ریلز اینستاگرام و هرچیزی که باید درباره آن بدانید

ریلز اینستاگرام و هرچیزی که باید درباره آن بدانید
لوگو ودیانا
تیم تحریریه ودیانا
2 سال پیش
زمان مطالعه: 11 دقیقه

ریلز اینستاگرام فیلم‌های کوتاهی هستند که به‌صورت عمودی در اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. ریلز اینستاگرام معمولاً از قبل ضبط شده‌اند یا توسط خود اپلیکیشن ساخته‌شده‌اند تاثیر بسیاری بر بازاریابی شبکه های اجتماعی دارند.

شما می‌توانید مطابق با سلیقه‌ی خود، با استفاده از استیکر، فایل صوتی، صداگذاری و یا حتی متن، ریلزها را سفارشی کنید.

مدت زمان ریلز اینستاگرام از 15 تا 60 ثانیه است. درست مثل Tiktok، ریلزهای اینستاگرام در یک صفحه پیمایش بی‌پایان ظاهر می‌شوند. به‌طور معمول، الگوریتم ایستاگرام، ریلزها را بر اساس علاقه و رفتار کاربران ارائه می‌دهد. درنتیجه، برندها را به مخاطبان مناسب هدایت می‌کند.

دنیای بزرگ مخاطبای آنلاین رو از دست نده!

شما می‌توانید از ریلز برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و مهارت‌های خلاقانه خود از سبک جدید تولید محتوا استفاده کنید، یا فقط با دوستانتان سرگرم شوید!

هدف این است که محتوای خود را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده تر کنید. ریلزها در پروفایل اکانت، تب مخصوص به خود را دارند. اگر می‌خواهید تمام reels ها را در اکانت دیگران مشاهده کنید، می‌توانید به پروفایل آنها بروید و به نگاهی به تب ریلز بیندازید.

همه کاربرانی که قبلاً ریلز اینستاگرام ارسال کرده‌اند، یک تب اختصاصی در پروفایل خود دارند؛ که میتوانید آنها را در آن تب مشاهده کنید.

ازآنجایی‌که اینستاگرام ریلزها را در بخش اکسپلور و حتی در فید کاربران معمولی هایلایت می‌کند، باعث می‌شود با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مخاطبان جدید پیدا کنید. استفاده از ریلز، یک راه عالی برای هک کردن الگوریتم اینستاگرام و رسیدن به مخاطبان جدید است. درنتیجه، اگر می‌خواهید مردم پس از تماشای یکی از ریلزها به پروفایل شما نگاهی بیندازند، باید ریلزهای جذاب، سرگرم‌کننده و منحصربه‌فردی ایجاد کنید.

با پیشرفت تکنولوژی بازار طراحی سایت فروشگاهی نیز داغ شده و در کنار آن از سئو سایت نیز استقبال بسیاری می شود. علاوه بر سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگر به خصوص اینستاگرام بر بازاریابی تاثیر بسیار زیادی دارد. پس اگر سعی در پیشرفت کسب و کار خود دارید سعی کنید از ویژگی ریلز اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن و معرفی محصول خود استفاده کنید. اما چگونه ریلز اینستاگرام بسازیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

چگونه ریلز اینستاگرام بسازیم

ریلز اینستاگرام و هرچیزی که باید درباره آن بدانید

قبل از ساخت ریلز اینستاگرام، مهم است که فرمت محتوا، آناتومی و مفهوم آن را درک کنید.

به‌عنوان یک قاعده کلی، ریلز اینستاگرام باید تعاملی باشد. محتوا باید جالب و جذاب باشند تا توجه کاربران را جلب کند.

در اکثر موارد، برندها برای تبلیغات به‌طور همزمان از اینفلوئنسر مارکتینگ و ریلز استفاده می‌کنند. این متد نه تنها به نمایش برند کمک می‌کند، بلکه تعداد مخاطبان را نیز افزایش می‌دهد. چیز دیگری که باید در نظر بگیریم دانستن فرمت‌ها و موضوعات ترند است. همانطور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم اینستاگرام، ریلزها را بر اساس علاقه و رفتار کاربران مرتب می‌کند.

معمولاً، محبوب‌ترین ریلزها راجع به موضوعات ترند روز است. ایجاد ریلز اینستاگرام با استفاده از فرمت یا تاپیک های محبوب، مزایایی را برای دستیابی به رشد وایرال فراهم می‌کند.

