هزینه طراحی اپلیکیشن

هزینه طراحی اپلیکیشن
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
3 سال پیش
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه در میان کسب و کارهای مختلف اعم از فروشگاه‌ها، املاک و ... و به صورت کلی هر کاری که در آن ارائه خدمات انجام می‌شود، ساخت اپلیکیشن موبایل بسیار پرطرفدار شده است؛ زیرا اپلیکیشن یک روش خوب برای ارتباط با مشتری، پیشی گرفتن از رقبا و دسترسی به آمارهای دقیق درمورد تعامل بین شما و مشتریان است که می‌تواند با رفع خلاها، افزایش فروش را برای هر کسب و کاری به ارمغان آورد.

هزینه طراحی application برای هر کسب و کار با توجه به امکاناتی که دارد، متغیر خواهد بود؛ بنابراین نمی‌توان عددی ثابت را به عنوان هزینه در نظر گرفت. در این مقاله شما را با عواملی که روی قیمت نهایی یک اپلیکیشن تاثیرگذار است، آشنا خواهیم کرد.

طریقه محاسبه تعرفه ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشنی که ظاهری جذاب و user friendly داشته باشد، می‌تواند در جذب کاربر بسیار تاثیرگذار باشد. هنگامی که کاربر با وارد شدن به اپ حوزه کاری شما، هر آن چه را که نیاز دارد به راحتی به دست می‌آورد، به برنامه شما علاقه مند می‌شود و تبدیل به مشتری دائمی شما می‌شود؛ بنابراین صرف هزینه‌ای معقول برای طراحی و ساخت اپ با بهترین امکانات، کلید موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

بنابراین نوع طراحی و کیفیت طراحی، ویژگی و قابلیت‌های مورد نظر شما، آفلاین یا آنلاین بودن اپلیکیشن و ... روی قیمت طراحی اپلیکیشن تاثیرگذار است و همچنین قیمت طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس نیز متفاوت خواهد بود.

به شما پیشنهاد می‌شود پیش از آن که درخواست ساخت اپلیکیشن خود را به ثبت برسانید، تمام خواسته‌ها و نیازهای خود را به دقت یادداشت کنید تا از طریق آن بتوان به صورتی دقیق هزینه را تخمین زده و با صرف مبلغی مناسب، کار خود را شروع کنید.

محاسبه تعرفه ساخت اپلیکیشن - قیمت طراحی اپ

عوامل تاثیرگذار در قیمت ساخت اپلیکیشن

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، عوامل زیادی در صرف هزینه شما برای ساخت یک اپ تاثیرگذار است که در ادامه این عوامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1.مدت زمان طراحی اپلیکیشن:

زمان توسعه اپلیکیشن ها با یک دیگر متفاوت است، همچنین بستری که برنامه در آن توسعه میابد نیز در مدت زمان ساخت آن تأثیر می‌گذارد. به صورت کلی می‌توان طبقه بندی زیر را برای مدت زمان انجام کار بر اساس ویژگی‌های مد نظر برنامه، به صورت تخمینی ارائه داد:

  1. توسعه اپلیکیشنی که قابلیت‌های ابتدایی و ساده‌ای دارد، تقریباً به مدت 3 ماه زمان لازم دارد.
  2. برای توسعه اپ هایی که پیچیدگی‌هایی در حد متوسط دارند، بازه زمانی بین 3 تا 9 ماه نیاز است.
  3. مدت زمان بیشتر از 9 ماه نیز برای برنامه‌هایی است که پیچیدگی‌های زیادی دارند.

2.سفارشی سازی ui و ux:

طراحی رابط کاربری مناسب می‌تواند روی جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد؛ بنابراین سفارشی سازی ui و ux بسیار اهمیت دارد و حتی می‌تواند باعث ماندگار شدن اپلیکیشن در ذهن کاربران شما شود. ایجاد یک رابط کاربری منحصر به فرد کاری پیچیده و دشوار است که تعرفه طراحی اپلیکیشن را بالاتر می‌برد.

3.امکانات و فیچرهای برنامه موبایل:

کارایی، تعداد و پیچیدگی‌هایی که برنامه درخواستی شما دارد، بیشترین تأثیر را روی قیمت نهایی می‌گذارد.

