بعد از مدتی که شروع به ورود اطلاعات می‌کنید به مشکلی برنخورید. البته میزان فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا است ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

پهنای باند مناسب: پهنای باند مانند فضای ذخیره‌سازی فاکتور مهمی است. اگر پهنای باند کافی نداشته باشید کاربران هنگام استفاده از سایت با مشکلاتی مانند کندی سایت یا کندی دانلود فایل‌ها روبرو می‌شوند و این موضوع برای کاربر اصلا رضایت‌بخش نیست و احتمال اینکه از سایت شما خارج شود را بالا می‌برد.
فراموش نکنید یکی از شاخصه‌های گوگل برای رتبه دادن به سایت‌ها میزان رضایت کاربران و تجربه کاربری است. گوگل فاکتورهای مختلفی برای آنالیز تجربه کاربری سایت دارد که یکی از آن‌ها سرعت سایت است. پس برای انتخاب میزان پهنای باند دقت لازم را به عمل بیاورید.

دسترسی 24 ساعته: یکی از شاخصه‌های اصلی طراحی سایت دکوراسیون حرفه ای دسترسی 24 ساعته است. کاربر باید بتواند در تمام شبانه‌روز و هر شهری به سایت شما دسترسی داشته باشد. این مورد نیز به هاست و سرور شما مربوط می‌شود. در واقع شرکتی که خدمات هاستینگ شما را برعهده می‌گیرد باید هاستی با آپ‌تایم بالا در اختیار شما قرار بدهد. اگر کاربر به سایت شما مراجعه کند و سایت شما اصطلاحا دان باشد باعث سرخوردگی کاربر شده و با تکرار شدن این موضوع احتمال از دست دادن مخاطب و مشتری و رتبه و اعتبار، بالا خواهد بود.

قالب بهینه و سئوبیس: هدف شما از طراحی سایت دکوراسیون معرفی بیزنس خود به مشتری است. بعد از اینکه سایت طراحی و در دسترس مخاطب قرار گرفت، باید اقدام به سئو و بهینه سازی کنید. تعرفه سئو برای هر سایتی متفاوت خواهد بود اما اگر قالب بهینه و سئوبیس باشد، این تعرفه‌ها پایین‌تر خواهد آمد چون نیازی به اعمال تغییرات در سورس کد و انجام کارهای مربوط به بهینه سازی روی قالب سایت نیست. پس در انتخاب شرکت طراحی سایت تهران دقت کنید و بعد از اینکه از میزان تخصص و تبحر تیم فنی شرکت اطمینان حاصل کردید، مراحل عقد قرارداد را پیش ببرید.

ریسپانسیو: ریسپانسیو بودن سایت بسیار حائز اهمیت است. طراحی سایت شرکتی شما باید به‌گونه‌ای باشد که تمام بخش‌های آن در موبایل، تبلت، لپتاپ و کامپیوتر شخصی به درستی نمایش داده شود. یکی از شاخصه‌های مهم گوگل ریسپانسیو بودن سایت است و اگر در این بخش سایت شما عملکرد مناسبی نداشته باشد هم مخاطب را از دست خواهید داد و هم اینکه رتبه خوبی در نتایج گوگل نخواهید گرفت. پس بهتر است بعد از اتمام طراحی، تمام بخش‌های سایت را با تلفن همراه و تبلت و لپتاپ بررسی کنید و از نمایش صحیح سایت اطمینان حاصل کنید.

سرعت سایت: سرعت سایت از جمله ویژگی‌هایی است که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجوی گوگل مهم است. وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود سایت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن لود شود و تمام بخش‌ها اعم از تصاویر، المان‌های گرافیکی و متن و ... نمایش داده شوند.
فاکتورهای مهمی در افزایش سرعت سایت نقش دارند. یکی از این فاکتورها تصاویر و فیلم‌های آپلود شده در سایت هستند. سعی کنید تا حد امکان تصاویر را بهینه کنید. یعنی هم حجم و هم سایز تصاویر را با استفاده از فتوشاپ و یا سایت‌های کاهش حجم، بهینه کنید.
یکی دیگر از این عوامل طراحی سایت است. سورس کد سایت شما باید کاملا بهینه باشد و فایل‌هایی مانند فایل‌های CSS و JS فشرده شوند که البته این مورد هم مربوط به شرکت طراحی سایت است.
سرعت سایت خصوصا در نسخه موبایل خیلی مهم است. طوری که اگر سرعت بالایی نداشته باشید، امکان حذف سایت از نتایج گوگل برای نسخه موبایل وجود دارد. 