هدف خود را انتشار محتوا مشخص کنید

هدف خود را انتشار محتوا مشخص کنید - ریلز اینستاگرام

قبل از ساخت ریلز اینستاگرام، ابتدا باید هدف خود را شناسایی و تنظیم کنید. هر محتوایی باید یک هدف مشخص داشته باشد.

به‌عنوان مثال، اگر هدف شما این است که مخاطبان بر روی لینک‌های خرید کلیک کنند، باید محتوای آموزنده‌ای را ایجاد کنید که محصولات شما را ترویج می‌کند.

ریلز اینستاگرام خود را ضبط کنید

برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند، ایجاد ریلز به سادگی نشانه گرفتن و شلیک کردن نیست. درواقع، اینستاگرام ابزارهای مفید زیادی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به ایجاد ریلز کمک کند.

اساساً، سه راه برای ایجاد یک ریلز اینستاگرام وجود دارد.

  • روی آیکون '+' در بالای صفحه و سپس روی 'Reel' ضربه بزنید.
  • روی آیکون "دوربین" در بالای یک ریلز موجود ضربه بزنید، سپس می‌توانید از فایل صوتی ریلز اورجینال برای ساخت یک مورد جدید استفاده کنید.
  • گزینه 'REMIX' را از منوی ریلز موجود انتخاب کنید. سپس اینستاگرام یک صفحه تقسیم‌شده را ایجاد می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به شیوه‌های مختلف به ویدیو اصلی واکنش نشان دهید.

بالا بردن سرعت ویدیوی ریلز

اما اگر بخواهید اقدامات زیادی را در یک ریلز بگنجانید، چه‌کار باید کرد؟ شما می‌توانید سرعت ویدئو را 2 یا حتی 3 بار افزایش دهید تا آن فشرده کنید.

اینستاگرام علاوه بر داشتن گزینه افزایش سرعت، گزینه‌ای را برای کاهش سرعت فیلم‌ها به 0.3 یا 0.5 برابر از سرعت اصلی خود نیز می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه 1x ضربه بزنید تا سرعت را انتخاب کنید.

استفاده از تایمر

همچنین شما می‌توانید بدون استفاده از دستان خود، REELS را ضبط کنید.

با استفاده از ویژگی تایمر ضبط را به‌صورت خودکار شروع و پایان می‌یابد. علاوه بر این، شما می توانید دو ویدیو جداگانه ایجاد کنید که در کنار یکدیگر در یک صفحه تقسیم شده، قرار بگیرند.

 به ریلز خود، صدا و افکت اضافه کنید.

صوت چیزی است که ریلز اینستاگرام شما را برجسته کرده و توجه مخاطبان را جلب می‌کند. خوشبختانه، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد هر نوع صوتی را که می‌خواهید به ویدئوی خود اضافه کنید.

راه‌های متعددی برای افزودن صدا به ریلز وجود دارد:

  • ضبط صدای خودتان هنگام فیلم‌برداری
  • اضافه کردن صدا از کتابخانه صوتی اینستاگرام
  • استفاده از صوت یک ریلز از قبل ایجاد شده
  • ضبط صدا

این پلتفرم سوشال مدیای بزرگ همچنین به شما امکان می‌دهد افکت، استیکر و فیلترها را به ریلز اینستاگرام خود اضافه کنید، گزینه‌ای که در سایر ویدیوها در اینستاگرام وجود ندارد.

اضافه کردن تگ و متن

ریلز اینستاگرام شما تقریباً آماده‌ی انتشار است. با این حال، لیستی وجود دارد که بهتر است قبل از انتشار، از آن نوت برداری کنید. تگ‌های مکان، هشتگ ها، منشن ها و کبشن های اینستاگرام را قبل از انتشار ریلز، فراموش نکنید این چیزهای کوچک، باعث می‌شوند محتوای شما مخاطبان بیشتری را جذب کند. شما همچنین می‌توانید ریلزها را در فید اصلی خود به اشتراک بگذارید، تا فالوورها بتوانند آن را مشاهده کنند.

نکته: اگر یک فایل صوتی اورجینال ضبط می‌کنید، به یاد داشته باشید قبل از انتشار ریلز، آن را اضافه کنید.

اکنون ریلز شما آماده است و میتوانید آن را منتشر کنید.