برخی فیچرهای درخواستی شما، چالش برانگیز و زمان بر هستند مانند کانکت کردن اپلیکیشن به سایت و کارهایی از این قبیل؛ اما در مقابل فیچرهای دیگری نیز هستند که بسیار ساده و در مدت زمان کمی قابل انجام هستند مانند ورود به حساب کابری با ایمیل و شبکه‌های اجتماعی و کارهایی از این دسته.

به صورت کلی فیچرهایی مانند بارگذاری فایل، داشتن پروفایل، امکان جستجو و چت، پنل مدیریت کاربران، پنل مدیریت پرداخت و دیگر امکاناتی از این قبیل با توجه به پیچیدگی کار، توسعه دهندگان می‌بایست از APIها و الگوریتم‌های مختلفی استفاده کنند که همین مساله روی زمان انجام کار و هزینه تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

4.میزان تعامل و درگیری کاربر با برنامه:

بخش‌هایی از برنامه وجود دارد که کاربر می‌بایست با اپلیکیشن در تعامل باشد مانند دریافت اجازه دسترسی به گالری، دریافت اعلان، بازیابی رمز عبور، ذخیره رمز و دیگر مواردی مشابه که تمامی این موارد نیز منجر به افزایش هزینه طراحی اپلیکیشن می‌شود. هر یک از این موارد روی زمان انجام مؤثر است و در نتیجه قیمت نهایی را تغییر می‌دهد.

5.پلتفرم استفاده شده:

بستر توسعه یا پلتفرم توسعه برنامه شما می‌تواند اندروید و یا ios باشد. این سیستم عامل‌ها هر یک زبان برنامه نویسی متفاوتی دارند و از ابزارهای مختلفی برای توسعه آن‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین از همان ابتدا پلتفرم خود را انتخاب کنید.

اختلاف قیمت زیادی بین برنامه‌های android و ios وجود ندارد؛ اما در صورتی که قصد داشته باشید برنامه شما از دو یا چند سیستم عامل پیشتیبانی کند، شاهد افزایش قیمت در ساخت app خواهید بود.

پلتفرم استفاده شده در طراحی و ساخت app

6.زیر ساخت اپلیکیشن:

تبادل داده بین پایگاه داده و برنامه بسیار اهمیت دارد. برای مدیریت محتوای برنامه و مدیریت کاربران، پنل مدیریت ابزاری مفید است که ویژگی این پنل و نوع عملکرد آن به بک‌اند و زیر ساخت اپلیکیشن وابسته است. با توجه به امکانات مد نظر برای این پنل مدیریتی، تعرفه نهایی طراحی اپ متغیر خواهد بود.

7.پشتیبانی و بروز رسانی اپلیکیشن:

پس از آماده شدن برنامه، مساله نگهداری از آن بسیار مهم است و ارتباط با تیم توسعه دهنده اپلیکیشن به صورت مداوم باید برقرار باشد. هزینه‌ای که برای پشتیبانی و نگهداری برنامه در نظر گرفته می‌شود، معمولاً 15 تا 20 درصد از قیمت اصلی توسعه است. انجام این کار بسیار ضرورت دارد که در این مرحله معمولاً اقدامات زیر انجام می‌شود:

  1. رفع اشکالات احتمالی جهت بهبود عملکرد برنامه.
  2. بهینه سازی کدها.
  3. توسعه امکانات و فیچرها.
  4. و ... .

سخن پایانی:

هزینه ساخت اپلیکیشن شاید در ابتدا در نظر شما به صرفه نباشد؛ اما انجام این کار یک سرمایه گذاری بلند مدت است و به مرور که کار شما رونق بگیرد، بازگشت سرمایه و دریافت سود قابل توجهی را شاهد خواهید بود.

به شما پیشنهاد می‌شود پیش از سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل، به خوبی و با دقت رقبای خود را رصد کنید تا علاوه بر داشتن امکانات برنامه‌های رقبای خود، کمبودهای موجود را شناسایی کنید و با صرف هزینه‌ای بیشتر، این کمبودها را برای کاربرانتان رفع کنید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به سمت جذب کنید و از برنامه خود درآمدزایی خوبی داشته باشید.

 


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.