با طراحی سایت طلا و جواهرات شعبه آنلاین فروشگاه طلاوجواهر خود را افتتاح کنید

طراحی سایت طلا و جواهر
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 9 دقیقه

این روزها افراد با داشتن سایت و تبلیغات در بستر اینترنت می‌توانند سرعت رشد بیزنس خود را افزایش بدهند. بیزنس طلا و جواهر یکی از این کسب‌وکارها است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. طلا و جواهر جزو کالاهایی هستند که همیشه مشتری و خرید و فروش دارند. اگر در این حوزه فعالیت می‌کنید، با طراحی سایت طلا و جواهر و یا راه‌اندازی پیج فروشگاهی، شعبه آنلاین فروشگاه طلا و جواهر خود را افتتاح کنید و درآمد و فروش و سودآوری خود را بیشتر خواهید کرد. در ادامه به مزایای طراحی سایت طلا و جواهر خواهیم پرداخت.

این روزها یکی از روش‌های جذب مشتری تبلیغات در اینترنت است. دیگر نیازی نیست هزینه‌هایی بابت چاپ تراکت و بروشور پرداخت کنید و با صرف هزینه کمتر تبلیغات هدفمند کرده و با جذب مشتری، فروش و درآمد خود را افزایش خواهید داد. روش‌های تبلیغات اینترنتی یا داشتن مزایایی مانند مقرون‌به‌صرفه بودن جایگزین خوبی برای تبلیغات سنتی شده‌اند.

مزایای طراحی سایت طلا و جواهر

مزایای طراحی سایت طلا و جواهر

وقتی برای فروش طلا فقط یک مغازه داشته باشید، مشتریان شما ساکنین منطقه و محله و در بهترین حالت، شهر شما خواهد بود. امکان فروش طلا به شهرهای دیگر یا وجود ندارد و یا سخت خواهد بود. با فرض اینکه محل کار شما تهران است، چطور می‌توانید طلا و جواهر خود را به ساکنین شهر اصفهان معرفی کنید و از آنجا جذب مشتری داشته باشید. هرچقدر هم که در طراحی طلا و جواهرات و یا قیمت‌ها مزیت رقابتی داشته باشید، بدون معرفی و شناخته شدن فروش نخواهید داشت.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

فرض کنید قصد تاسیس یک شعبه دیگر در شهر دیگری داشته باشید. برای این منظور باید یک مکان جدید اجاره کنید که هزینه‌های جانبی مانند قبض آب و شارژ ساختمان و مالیات و ... نیز خواهید داشت. علاوه بر این هم باید محصولات را در شعبه فعلی و هم در شعبه جدید شارژ کنید. در واقع برای شروع کار هزینه‌های زیادی باید بپردازید و باید مدتی را صرف بازاریابی و جذب مشتری کنید که باز هم نیازمند پرداخت هزینه مجزا خواهید داشت.

اما با راه‌اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر، مشتریانی از سراسر کشور خواهید داشت و دیگر محدود به مکان نخواهید شد. علاوه بر این تنها با داشتن یک دستگاه لپ‌تاپ و اینترنت در هر جایی حتی خانه می‌توانید وب‌سایت و مشتریان خود را مدیریت کنید.

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت طلا و جواهر این است که دیگر نیازی نیست هر روز به مغازه رفته و حضور فیزیکی داشته باشید. از طرفی نیازی هم نیست در روزهای تعطیل رسمی فروشگاه خود را ببندید و عملا کسب‌وکار و فروش خودتان را منحل کنید.

توجه داشته باشید این موارد مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر است. ما یک بستر یعنی طراحی سایت طلا و جواهر را در نظر گرفتیم ولی روش‌های دیگری نیز برای فروش آنلاین وجود دارد که در ادامه توضیح داده‌ایم.

روش‌های فروش آنلاین طلاوجواهر

روش‌های فروش آنلاین طلاوجواهر

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین دو راه پیش روی شما است. روش اول طراحی سایت است و روش دوم استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ است. باتوجه به اینکه اینستاگرام تبدیل به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین ایرانیان شده است، فعالیت در بستر اینستاگرام زودتر به شما نتیجه خواهد داد. در ادامه این دو روش و نحوه شروع و ادامه کار در هر کدام را با هم بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت طلا و جواهر

طراحی سایت طلا و جواهر

شاید پیش‌زمینه‌ای برای ساخت سایت نداشته باشید و ورود پیدا کردن به این حوزه برای شما کمی دشوار و پیچیده باشد. اما جای نگرانی نیست ما در ودیانا از لحظه شروع تا بعد از پایان کار برای سئو و بهینه سازی سایت در کنار شما خواهیم بود. قبل از اینکه راجع به طراحی سایت صحبت کنیم، اشاره کوتاهی به سئو سایت خواهیم داشت.

