کسب درآمد با طراحی سایت لوازم خانگی

طراحی سایت لوازم خانگی
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

فروش لوازم خانگی یکی از حرفه‌های پردرآمد است. مردم برای خرید این دسته از اقلام فاکتورهایی مانند کیفیت و کارایی را در نظر می‌گیرند. باتوجه به اینکه لوازم خانگی برندهای مختلفی دارد و اغلب ما هنگام خرید، برندهای مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم، حضور در فروشگاه‌های فیزیکی زمان زیادی از ما به عنوان خریدار می‌گیرد. اگر به این زمان، شلوغی فروشگاه و بازار و ترافیک مسیر را هم اضافه کنیم، خواهید دید که زمانی زیادی را از دست خواهیم داد.
یک پیشنهاد خوب برای صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به خرید، طراحی سایت لوازم خانگی است. اگر لوازم خانگی به تفکیک برند در سایت درج شده باشند، به‌راحتی می‌توانیم محصولات مختلف را با هم مقایسه کنیم و بهترین گزینه را انتخاب کنیم. این توضیح از دید کاربر و مشتری لوازم خانگی بود.

اگر شما به عنوان مدیر یک فروشگاه لوازم خانگی، مشغول خواندن این مقاله هستید، باید بگوئیم مزایایی از جمله دسترسی بهتر و بیشتر مشتری به محصولات و فروشگاه شما و فروش بیشتر شامل حال شما خواهد بود. اما فقط به این چند مورد ختم نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت طراحی سایت لوازم خانگی

وقتی مشتری قصد خرید یک محصول را دارد، فاکتور مقایسه برای او خیلی مهم است. او با بررسی مشخصات و ویژگی و قیمت محصولات و مقایسه چند محصول و برند باهم، کالای مورد نظر و مناسب را باتوجه به بودجه خود تهیه می‌کند. همانطور که می‌دانید تمام برندهای یک محصول در همه فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود پس به ناچار ، مشتری باید زمانی را در بازار صرف کند و به فروشگاه‌های مختلف برود تا برندها و قیمت‌ها و محصولات را ببیند.  برای شما به عنوان مدیر فروشگاه و یا فروشنده‌ها هم دادن مشاوره به مشتری تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند، زمان‌بر خواهد بود و انرژی زیادی صرف توضیح و معرفی خصوصیات کالاهای مختلف خواهید کرد. خصوصا اگر مشتری سخت‌پسندی به فروشگاه شما رجوع کند.
اما با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی این مشکل حل می‌شود. همه محصولات به همراه خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان و ترکیب‌ رنگ و قیمت در سایت وجود دارند. مشتری محصولات را در سایت مشاهده می‌کند و با صرف زمان کوتاهی محصول مورد نظرش را انتخاب کرده و ثبت سفارش می‌کند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

از طرفی وقتی شما فروشگاه فیزیکی دارید، بازار مشتریان شما نهایتا به شهر شما محدود می‌شود. فرض کنید فروشگاه شما در تهران است و تنوع محصول بالا و باکیفیتی را در فروشگاه فیزیکی خود ارائه می‌دهید. آیا شخصی از مشهد یا تبریز می‌تواند ساعت 12 شب از فروشگاه شما محصولی خریداری کند؟ آیا مشتریان شما در تهران می‌توانند در ایام تعطیل از فروشگاه لوازم خانگی شما اقدام به خرید کالا کنند؟ احتمال جواب مثبت به این سوالات خیلی کم است. ولی با داشتن سایت در هر ساعتی از شبانه‌روز و هر مکانی از کشور در دسترس مشتری خود خواهید بود. در ضمن اگر مشتریانی از کشور همسایه هم دارید با چندزبانه کردن سایت خود امکان سرویس‌دهی به کشورهای همسایه هم خواهید داشت.

مورد دیگر که بسیار حائز اهمیت است، گسترش بازار فروش شما است. دیگر مشتریان شما محدود به شهر نیستند بلکه تمام مردم ایران مشتری شما خواهند بود. اگر در کنار طراحی سایت، تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام دهید و در محتوای خود پاسخگوی تمام نیازهای مشتری باشید و سئو سایت فروشگاهی را هم در برنامه خود داشته باشید، فروش خوبی را برای بیزنس خود رقم خواهید زد.

قابلیت‌های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی 

در این بخش اشاره مختصری به قابلیت‌هایی که در فروشگاه لوازم خانگی پیاده‌سازی می‌شود را خواهیم داشت.