چرا ریلز اینستاگرام در اکانت شما کار نمی‌کند؟

چرا ریلز اینستاگرام در اکانت شما کار نمی‌کند؟

دلیل کار نکردن ریلز، می‌تواند یک باگ یا نقص موقت در اکانت اینستاگرام باشد. آپدیت نکردن برنامه اینستاگرام و یا پر بودن حافظه کش، از دیگر دلایل کار نکردن این قابلیت در اکانت شما است.

فعال کردن ریلز اینستاگرام

به‌روزرسانی برنامه Instagram

اگر نمی‌توانید آپشن های ریلز را در برنامه اینستاگرام خود پیدا کنید، ممکن است فراموش کرده باشید که برنامه اینستاگرام را به‌روز کنید. نسخه قدیمی برنامه اینستاگرام ممکن است دلیل این باشد که آپشن مورد نظر شما نشان داده نمی‌شود یا کار نمی‌کند.

ورود و خروج به اکانت اینستاگرام

اگر از یک برنامه برای چندین حساب کاربری اینستاگرام استفاده می‌کنید، این روش برای شما مناسب است.

پاک کردن حافظه پنهان

در برخی موارد، اگر حافظه پنهان موقت و دیتا در طول زمان انباشته شود، ممکن است با عملکرد برنامه دچار مشکل شود. بنابراین، توصیه می‌شود این دیتاها را چند وقت یک بار حذف کنید.
(Settings > Apps > Instagram > Storage > Clear cache)

 برنامه‌ی اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید.

اگر تمام روش‌های ذکرشده را امتحان کردید و همچنان ریلز اینستاگرامتان کار نکردند، یک باگ برنامه را دچار مشکل کرده است. جای نگرانی نیست؛ با یک بار حذف و نصب مجدد برنامه، این مشکل برطرف می‌شود.

 بررسی مجوزهای اعطاشده به برنامه

اگر فیچرهای ریلز را در پروفایل اینستاگرام خود می‌بینید، اما نمی‌توانید فیلم ایجاد کنید، مشکل مربوط به مجوز اعطاشده به برنامه است.

برای حل این مسئله، شما باید مجوزهای لازم را که توسط برنامه موردنیاز است، مانند دوربین، ذخیره‌سازی، مکان، میکروفون و غیره، را ارائه دهید.

10 نکته برای ساخت ریلز اینستاگرام

10 نکته برای ساخت ریلز اینستاگرام

همانطور که گفته شد ریلز اینستاگرام یک راه عالی برای ترویج کار شما و ایجاد جنجال در رسانه‌های اجتماعی است. اما چگونه می‌توانید یک ریلز ایجاد کنید که وایرال شود؟

ایجاد reels وایرال با ایجاد محتوای بی‌نظیر شروع می‌شود، اما به‌پایان نمی‌رسد. ریلز Instagram در حال حاضر موضوعی داغ است. ممکن است شما آنها را در برخی از نقاط دیده باشید. آنها اساساً یک کلیپ سریع و جالب هستند که از یک یا چند عکس و فیلم ساخته شده است.

در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند در ساخت ریلز‌های اینستاگرام حرفه‌ای شوید.

حذف watermarks یا علامت ها

برای اینکه ریلز شما عملکرد عالی داشته باشد، به شما توصیه می‌کنیم که علامت‌ها یا Watermarks را از فیلم‌هایی که می‌خواهید آپلود کنید حذف کنید. Watermarks می‌تواند شامل علامت‌های ویرایش برنامه‌هایی باشد که استفاده می‌کنید یا سیستم عامل‌های دیگر که در آن ویدیوها را می‌سازید.

بسیاری از کاربران اینستاگرام به‌اشتباه فیلم‌ها را با علامت Tiktok آپلود می‌کنند. الگوریتم اینستاگرام می‌تواند علامت‌های Tiktok را در فیلم‌ها تشخیص دهد. برای افزایش احتمال پخش فیلم‌ها در بخش اکسپلورر اینستاگرام، هر علامتی را حذف کنید.

از موسیقی های ترند استفاد کنید

هنگامی‌که یک ریلز اینستاگرامی ایجاد می‌کنید، به دنبال آهنگ‌هایی باشید که محبوب و ترند هستند. اگر می‌دانید یک ترانه محبوب است و احتمال وایرال شدن آن زیاد است، از آن آهنگ استفاده کنید. اگر نمی‌توانید یک آهنگ مانند آن پیدا کنید، به‌سادگی یکی را انتخاب کنید که متناسب با موضوع شما باشد.