مزایای طراحی سایت دکوراسیون

مزایای طراحی سایت دکوراسیون

طراحی سایت دکوراسیون برای بیزنس شما به منزله یک کاتالوگ آنلاین خواهد بود و دیگر نیازی به صرف هزینه برای کاتالوگ و بروشور نخواهید داشت. سایت یک کاتالوگ حرفه‌ای و داینامیک خواهد بود که مشتری خیلی راحت امکان تفکیک دسته‌بندی‌ها و مشاهده جزئیات و .... را خواهد داشت.
شما در سایت خود تمام نمونه‌کارهای خود را منتشر کرده و در دسترس مشتری قرار خواهید داد. این امر باعث جلب اعتماد مشتری شده و با بررسی نمونه‌کارهای شما خیلی راحت‌تر با سبک‌وسیاق خدمات و تخصص شما ارتباط برقرار کرده و اقدام به ثبت سفارش می‌کند.

علاوه بر این موارد اگر خدماتی در زمینه فروش لوازم دکوراسیون مانند کاغذ دیواری، پارکت، کفپوش و ... دارید خیلی راحت می‌توانید از بستر سایت برای این کار استفاده کنید و با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش محصولات خود کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های خوب طراحی سایت دکوراسیون افزایش درآمد است. شما با داشتن سایت با صرف هزینه کمتری نسبت به تبلیغات سنتی مانند چاپ بنر تبلیغاتی و کاتالوگ و ... می‌توانید محصولات و خدمات خود را به قشر وسیعی از افراد معرفی کرده و اقدام به جذب مشتری و افزایش درآمد کنید. باتوجه به اینکه با داشتن سایت، محدودیت زمانی و مکانی برای ارائه خدمات نخواهید داشت، مشتریانی از سراسر کشور از خدمات شما بهره خواهند برد.

اگر امکان ارائه خدمات به کشورهای دیگر هم داشته باشید با طراحی سایت دو زبانه این امکان برای شما فراهم می‌شود که با مشتریان برون‌مرزی هم ارتباط برقرار کرده و خدمات و محصولات خود را به آن‌ها بفروشید. نکته قابل توجه در طراحی سایت چندزبانه این است که محتوای سایت شما باید برای هر زبان به‌صورت مجزا ترجمه شود و بهتر است برای این کار از گوگل ترنسلیت استفاده نکنید چون وجه کاری و تخصص شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و ترجمه گوگل ترنسلیت مناسب این کار نیست.

بهینه سازی سایت دکوراسیون

توجه داشته باشید بعد از اینکه طراحی سایت دکوراسیون را انجام دادید نیاز به بهینه سازی سایت هم خواهید داشت. سایت باید برای موتورهای جستجو بهینه شود تا ترافیک جذب کنید و کاربران با شرکت و خدمات شما آشنا شوند. اکثر کاربران کلمات کلیدی مانند طراحی دکوراسیون را در گوگل سرچ می‌کنند و سایت‌هایی که در نتایج نمایش داده می‌شود را بررسی می‌کنند. بعد از آنالیز شاخصه‌هایی مانند نمونه‌کارها، قیمت و میزان تخصص شرکت مناسب را انتخاب می‌کنند. طبیعتا سایت‌هایی که در نتایج ابتدایی هستند شانس بیشتری برای جذب بازدیدکننده و مشتری خواهند داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پروسه سئو سایت خود را در نیز بعد از اتمام طراحی و ورود اطلاعات انجام بدهید.
ما در ودیانا از ابتدای کار و ایده‌پردازی اولیه برای طراحی سایت دکوراسیون تا بعد از اتمام پروژه در کنار شما خواهیم بود و با ارائه خدمات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک می‌کنیم تا سایت خود را به نتایج اول گوگل رسانده و درآمد خود را افزایش دهید.

سخن آخر

اگر در زمینه دکوراسیون فعالیت می‌کنید، با طراحی سایت دکوراسیون محصول و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. نمونه‌کارهای خود را به همراه جزئیات در سایت درج کنید و چنانچه محصولی در زمینه دکوراسیون مانند کاغذ دیواری دارید در سایت اطلاع‌رسانی کنید. باتوجه به اینکه سایت شما 24 ساعته در دسترس مخاطب است و خیلی راحت امکان بررسی نمونه‌کارها و محصولات شما را دارد، فروش و درآمد شما بیشتر خواهد شد.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

021-28429275 sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.