محصولات

تمام محصولات موجود در فروشگاه را به همراه تصاویر، ویژگی‌ها، فیلترها، برند و ... می‌توانید در سایت درج کنید. برای همه محصولات امکان درج توضیحات خواهید داشت و آیتم‌هایی ماند برند، مشخصات تولیدکننده محصول، کد کالا و هر خصوصیتی قابل درج هستند. حتی اگر محصولات متغیر دارید یعنی یخچالی دارید که چند رنگ دارد و هر رنگ قیمت متفاوتی دارد هم در سایت قابل تفکیک هستند.
در فروشگاه اینترنتی، تصاویر محصولات خیلی مهم است. به همین دلیل شما امکان درج گالری تصویر برای محصولات خود دارید. سعی کنید از تصاویر باکیفیتی برای محصولات استفاده کنید.
از طرفی برای اینکه مشتری راحت‌تر به محصول مورد نظرش برسد، قابلیت دسته‌بندی محصولات را براساس برند، نوع کالا مثلا سرمایشی و گرمایشی و ... را در طراحی سایت لاراول دارید. نحوه ورود اطلاعات محصولات کاملا انعطاف‌پذیر هستند و باتوجه به سلایق مشتری و تجربه خود می‌توانید به بهترین شکل ممکن اقدام به تولید محتوا کنید.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی

اخبار و مقالات

در بخش اخبار و مقالات، پست‌هایی درباره نحوه کارکرد محصولات مختلف، تاریخچه محصولات، اخبار روز لوازم خانگی و از این قبیل موارد می‌توانید درج کنید. فراموش نکنید محتوایی که در سایت درج می‌کنید برای ایجاد تعامل با مخاطب و جذب مشتری کمک شایانی به شما خواهند کرد. همچنین یکی از فاکتورهای سئو سایت فروشگاهی، تولید محتوا است. پس هرچه محتوای باکیفیت‌تری تولید، امکان حضور شما در نتایج اول گوگل بیشتر خواهد بود.

نظرسنجی

یکی از بخش‌های مهم برای هر محصول، بخش نظرسنجی است. مشتری شما قبل از خرید محصول حتما به این بخش مراجعه می‌کند و نظرات خریداران دیگر را می‌خواند و چه بسا این نظرات مثبت و منفی در تصمیم‌گیری او به خرید نقش مهمی داشته باشد. ما در ودیانا به عنوان شرکت طراحی سایت تهران بخشی را برای نظرسنجی در محصولات شما طراحی می‌کنیم. به این صورت که کاربر نظر خود را درج می‌کند و برای شما در پنل مدیریت نمایش داده می‌شود. بعد از اینکه نظر مشتری را مطالعه کردید، دسترسی به تایید یا عدم تایید نظر را دارید. این نظرات فیدبکی خوبی به شما می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و آن‌ها رفع و تقویت کنید.

بخش فیلم

برای معرفی محصولات و قابلیت‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها می‌توانید به صورت فیلم تولید محتوا کنید و در داخل محصولات و یا بخشی مجزا به عنوان فیلم‌های آموزشی درج کنید.

مواردی از جمله کالاهای محبوب، امکان امتیازدادن به محصول، به‌اشتراک گذاشتن محصولات در شبکه‌های اجتماعی، امکان مقایسه محصولات با همدیگر، ارسال ایمیل و پیامک به مشتری و مدیر سایت بعد از ثبت سفارش و ... نیز در طراحی سایت لوازم خانگی تعبیه می‌شوند.

ویژگی‌های طراحی سایت لوازم خانگی

بعد از اینکه اقدام به طراحی سایت کردید و آن را تحویل گرفتید، بهتر است استانداردهای اولیه و اصولی که در هر وب‌سایتی باید رعایت شود را بررسی کنید. به چند مورد در ادامه اشاره می‌کنیم:

ریسپانسیو بودن وب‌سایت: وب‌سایت شما باید در تمامی مرورگرها و دستگاه‌های تلفن همراه با هر سیستم عاملی به درستی نمایش داده شود. حتما سایت و بخش‌های مختلفی از جمله ثبت‌نام و ثبت سفارش را تست کنید.

امنیت سایت: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها امنیت وب‌سایت است. خیال مشتری جهت حفظ اطلاعاتش باید کاملا راحت باشد. همچنین شما به عنوان مدیر سایت باید از امنیت اطلاعات مشتری و دیتاها و حساب‌ها و سفارش‌های ثبت شده در سایت کاملا مطمئن باشید. اگر طراحی سایت وردپرس انجام داده‌اید، حتما از شرکت طراحی سایت خود درخواست نصب افزونه‌های امنیتی را داشته باشید.

 

کاربری راحت و دردسترس بودن: به عنوان کاربر در سایت ثبت‌نام کنید و تمامی فرایندهای خرید را بررسی کنید و باتوجه به سطح دانش مشتریان خود، چک کنید که آیا همه موارد به راحتی انجام شد و همه چیز در دسترس مشتری هست یا خیر.

سرعت سایت: این مورد هم برای موتور جستجوی گوگل و هم برای مشتری مهم است. از آن‌جایی که گوگل همیشه سعی دارد بهترین نتیجه را به مخاطب نشان بدهد، سایتی که سرعت کندی دارد، از گزینه‌های نمایش گوگل حذف می‌شود. مشتری نیز اگر هنگام استفاده از سایت با کندی زیادی مواجه شود، سایت شما را ترک کرده و ترجیح می‌دهد از سایت‌های دیگر استفاده کند.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینترنتی شدن بیشتر کسب‌وکارها، داشتن سایت برای افرادی که در حوزه فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کنند نتایج خوبی در زمینه فروش و سودآوری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بهتر است که با متخصصن در این حوزه مشورت کرده و باتوجه به نظرات و پیشنهاداتی که به شما ارائه می‌شود اقدام به طراحی سایت کنید.


موضوع: طراحی وبسایت

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.


شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.