اضافه کردن موسیقی به ریلزها باعث می‌شود در این پلتفرم بیشتر نمایان شده و به‌روز باشید. شما همچنین می‌توانید بخشی از چالش‌های سرگرم کننده‌ای باشید که اینستاگرام منتشر می‌شود.

مطمئن شوید که ویدیوی از کیفیت بالایی برخوردار است.

موفق‌ترین ریلزهای اینستاگرام آنهایی هستند که حرفه‌ای ویرایش شده‌اند. این موضوع همیشگی نیست، اما مهم‌ترین تفاوت بین ریلزهای Instagram وایرال و غیر وایرال، کیفیت ویدیو است.

یک ویدیوی باکیفیت دارای نور خوب و رزولوشن بالا است. اگر از تلفن خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نور کافی دارید. اگر در یک محیط داخلی فیلم‌برداری می‌کنید، یک رینگ لایت خریداری کنید تا تصویر بهتری داشته باشید.

به همین ترتیب، اگر خارج از منزل عکس‌برداری می‌کنید، سعی کنید زمانی که نور خورشید کمتر است کار خود را انجام دهید، یا حداقل از فیلم‌برداری مستقیم در نور خورشید خودداری کنید.

قوانین جامعه را نقض نکنید

این مورد بدون تردید است. اگر شما دستورالعمل‌های جامعه را از طریق پست‌ها، ریلزها و استوری‌های خود نقض نکنید، زودتر وایرال می‌شوید. در غیر این صورت ممکن است با ممنوعیت موقت یا دائمی مواجه شوید. پس چرا ریسک کنید؟

به حقوق مالکیت معنوی احترام بگذارید و هیچ‌چیز مربوط به برهنگی را پست نکنید، مگر آنکه این امر برای اهداف پزشکی باشد. از راه‌اندازی تروریسم، فریب دادن، جرائم سازمان‌یافته، گروه‌های نفرت‌انگیز، یا انتشار اخبار جعلی خودداری کنید. به‌عنوان یک خالق در اینستاگرام، شما همیشه باید با دستورالعمل‌های جامعه به‌روز باشید.

زیرنویس را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از کاربران Instagram فیلم‌ها را بدون صدا تماشا می‌کنند، بنابراین ارائه زیرنویس‌ها یا متن به آنها کمک می‌کند در صورت عدم وجود صوت، محتوای را درک کنند. این موضوع همچنین به افرادی که مشکل شنوایی دارند نیز کمک می‌کند.

ایجاد زیرنویس‌هایی که منعکس‌کننده مود ویدیو باشد یا اضافه کردن اطلاعات لازم ممکن است برای اینفلوئنسرها در Instagram دشوار باشد. آنها حتی ممکن است کپشن ها را به‌طور کامل حذف کنند. بااین‌حال، هنگامی‌که آنها تلاش بیشتری را انجام می‌دهند، ریلزهای خود را بیشتر در معرض نمایش قرار می‌دهند.

با استفاده از کپشن های ویدئویی، کاربران به‌جای جستجو برای هشتگ ها یا زیرنویس‌های تصویری، می‌توانند کلمات کلیدی را که درکپشن ها وجود دارد، جستجو کنند. این عمل کمک می‌کند تا ریلزها زودتر وایرال شوند.

بهینه‌سازی قرار دادن متن روی صفحه‌نمایش

درحالی‌که کپشن ها برای کمک به بینندگان و درک آنچه شما در یک ریلز اینستاگرام می‌گویید عالی هستند، اضافه کردن متن به فیلم‌های شما می‌تواند ابعاد دیگری را اضافه کند. اگر شما راهنمایی‌های مربوط به عکاسی را به اشتراک می‌گذارید، ممکن است بخواهید راهنمایی‌های خود را در قالب یک متن اضافه کنید تا بتوانید به‌جای صدای خود از یک موزیک ترند استفاده کنید.

بااین‌حال، شما باید توجه خود را بر روی صفحه‌نمایش قرار دهید. به این معنی که شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید متن ویدیوی شما در ابعاد 9:16 متناسب باشد، درحالی‌که هر متنی که شما به ریلزهای خود اضافه می‌کنید، در عرض 4: 5 مشاهده می‌شود. به‌این‌ترتیب، هنگامی‌که بینندگان از طریق پروفایل ریلزهای شما را مشاهده میکنند، می‌توانند هر متنی را که به آنها اضافه کرده‌اید را مشاهده کنند.