سئو و بهینه سازی سایت به معنای بهینه کردن سایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل فاکتورهای زیادی برای رتبه‌بندی سایت در نتایج دارد که سئوکار بر آن‌ها واقف بوده و سایت شما را بر مبنای این فاکتورها بهینه می‌کند. وقتی سایت بهینه شد و رتبه و اعتبار گرفت در ازای سرچ کاربران، سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. مثلا برای حوزه کاری خرید طلا، اگر شخصی خرید دستبند را سرچ کرد، سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. این ورودی گوگل به مرور باعث افزایش فروش و رونق کسب‌وکارتان خواهد شد.

خب در ادامه برای طراحی سایت فروشگاه طلا و جواهر نیاز به چه اقداماتی است؟ اولین کاری که باید انجام بدهید تعیین هدف است. هدف شما از طراحی سایت چیست؟ آیا قصد معرفی محصولات خود را دارید و یا اینکه قصد طراحی فروشگاه اینترنتی دارید. هر کدام از این موارد امکانات و ویژگی‌های خاصی خواهند داشت.

بعد از تعیین هدف باید اقدام به تحلیل بازار کنید. اگر در حال حاضر فروشگاه فیزیکی طلا و جواهر دارید، این مرحله برای شما راحت‌تر است. در این مرحله شما باید بدانید بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می‌دهند، عموما بازار هدف این بیزنس خانم‌ها هستند اما اگر محصولات شما مختص به گروه خاصی است و به‌صورت نیچ مارکتنیگ فعالیت می‌کنید، باید این پرسونا را مشخص کنید.

مثلا ممکن است منحصرا فقط محصولات مربوط به آقایان و یا حلقه مناسب زوج‌های جوان کار کنید. این موضوع در آینده برای استراتژی تولید محتوا و در ابتدای کار برای طراحی سایت مهم است. چرا که عناصر و المان و ترکیب‌ رنگ‌هایی که برای سایت مختص به آقایان طراحی می‌شود کاملا متفاوت با خانم‌ها و یا زوج‌های جوان است.
علاوه بر این با تحلیل بازار خواهید فهمید که چه محصولاتی فروش بیشتری دارند و باید تمرکز بیشتری روی آن داشته باشید. یا چه محصولی نیاز به تبلیغات بیشتری دارد و باید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

بعد از گذراندن این مراحل باید یک شرکت مناسب برای طراحی سایت طلا و جواهر انتخاب کنید. شرکتی که حداقل برای چند سال با آن ارتباط خواهید داشت و برای کارهای مختلف سایت مانند ارتقا به آن نیاز دارید. از همین روی همان ابتدای کار زمانی را برای تحقیق درباره شرکت‌های طراحی سایت اختصاص داده و شرکت مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

در نهایت بعد از تحویل پروژه نوبت به شما است که شروع به ورود اطلاعات و درج محصولات خود کنید. فراموش نکنید کاربر امروزی به دنبال اطلاعات است و سایت شما باید غنی از اطلاعات باشد و تبدیل به یک مرجع در حوزه کاری خود شوید. هرچه اطلاعات جامع‌تری به مخاطب خود بدهید، احتمال تبدیل شدن بازدیدکننده به خریدار و مشتری را افزایش خواهید داد.

امکانات مورد نیاز در طراحی سایت طلا و جواهرات

امکانات طراحی سایت طلا

محتوای غنی یکی از ویژگی‌هایی بود که سایت شما باید داشته باشد. در ادامه به چند ویژگی مهم دیگر سایت طلا و جواهر اشاره می‌کنیم.

نمایش نرخ لحظه‌ای طلا و جواهر در سایت: اغلب مواقع وقتی به یک طلافروشی مراجعه می‌کنیم، تابلویی شامل اطلاعات روز و نرخ لحظه‌ای طلا مشاهده می‌کنیم. در سایت هم باید این ویژگی را پیاده‌سازی کنید و مشتری خیلی راحت به اطلاعات و نرخ لحظه‌ای طلا دسترسی داشته باشد. حتی می‌توانید علاوه بر طلا نرخ فلزهای گران‌بهای دیگر را هم به‌صورت نموداری در سایت درج کنید.

تصاویر باکیفیت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر فروشگاهی داشتن تصاویر باکیفیت است. فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشتری دوست دارد تا محصول را از تمام زوایا ببیند تا راحت‌تر و قاطع‌تر تصمیم به خرید کند. در این راستا تهیه تصاویر سه بعدی و یا تصویر با مدل‌های واقعی خیلی به شما و مشتریان شما کمک می‌کند.

فاکتور رسمی برای مشتری: همانطور که برای خرید حضوری فاکتور معتبری در اختیار مشتری قرار می‌دهید برای خرید آنلاین هم باید این کار را انجام بدهید. یک فاکتور رسمی به همراه مهر و امضا و تاریخ و .... به همراه محصول برای مشتری ارسال کنید.

راه‌های ارتباطی خود را در دسترس مشتری قرار دهید: یکی از شاخصه‌های اعتمادسازی در کاربران در طراحی سایت طلا و جواهر، درج اطلاعات دقیق فروشگاه فیزیکی است. داشتن این اطلاعات هم در کاربر اعتماد ایجاد می‌کند و هم اگر مشتری سوال و ابهامی داشت از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با شما ارتباط برقرار کرده و به او راهنمایی بهتری جهت خرید محصول مورد نظرش بدهید.

تعیین مشخصات کالا: همانطور که بالاتر اشاره کردیم باید اطلاعات جامع و دقیقی به مشتری خود بدهید. وقتی محصولی در سایت درج می‌کنید راجع به وزن، گرم، عیار طلا، قیمت هم در توضیحات محصول اطلاعات درج کنید. اگر در محصول سنگ گران‌قیمتی به‌کار برده شده است راجع به قیمت سنگ و تمام جزئیات آن نیز در در محصول درج کنید.
تولید محتوایی که در این بخش انجام می‌دهید یکی از شاخصه‌های مهم در سئو سایت است. علاوه بر این هزینه اجرت محصول را هم در بخش توضیحات درج کنید. در واقع تا حد امکان کاملا شفاف و دقیق عمل کنید.

ارائه چند روش برای پرداخت مبلغ: اینکه چند روش برای پرداخت پیش روی کاربران قرار دهید، باعث ایجاد راحتی و تجربه خرید خوب در کاربر می‌شود. روش‌های پرداخت مختلفی مانند کارت به کارت، پرداخت در محل و درگاه‌های پرداخت آنلاین مستقیم و یا واسطه وجود دارند که بسته به شرایط کاری خود می‌توانید استفاده کنید. 

تضمین اصالت کالا: یکی از مشکلاتی که کاربران با فروشگاه‌های اینترنتی دارند، اصل بودن کالا است. این المان خوبی است تا اعتبار و رتبه فروشگاه خود را افزایش بدهید. یکی از راه‌های ایجاد اعتماد در کاربر برای تضمین کیفیت کالا، دادن مهلت تست چندروزه به کاربر است. علاوه بر این به گرفتن اینماد هم می‌توانید تاییدی بر قانونمندی کسب‌وکار خود به مشتری بدهید. این مورد را میتوانید به خوبی در زمان طراحی سایت طلا و جواهرات با قرار دادن نماد الکترونیکی سایت تضمین کنید و به کاربر این اطمینان را بدهید که اجناس شما با کیفیت هستند.

فروش طلاوجواهر در اینستاگرام

فروش طلاوجواهر در اینستاگرام

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید به صورت آنلاین فروشگاه طلا و جواهر داشته باشید، استفاده از شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است. برای فعالیت در اینستاگرام هم نیاز به تصاویر باکیفیت دارید. پیج اینستاگرام هم مانند سایت نیاز به بهینه سازی دارد که تمام نکات آن را در مقاله سئو اینستاگرام توضیح داده‌ایم. به طور کلی برای فعالیت نتیجه‌بخش در اینستاگرام نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • تهیه و آپلود تصاویر باکیفیت از محصولات
  • درج پروفایل، عکس و توضیحات بایو متناسب با بیزنس
  • درج اطلاعات و کپشن جذاب برای هر پست و استوری
  • انجام تبلیغات هدفمند در پیج‌های مرتبط

سخن آخر

اکثر کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن سوق پیدا کرده‌اند و مردم بیشتر تمایل به خرید آنلاین کالای مورد نظرشان دارند. فروش آنلاین طلا و جواهر نیز در این دسته از کسب‌وکارها قرار دارد. دو روش برای راه‌اندازی شعبه آنلاین طلا وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. توجه داشته باشید اینکه فقط برای فروش روی پیج اینستاگرام تمرکز کنید شما را با تهدیدهایی مانند فیلتر شدن و عدم دسترسی به مشتری روبرو خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم طراحی سایت طلا و جواهر را در کنار پیج اینستاگرم خود داشته باشید تا با اینگونه موارد روبرو نشوید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.