ازآنجاکه فیلم‌ها را می‌توان در هر دو تب Reels و In Feed مشاهده کرد، مهم است که متن خود را در وسط ویدئو خود قرار دهید. با قرار دادن متن در این 'منطقه امن'، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به صورت خوانا نمایش داده میشود.

ویدیوها را عمودی ضبط کنید و کاور ریلز خود را اضافه کنید.

فایل‌های ویدئویی را می‌توان در فرمت عمودی یا افقی آپلود کرد، اما بهتر است ضبط و آپلود فیلم‌ها به‌صورت عمودی انجام شود تا بتوان به‌صورت فول اسکرین فیلم‌ها را مشاهده کرد.

ایجاد یک کاور تصویری جذاب برای ریلز اینستاگرام می‌تواند به ویدئو شما کمک کند و کاربران را به تماشای آن تشویق کند. با این کار علاوه بر اینکه به ریلزهای خود یک هویت متمایز می‌دهید، جذاب و چشم‌گیر نیز می‌شوند. به یاد داشته باشید کاور خود را در همان فرمتی ایجاد کنید که ویدیو را با آن ضبط کرده‌اید.

انجام ترنزیشن های سرگرم‌کننده

اگر می‌خواهید در Instagram مشهور شوید و ریلزهای حرفه‌ای داشته باشید، باید ترنزیشن را یاد بگیرید. شما می‌توانید از ترنزیشن های مختلف برای جذاب کردن ویدیو خود استفاده کنید. برای ایجاد این کار می‌توانید از دو ابزار ساده تایمر و ALIGN استفاده کنید.

برای ایجاد یک برش، ابتدا باید چندین کلیپ‌های ویدئویی را ضبط یا انتخاب کنید. سپس، باید بخش‌ها را باهم ترکیب کنید و فریم‌ها را هماهنگ کنید.

انتخاب زمان مناسب برای انتشار ریلز اینستاگرام

اگر شما در حال ایجاد ریلزهای ویدئویی Instagram هستید، ممکن است گاهی اوقات با کمبود مخاطب مواجه شده باشید. برای پیگیری فعالیت مخاطبان خود بسیار مهم است تا بهترین زمان برای آپلود محتوای جدید در اینستاگرام را بدانید.

اگر ریلزهارا زمانی آپلود کنید که مخاطبان فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند، احتمال وایرال شدن افزایش می‌یابد.

استفاده از محتوای ایجادشده توسط کاربران

با الهام گرفتن از هنرمندان دیگر، می‌توانید آن‌ها را با اهداف خود ترکیب کنید و ایده‌های تازه‌ای را مطرح کنید. اگر اخیراً ریلزهای اینستاگرام را دیده باشید، متوجه شده اید که چند آهنگ بیشتر پلی می‌شود. استفاده از ترند عالی است، اما ممکن است ریسک کردن سود بیشتری داشته باشد.

شما همچنین می‌توانید ریمیکس های ریلزهای انجام‌شده توسط سایر کاربران Instagram و اینفلوئنسرها را انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا لحن درستی را با اینفلوئنسرها و همچنین فالوورهای خود به‌دست آورید.
ساخت ریلزهای وایرال اینستاگرام اصلاً دشوار نیست.

توجه کنید که هیچ فرمول جادویی برای ایجاد یک ریلز اینستاگرام که میلیون‌ها بازدید داشته باشد، وجود ندارد. بسیاری از چیزها به‌طورکلی به بازدید ویدیو کمک می‌کنند.




در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

ارسال دیدگاه

لوگو ودیانا

تیم تحریریه ودیانا

تیم تحریریه ودیانا، متشکل از جمعی از محتوا نویسان وب است، ما تلاش خود را میکنیم تا مقالاتی برای افزایش دانش شما درباره وب تولید کنیم.

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید


بدون دیدگاه

آیا هنوز سوالی دارید؟

تماس با ما
لوگوی ودیانا

طراحی، توسعه و رشد کسب‌وکار

ارتباط با ما

ایمیل و تلفن تماس واحد فروش:

sale[at]vediana[dot]com

خیابان ستارخان، جنب پارک جوانه، ساختمان جوانه، طبقه 5

تمامی حقوق برای ودیانا محفوظ است.